Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Koffieb00n zei: Anders dan gewone wiet? Klik om te vergroten... Hoe dan ook raak je sneller verslaafd aan synthetische cannabis. Het is veel sterker dan THC en dat is voor high chasers (elke ochtend gelijk blowen en dan de hele dag proberen zo high mogelijk te worden/blijven) zoals mijzelf echt een valkuil. Wat je merkt met dagelijks THC gebruik is dat je lichaam snel tolerant wordt. Zodra je dan de overstap maakt naar synthetische wiet is dat in 1x een totaal andere wereld. Ik heb nu vanaf zaterdag elke dag JWH-210 gerookt, vandaag overgestapt naar ADB-BUTINACA, je lichaam bouwt snel een tolerantie op tegen JWH-210. SjuSju zei: Het is een prima high voor als je een hele dag niks hoeft te doen maar deze dosis is echt te veel om in de pauze te gaan roken op een maandag ochtend. Klik om te vergroten... Dit is wat er precies gebeurt is, op maandag ochtend rookte ik al de dosis waarvan ik zaterdag nog zei dat het een te hoge dosis was. Hier maak ik mij wel zorgen over aangezien ik geen idee heb wat deze shit allemaal met mijn lichaam gaat doen als ik er zoveel van blijf roken. Wiet roken komt niet eens meer in mijn hoofd op, wat echt onvoorstelbaar is voor mij, aangezien ik zo erg verslaafd ben aan THC. New Dawn zei: Ik consumeer het 'puur', het is gewoon te gebruiken alsof het hash olie is: Klik om te vergroten... Wauw, dat lijkt mij echt een super slecht idee hahah. Wel vraag ik mij af dat niet verschrikkelijk aanvoelt in je longen of heb je daar totaal geen last van?"
"New Dawn zei: Hallo SjuSju! Het is nu ongeveer twee maanden sinds je voor het eerst ADB-BUTINACA geprobeerd hebt, hoe gaat het met je? Bij deze laat ik je weten dat ik behoefte heb aan een trip report! Klik om te vergroten... Hallo New Dawn, leuk om te zien dat je na zo'n tijd nog steeds interesse hebt in de trip report ;p Dat waren mij toch een paar maanden zeg.. Een week na het maken van deze trip report was de JWH-210 op en was ik overgestapt op de ADB-BUTINACA, dit beviel mij eigenlijk gelijk al niet omdat deze stof nog sterker is. Dat was te merken toen ik in slaap viel in bed met een joint, wat in 10 jaar niet meer gebeurt is. Gelukkig was er verder niks ergs gebeurt maar dat zat mij totaal niet lekker. Natuurlijk heb ik wel alles opgerookt de dagen er na, toen het op was had ik maar besloten om het gewoon bij de JWH-210 te houden. Ik bedacht mij vorige week dat het natuurlijk zonde is om het overtollige aceton uit te laten lekken, hier zit natuurlijk nog gewoon JWH-210 in. Dus gebruik ik nu precies genoeg aceton wat de tabak/kruidenmix kan opnemen. Het is veel sterker nu, wat ook te merken is in het dagelijks leven, mijn ogen hangen nu elke dag de hele dag door, ook als ik 8 uren of langer niet gerookt hebt. Uit bed komen wordt steeds moeilijker en mijn hele leven is weer één grote space geworden met alle paranoïde van dien maar woehoe ik kan weer binnen 2 minuten in slaap vallen... Ik vraag mij steeds meer af of dit het waard is. Ook maak ik mij wel zorgen dat die ''space'' niet de overhand gaat nemen en dat ik het spoor bijster raak. Na het drinken van 2 biertjes kan je al niet eens meer normaal lopen dus het moet allemaal echt minder sterk want ik weet toch wel dat ik niet minder ga roken. Ik begrijp wel steeds meer hoe mensen hierdoor in een psychose kunnen raken. Binnenkort maak ik de mix veel minder sterk zodat het nog een beetje binnen de perken blijft. Ik had geen trip report gemaakt voor de ADB- omdat het eigenlijk redelijk het zelfde effect gaf en omdat ik natuurlijk ook nog JWH in mijn lichaam had kon ik ook niet echt een eerlijke trip report maken."
"Hallo allemaal, Hierbij mijn eerste post op DF, ik ben op jonge leeftijd begonnen met drank en drugs. Op mijn 14e werd ik verslaafd aan wiet, na +- 10 jaar zwaar drugs gebruikt te hebben ben ik nou voor de 3e keer bezig met afkicken van wiet. Toen ik 21 werd ben ik naar de afkick kliniek gegaan (3 a 4 maanden) waarna ik vrij snel weer terug gevallen ben. vorig jaar is het mij gelukt om zelfstandig te stoppen voor 6 maanden met eens in de paar maanden een joint te roken, maar door een verhuizing naar een andere plek (alles achter mij gelaten in de stad waar ik mijn hele leven gewoond heb) was ik weer terug gevallen. Nu is het mij weer gelukt in Januari volledig te stoppen met tabak en wiet, alleen word ik helemaal gek van de slapeloze nachten, de nachtmerries en het piekeren als ik in bed lig. Vorig jaar heb ik 6 maanden last gehad van de zelfde slaap problemen. Verslavingszorg en dokters schuiven het als maar op afkick verschijnselen maar ik geloof nooit dat je daar 6 maanden last van kan hebben, nu ben ik wel benieuwd hoe dat voor anderen is die afgekickt zijn van wiet. Op internet lees ik wel dat het soms 3 maanden kan duren maar ik kijk er echt tegen op dat het weer zo gaat als vorig jaar, want kan niet weer 6 maanden zo doorgaan. Ook krijg ik bijna geen slaapmiddelen voorgeschreven. Wel heb ik mirtazapine omdat dat niet heel verslavend schijnt te zijn, dat gebruik ik niet elke dag omdat ik daar zo verrot van wakker wordt. Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit."
"LucidLucy zei: Voor mij waren slaapproblemen van wiet meestal na de eerste week, misschien pas na de tweede week wel verdwenen. Ik weet niet of anderen hier wel ervaringen hebben dat het een proces van maanden kan zijn. Maar voor mij is dat eerlijk gezegd nieuw om te horen. Heb je vaak last gehad van slaapproblemen? Misschien zelfs al voordat je begon? Spelen er stressvolle zaken in je leven? Pieker je veel? Die bovenstaande kunnen natuurlijk ook een factor zijn waarom je blowen überhaupt fijn vond en je prima kon slapen. Stop je met gebruiken, dan komt dat weer keihard naar boven. Het middel wegnemen is één ding. Maar het wordt niet makkelijk als de onderliggende problematiek niet óók aangepakt wordt. Ik heb zelf veel baat bij (zen)meditatie. Vroeger was het voor mij ook normaal om nog urenlang wakker te liggen. Dan ging ik om 11 uur naar bed. 7 uur de wekker. Maar om 4 uur sliep ik nog niet. Mediteren heeft me daarbij wel geholpen om mijn gedachten meer los te laten. En anders is het misschien eens goed om via je huisarts een verwijzing te vragen naar een slaapkliniek. Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie, ik heb inderdaad al een hele lange tijd slaap problemen. Heb een paar weken terug ook mijn eerste gesprek gehad bij de psycholoog voor de stressfactoren. Ik hoor van meer mensen dat meditatie goed schijnt te helpen (vond dat eerst altijd een beetje zweverig), zal me er dan toch maar eens aan moeten wagen. Van een slaapkliniek heb ik nog nooit eerder gehoord dus daar ga ik mij ook zeker even in verdiepen, nogmaals bedankt voor je tijd en je bericht."
"LucidLucy zei: Ik ben er over de afgelopen 2 jaren steeds serieuzer mee aan de slag gegaan. Klik om te vergroten... Ik heb al de tips opgeschreven en zal me daar vandaag even op storten, ziet er wel belovend uit ga het zeker uitproberen! De Zandman zei: Dit is ongeveer hoe de slaap kliniek werkt. Klik om te vergroten... Dat klinkt niet heel erg gezellig of fijn, tegenwoordig kunnen de onderzoeken ook thuis gedaan worden (las ik) dat lijkt mij wel een beter idee. Natuurlijk moet ik wel een verwijzing krijgen van de huisarts dat zal nog wel een tijdje duren voor ze inzien dat de slaap problemen niet van het afkicken of de ontwenning komen. Ik maak er even een aantal aantekeningen van. Ik zal sowieso al beginnen met een slaap dagboek bij te houden is wel zo handig. Dank voor het delen van de ervaringen!"
"Mindless zei: Geen frustratie naar jou persoonlijk hoor. Meer een frustratie naar hoe dit idee (dat meditatie zweverig zou zijn) in het algemeen nog zo hardnekkig leeft. Klik om te vergroten... Heb geen idee of er veel mensen zijn die er zo over denken/dachten, het is voor mij meer dat ik het niet fijn vind om alleen met mijn gedachten te zijn (altijd maar dingen moeten doen zodat ik mijn gedachten onderdruk) en vaak aan dingen denk waar ik mij voor schaam. Daardoor heb ik me lang tegen het idee verzet van meditatie dan verzin je vanzelf genoeg ''redenen'' om het niet te doen, sta er nu meer voor open. Het is denk ik te vergelijken met het idee, wat ik in ieder geval heel lang gehad heb, praten over je problemen/gevoelens ''Waarom zou het helpen om ergens over te praten, er veranderd niks.'' Het is denk ik meer het tienerbrein dat zo af en toe nog even wat van zich laat horen Mindless zei: Er staat er nog 1 van mij in de Spiritualiteit sectie hier, Klik om te vergroten... Top dat is heel fijn, ik zal er wel eventjes naar opzoek gaan en ik kijk uit naar de hernieuwde versie (mocht die komen)"
"Mindless zei: Zet hem binnenkort wel neer. Kan je evt een berichtje sturen dan, als je wil. Klik om te vergroten... Dat is helemaal goed, alvast bedankt!"
"Manu76 zei: Ik kon redelijk snel goed slapen, Klik om te vergroten... Ik kwam toevallig een oudere post/topic van je tegen van toen je net gestopt was. De pijn op de borst/longen was voor mij heel erg schrikken omdat ik dat op een geven moment elke keer/dag had als ik teveel gerookt/blowt had, heb je daar verder nog iets over te horen gekregen of is dat gewoon het resultaat van overmatig blowen/roken? Ben blij dat ik wat reacties heb gekregen van mensen die ook afkicken/gestopt zijn met blowen (ik weet niet of jullie dat hier op DF überhaupt afkicken noemen), geeft mij weer wat meer inzicht op waar het probleem ligt. Aangezien elke keer aan horen dat het ontwenning is is niet heel erg fijn. dupont zei: We zijn er om elkaar te helpen hier. Ik wil je vragen om je post te laten staan, Klik om te vergroten... Ik was niet zeker of ik dit wel in de goeie thread geplaatst had en of het niet al eerder besproken was (kon het nergens vinden), dat soort dingen, vandaar dat ik wat zat te twijfelen of ik mijn originele post wel zou laten staan of niet. Je reactie deed mij wel goed thanks daarvoor. New Dawn zei: Wellicht brengt een bodyscan je ontspanning als je in bed ligt: Klik om te vergroten... Deze ga ik ook zeker uitproberen zodra ik weer ff kan stoppen met medicijnen (Concerta/Methylfenidaat) nasaal gebruiken, sinds gister en vandaag is dat een klein beetje overhoop gegaan met mijn ritme. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik hier überhaupt shit op plaats..."
"reDStone zei: Blowers die stoppen, MOETEN gaan sporten. Niet hard sporten hoor, maar hardgenoeg om het stofje Anandamide te gaan aanmaken. Anandamide is een neurotransmitter die je in grote hoeveelheid aanmaakt door te blowen. Maar je maakt het ook aan door te sporten. Anandamide is dat stonede loome gevoel. Dat gevoel dat je ook hebt dat je hebt na sporten als je onder een warme douche vandaan komt. Je maakt dan niet zoveel anandamide aan, als dat je doet wanneer je blowt, maar er is wel een tekort aan anandamide, na het echt stoppen met wiet. Je hoeft je niet als een debiel, in 1 keer zwaar sportief te worden. Maar blowers die stoppen maken het afkickken van wiet sneller en makkelijker door elke dag te gaan sporten. Dat is natuurlijk zwaar shit en kompleet helemaal shit en fuck en wtf en ook nog eens, geen zin in, want.... Maar het helpt echt. (het geld alleen voor blowers, de rest , is lichamelijk te hard kapot om meteen te gaan en kunnen sporten zonder meteen een blessure op te lopen). Klik om te vergroten... Ik heb gelukkig hier en daar wat hulp VVN en iemand die 2x in de week bij mij langs komt. de gene die elke week langs komt is nogal een sportief mens (om ff geen geslacht te noemen) dus die heeft mij naar de sportschool gekregen nog niet zo lang geleden, ik zat op 3x in de week rond de 45-60 min per dag. Dat doet inderdaad wonderen. LucidLucy zei: Oei, open deur natuurlijk. Maar dit is zeker niet best voor je slaap. Klik om te vergroten... Nee daar heb je zeker gelijk in, sinds de verhuizing heb ik eigenlijk niemand meer om mij heen. Dat is natuurlijk ook mijn eigenschuld, wil mensen nooit tot last zijn en dat gevoel krijg ik altijd als ik een vriend van mij wil appen of zelfs al met mijn eigen ouders. Zo wordt je snel eenzaam, vaak heb ik daar geen probleem mee maar soms heb je van die momenten dat je jezelf maar opvreet van binnen en dan is natuurlijk het makkelijkst om medicijnen en alcohol te misbruiken. Afgelopen weken ging het ''helemaal prima'' wel veel gamen is ook niet goed maar goed. Het is sinds de gesprekken met de psycholoog wel wat moeilijker aan het worden om alles maar alleen te moeten doen of weg te stoppen. Manu76 zei: Pijn op de borst, of op de hoogte van de bovenmaag had ik veel de eerste weken dat ik stopte en ook de laatste weken dat ik blowde Klik om te vergroten... Dankjewel voor het delen, ik had het vooral boven in mijn longen na hevige rook sessies. Soms nog steeds met heel erg veel vapen (nicotine). Ik weet dat ik niet voor medisch advies moet vragen aan mensen op het internet (niet verkeerd bedoelt uiteraard) maar gewoon naar de huisarts moet stappen, ik vroeg het mij af omdat ik het toevallig gelezen had. edit: oh jezus ja ik zie nou een thread: de side factoren van stoppen met blowen, had ik dit beter in kunnen plaatsen. dankjewel wauw jeetje wat een reacties in 1x. is het normaal om op elke reactie reageren in 1 reactie? of is dat vervelend voor de personen die erin genoemd worden?"
"LucidLucy zei: Je bent een modelnewbie! Een voorbeeld voor velen! Niets meer aan doen. Klik om te vergroten... Hahahha nou daar ben ik blij om ;p Nee ik denk niet dat ik dat ben maar zo voelt het altijd wel (voor mezelf) maar dat is iets waar ik nog gewoon aan moet werken. En nee ben ook niet bekend met zelfhulpgroepen (NA), zie wel dat ze dat bieden bij VNN dus dat zet ik ook op mijn lijstje met tips super bedankt voor al je tijd vandaag zeg! Manu76 zei: goed of slecht, als je maar respectvol blijft. Klik om te vergroten... Tot zover gaat dat volgens mij goed ;p goeie nacht rust gewenst en lekker dromen zou ik zeggen reDStone zei: Die lucide droomfase aan het eind van de slaap Klik om te vergroten... De lucide dromen lopen bij mij altijd uit tot hele erge frustrerende dromen (steek partijen, schietpartijen of dierenmishandeling) even voor de duidelijkheid, ik heb dit nooit gedaan of echt meegemaakt."