Ik bedoelde mijn reactie niet lullig of wat dan ook, ik probeer deze thread ook een beetje toegankelijk te maken voor de bezoekers zonder account. Heb zelf namelijk hier en daar wel rond gezocht op het internet naar antwoorden maar kon nergens echt iets vinden dus hoop vooral andere mensen een beetje te helpen met de antwoorden en tips die hier geven worden
![:)]()
. Waardeer je reactie echt verschrikkelijk! Het is nooit verkeerd om je ervaringen te delen over hoe jij iets ervaart en dat wil ik ook zeker niet afkraken is niet mijn bedoeling.
Precies de reden dat ik ook hier actief ben. Ik heb bepaalde fouten gemaakt in gebruik en wil zelf wijzer worden en ook vooral andere helpen. Ik nam het niet aanvallend op, maar vond zelf dat ik nogal negatief erover was en gaf je daar gelijk in dat het misschien andere afschrikt. Dit wil ik echt niet veroorzaken dat andere door mijn ervaring denken het niet meer als optie te zien! Altijd proberen mensen!
Dat moet niet makkelijk geweest zijn om 7 jaar ''rond te zwerven'' om het zo maar te noemen, ik hoop dat je nu gewoon lekker een vaste woonplaats hebt op een veilige plek en tijd hebt om jezelf te verbeteren. Dat is het aller belangrijkste.
Ik heb met zeer veel mazzel ook sinds februari een vaste huurwoning kunnen bemachtigen in een best remote dorpje. Ik woon nu samen met mijn vriendin en dat is echt een behoorlijke stress vermindering na zo lange tijd geen vaste woonplek te hebben. Van opvang naar beschermd/begeleid wonen vanwege wooncrisis en bijna op straat gezet te worden omdat de GGD het niet meer nodig vond om mij daar te houden. Het was best heftig allemaal maar nu ik eindelijk een droomhuis heb kunnen bemachtigen gaat het allemaal veel beter met diverse zaken. Fijn dat je dit zegt! All love.
Nu ik in een héél klein dorpje ben gaan wonen (sinds 6/7 maanden) zijn de prikkels om weer dingen ''rond te brengen weg'' en kan ik mij volledig om mezelf focussen. Met hier en daar nog kut dagen zoals gister en vandaag maar zonder die dagen was ik hier ook niet beland ;p
Dit was voor mij ook een zeer gunstige uitkomst. Het enige nadeel wat ik nu nog ervaar, woon er ook pas 2 maanden hoor. Is dat ik nogal in een isolement zit. Ik probeer wel te mengen met mensen die hier al hun leven wonen, maar het is nogal een stugge gemeenschap en dat maakt het wel erg lastig als "autist" zijnde met een communicatie probleem. Maar het geeft al vruchten af. Blow nauwelijks meer, en af en toe wel wat ander spul maar in verhouding zeer weinig en ook pas wanneer ik erachter sta. Veel meer controle door minder verleiding en ook minder de kans het ieder moment te kunnen bemachtigen.
Dit heeft mij zeer veel motivatie gegeven. Echter ben ik wel erg slecht met nieuwe dingen beginnen, maar daar heb ik binnenkort extern hulp voor.
Fijn dat het bij jou ook zo goed gekomen is met je woonplek. Altijd fijn te horen dat mensen gehuisvest worden. Echt een van de grootste problemen van de afgelopen 50 jaar.
Zelf ben ik 25, maar weet dat in de jaren 70' al demonstraties waren vanwege woonnood.