De meeste met een medische achtergrond hebben geen flauw benul waar ze het over hebben mbt benzo's. Je kan beter naar een ervaringsdeskundige gaan imo.
Dat klopt! Ze worden helaas nog erg veel voorgeschreven, ook voor langetermijn en vaak zonder te vermelden hoe je er vanaf komt.
En bijna overal waar ik ben geweest in de zorg vonden ze een slow taper niet nodig en overdreven. Gelukkig begreep mijn waarnemend huisarts me beter. Ik heb toen zelf een voorstel voor afbouwschema gedaan op basis van de Ashton manual. En zij schreef me diazepam voor onder de voorwaarde dat ik elke week op controle kwam.
Dit was ook een noodoplossing, want ze had liever gehad dat de verslavingszorg dit regelde. Maar ik ben blij dat het zo gegaan is. In de detox waar ik zat hadden ze het heel anders aangepakt. Daar deden ze erg lichtzinnig over benzo's.
Ik kwam daar binnen (om gescheiden te worden van a-p(I)hp) toen ik in het laatste stukje afbouw zat van m'n benzo's. Ik zat toen op 3mg dia per dag.
Had de arts die de intake deed me meer voorgeschreven. Terwijl ik m'n situatie toch duidelijk uitgelegd had.
Moest ik savonds inneens 10mg nemen, die ik niet mocht weigeren. Heb er uiteindelijk 5mg van kunnen maken. Die nurses konden er ook niks aan veranderen.
Gelukkig begreep de psych me de volgende dag beter. Maar het is dat ik er zelf veel kennis van had en er heel graag van af wilde. Ik heb ze toen echt duidelijk moeten maken dat ik er niet van gediend was dat mijn dosis in afbouw even verdrievoudigd werd.