IddKreeg je de 100 mg dan niet op recept?
IddKreeg je de 100 mg dan niet op recept?
In het ergste geval epileptische insulten en dergelijken. Je lichaam is al 3 maanden gewend aan een absurd hoge dosering diazepam. Daarom is afbouwen zo belangrijk.Wat zou er eventueel kunnen gebeuren dan ?
Bij cold turkey van 100mg is de kans op epileptische aanvallen en seizures errug groot. Zo'n 60-70% kans.Maar wat is wat nou de spoedeisende hulp zeiden niks over epilepsie dus wat is nou wijsheid
Ik zit/zat op 100 mg per dag en daar staat minimaal 3 weken detox op dus niet waar als je dat langere tijd dagelijks gebruikt.Zonet met de spoedeisende hulp gebeld en die zeggen mij dat het medisch ongevaarlijk is om er in 1 keer meer te stoppen heb ze alles uit gelegd de dosis en hoelang al enzo ze zeggen rond 4 dagen is het uit je bloed en je kunt er nog 7 dagen last van houden
Ga naar je huisarts en een doorverwijzing naar de verslavingszorg dat is de enige manier om veilig af te bouwen.Maar wat is wat nou de spoedeisende hulp zeiden niks over epilepsie dus wat is nou wijsheid
En als je er niet aan doodgaat, dan ga je minimaal voor een jaar een helse tijd tegemoet.Ik heb nu net nog een keer met de SEH gebeld en weer zijden ze dat je er niet aan doodgaat
Niet te vergeten dat de kans groot is dat je de rest van je leven nog permanente klachten gaat hebbenEn als je er niet aan doodgaat, dan ga je minimaal voor een jaar een helse tijd tegemoet.
Je zult toch echt iets moeten regelen. Geen tijd is een zwak excuus.Ik heb voor donderdag een afspraak bij de dokter tot die tijd blijf ik het die 100 wel doen dan en zien we dan wel weer verder
Gaan ze je in een kliniek ofzo stoppen want daar heb ik geen tijd voor ivm werk
Je komt gerust niet in een kliniek terecht. Tenzij er nog andere zaken spelen buiten de diazepam om, waar wij geen weet van hebben. Zoals @Spyro zegt kun je benzo's prima ambulant afbouwen en je bezigheden blijven doen. Het is over het algemeen geen pretje, maar als je het te snel doet bestaat er een grote kans op vrijwel alles wat men hier in dit topic inmiddels heeft opgeschreven.Ik heb voor donderdag een afspraak bij de dokter tot die tijd blijf ik het die 100 wel doen dan en zien we dan wel weer verder
Gaan ze je in een kliniek ofzo stoppen want daar heb ik geen tijd voor ivm werk
Kan in principe gewoon via de huisarts. Mits het enkel om je diazepam verslaving gaat.Regelt een gewone huisdokter of krijg je door verwijzing naar de verslavingszorg
Bij mij persoonlijk hielp een doorverwijzing naar de praktijkondersteuner/psycholoog ook enorm. Die kan het proces van het afbouwen begeleiden en je ook motiveren. Weet niet of er redenen zijn waarom je dit soort doses diazepam bent gaan nemen, maar meestal heeft dat een reden. Daarover praten helpt om daar mee te dealen of om erachter te komen waarom je hiertoe gekomen bent.Kan in principe gewoon via de huisarts. Mits het enkel om je diazepam verslaving gaat.
Even heel kort geschetst:
Wat ze gaan doen, of wat ze in ieder geval zouden kunnen doendoen is het volgende:
Iedere week of iedere twee weken 25% van de op dat moment toegediende dosis eraf halen. Zo bouw je in eerste instantie relatief snel af en hoe dichter je bij de 0 komt hoe kleinere stappen worden genomen, maar het afbouwpercentage blijft hetzelfde.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."