Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken wiet en slaap problemen

afkicken wiet en slaap problemen

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op DF, ik ben op jonge leeftijd begonnen met drank en drugs. Op mijn 14e werd ik verslaafd aan wiet, na +- 10 jaar zwaar drugs gebruikt te hebben ben ik nou voor de 3e keer bezig met afkicken van wiet. Toen ik 21 werd ben ik naar de afkick kliniek gegaan (3 a 4 maanden) waarna ik vrij snel weer terug gevallen ben. vorig jaar is het mij gelukt om zelfstandig te stoppen voor 6 maanden met eens in de paar maanden een joint te roken, maar door een verhuizing naar een andere plek (alles achter mij gelaten in de stad waar ik mijn hele leven gewoond heb) was ik weer terug gevallen. Nu is het mij weer gelukt in Januari volledig te stoppen met tabak en wiet, alleen word ik helemaal gek van de slapeloze nachten, de nachtmerries en het piekeren als ik in bed lig. Vorig jaar heb ik 6 maanden last gehad van de zelfde slaap problemen. Verslavingszorg en dokters schuiven het als maar op afkick verschijnselen maar ik geloof nooit dat je daar 6 maanden last van kan hebben, nu ben ik wel benieuwd hoe dat voor anderen is die afgekickt zijn van wiet. Op internet lees ik wel dat het soms 3 maanden kan duren maar ik kijk er echt tegen op dat het weer zo gaat als vorig jaar, want kan niet weer 6 maanden zo doorgaan. Ook krijg ik bijna geen slaapmiddelen voorgeschreven. Wel heb ik mirtazapine omdat dat niet heel verslavend schijnt te zijn, dat gebruik ik niet elke dag omdat ik daar zo verrot van wakker wordt.

Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
SjuSju zei:
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op DF, ik ben op jonge leeftijd begonnen met drank en drugs. Op mijn 14e werd ik verslaafd aan wiet, na +- 10 jaar zwaar drugs gebruikt te hebben ben ik nou voor de 3e keer bezig met afkicken van wiet. Toen ik 21 werd ben ik naar de afkick kliniek gegaan (3 a 4 maanden) waarna ik vrij snel weer terug gevallen ben. vorig jaar is het mij gelukt om zelfstandig te stoppen voor 6 maanden met eens in de paar maanden een joint te roken, maar door een verhuizing naar een andere plek (alles achter mij gelaten in de stad waar ik mijn hele leven gewoond heb) was ik weer terug gevallen. Nu is het mij weer gelukt in Januari volledig te stoppen met tabak en wiet, alleen word ik helemaal gek van de slapeloze nachten, de nachtmerries en het piekeren als ik in bed lig. Vorig jaar heb ik 6 maanden last gehad van de zelfde slaap problemen. Verslavingszorg en dokters schuiven het als maar op afkick verschijnselen maar ik geloof nooit dat je daar 6 maanden last van kan hebben, nu ben ik wel benieuwd hoe dat voor anderen is die afgekickt zijn van wiet. Op internet lees ik wel dat het soms 3 maanden kan duren maar ik kijk er echt tegen op dat het weer zo gaat als vorig jaar, want kan niet weer 6 maanden zo doorgaan. Ook krijg ik bijna geen slaapmiddelen voorgeschreven. Wel heb ik mirtazapine omdat dat niet heel verslavend schijnt te zijn, dat gebruik ik niet elke dag omdat ik daar zo verrot van wakker wordt.

Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit.
Klik om te vergroten...
Voor mij waren slaapproblemen van wiet meestal na de eerste week, misschien pas na de tweede week wel verdwenen.

Ik weet niet of anderen hier wel ervaringen hebben dat het een proces van maanden kan zijn. Maar voor mij is dat eerlijk gezegd nieuw om te horen.

Heb je vaak last gehad van slaapproblemen? Misschien zelfs al voordat je begon?

Spelen er stressvolle zaken in je leven?

Pieker je veel?

Die bovenstaande kunnen natuurlijk ook een factor zijn waarom je blowen überhaupt fijn vond en je prima kon slapen. Stop je met gebruiken, dan komt dat weer keihard naar boven.
Het middel wegnemen is één ding. Maar het wordt niet makkelijk als de onderliggende problematiek niet óók aangepakt wordt.

Ik heb zelf veel baat bij (zen)meditatie. Vroeger was het voor mij ook normaal om nog urenlang wakker te liggen. Dan ging ik om 11 uur naar bed. 7 uur de wekker. Maar om 4 uur sliep ik nog niet.

Mediteren heeft me daarbij wel geholpen om mijn gedachten meer los te laten.

En anders is het misschien eens goed om via je huisarts een verwijzing te vragen naar een slaapkliniek.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Voor mij waren slaapproblemen van wiet meestal na de eerste week, misschien pas na de tweede week wel verdwenen.

Ik weet niet of anderen hier wel ervaringen hebben dat het een proces van maanden kan zijn. Maar voor mij is dat eerlijk gezegd nieuw om te horen.

Heb je vaak last gehad van slaapproblemen? Misschien zelfs al voordat je begon?

Spelen er stressvolle zaken in je leven?

Pieker je veel?

Die bovenstaande kunnen natuurlijk ook een factor zijn waarom je blowen überhaupt fijn vond en je prima kon slapen. Stop je met gebruiken, dan komt dat weer keihard naar boven.
Het middel wegnemen is één ding. Maar het wordt niet makkelijk als de onderliggende problematiek niet óók aangepakt wordt.

Ik heb zelf veel baat bij (zen)meditatie. Vroeger was het voor mij ook normaal om nog urenlang wakker te liggen. Dan ging ik om 11 uur naar bed. 7 uur de wekker. Maar om 4 uur sliep ik nog niet.

Mediteren heeft me daarbij wel geholpen om mijn gedachten meer los te laten.

En anders is het misschien eens goed om via je huisarts een verwijzing te vragen naar een slaapkliniek.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je reactie, ik heb inderdaad al een hele lange tijd slaap problemen. Heb een paar weken terug ook mijn eerste gesprek gehad bij de psycholoog voor de stressfactoren.
Ik hoor van meer mensen dat meditatie goed schijnt te helpen (vond dat eerst altijd een beetje zweverig), zal me er dan toch maar eens aan moeten wagen.
Van een slaapkliniek heb ik nog nooit eerder gehoord dus daar ga ik mij ook zeker even in verdiepen, nogmaals bedankt voor je tijd en je bericht.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
SjuSju zei:
Dankjewel voor je reactie, ik heb inderdaad al een hele lange tijd slaap problemen. Heb een paar weken terug ook mijn eerste gesprek gehad bij de psycholoog voor de stressfactoren.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker een goed begin!

SjuSju zei:
Ik hoor van meer mensen dat meditatie goed schijnt te helpen (vond dat eerst altijd een beetje zweverig), zal me er dan toch maar eens aan moeten wagen.
Klik om te vergroten...
Ik ben er over de afgelopen 2 jaren steeds serieuzer mee aan de slag gegaan. Eerst eens met geleide meditaties, dat is vaak al een goede start. Later in stilte meditatie, maar daar kon ik niet goed mijn draai in vinden. Tegenwoordig volg ik cursus in zenmeditatie (zen.nl). Ik ben nu bezig met de tweede cursus, leer voelen. Dit is dus ook stiltemeditatie, maar omdat ik er ook wat achtergrond kennis bij krijg weet ik waarom ik bepaalde dingen in meditatie toepas. Ook helpt die wekelijkse bijeenkomst om het ook dagelijks vol te houden. Het is een extra motivator. En nu kan ik dus wél mijn draai vinden in stiltemeditatie en ik heb er echt enorm veel aan. De voordelen variëren van: beter uitgerust, kalmer omgaan met hevige situaties, sterk verbeterde concentratie, afstand kunnen nemen van bepaalde gedachten, meer inlevingsvermogen en compassie bij anderen, beter keuzes kunnen maken, geregeld nieuwe inzichten opdoen, etc.

Maar om te beginnen zou ik eerder aanraden om met geleide meditaties te starten zodat je een beetje weet wat je moet doen. Een van de veelvoorkomende misvattingen van meditatie is bijvoorbeeld dat je zo hard mogelijk je best moet doen om helemaal niets te denken. In geleide meditaties leer je een beetje aan wat wel of niet van belang is tijdens mediteren.

Als je Netflix hebt, zou ik je zéker aanraden om 'A guide to meditation' te kijken van Headspace. Ze hebben ook 'A guide to sleep'. Die laatste heb ik zelf niet gezien, maar het is ongetwijfeld waardevol. Headspace werkt prettig, legt de basis goed uit (geen poespas) en is erg laagdrempelig. De serie bestaat uit 10 afleveringen, elke aflevering is slechts 20 minuten dacht ik. En iedere aflevering behandelen ze een net iets andere meditatie techniek.

SjuSju zei:
Van een slaapkliniek heb ik nog nooit eerder gehoord dus daar ga ik mij ook zeker even in verdiepen, nogmaals bedankt voor je tijd en je bericht.
Klik om te vergroten...
Ik zou daar zeker eens naar kijken! Daar kunnen ze ook dieper onderzoek doen naar jouw slaap en wat daaraan te doen valt. Ik ben er zelf nooit geweest, maar als het bij mij nog langer had aangehouden, was ik er wel heengegaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
SjuSju zei:
Van een slaapkliniek heb ik nog nooit eerder gehoord dus daar ga ik mij ook zeker even in verdiepen, nogmaals bedankt voor je tijd en je bericht.
Klik om te vergroten...

Slaap/ waakklinieken zijn er slechts enkele, ik ben 2 x in zo een kliniek geweest omdat ik bijna niet sliep en onderhand half hallucinerend door het leven ging.
Een van die klinieken is Kempenhaeghe in Heeze.
Daar kun je naartoe worden verwezen door de huisarts.

Het onderzoek bestaat onder meer uit een EEG, dat in de avond wordt bevestigd aan je hoofd ( allerlei electroden) en dan is het de bedoeling dat er een EEG opname wordt gemaakt in de nacht als je slaapt.
Er wordt dan gekeken of er afwijkingen zijn in het slaappatroon.
En deze eeg opname wordt verder onderzocht door specifieke artsen die slaapgeneeskundig zijn.

Uiteraard vinden er vele gesprekken plaats met een arts, en moet je een dagboek bijhouden over het aantal uren dat je wakker ligt, en dat je geslapen hebt onder andere.

Bij mij kon men geen opname maken de eerste keer want.....ik sliep heel de nacht niet.
Bij de tweede keer kreeg ik zolpidem, en toen sliep ik lang genoeg om een beoordeling te kunnen geven.
Ik ga hier niet mijn medische doopceel neerzetten maar bij mij werd het een medicijn verhaal wegens allerlei factoren daartoe.

Dit is ongeveer hoe de slaap kliniek werkt.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ik ben er over de afgelopen 2 jaren steeds serieuzer mee aan de slag gegaan.
Klik om te vergroten...
Ik heb al de tips opgeschreven en zal me daar vandaag even op storten, ziet er wel belovend uit ga het zeker uitproberen!

De Zandman zei:
Dit is ongeveer hoe de slaap kliniek werkt.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt niet heel erg gezellig of fijn, tegenwoordig kunnen de onderzoeken ook thuis gedaan worden (las ik) dat lijkt mij wel een beter idee. Natuurlijk moet ik wel een verwijzing krijgen van de huisarts dat zal nog wel een tijdje duren voor ze inzien dat de slaap problemen niet van het afkicken of de ontwenning komen. Ik maak er even een aantal aantekeningen van. Ik zal sowieso al beginnen met een slaap dagboek bij te houden is wel zo handig. Dank voor het delen van de ervaringen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
SjuSju zei:
Ik hoor van meer mensen dat meditatie goed schijnt te helpen (vond dat eerst altijd een beetje zweverig), zal me er dan toch maar eens aan moeten wagen.
Klik om te vergroten...
Negeer dat labeltje onder/naast mijn naam even :wink: maar het is zó jammer (eigenlijk is het tragisch) dat er bij veel mensen nog steeds dit stigma rust op meditatie.

Wat kan er zweverig zijn aan bewust zijn van jezelf en wat er in je omgaat? Als er iets is wat juist gegrond, down to earth is, dan is het wel het niet ontsnappen in je hoofd, in fantasieën, naar overal behalve de plek waar je nu bent en de realiteit van hoe je je nu voelt.

Geen frustratie naar jou persoonlijk hoor. :wink: Meer een frustratie naar hoe dit idee (dat meditatie zweverig zou zijn) in het algemeen nog zo hardnekkig leeft.

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een hernieuwde "handleiding" voor meditatie die meer to the point is en gericht op de dingen waarop je kunt letten om te checken of je meditatie efficiënt en effectief is. Er staat er nog 1 van mij in de Spiritualiteit sectie hier, maar die is inmiddels 6 jaar oud en ik denk dat het beter/directer kan dan dat. Mogelijk plaats ik de nieuwe binnenkort, dus mocht je interesse hebben, kan dat misschien helpen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kon redelijk snel goed slapen, maar ik drink ook veel minder dan de helft aan koffie. Een kwart aan caffeïne ongeveer, geen koffie meer na 17uur en ik was al door mijn afkick van de nicotine heen toen ik stopte met blowen 55 dagen geleden.
En ik drink ook geen thee of cola met stimulerende middelen na 17uur.
Afkick en onplezierige gevoelens na stoppen met nicotine duurde bij mij wel lang deze keer.
En ik zet ook in principe mijn telefoon en tablet uit na 23h en probeer nog even een paar paginas uit een boekje te lezen.
Sterkte en oppassen met alcoholgebruik en suiker misschien nog.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Geen frustratie naar jou persoonlijk hoor. :wink: Meer een frustratie naar hoe dit idee (dat meditatie zweverig zou zijn) in het algemeen nog zo hardnekkig leeft.
Klik om te vergroten...
Heb geen idee of er veel mensen zijn die er zo over denken/dachten, het is voor mij meer dat ik het niet fijn vind om alleen met mijn gedachten te zijn (altijd maar dingen moeten doen zodat ik mijn gedachten onderdruk) en vaak aan dingen denk waar ik mij voor schaam. Daardoor heb ik me lang tegen het idee verzet van meditatie dan verzin je vanzelf genoeg ''redenen'' om het niet te doen, sta er nu meer voor open.

Het is denk ik te vergelijken met het idee, wat ik in ieder geval heel lang gehad heb, praten over je problemen/gevoelens ''Waarom zou het helpen om ergens over te praten, er veranderd niks.'' Het is denk ik meer het tienerbrein dat zo af en toe nog even wat van zich laat horen :wink:
Mindless zei:
Er staat er nog 1 van mij in de Spiritualiteit sectie hier,
Klik om te vergroten...
Top dat is heel fijn, ik zal er wel eventjes naar opzoek gaan en ik kijk uit naar de hernieuwde versie (mocht die komen)
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Zet hem binnenkort wel neer. Kan je evt een berichtje sturen dan, als je wil.
Klik om te vergroten...
Dat is helemaal goed, alvast bedankt!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
SjuSju zei:
Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit.
Klik om te vergroten...
Zeker geen gemekker. We zijn er om elkaar te helpen hier. Ik wil je vragen om je post te laten staan, dan heeft een ander er misschien nog wat aan. Het is belangrijk dat we als verslaafden beseffen dat we niet alleen zijn. Als we onze ervaring delen wordt het lichter. Wat we binnenhouden, gaat broeien.

Succes met je struggles. Gebruiken geeft je alleen maar méér problemen. Zet ‘m op 💪.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#12
SjuSju zei:
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op DF, ik ben op jonge leeftijd begonnen met drank en drugs. Op mijn 14e werd ik verslaafd aan wiet, na +- 10 jaar zwaar drugs gebruikt te hebben ben ik nou voor de 3e keer bezig met afkicken van wiet. Toen ik 21 werd ben ik naar de afkick kliniek gegaan (3 a 4 maanden) waarna ik vrij snel weer terug gevallen ben. vorig jaar is het mij gelukt om zelfstandig te stoppen voor 6 maanden met eens in de paar maanden een joint te roken, maar door een verhuizing naar een andere plek (alles achter mij gelaten in de stad waar ik mijn hele leven gewoond heb) was ik weer terug gevallen. Nu is het mij weer gelukt in Januari volledig te stoppen met tabak en wiet, alleen word ik helemaal gek van de slapeloze nachten, de nachtmerries en het piekeren als ik in bed lig. Vorig jaar heb ik 6 maanden last gehad van de zelfde slaap problemen. Verslavingszorg en dokters schuiven het als maar op afkick verschijnselen maar ik geloof nooit dat je daar 6 maanden last van kan hebben, nu ben ik wel benieuwd hoe dat voor anderen is die afgekickt zijn van wiet. Op internet lees ik wel dat het soms 3 maanden kan duren maar ik kijk er echt tegen op dat het weer zo gaat als vorig jaar, want kan niet weer 6 maanden zo doorgaan. Ook krijg ik bijna geen slaapmiddelen voorgeschreven. Wel heb ik mirtazapine omdat dat niet heel verslavend schijnt te zijn, dat gebruik ik niet elke dag omdat ik daar zo verrot van wakker wordt.

Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit.
Klik om te vergroten...

Welkom bij de club!

Zeker laten staan, anders doe ik het wel voor je... :grin:

Wellicht brengt een bodyscan je ontspanning als je in bed ligt:

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
SjuSju zei:
I
........Dat klinkt niet heel erg gezellig of fijn, tegenwoordig kunnen de onderzoeken ook thuis gedaan worden (las ik) dat lijkt mij wel een beter idee........
Klik om te vergroten...

Noot:
Klinische onderzoeken zijn a priori niet gezellig of fijn...daar gaat het niet om.
Een EEG is lastig om thuis uit te voeren, al kan het wel, maar een onderzoek in een juiste klinische setting lijkt mij ook vollediger.
Op zich deed men in de kliniek zoveel mogelijk om het gezellig en fijn te laten verlopen!
Hetgeen ik bijzonder gewaardeerd heb.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Ik kon redelijk snel goed slapen,
Klik om te vergroten...
Ik kwam toevallig een oudere post/topic van je tegen van toen je net gestopt was. De pijn op de borst/longen was voor mij heel erg schrikken omdat ik dat op een geven moment elke keer/dag had als ik teveel gerookt/blowt had, heb je daar verder nog iets over te horen gekregen of is dat gewoon het resultaat van overmatig blowen/roken?
Ben blij dat ik wat reacties heb gekregen van mensen die ook afkicken/gestopt zijn met blowen (ik weet niet of jullie dat hier op DF überhaupt afkicken noemen), geeft mij weer wat meer inzicht op waar het probleem ligt. Aangezien elke keer aan horen dat het ontwenning is is niet heel erg fijn.

dupont zei:
We zijn er om elkaar te helpen hier. Ik wil je vragen om je post te laten staan,
Klik om te vergroten...
Ik was niet zeker of ik dit wel in de goeie thread geplaatst had en of het niet al eerder besproken was (kon het nergens vinden), dat soort dingen, vandaar dat ik wat zat te twijfelen of ik mijn originele post wel zou laten staan of niet. Je reactie deed mij wel goed thanks daarvoor.

New Dawn zei:
Wellicht brengt een bodyscan je ontspanning als je in bed ligt:
Klik om te vergroten...
Deze ga ik ook zeker uitproberen zodra ik weer ff kan stoppen met medicijnen (Concerta/Methylfenidaat) nasaal gebruiken, sinds gister en vandaag is dat een klein beetje overhoop gegaan met mijn ritme. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik hier überhaupt shit op plaats...
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blowers die stoppen, MOETEN gaan sporten. Niet hard sporten hoor, maar hardgenoeg om het stofje Anandamide te gaan aanmaken.
Anandamide is een neurotransmitter die je in grote hoeveelheid aanmaakt door te blowen. Maar je maakt het ook aan door te sporten.

Anandamide is dat stonede loome gevoel. Dat gevoel dat je ook hebt dat je hebt na sporten als je onder een warme douche vandaan komt.
Je maakt dan niet zoveel anandamide aan, als dat je doet wanneer je blowt, maar er is wel een tekort aan anandamide, na het echt stoppen met wiet.

Je hoeft je niet als een debiel, in 1 keer zwaar sportief te worden. Maar blowers die stoppen maken het afkickken van wiet sneller en makkelijker door elke dag te gaan sporten.

Dat is natuurlijk zwaar shit en kompleet helemaal shit en fuck en wtf en ook nog eens, geen zin in, want....

Maar het helpt echt. (het geld alleen voor blowers, de rest , is lichamelijk te hard kapot om meteen te gaan en kunnen sporten zonder meteen een blessure op te lopen).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
SjuSju zei:
medicijnen (Concerta/Methylfenidaat) nasaal gebruiken
Klik om te vergroten...

Oei, open deur natuurlijk. Maar dit is zeker niet best voor je slaap.

Wees je ervan bewust dat het heel makkelijk is om de ene verslaving in te wisselen voor de ander. Dus stoppen met blowen, maar meer gaan drinken. Of weer stoppen met drinken, maar meer gaan gamen. Etc.

Ik was destijds ontzettend trots toen ik echt serieus gestopt was met blowen voor het eerst in jaren. Maar ik liet voor het gemak even achterwege dat ik vervolgens bijna dagelijks aan de speed en keta zat....

Pas ermee op zou ik zeggen!
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, is het enige dat me gelukt is volledige abstinentie. Geen drugs, geen alcohol, geen medicijnen. Zelfs mijn Concerta voor ADD heb ik afgezworen.

Ik gebruik alleen nog de nodige, niet verslavende medicijnen voor mijn allergieën en astma (voor zover dat überhaupt een ding is, niet verslavende medicijnen).
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
SjuSju zei:
De pijn op de borst/longen was voor mij heel erg schrikken omdat ik dat op een geven moment elke keer/dag had als ik teveel gerookt/blowt had, heb je daar verder nog iets over te horen gekregen of is dat gewoon het resultaat van overmatig blowen/roken?
Klik om te vergroten...
Pijn op de borst, of op de hoogte van de bovenmaag had ik veel de eerste weken dat ik stopte en ook de laatste weken dat ik blowde. Dat waren volgens mij een vorm van stress of paniek. Teveel THC en caffeïne (maar waarschijnlijk ook gesatureerde longen) en daarna ontwenningsverschijnselen (en schoonmakende longen).
Nu heb ik er geen last van 55 dagen na stoppen met wiet. Al ben ik deze week zover gekomen dat ik gestopt ben met nemen van pregabaline na 6 maanden afgebouwd te hebben (pillen tegen stress) en ik had wel weer wat last van angsten deze dagen, maar niet die druk op de borst en buik.

Ik heb trouwens wel een longaandoening en daar moet ik mee leven, maar de dokter gaf me het gevoel, dat als ik stopte met verdere vernieling ik er weinig last van zou hebben. Mijn longen zijn enorm en een deeltje is maar beschadigd was haar verhaal.
Heb je "stoppen met blowen" opgezocht in de zoekfunctie van deze site?

Succes!!!
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#18
reDStone zei:
Blowers die stoppen, MOETEN gaan sporten. Niet hard sporten hoor, maar hardgenoeg om het stofje Anandamide te gaan aanmaken.
Anandamide is een neurotransmitter die je in grote hoeveelheid aanmaakt door te blowen. Maar je maakt het ook aan door te sporten.

Anandamide is dat stonede loome gevoel. Dat gevoel dat je ook hebt dat je hebt na sporten als je onder een warme douche vandaan komt.
Je maakt dan niet zoveel anandamide aan, als dat je doet wanneer je blowt, maar er is wel een tekort aan anandamide, na het echt stoppen met wiet.

Je hoeft je niet als een debiel, in 1 keer zwaar sportief te worden. Maar blowers die stoppen maken het afkickken van wiet sneller en makkelijker door elke dag te gaan sporten.

Dat is natuurlijk zwaar shit en kompleet helemaal shit en fuck en wtf en ook nog eens, geen zin in, want....

Maar het helpt echt. (het geld alleen voor blowers, de rest , is lichamelijk te hard kapot om meteen te gaan en kunnen sporten zonder meteen een blessure op te lopen).
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig hier en daar wat hulp VVN en iemand die 2x in de week bij mij langs komt. de gene die elke week langs komt is nogal een sportief mens (om ff geen geslacht te noemen) dus die heeft mij naar de sportschool gekregen nog niet zo lang geleden, ik zat op 3x in de week rond de 45-60 min per dag. Dat doet inderdaad wonderen.

LucidLucy zei:
Oei, open deur natuurlijk. Maar dit is zeker niet best voor je slaap.
Klik om te vergroten...
Nee daar heb je zeker gelijk in, sinds de verhuizing heb ik eigenlijk niemand meer om mij heen. Dat is natuurlijk ook mijn eigenschuld, wil mensen nooit tot last zijn en dat gevoel krijg ik altijd als ik een vriend van mij wil appen of zelfs al met mijn eigen ouders. Zo wordt je snel eenzaam, vaak heb ik daar geen probleem mee maar soms heb je van die momenten dat je jezelf maar opvreet van binnen en dan is natuurlijk het makkelijkst om medicijnen en alcohol te misbruiken. Afgelopen weken ging het ''helemaal prima'' wel veel gamen is ook niet goed maar goed. Het is sinds de gesprekken met de psycholoog wel wat moeilijker aan het worden om alles maar alleen te moeten doen of weg te stoppen.

Manu76 zei:
Pijn op de borst, of op de hoogte van de bovenmaag had ik veel de eerste weken dat ik stopte en ook de laatste weken dat ik blowde
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor het delen, ik had het vooral boven in mijn longen na hevige rook sessies. Soms nog steeds met heel erg veel vapen (nicotine). Ik weet dat ik niet voor medisch advies moet vragen aan mensen op het internet (niet verkeerd bedoelt uiteraard) maar gewoon naar de huisarts moet stappen, ik vroeg het mij af omdat ik het toevallig gelezen had.
edit: oh jezus ja ik zie nou een thread: de side factoren van stoppen met blowen, had ik dit beter in kunnen plaatsen. dankjewel

wauw jeetje wat een reacties in 1x. is het normaal om op elke reactie reageren in 1 reactie? of is dat vervelend voor de personen die erin genoemd worden?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
SjuSju zei:
wauw jeetje wat een reacties in 1x. is het normaal om op elke reactie reageren in 1 reactie? of is dat vervelend voor de personen die erin genoemd worden?
Klik om te vergroten...

Je bent een modelnewbie! Een voorbeeld voor velen! Niets meer aan doen.

Dan kan @Mevrouw Pløp ook lekker van haar welverdiende rust genieten!

Ofwel, liefst alles in één reactie inderdaad om spam te voorkomen.


SjuSju zei:
wil mensen nooit tot last zijn en dat gevoel krijg ik altijd als ik een vriend van mij wil appen of zelfs al met mijn eigen ouders. Zo wordt je snel eenzaam,
Klik om te vergroten...
Ben je dat ook voor je vrienden of je ouders? Of is dat slechts de gedachte die je hebt, dat je een laat bent?

SjuSju zei:
Het is sinds de gesprekken met de psycholoog wel wat moeilijker aan het worden om alles maar alleen te moeten doen of weg te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ben je bekend met zelfhulpgroepen zoals NA?
Dat zijn veilige omgevingen om over je problematiek te praten, waar je herkenning, verbinding en soms nuttige feedback vind.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
SjuSju zei:
is het normaal om op elke reactie reageren in 1 reactie? of is dat vervelend voor de personen die erin genoemd worden?
Klik om te vergroten...
Gewoon doen wat je wilt! Er bestaat geen normaal, goed of slecht, als je maar respectvol blijft. Ga zo door en succes met slapen. Ik ga naar bed, want het zit nu in mijn ritme. Lukt makkelijk nu ik zo weinig koffie neem en de ontwenning geen probleem meer is. Ik heb nog wel mooie dromen, die soms gelukkig dromen blijken te zijn bij het wakker worden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."