#1
Helemaal alleen ik ben de zak..conclusie. gebruik bewust en met mate, tenzij je een verschrikkelijke afcick wilt doorstaan
Helemaal alleen ik ben de zak..conclusie. gebruik bewust en met mate, tenzij je een verschrikkelijke afcick wilt doorstaan
Lees dit maar eens door: https://www.benzo.org.uk/manual/
Een hoop mensen zijn van een benzo verslaving afgekomen met behulp van de Ashton manual.
Bouw af op een tempo waar JIJ je goed bij voelt, ieder lijf is anders. Al doe je er een half jaar over, dat bepaal je zelf, niet de dokter.
Maar NEVER cold turkey, dat is potentieel levensgevaarlijk.
Het verbaast mij dat zoveel artsen geen flauw benul hebben als het gaat over benzo's en hoe makkelijk ze voorgeschreven worden. Mensen worden ook amper gewaaschuwd over de ontwennigs verschijnselen die vaak nog erger zijn dan waar voor de benzo's in het begin zijn voorgeschreven. Als je op het internet zoekt zijn echt een hoop horror verhalen te vinden van mensen die door een hel gaan.ik ben er pas afgelopen jaar op dit forum achter gekomen dat het zo gevaarlijk is cold turkey te stoppen met benzo’s. Heb dat de afgelopen 6 jaar wel een stuk of 10x gedaan. Helaas nooit langer dan 2 maanden vol gehouden. Mijn huisarts stond ook nooit achter de stoppogingen dus bleef voorschrijven waardoor mijn voorraad altijd bleef groeien op momenten dat ik stopte en ik daardoor altijd weer te zwak was en weer begon. En als een typische verslaafde was weggooien geen optie. Enige wat ik merkte tijdens het stoppen was dat ik een kleine week gewoon niet of Max 1 uur per 24 uur sliep en een gigantisch opgejaagd gevoel had en last had van hartkloppingen en uitputting (maar dat is vermoedelijk het slaaptekort).
Wat ik ook heb geleerd op dit forum is dat de combo oxy met benzo’s gevaarlijk is. Een combo die mijn huisarts en specialist ook al 10 jaar voorschrijven. En alcohol erbij schijnt ook gevaarlijk te zijn. Tuurlijk heb ik die gele sticker wel gelezen maar dat heb ik voorheen ook nooit serieus genomen. Soms denk ik dat ik een engeltje op mijn schouder heb dat dat nooit is mis gegaan. Ik heb maar 1x een black-out gehad van zo een 12 uur (zonder alcohol) en een paar keer denk ik een soort van vergiftiging want dan was ik na flink gebruik / misbruik 2 dagen lang gigantisch aan het braken en had ik ondragelijke hoofdpijn.
Noot:Succes. Ik volg even dit topic. Ben benieuwd hoe dit afloopt
Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?Intussen ben ik al op 30 mg per dag kan weer beetje lachen afgelopen maanden vet geïrriteerd ik gebruik nu wel 1 xanax 0.5mg voor t slapen zodat ik s ochtends weer uitgerust wakker word
Je bent bezig met het afbouwen van benzo's en je krijgt ineens xanax (kortwerkende benzo) voorgeschreven? DIt gaat ontwenningsverschijnselen alleen maar erger maken denk ik.Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Lijkt mij ook.Je bent bezig met het afbouwen van benzo's en je krijgt ineens xanax (kortwerkende benzo) voorgeschreven? DIt gaat ontwenningsverschijnselen alleen maar erger maken denk ik.
Nee had ik zelf nog liggenJe hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Wat een absurd advies?! Het kan inderdaad goed gaan, maar het kan ook verkeerd gaan. En nog 7 dagen last? Come on?!Zonet met de spoedeisende hulp gebeld en die zeggen mij dat het medisch ongevaarlijk is om er in 1 keer meer te stoppen heb ze alles uit gelegd de dosis en hoelang al enzo ze zeggen rond 4 dagen is het uit je bloed en je kunt er nog 7 dagen last van houden
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."