Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken wiet en slaap problemen

afkicken wiet en slaap problemen

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#1
SjuSju zei:
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op DF, ik ben op jonge leeftijd begonnen met drank en drugs. Op mijn 14e werd ik verslaafd aan wiet, na +- 10 jaar zwaar drugs gebruikt te hebben ben ik nou voor de 3e keer bezig met afkicken van wiet. Toen ik 21 werd ben ik naar de afkick kliniek gegaan (3 a 4 maanden) waarna ik vrij snel weer terug gevallen ben. vorig jaar is het mij gelukt om zelfstandig te stoppen voor 6 maanden met eens in de paar maanden een joint te roken, maar door een verhuizing naar een andere plek (alles achter mij gelaten in de stad waar ik mijn hele leven gewoond heb) was ik weer terug gevallen. Nu is het mij weer gelukt in Januari volledig te stoppen met tabak en wiet, alleen word ik helemaal gek van de slapeloze nachten, de nachtmerries en het piekeren als ik in bed lig. Vorig jaar heb ik 6 maanden last gehad van de zelfde slaap problemen. Verslavingszorg en dokters schuiven het als maar op afkick verschijnselen maar ik geloof nooit dat je daar 6 maanden last van kan hebben, nu ben ik wel benieuwd hoe dat voor anderen is die afgekickt zijn van wiet. Op internet lees ik wel dat het soms 3 maanden kan duren maar ik kijk er echt tegen op dat het weer zo gaat als vorig jaar, want kan niet weer 6 maanden zo doorgaan. Ook krijg ik bijna geen slaapmiddelen voorgeschreven. Wel heb ik mirtazapine omdat dat niet heel verslavend schijnt te zijn, dat gebruik ik niet elke dag omdat ik daar zo verrot van wakker wordt.

Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit.
Klik om te vergroten...

Welkom bij de club!

Zeker laten staan, anders doe ik het wel voor je... :grin:

Wellicht brengt een bodyscan je ontspanning als je in bed ligt:

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
SjuSju zei:
I
........Dat klinkt niet heel erg gezellig of fijn, tegenwoordig kunnen de onderzoeken ook thuis gedaan worden (las ik) dat lijkt mij wel een beter idee........
Klik om te vergroten...

Noot:
Klinische onderzoeken zijn a priori niet gezellig of fijn...daar gaat het niet om.
Een EEG is lastig om thuis uit te voeren, al kan het wel, maar een onderzoek in een juiste klinische setting lijkt mij ook vollediger.
Op zich deed men in de kliniek zoveel mogelijk om het gezellig en fijn te laten verlopen!
Hetgeen ik bijzonder gewaardeerd heb.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Ik kon redelijk snel goed slapen,
Klik om te vergroten...
Ik kwam toevallig een oudere post/topic van je tegen van toen je net gestopt was. De pijn op de borst/longen was voor mij heel erg schrikken omdat ik dat op een geven moment elke keer/dag had als ik teveel gerookt/blowt had, heb je daar verder nog iets over te horen gekregen of is dat gewoon het resultaat van overmatig blowen/roken?
Ben blij dat ik wat reacties heb gekregen van mensen die ook afkicken/gestopt zijn met blowen (ik weet niet of jullie dat hier op DF überhaupt afkicken noemen), geeft mij weer wat meer inzicht op waar het probleem ligt. Aangezien elke keer aan horen dat het ontwenning is is niet heel erg fijn.

dupont zei:
We zijn er om elkaar te helpen hier. Ik wil je vragen om je post te laten staan,
Klik om te vergroten...
Ik was niet zeker of ik dit wel in de goeie thread geplaatst had en of het niet al eerder besproken was (kon het nergens vinden), dat soort dingen, vandaar dat ik wat zat te twijfelen of ik mijn originele post wel zou laten staan of niet. Je reactie deed mij wel goed thanks daarvoor.

New Dawn zei:
Wellicht brengt een bodyscan je ontspanning als je in bed ligt:
Klik om te vergroten...
Deze ga ik ook zeker uitproberen zodra ik weer ff kan stoppen met medicijnen (Concerta/Methylfenidaat) nasaal gebruiken, sinds gister en vandaag is dat een klein beetje overhoop gegaan met mijn ritme. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik hier überhaupt shit op plaats...
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blowers die stoppen, MOETEN gaan sporten. Niet hard sporten hoor, maar hardgenoeg om het stofje Anandamide te gaan aanmaken.
Anandamide is een neurotransmitter die je in grote hoeveelheid aanmaakt door te blowen. Maar je maakt het ook aan door te sporten.

Anandamide is dat stonede loome gevoel. Dat gevoel dat je ook hebt dat je hebt na sporten als je onder een warme douche vandaan komt.
Je maakt dan niet zoveel anandamide aan, als dat je doet wanneer je blowt, maar er is wel een tekort aan anandamide, na het echt stoppen met wiet.

Je hoeft je niet als een debiel, in 1 keer zwaar sportief te worden. Maar blowers die stoppen maken het afkickken van wiet sneller en makkelijker door elke dag te gaan sporten.

Dat is natuurlijk zwaar shit en kompleet helemaal shit en fuck en wtf en ook nog eens, geen zin in, want....

Maar het helpt echt. (het geld alleen voor blowers, de rest , is lichamelijk te hard kapot om meteen te gaan en kunnen sporten zonder meteen een blessure op te lopen).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
SjuSju zei:
medicijnen (Concerta/Methylfenidaat) nasaal gebruiken
Klik om te vergroten...

Oei, open deur natuurlijk. Maar dit is zeker niet best voor je slaap.

Wees je ervan bewust dat het heel makkelijk is om de ene verslaving in te wisselen voor de ander. Dus stoppen met blowen, maar meer gaan drinken. Of weer stoppen met drinken, maar meer gaan gamen. Etc.

Ik was destijds ontzettend trots toen ik echt serieus gestopt was met blowen voor het eerst in jaren. Maar ik liet voor het gemak even achterwege dat ik vervolgens bijna dagelijks aan de speed en keta zat....

Pas ermee op zou ik zeggen!
Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, is het enige dat me gelukt is volledige abstinentie. Geen drugs, geen alcohol, geen medicijnen. Zelfs mijn Concerta voor ADD heb ik afgezworen.

Ik gebruik alleen nog de nodige, niet verslavende medicijnen voor mijn allergieën en astma (voor zover dat überhaupt een ding is, niet verslavende medicijnen).
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SjuSju zei:
De pijn op de borst/longen was voor mij heel erg schrikken omdat ik dat op een geven moment elke keer/dag had als ik teveel gerookt/blowt had, heb je daar verder nog iets over te horen gekregen of is dat gewoon het resultaat van overmatig blowen/roken?
Klik om te vergroten...
Pijn op de borst, of op de hoogte van de bovenmaag had ik veel de eerste weken dat ik stopte en ook de laatste weken dat ik blowde. Dat waren volgens mij een vorm van stress of paniek. Teveel THC en caffeïne (maar waarschijnlijk ook gesatureerde longen) en daarna ontwenningsverschijnselen (en schoonmakende longen).
Nu heb ik er geen last van 55 dagen na stoppen met wiet. Al ben ik deze week zover gekomen dat ik gestopt ben met nemen van pregabaline na 6 maanden afgebouwd te hebben (pillen tegen stress) en ik had wel weer wat last van angsten deze dagen, maar niet die druk op de borst en buik.

Ik heb trouwens wel een longaandoening en daar moet ik mee leven, maar de dokter gaf me het gevoel, dat als ik stopte met verdere vernieling ik er weinig last van zou hebben. Mijn longen zijn enorm en een deeltje is maar beschadigd was haar verhaal.
Heb je "stoppen met blowen" opgezocht in de zoekfunctie van deze site?

Succes!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."