#1
Gelukkig viel iemand anders uit bij verslavingszorg dus ben ik na 1 week al aan de beurt voor een intake
Ja, dit is een bijwerking. En bedoel je dat je per dan 10 mg minder neemt in de ochtend? Dat is idd te snel. Daardoor voel je je zoals je je voelten ik voel me ook de hele dag super boos om eigenlijk helemaal niks dit is vast een bijwerking ? Ga ik te snel
En dit. Overigens zijn sommige huisartsen (zeker de nieuwe generatie) vaak wel wat meer bekend met verslavingen, of iig niet zo conservatief, maar een specialist kan hier beter over oordelen.En zeker als de info komt van een goede verslavingsarts of een psychiater met lange werkervaring in de verslavingszorg. Beide beroepen hebben medicijnen gestudeerd en een specialisme in verslaving.
Dit lijken mij ontwennings verschijneselen. Heel goed mogelijk dat je te snel gaat.We zijn nu bijna 1 week verder en ik neem er s ochtends een minder en s avonds een minder maar krijg de hele tijd last van rusteloze benen en zweten maar krijg over 8 dagen intake bij een verslavingszorg en dan gaat een expert mij helpen dat is absoluut beter als de huisarts of de SEH
en ik voel me ook de hele dag super boos om eigenlijk helemaal niks dit is vast een bijwerking ? Ga ik te snel ? Weer volgens me huisarts niet en verslavingszorg wel zo irritant dat de ene instantie dit zegt en de andere andersom
Ben je er zenuwachtig voor of juist blij dat je hulp gaat krijgen?Op moment heb ik donderdag afspraak bij verslavingszorg de huisarts blijft er wel moeilijk over doen t was omdat iemand anders uitviel dus stond ik als 1e op de lijst en we gaan zien wat er gaat gebeuren
Waarom zou je niet een week lang een tablet van 10 mg doormidden breken en zodoende even op 5 mg jezelf instellen?
Het is bekend dat juist het laatste beetje afbouwen heel vaak het moeilijkste is....
Rustig aan, zou ik zeggen en ik heb respect voor je omdat je al heel veel hebt kunnen afbouwen!
Goed gedaan zeg ik dus!
Had tijdje niks meer gepost vanwege omstandigheden zit nu nog steeds op 10 mg per dag als ik hier gelijk mee stop hoelang zouden de afkickverschijnselen dan nog duren qua niet kunnen slapen
Juist die laatste stap naar helemaal niks is het moeilijkst.. Naar mijn idee is je afbouw al best snel gedaan. Ik zou nu niet inneens van 10mg naar 0mg gaan. Het geeft risico's en maakt 'clean blijven' alleen maar lastiger.
De meeste met een medische achtergrond hebben geen flauw benul waar ze het over hebben mbt benzo's. Je kan beter naar een ervaringsdeskundige gaan imo.Tot zover mijn mening van iemand die absoluut geen medische achtergrond heeft.
Dat klopt! Ze worden helaas nog erg veel voorgeschreven, ook voor langetermijn en vaak zonder te vermelden hoe je er vanaf komt.De meeste met een medische achtergrond hebben geen flauw benul waar ze het over hebben mbt benzo's. Je kan beter naar een ervaringsdeskundige gaan imo.
Die heb ik succesvol afgerond met behulp van baflofen , 3x10mg p/d tegen de cravings.Juist die laatste stap naar helemaal niks is het moeilijkst.
Wat raar. In afbouw ineens 3 x zoveel voorschrijven?! Wat is dat voor een arts....daar ben je mooi mee aangemaakt zogezegd en waarom mag je zo'n hoge dosis niet weigeren?
Gelet op jouw voorgeschiedenis. Heel typisch...
Er wordt wat af gerommeld hè. En soms sta je daar als cliënt machteloos in... Het helpt in mijn ervaring wel als ze zie dat je echt wilt en gemotiveerd bent. En er zelf ook wat kennis van hebt.Ik maakte overigens het omgekeerde mee.
Ik moest met 30 mg temazepam in één keer stoppen. Nou, dat viel ook niet mee, dit leverde mij een week bijna niet slapen op naast overdag zowat van het padje zijn.
De arts die het zo voorschreef, was een plaatsvervanger van de gewone verslavingsarts ter plaatse en ik was daar verre van blij mee.
Hier heb je volledig gelijk in!Er wordt wat af gerommeld hè. En soms sta je daar als cliënt machteloos in... Het helpt in mijn ervaring wel als ze zie dat je echt wilt en gemotiveerd bent. En er zelf ook wat kennis van hebt.
Maar ook dan moet je maar net de juiste voor je hebben.
Het venijn zit hem inderdaad in de staart. Ik heb 3 weken in een kliniek gezeten waar ze een fast taper deden onder medisch toezicht. In het begin ramden ze er meteen ongeveer 25% vanaf. Man man. Benzo afbouw gaat standaard met Diazepam, maar ik kwam zelf van een RC benzo (clonazolam) en tja, daar zijn geen officiele omrekentabelletjes voor. Ze gaan liever te laag zitten dan te hoog met de startdosis. Vanaf 40mg diazepam ambulant (dus vanuit huis) afgebouwd maar bij de 20mg was ik het zo spuugzat dat ik toen ook op eigen initiatief naar de nul ben gegaan. Ik dacht dat me dat wel makkelijk af zou gaan. Ik heb het geweten.. Maandenlang angstklachten gehad en niet om je bang te maken maar slaapproblemen kunnen tot wel een jaar na het stoppen aanhouden als je te snel gaat. Daarom zijn die laatste kleine stapjes zo belangrijk.Juist die laatste stap naar helemaal niks is het moeilijkst.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."