Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey stoppen diazepam 100 mg per dag

Cold turkey stoppen diazepam 100 mg per dag

111 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Greenrwk zei:
conclusie. gebruik bewust en met mate, tenzij je een verschrikkelijke afcick wilt doorstaan
Klik om te vergroten...
Helemaal alleen ik ben de zak..
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
We zijn nu bijna 1 week verder en ik neem er s ochtends een minder en s avonds een minder maar krijg de hele tijd last van rusteloze benen en zweten maar krijg over 8 dagen intake bij een verslavingszorg en dan gaat een expert mij helpen dat is absoluut beter als de huisarts of de SEH
en ik voel me ook de hele dag super boos om eigenlijk helemaal niks dit is vast een bijwerking ? Ga ik te snel ? Weer volgens me huisarts niet en verslavingszorg wel zo irritant dat de ene instantie dit zegt en de andere andersom
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zunimitsu zei:
Lees dit maar eens door: https://www.benzo.org.uk/manual/
Een hoop mensen zijn van een benzo verslaving afgekomen met behulp van de Ashton manual.
Bouw af op een tempo waar JIJ je goed bij voelt, ieder lijf is anders. Al doe je er een half jaar over, dat bepaal je zelf, niet de dokter.
Maar NEVER cold turkey, dat is potentieel levensgevaarlijk.
Klik om te vergroten...

ik ben er pas afgelopen jaar op dit forum achter gekomen dat het zo gevaarlijk is cold turkey te stoppen met benzo’s. Heb dat de afgelopen 6 jaar wel een stuk of 10x gedaan. Helaas nooit langer dan 2 maanden vol gehouden. Mijn huisarts stond ook nooit achter de stoppogingen dus bleef voorschrijven waardoor mijn voorraad altijd bleef groeien op momenten dat ik stopte en ik daardoor altijd weer te zwak was en weer begon. En als een typische verslaafde was weggooien geen optie. Enige wat ik merkte tijdens het stoppen was dat ik een kleine week gewoon niet of Max 1 uur per 24 uur sliep en een gigantisch opgejaagd gevoel had en last had van hartkloppingen en uitputting (maar dat is vermoedelijk het slaaptekort).
Wat ik ook heb geleerd op dit forum is dat de combo oxy met benzo’s gevaarlijk is. Een combo die mijn huisarts en specialist ook al 10 jaar voorschrijven. En alcohol erbij schijnt ook gevaarlijk te zijn. Tuurlijk heb ik die gele sticker wel gelezen maar dat heb ik voorheen ook nooit serieus genomen. Soms denk ik dat ik een engeltje op mijn schouder heb dat dat nooit is mis gegaan. Ik heb maar 1x een black-out gehad van zo een 12 uur (zonder alcohol) en een paar keer denk ik een soort van vergiftiging want dan was ik na flink gebruik / misbruik 2 dagen lang gigantisch aan het braken en had ik ondragelijke hoofdpijn.
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterretje1984 zei:
ik ben er pas afgelopen jaar op dit forum achter gekomen dat het zo gevaarlijk is cold turkey te stoppen met benzo’s. Heb dat de afgelopen 6 jaar wel een stuk of 10x gedaan. Helaas nooit langer dan 2 maanden vol gehouden. Mijn huisarts stond ook nooit achter de stoppogingen dus bleef voorschrijven waardoor mijn voorraad altijd bleef groeien op momenten dat ik stopte en ik daardoor altijd weer te zwak was en weer begon. En als een typische verslaafde was weggooien geen optie. Enige wat ik merkte tijdens het stoppen was dat ik een kleine week gewoon niet of Max 1 uur per 24 uur sliep en een gigantisch opgejaagd gevoel had en last had van hartkloppingen en uitputting (maar dat is vermoedelijk het slaaptekort).
Wat ik ook heb geleerd op dit forum is dat de combo oxy met benzo’s gevaarlijk is. Een combo die mijn huisarts en specialist ook al 10 jaar voorschrijven. En alcohol erbij schijnt ook gevaarlijk te zijn. Tuurlijk heb ik die gele sticker wel gelezen maar dat heb ik voorheen ook nooit serieus genomen. Soms denk ik dat ik een engeltje op mijn schouder heb dat dat nooit is mis gegaan. Ik heb maar 1x een black-out gehad van zo een 12 uur (zonder alcohol) en een paar keer denk ik een soort van vergiftiging want dan was ik na flink gebruik / misbruik 2 dagen lang gigantisch aan het braken en had ik ondragelijke hoofdpijn.
Klik om te vergroten...
Het verbaast mij dat zoveel artsen geen flauw benul hebben als het gaat over benzo's en hoe makkelijk ze voorgeschreven worden. Mensen worden ook amper gewaaschuwd over de ontwennigs verschijnselen die vaak nog erger zijn dan waar voor de benzo's in het begin zijn voorgeschreven. Als je op het internet zoekt zijn echt een hoop horror verhalen te vinden van mensen die door een hel gaan.
Ik heb ze zelf ook een jaar of 5 gebruikt. 2jaar op dokters recept en 3 jaar besteld op internet. (eerst oxazepam 10mg en later temazepam 20mg) Ik nam het alleen voor het slapen gaan en voor de rest niet. Ik heb ook nooit meer gepakt dan 1 tabletje.
Ik heb afgebouwd met behulp van Diazepam vanwege de langere halfwaarde tijd.
Zit op het moment ook weer aan de benzo's sinds begin april vanwege extreme paniekaanvallen. Ondanks dat het een lage dosis is (10mg oxa) ben ik toch sinds een dag of 10 aan het afbouwen zit nu nog op een kwart pilletje. Ook ben ik CBD olie aan het gebruiken sinds dat ik aan het afbouwen ben. Tot op heden heb ik geen ontwennings verschijnselen. Ik weet niet of dit voor jou gaat werken aangezien je het langer gebruikt en een hogere dosis.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Succes. Ik volg even dit topic. Ben benieuwd hoe dit afloopt
Klik om te vergroten...
Noot:
Ik ben ook benieuwd. Ik heb een benzo afbouwperiode van 4 maanden doorgemaakt en dat was goed te doen.
Ik was verslaafd aan 3 soorten benzo's. 50 mg seresta forte, 10 mg temesta, 30 mg temazepam.
Ik ben van die benzo's helemaal clean en zeker de eerste drie, vier weken was deze afbouw niet de leukste tijd die ik gehad heb...maar van 100 mg diazepam in één keer stoppen, het is waanzin en de kans op mislukken is relatief groot.
Laat de arts nou maar een afbouw schema opstellen, en volg dat gewoon.
Dat lijkt mij het beste!
Wat daar de SEH verteld heeft, het is bizar en niet te geloven!
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Intussen bouw ik iedere week 10 mg af en het is goed te doen vooral als ik nog even 2 drankjes pak voor t slapen gaat dat ook nog wel geen depressie of agressie morgen is het weer tijd om 10 mg te minderen t is wel een lange weg zo maar prima te doen eigenlijk
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb alleen wel veel last van hoofdpijn zweten en rusteloze benen en lusteloosheid voel me ook ontzettend lui maar dat laatste komt nog door die diazepam denk ik
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rustig aan. Het komt goed en je zit op de goede weg!
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Precies t gaat tijdje duren maar daarna pluk ik de vruchten er weer van 💪
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Intussen ben ik al op 30 mg per dag kan weer beetje lachen afgelopen maanden vet geïrriteerd ik gebruik nu wel 1 xanax 0.5mg voor t slapen zodat ik s ochtends weer uitgerust wakker word
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hopaaateee zei:
Intussen ben ik al op 30 mg per dag kan weer beetje lachen afgelopen maanden vet geïrriteerd ik gebruik nu wel 1 xanax 0.5mg voor t slapen zodat ik s ochtends weer uitgerust wakker word
Klik om te vergroten...
Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Klik om te vergroten...
Je bent bezig met het afbouwen van benzo's en je krijgt ineens xanax (kortwerkende benzo) voorgeschreven? DIt gaat ontwenningsverschijnselen alleen maar erger maken denk ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zunimitsu zei:
Je bent bezig met het afbouwen van benzo's en je krijgt ineens xanax (kortwerkende benzo) voorgeschreven? DIt gaat ontwenningsverschijnselen alleen maar erger maken denk ik.
Klik om te vergroten...
Lijkt mij ook.
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die had ik zelf toevallig nog in huis liggen
En t de laagste dosis de ze ervan hebben en die doe k ook nog door de helft als ik die halve niet neem kan ik niet slapen en ook niet functioneren overdag ivm die diazepam zodra ik klaar ben met mijn afbouw schema is al bijna zover dan zou ik daar zo zonder last mee kunnen stoppen
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Klik om te vergroten...
Nee had ik zelf nog liggen
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
En t werkt prima morgen weekje 20 mg dan nog 1 keer 10 en dan is dat ook afgelopen 💪
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb voor donderdag een afspraak bij de dokter tot die tijd blijf ik het die 100 wel doen dan en zien we dan wel weer verder
Gaan ze je in een kliniek ofzo stoppen want daar heb ik geen tijd voor ivm werk
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hopaaateee zei:
Zonet met de spoedeisende hulp gebeld en die zeggen mij dat het medisch ongevaarlijk is om er in 1 keer meer te stoppen heb ze alles uit gelegd de dosis en hoelang al enzo ze zeggen rond 4 dagen is het uit je bloed en je kunt er nog 7 dagen last van houden
Klik om te vergroten...
Wat een absurd advies?! Het kan inderdaad goed gaan, maar het kan ook verkeerd gaan. En nog 7 dagen last? Come on?!

Hoe lang slik je al dagelijks deze doseringen? Als dat 1 week is bij wijze van spreken, dan klopt de uitleg van de SEH wel. Maar als je dit al langer doet dan ga je hier echt wel meer en langer last van krijgen
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe bedoel je verkeerd gaan heb het ze heel duidelijk gevraagd of ik geen enkel medisch gevaar bestond als ik zou stoppen en steeds zeiden ze nee
En doe het nu rond de 3 maand
Had btw gesproken met de spoedeisende hulp
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
En alle informatie heb ik hun ook gegeven ze zeiden normaal is rond 60 uur uit je bloed maar omdat je t langer doet kan t oplopen tot 100 uur

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."