Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold turkey stoppen diazepam 100 mg per dag

Cold turkey stoppen diazepam 100 mg per dag

111 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
H
HopaaateeeLid
01-01-2024, 00:00
Nee sterretje ze wou helemaal niks voor me doen
H
HopaaateeeLid
Heb donderdag afspraak bij de huisarts die zal wel afbouw schema maken maar ik las dat dat 8 weken ging duren vroeg me af of ik ze van de apotheek krijg of langs de dealert moet wat mij wel logischer lijkt
G
GreenrwkLid
conclusie. gebruik bewust en met mate, tenzij je een verschrikkelijke afcick wilt doorstaan
Z
ZanzaLid
Hopaaateee zei:
Heb donderdag afspraak bij de huisarts die zal wel afbouw schema maken maar ik las dat dat 8 weken ging duren vroeg me af of ik ze van de apotheek krijg of langs de dealert moet wat mij wel logischer lijkt
Klik om te vergroten...
Langs de dealert??

Even serieus. Je krijgt een afbouwschema, vergelijkbaar met zoals ik het hier boven heb omschreven. En de huisarts zal hiervoor een recept uitschrijven zodat je dat zelf bij de apotheek kunt ophalen.

Bovendien staat er geen vaste maat op de duur van de afbouw. Dit zal voor eenieder anders zijn en is dus maatwerk. Mijn advies is om de afbouw in samenspraak met je huisarts of praktijkondersteuner te regelen, zodat je er niet alleen voor staat en je ook bepaalde zaken kunt bespreken, zoals de reden waarom je zoveel benzo's nam.
H
HopaaateeeLid
Bedankt voor de tips mensen we gaan het donderdag oplossen
l
ljuvLid
Hopaaateee zei:
Klik om te vergroten...
Zet 'm op man. Met de juiste begeleiding gaat dit helemaal lukkenπŸ’ͺ🏻
T
TijdloosLid
Hopaaateee zei:
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Zet 'm op man. Met de juiste begeleiding gaat dit helemaal lukkenπŸ’ͺ🏻
Klik om te vergroten...
Inderdaad veel succes! En bouw het langzaam af zoals al eerder gezegd is hier in dit topic.:smirk:
P
PleunyLid
Hopaaateee zei:
Ik heb nu net nog een keer met de SEH gebeld en weer zijden ze dat je er niet aan doodgaat
Klik om te vergroten...
Je kunt dood gaan , grand mall seizure is een element ervan . Dan zijn de SEH (geen idee wat dat is) wel redelijk achtelijk . Je moet afbouwen , ook al ga je niet dood het is zeer schadelijk en toxisch om acuut te stoppen . Alles hangt natuurlijk af hoelang je het gebruikt etc . Gewoon afbouwen man .
J
Jane MargolisLid
Pleuny zei:
Dan zijn de SEH (geen idee wat dat is)
Klik om te vergroten...
Spoed Eisende Hulp hihi
P
PleunyLid
Zanza zei:
In het ergste geval epileptische insulten en dergelijken. Je lichaam is al 3 maanden gewend aan een absurd hoge dosering diazepam. Daarom is afbouwen zo belangrijk.

Ter vergelijking: ik ben ooit van 120-150 mg dia per dag afgebouwd in 4,5 maand. En dat is al vrij snel
Klik om te vergroten...
Je bent ooit van 120 naar 150 mg afgebouwd ? Interesting ..πŸ˜‚
P
PleunyLid
Laramonjour zei:
Spoed Eisende Hulp hihi
Klik om te vergroten...
Leip die weten wel dat ct 100mg dia gevaarlijk is hoor maar oke ..
J
Jane MargolisLid
Pleuny zei:
Leip die weten wel dat ct 100mg dia gevaarlijk is hoor maar oke ..
Klik om te vergroten...
Ik mag hopen van wel ja πŸ˜… vind het maar een apart verhaal
Z
ZanzaLid
Pleuny zei:
Je bent ooit van 120 naar 150 mg afgebouwd ? Interesting ..πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Nee grappenmaker :wink: van een omgerekende equivalente dosis die ergens tussen de 120 en 150 mg diazepam lag
H
HopaaateeeLid
Ik kom nu net bij de dokter vandaan...
Die gaat totaal geen moer doen behalve me aanmelden bij verslaving zorg want nog tijd duurt en ondersteunende medicatie schrijft die ook niet voor helemaal niks waardoor ik alsnog in 1 keer moet stoppen
S
Sterretje1984Lid
Hopaaateee zei:
Die gaat totaal geen moer doen behalve me aanmelden bij verslaving zorg want nog tijd duurt en ondersteunende medicatie schrijft die ook niet voor helemaal niks waardoor ik alsnog in 1 keer moet stoppen
Klik om te vergroten...
Kreeg je de 100 mg dan niet op recept?
H
HopaaateeeLid
Alleen aanmelding doen voor verslavingszorg
Z
ZanzaLid
Hopaaateee zei:
Klik om te vergroten...
Woon je in NL of Belgie?

Als je een Nederlander bent zou ik nu accuut naar een andere huisarts gaan en je probleem uitleggen. In een keer stoppen met 100 mg diazepam per dag is levensgevaarlijk. Dit kan echt niet.
B
Beyond MachineLid
Doe dat alstublieft niet! Je gaat echt kapot als je in 1x stopt. Second opinion nemen.
H
HopaaateeeLid
Op moment heb ik donderdag afspraak bij verslavingszorg de huisarts blijft er wel moeilijk over doen t was omdat iemand anders uitviel dus stond ik als 1e op de lijst en we gaan zien wat er gaat gebeuren
_
_shikantazaLid
100mg Diazepam CT stoppen kan echt niet, dat wordt je dood in het ergste geval en een helse afkick die maanden gaat duren in het gunstigste geval. Ik weet niet welke SEH je gebeld hebt maar hun advies is grote BS. Waarschijnlijk heb je een stagiair aan de lijn gekregen ofzo.

De doorverwijzing naar de verslavingszorg is wel een goede, daar weten ze hoe ze benzos moeten afbouwen (25% is veuls te snel btw. 10% van de meest recente dosis is realistischer). Slecht dat jouw dokter verder niets doet. Ga op zoek naar een andere huisarts.

Wat je nu kunt doen, er vanuitgaand dat je nog Diazepam kunt krijgen bij je dealer, ga over op 90mg per dag. Houd dat een week voel en kijk hoe je je voelt. Als je je goed voelt kun je 80mg overwegen. Dan moet je nog steeds idioot veel Diazepam op voorraad hebben maar ieder beetje helpt.

Laat even weten hoe de zaken er bij staan voor je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."