Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken wiet en slaap problemen

afkicken wiet en slaap problemen

45 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Gewoon doen wat je wilt! Er bestaat geen normaal, goed of slecht, als je maar respectvol blijft. Ga zo door en succes met slapen. Ik ga naar bed, want het zit nu in mijn ritme. Lukt makkelijk nu ik zo weinig koffie neem en de ontwenning geen probleem meer is. Ik heb nog wel mooie dromen, die soms gelukkig dromen blijken te zijn bij het wakker worden!
Klik om te vergroten...
Die lucide droomfase aan het eind van de slaap, kan je sturen. Je kan zo gelukkig zijn als je wil. In een lucide droom. Probeer maar, je bent dan zelf de regisseur.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Je bent een modelnewbie! Een voorbeeld voor velen! Niets meer aan doen.
Klik om te vergroten...
Hahahha nou daar ben ik blij om ;p

Nee ik denk niet dat ik dat ben maar zo voelt het altijd wel (voor mezelf) maar dat is iets waar ik nog gewoon aan moet werken.

En nee ben ook niet bekend met zelfhulpgroepen (NA), zie wel dat ze dat bieden bij VNN dus dat zet ik ook op mijn lijstje met tips :wink:

super bedankt voor al je tijd vandaag zeg!

Manu76 zei:
goed of slecht, als je maar respectvol blijft.
Klik om te vergroten...
Tot zover gaat dat volgens mij goed ;p goeie nacht rust gewenst en lekker dromen zou ik zeggen

reDStone zei:
Die lucide droomfase aan het eind van de slaap
Klik om te vergroten...
De lucide dromen lopen bij mij altijd uit tot hele erge frustrerende dromen (steek partijen, schietpartijen of dierenmishandeling) even voor de duidelijkheid, ik heb dit nooit gedaan of echt meegemaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
SjuSju zei:
Heb geen idee of er veel mensen zijn die er zo over denken/dachten, het is voor mij meer dat ik het niet fijn vind om alleen met mijn gedachten te zijn (altijd maar dingen moeten doen zodat ik mijn gedachten onderdruk) en vaak aan dingen denk waar ik mij voor schaam. Daardoor heb ik me lang tegen het idee verzet van meditatie dan verzin je vanzelf genoeg ''redenen'' om het niet te doen, sta er nu meer voor open.

Het is denk ik te vergelijken met het idee, wat ik in ieder geval heel lang gehad heb, praten over je problemen/gevoelens ''Waarom zou het helpen om ergens over te praten, er veranderd niks.'' Het is denk ik meer het tienerbrein dat zo af en toe nog even wat van zich laat horen :wink:
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk hoor, maar de reden dat meditatie wel werkt, is dat het dieper gaat dan denken/praten.

SjuSju zei:
Top dat is heel fijn, ik zal er wel eventjes naar opzoek gaan en ik kijk uit naar de hernieuwde versie (mocht die komen)
Klik om te vergroten...
Zet hem binnenkort wel neer. Kan je evt een berichtje sturen dan, als je wil. :)
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
SjuSju zei:
Hahahha nou daar ben ik blij om ;p

Nee ik denk niet dat ik dat ben maar zo voelt het altijd wel (voor mezelf) maar dat is iets waar ik nog gewoon aan moet werken.

En nee ben ook niet bekend met zelfhulpgroepen (NA), zie wel dat ze dat bieden bij VNN dus dat zet ik ook op mijn lijstje met tips :wink:

super bedankt voor al je tijd vandaag zeg!


Tot zover gaat dat volgens mij goed ;p goeie nacht rust gewenst en lekker dromen zou ik zeggen


De lucide dromen lopen bij mij altijd uit tot heel erg frustrerende dromen (steek partijen, schietpartijen of dierenmishandeling) even voor de duidelijkheid, ik heb dit nooit gedaan of echt meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Die aggressie, kan je een draai aangeven dat het iets anders wordt. Iemand die je dan probeert af te kopen met een koffer met geld of iets, zodat je op stinkend rijk op vakantie gaat en dat geld gaat uitgeven.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#5
reDStone zei:
Die aggressie, kan je een draai aangeven dat het iets anders wordt. Iemand die je dan probeert af te kopen met een koffer met geld of iets, zodat je op stinkend rijk op vakantie gaat en dat geld gaat uitgeven.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ik daar binnenkort eindelijk mijn eigen draai aan kan geven, het voelt nu nog te vaak alsof ik er niks over te zeggen heb. Aan de ene kant voelt het als lucide dromen maar aan de andere kant sta ik machteloos aan wat er precies gebeurt en mijn gedachten dwalen dan snel uit naar de dood/steek/schietpartijen en dat is heel erg frustrerend, hopelijk komt dat binnenkort
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
SjuSju zei:
Ik hoop dat ik daar binnenkort eindelijk mijn eigen draai aan kan geven, het voelt nu nog te vaak alsof ik er niks over te zeggen heb. Aan de ene kant voelt het als lucide dromen maar aan de andere kant sta ik machteloos aan wat er precies gebeurt en mijn gedachten dwalen dan snel uit naar de dood/steek/schietpartijen en dat is heel erg frustrerend, hopelijk komt dat binnenkort
Klik om te vergroten...
https://www.psychologiemagazine.nl/wp-content/uploads/2021/02/Gruwelijke-gedachten-PDF.pdf

Intrusies zijn vrij normaal. Daar heeft iedereen in meer of mindere mate wel last van denk ik. Ik ook (in mindere mate dan).

Hoe dat zich verhoudt tot dromen weet ik dan niet zo goed.

Dat maakt ze overigens niet minder vervelend. Maar erover praten is een heel goed begin denk ik!
Een te weinig besproken onderwerp als je het mij vraagt.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Je bent een modelnewbie! Een voorbeeld voor velen! Niets meer aan doen.

Dan kan @Mevrouw Pløp ook lekker van haar welverdiende rust genieten!

Ofwel, liefst alles in één reactie inderdaad om spam te voorkomen.



Ben je dat ook voor je vrienden of je ouders? Of is dat slechts de gedachte die je hebt, dat je een laat bent?


Ben je bekend met zelfhulpgroepen zoals NA?
Dat zijn veilige omgevingen om over je problematiek te praten, waar je herkenning, verbinding en soms nuttige feedback vind.
Klik om te vergroten...
Die praatgroepen, zijn eigenlijk in het begin wel nodig. Maar al die verslaafden lijken nogal op elkaar, dus is ook niet jaren vol te houden. Maar om echt een kenner vanjezelf gewoon simpelweg een expert op het gebied van verslavingen en je eigen verslavingen te worden, wordt je wel sterker. En al die kennis, vind ik ook echt wel een belangrijk als handvat/hulpmiddel.

Maar ik was er op een geven moment zo klaar mee. Moet je je voorstellen als je daar werkt. Elke fckin dag hetzelfde verhaal.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
https://www.psychologiemagazine.nl/wp-content/uploads/2021/02/Gruwelijke-gedachten-PDF.pdf
Intrusies zijn vrij normaal. Daar heeft iedereen in meer of mindere mate wel last van denk ik. Ik ook (in mindere mate dan).
Klik om te vergroten...
Damn bij de eerste pagina's sprongen de tranen al in mijn ogen, ik bewaar die link even tot ik er weer wat meer met een nuchtere blik naar kan kijken.

Maar ik was er op een geven moment zo klaar mee. Moet je je voorstellen als je daar werkt. Elke fckin dag hetzelfde verhaal.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat juist heel erg voldaan voelt om zoveel mensen met de zelfde soort problemen elke keer weer grote stappen zien zetten
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
SjuSju zei:
Ik denk dat dat juist heel erg voldaan voelt om zoveel mensen met de zelfde soort problemen elke keer weer grote stappen zien zetten
Klik om te vergroten...
De werkelijkheidheid is dat je het overgrote merendeel ziet terugvallen. En liegen en opgeven. De cijfers zijn zo slecht dat maar een heel klein gedeelte het ook volhoudt. Abstinentie dan.

Bij CastleCraig zeiden ze ooit: "kijk naar links, kijk naar rechts, 1 van jullie 3 leeft nog over een paar jaar, 2 zijn dood". Maar daar zaten toen wel de zwaarverslaafden.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
De werkelijkheidheid is dat je het overgrote merendeel ziet terugvallen. En liegen en opgeven. De cijfers zijn zo slecht dat maar een heel klein gedeelte het ook volhoudt. Abstinentie dan.

Bij CastleCraig zeiden ze ooit: "kijk naar links, kijk naar rechts, 1 van jullie 3 leeft nog over een paar jaar, 2 zijn dood". Maar daar zaten toen wel de zwaarverslaafden.
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik nog nooit van CastleCraig gehoord tot nu en de korte google search die ik 5 minuten geleden gedaan heb. Is dat niet iets wat ze in elke kliniek zeggen (weet ik niet tbh)? Wel weet ik dat ze zulke dingen ook zeiden in de tijd dat ik in de kliniek zat, ook omdat ik eerder weg ging zei 1 van de begeleiders ''tot de volgende keer hé'' en ging die verder van ''ja je komt nog wel een keer terug.. dit en dat...''. Ik zeg zeker niet dat het niet waar kan zijn, ik weet immers niet wat voor verschillende verslaafden in CastleCraig zitten, maar het is zeker een afschrik ''manier'' om de mensen daar een soort van schop onder de kont te geven. Ik geef je zeker gelijk in het feit dat het zwaar is om in een kliniek te werken, maar toch denk ik dat het door t kleine percentage wat wel groeit een heel goed gevoel kan geven tijdens je werk.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
SjuSju zei:
Zelf heb ik nog nooit van CastleCraig gehoord tot nu en de korte google search die ik 5 minuten geleden gedaan heb. Is dat niet iets wat ze in elke kliniek zeggen (weet ik niet tbh)? Wel weet ik dat ze zulke dingen ook zeiden in de tijd dat ik in de kliniek zat, ook omdat ik eerder weg ging zei 1 van de begeleiders ''tot de volgende keer hé'' en ging die verder op het feit van ''ja je komt nog wel een keer terug.. dit en dat...''. Ik zeg zeker niet dat het niet waar kan zijn, ik weet immers niet wat voor verschillende verslaafden in CastleCraig zitten, maar het is zeker een afschrik ''manier'' om de mensen daar een soort van schop onder de kont te geven. Ik geef je zeker gelijk in het feit dat het zwaar is om in een kliniek te werken, maar toch denk ik dat het door t kleine percentage wat wel groeit een heel goed gevoel kan geven tijden je werk.
Klik om te vergroten...

Ze sturen je nog verslaafd weer naar huis. Daar komt het eigenlijk op neer. En het is nog gevaarlijker ook, want je lichaam is wel ontgiftigt. Je lichaam kan weer tegen een stootje, maar je brein is nog zwaar verslaafd en je komt wss weer in je oude omgeving, waar je verslaving elke dag getriggered wordt.

Je lichaam ontgiftigen lukt in een paar weken. Maar dan ben je nog steeds net zo verslaafd als voor die veel te korte opname.

Maar ik zou ook niet weten hoe je mensen wel voor een hele lange tijd zou kunnen opnemen. Je rukt ze uit hun omgeving weg en dat kan helemaal niet, die 4 weken ofzo, lijkt al superlang. En ik zie 1 grote chaos voor me. Maar je hoofd heeft eigenlijk veel en veel langer nodig, om te herstellen. Meer dan een jaar en als je tussendoor terugvalt, geneest je hoofd niet van die verslaving.
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
Ze sturen je nog verslaafd weer naar huis. Daar komt het eigenlijk op neer.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker bij de praatgroepen zo? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze zoiets zouden doen bij een kliniek opname. Het is en blijft een lastig onderwerp, wat nou t beste werkt en wat niet. Dat verschilt zo per persoon, gelukkig zijn niet alle verslavingszorgen het zelfde en hebben de meeste mensen met problemen ''keuze''. Ook verschillen de ervaringen natuurlijk verschrikkelijk per persoon.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
SjuSju zei:
Dat is zeker bij de praatgroepen zo? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze zoiets zouden doen bij een kliniek opname. Het is en blijft een lastig onderwerp, wat nou t beste werkt en wat niet. Dat verschilt zo per persoon, gelukkig zijn niet alle verslavingszorgen het zelfde en hebben de meeste mensen met problemen ''keuze''. Ook verschillen de ervaringen natuurlijk verschrikkelijk per persoon.
Klik om te vergroten...
Toen ik de kliniek in ging was de werkwijze als volgt : Eerst worden je spullen gecontroleerd en dan ga je naar de arts. Je word gewogen, bloed afgenomen en dan word je ingeleid op het gesprek dat gaat komen met een psychiater of dezelfde arts die je vol propt met Benzodiazepine om rustig te blijven en vervolgens na je behandeling naar buiten gaat als een ( nog steeds in mijn geval gokverslaafde, wiet & alcohol ) en dan krijg je als cadeautje een
Benzodiazepine verslaving erbij.

Ik ben heilig overtuigd dat wilskracht de enige manier is om er afscheid van te nemen. Tuurlijk kun/mag je daar hulp voor zoeken en krijgen.
Ik heb 3x een kliniek geprobeerd en daar was te weinig personeel, veel DD'tjes (waaronder ik) terwijl die kliniek niet geschikt was daarvoor. Voor mij enkel nog psychiatrisch behandeling dan zoiets. Dit geldt niet voor elke kliniek! Het zijn maar 3 van de vele.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik rook nu ineens sporadisch nog wiet, omdat mijn kies open ligt en ik gisteren een behandeling daar aan gekregen heb. Ik heb echter niet veel last van ernstige dromen. Wel dat ik ineens droom. Helaas zitten daar natuurlijk ook nare dromen aan maar dat hoort erbij. Maar 6 maanden is wel erg lang. Zijn het niet onverwerkte dingen die je nog achtervolgen en dat het een mentaal probleem is i.p.v het stoppen met blowen? Met blowen verdoof je toch enkele gedachten.
SjuSju zei:
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op DF, ik ben op jonge leeftijd begonnen met drank en drugs. Op mijn 14e werd ik verslaafd aan wiet, na +- 10 jaar zwaar drugs gebruikt te hebben ben ik nou voor de 3e keer bezig met afkicken van wiet. Toen ik 21 werd ben ik naar de afkick kliniek gegaan (3 a 4 maanden) waarna ik vrij snel weer terug gevallen ben. vorig jaar is het mij gelukt om zelfstandig te stoppen voor 6 maanden met eens in de paar maanden een joint te roken, maar door een verhuizing naar een andere plek (alles achter mij gelaten in de stad waar ik mijn hele leven gewoond heb) was ik weer terug gevallen. Nu is het mij weer gelukt in Januari volledig te stoppen met tabak en wiet, alleen word ik helemaal gek van de slapeloze nachten, de nachtmerries en het piekeren als ik in bed lig. Vorig jaar heb ik 6 maanden last gehad van de zelfde slaap problemen. Verslavingszorg en dokters schuiven het als maar op afkick verschijnselen maar ik geloof nooit dat je daar 6 maanden last van kan hebben, nu ben ik wel benieuwd hoe dat voor anderen is die afgekickt zijn van wiet. Op internet lees ik wel dat het soms 3 maanden kan duren maar ik kijk er echt tegen op dat het weer zo gaat als vorig jaar, want kan niet weer 6 maanden zo doorgaan. Ook krijg ik bijna geen slaapmiddelen voorgeschreven. Wel heb ik mirtazapine omdat dat niet heel verslavend schijnt te zijn, dat gebruik ik niet elke dag omdat ik daar zo verrot van wakker wordt.

Bedankt voor het lezen van mijn gemekker. Misschien verwijder ik deze post wel weer, doe normaal niet van dit soort shit.
Klik om te vergroten...
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#15
BenzoLiefhebber zei:
Toen ik de kliniek in ging was de werkwijze als volgt : Eerst worden je spullen gecontroleerd en dan ga je naar de arts. Je word gewogen, bloed afgenomen en dan word je ingeleid op het gesprek dat gaat komen met een psychiater of dezelfde arts die je vol propt met Benzodiazepine om rustig te blijven en vervolgens na je behandeling naar buiten gaat als een ( nog steeds in mijn geval gokverslaafde, wiet & alcohol ) en dan krijg je als cadeautje een
Benzodiazepine verslaving erbij.

Ik ben heilig overtuigd dat wilskracht de enige manier is om er afscheid van te nemen. Tuurlijk kun/mag je daar hulp voor zoeken en krijgen, maar pas wel op.
Ik heb 3x een kliniek geprobeerd en daar was te weinig personeel, veel DD'tjes (waaronder ik) terwijl die kliniek niet geschikt was daarvoor. Voor mij enkel nog psychiatrisch behandeling dan zoiets.
Klik om te vergroten...
Bloed afname? dat is wel heel erg extreem zeg. Ik heb zelf ook geen goeie herinneringen en meer slechte dingen dan goeie dingen te zeggen over de afkickkliniek maar zonder de eerste keer dat ik erheen ging was het mij niet gelukt om nu te komen waar ik nu ben. Natuurlijk was ik daar niet alleen voor wiet maar ook alcohol, research chemicals, xtc, keta en coke. De reden dat ik de afgelopen jaren zelf gedaan heb (buiten het feit dat ik eigenlijk alleen nog maar problematisch wiet gebruikte) is omdat ik daar echt nooit meer een voet binnen wilde zetten. Ik ga de klinieken niet afkraken want er zijn genoeg mensen die dit eventueel lezen die misschien nog staan te twijfelen of ze hulp nodig hebben of wat dan ook. Het is en blijft een zwaar traject maar soms is dat tijdelijk toch het beste om te doen vooral omdat je (als je opgenomen wordt) je helemaal voorbereid op het leven ''buiten'' je maakt overal plannen voor dus het is zeker wel een goed ding. Zoals ik in mijn vorige reactie al zei; niet elke kliniek is het zelfde (gelukkig) en het verschilt per persoon. Wilskracht is sowieso de aller beste manier maar soms zit je er zo er door heen dat het je allemaal niet meer uit maakt (het leven).

BenzoLiefhebber zei:
maar pas wel op.
Ik heb 3x een kliniek geprobeerd en daar was te weinig personeel,
Klik om te vergroten...
Dit zou ik bijvoorbeeld niet zomaar zeggen voor het afschrikken van gebruikers die nog twijfelen.

BenzoLiefhebber zei:
Ik rook nu ineens sporadisch nog wiet, omdat mijn kies open ligt en ik gisteren een behandeling daar aan gekregen heb. Ik heb echter niet veel last van ernstige dromen. Wel dat ik ineens droom. Helaas zitten daar natuurlijk ook nare dromen aan maar dat hoort erbij. Maar 6 maanden is wel erg lang. Zijn het niet onverwerkte dingen die je nog achtervolgen en dat het een mentaal probleem is i.p.v het stoppen met blowen? Met blowen verdoof je toch enkele gedachten.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor het reageren op de topic, ik denk inderdaad ook dat het nog onverwerkte problemen zijn. De nachtmerries zijn echt 4/5 keer per week (hele nachten door) en het is echt om gek van te worden, ik probeer een beetje een beeld te krijgen van hoe het gaat bij anderen die gestopt zijn om zelf een beetje een goed beeld te krijgen van wat er nou echt loos is. Niet dat ik over een half jaar nog steeds vast aan het houden ben aan de gedachten ''het zijn ontwenningsverschijnselen'' zoals vorig jaar.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
SjuSju zei:
Ik ga de klinieken niet afkraken want er zijn genoeg mensen die dit eventueel lezen die misschien nog staan te twijfelen of ze hulp nodig hebben of wat dan ook.
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad iets te impulsief hier nadelig over gesproken en ik hoop dat ik dit recht kan zetten. Het was niet de bedoeling in ieder geval en ik hoop dat mensen hier niet van afschrikken. Het is mijn ervaring, en je hebt zoveel meer klinieken dan ik bezocht heb. Dus mensen, neem mijn verhaal met een korrel zout.

SjuSju zei:
Dit zou ik bijvoorbeeld niet zomaar zeggen voor het afschrikken van gebruikers die nog twijfelen.
Klik om te vergroten...
Wederom weer gelijk. Dit is niet echt harm reduction en biedt aan iedereen excuses aan. Toch maak ook ik af en toe een fout en hoop dat dit geen probleem is.
SjuSju zei:
Dankjewel voor het reageren op de topic, ik denk inderdaad ook dat het nog onverwerkte problemen zijn. De nachtmerries zijn echt 4/5 keer per week (hele nachten door) en het is echt om gek van te worden, ik probeer een beetje een beeld te krijgen van hoe het gaat bij anderen die gestopt zijn om zelf een beetje een goed beeld te krijgen van wat er nou echt loos is. Niet dat ik over een half jaar nog steeds vast aan het houden ben aan de gedachten ''het zijn ontwenningsverschijnselen'' zoals vorig jaar.
Klik om te vergroten...
Dit is zeker iets om naar te kijken. Wat voor mij nogal het probleem was van het niet kunnen stoppen met blowen was mijn leefsituatie van geen vast woonverblijf hebben 7 jaar lang en ook geen vast inkomen. Doordat dit nu allemaal recht gezet is kan ik me meer focussen op mijn mentale gezondheid en daar op anticiperen. Nu lukt het stoppen veel makkelijker. Ik ben erachter gekomen dat mijn blow gedrag een gewoonte was om mijn hoofd te legen en dat ik daarmee eigenlijk mijn gedachten opzij kon zetten, en op een andere manier informatie verwerkte wat destijds wel fijn was. En de omgeving was nogal een trigger. Woonde tijdelijk midden in het centrum met een coffeeshop om de hoek. Dan is die keuze snel gemaakt.

Bij mij duurt de "afkick" ongeveer 4 weken. Ik ben sowieso een slechte slaper dus dat ben ik wel gewend. Maar dromen en zweten, kortaf zijn en prikkelbaar waren voor mij de meest vervelende dingen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, je kunt altijd een PM sturen met vragen!
S
SjuSjuLid
01-01-2024, 00:00
#17
BenzoLiefhebber zei:
Ik heb inderdaad iets te impulsief hier nadelig over gesproken en ik hoop dat ik dit recht kan zetten. Het was niet de bedoeling in ieder geval en ik hoop dat mensen hier niet van afschrikken. Het is mijn ervaring, en je hebt zoveel meer klinieken dan ik bezocht heb. Dus mensen, neem mijn verhaal met een korrel zout.


Wederom weer gelijk. Dit is niet echt harm reduction en biedt aan iedereen excuses aan. Toch maak ook ik af en toe een fout en hoop dat dit geen probleem is.

Dit is zeker iets om naar te kijken. Wat voor mij nogal het probleem was van het niet kunnen stoppen met blowen was mijn leefsituatie van geen vast woonverblijf hebben 7 jaar lang en ook geen vast inkomen. Doordat dit nu allemaal recht gezet is kan ik me meer focussen op mijn mentale gezondheid en daar op anticiperen. Nu lukt het stoppen veel makkelijker. Ik ben erachter gekomen dat mijn blow gedrag een gewoonte was om mijn hoofd te legen en dat ik daarmee eigenlijk mijn gedachten opzij kon zetten, en op een andere manier informatie verwerkte wat destijds wel fijn was. En de omgeving was nogal een trigger. Woonde tijdelijk midden in het centrum met een coffeeshop om de hoek. Dan is die keuze snel gemaakt.

Bij mij duurt de "afkick" ongeveer 4 weken. Ik ben sowieso een slechte slaper dus dat ben ik wel gewend. Maar dromen en zweten, kortaf zijn en prikkelbaar waren voor mij de meest vervelende dingen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, je kunt altijd een PM sturen met vragen!
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde mijn reactie niet lullig of wat dan ook, ik probeer deze thread ook een beetje toegankelijk te maken voor de bezoekers zonder account. Heb zelf namelijk hier en daar wel rond gezocht op het internet naar antwoorden maar kon nergens echt iets vinden dus hoop vooral andere mensen een beetje te helpen met de antwoorden en tips die hier geven worden :). Waardeer je reactie echt verschrikkelijk! Het is nooit verkeerd om je ervaringen te delen over hoe jij iets ervaart en dat wil ik ook zeker niet afkraken is niet mijn bedoeling.

De leef situatie is inderdaad heel erg belangrijk. Ik ben op mijzelf gaan wonen toen ik net 19 was in een huur huis (met verschrikkelijk veel mazzel, moet ik er wel bij zeggen) samen met mijn ex-vriendin (+- 5 jaar samen geweest). Daar is het tot mijn 21ste ''lang leven de lol geweest''. Na mijn bezoek in de kliniek wilde ik dingen anders hebben, niet meer drinken door de weeks was 1 van de belangrijkste regels die ik gesteld had, waar mijn ex niet klaar voor was. Mijn hoofd middel was wiet (ook elke dag drinken en snuiven) maar zij dronk ook elke dag, dat heeft nogal voor verschillende problemen gezorgd (wachten tot ik op bed ging en daarna wijn drinken). Na een tijdje uit elkaar gegaan met ruzie. De hele situatie in die stad waar ik woonde was ook bar en bar slecht, er is geen coffeeshop daar dus had ik die rol op mij genomen zeg maar (begonnen op de middelbare toen ik 15/16 jaar was). Dat zorgde ervoor dat alles binnen no-time weer was zoals het ervoor was. Nu ik in een héél klein dorpje ben gaan wonen (sinds 6/7 maanden) zijn de prikkels om weer dingen ''rond te brengen'' weg en kan ik mij volledig om mezelf focussen. Met hier en daar nog kut dagen zoals gister en vandaag maar zonder die dagen was ik hier ook niet beland ;p

Dat moet niet makkelijk geweest zijn om 7 jaar ''rond te zwerven'' om het zo maar te noemen, ik hoop dat je nu gewoon lekker een vaste woonplaats hebt op een veilige plek en tijd hebt om jezelf te verbeteren. Dat is het aller belangrijkste.

nogmaals bedankt voor het delen van je verhaal!

Edit en Disclaimer: ik reageer niet op berichten/privé berichten ingaande op het rond brengen van dingen! berichten zullen worden gemeld bij moderatoren. respecteer de forum regels! dankjewel.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
SjuSju zei:
Ik bedoelde mijn reactie niet lullig of wat dan ook, ik probeer deze thread ook een beetje toegankelijk te maken voor de bezoekers zonder account. Heb zelf namelijk hier en daar wel rond gezocht op het internet naar antwoorden maar kon nergens echt iets vinden dus hoop vooral andere mensen een beetje te helpen met de antwoorden en tips die hier geven worden :). Waardeer je reactie echt verschrikkelijk! Het is nooit verkeerd om je ervaringen te delen over hoe jij iets ervaart en dat wil ik ook zeker niet afkraken is niet mijn bedoeling.
Klik om te vergroten...
Precies de reden dat ik ook hier actief ben. Ik heb bepaalde fouten gemaakt in gebruik en wil zelf wijzer worden en ook vooral andere helpen. Ik nam het niet aanvallend op, maar vond zelf dat ik nogal negatief erover was en gaf je daar gelijk in dat het misschien andere afschrikt. Dit wil ik echt niet veroorzaken dat andere door mijn ervaring denken het niet meer als optie te zien! Altijd proberen mensen!

SjuSju zei:
Dat moet niet makkelijk geweest zijn om 7 jaar ''rond te zwerven'' om het zo maar te noemen, ik hoop dat je nu gewoon lekker een vaste woonplaats hebt op een veilige plek en tijd hebt om jezelf te verbeteren. Dat is het aller belangrijkste.
Klik om te vergroten...
Ik heb met zeer veel mazzel ook sinds februari een vaste huurwoning kunnen bemachtigen in een best remote dorpje. Ik woon nu samen met mijn vriendin en dat is echt een behoorlijke stress vermindering na zo lange tijd geen vaste woonplek te hebben. Van opvang naar beschermd/begeleid wonen vanwege wooncrisis en bijna op straat gezet te worden omdat de GGD het niet meer nodig vond om mij daar te houden. Het was best heftig allemaal maar nu ik eindelijk een droomhuis heb kunnen bemachtigen gaat het allemaal veel beter met diverse zaken. Fijn dat je dit zegt! All love.

SjuSju zei:
Nu ik in een héél klein dorpje ben gaan wonen (sinds 6/7 maanden) zijn de prikkels om weer dingen ''rond te brengen weg'' en kan ik mij volledig om mezelf focussen. Met hier en daar nog kut dagen zoals gister en vandaag maar zonder die dagen was ik hier ook niet beland ;p
Klik om te vergroten...
Dit was voor mij ook een zeer gunstige uitkomst. Het enige nadeel wat ik nu nog ervaar, woon er ook pas 2 maanden hoor. Is dat ik nogal in een isolement zit. Ik probeer wel te mengen met mensen die hier al hun leven wonen, maar het is nogal een stugge gemeenschap en dat maakt het wel erg lastig als "autist" zijnde met een communicatie probleem. Maar het geeft al vruchten af. Blow nauwelijks meer, en af en toe wel wat ander spul maar in verhouding zeer weinig en ook pas wanneer ik erachter sta. Veel meer controle door minder verleiding en ook minder de kans het ieder moment te kunnen bemachtigen.
Dit heeft mij zeer veel motivatie gegeven. Echter ben ik wel erg slecht met nieuwe dingen beginnen, maar daar heb ik binnenkort extern hulp voor.

Fijn dat het bij jou ook zo goed gekomen is met je woonplek. Altijd fijn te horen dat mensen gehuisvest worden. Echt een van de grootste problemen van de afgelopen 50 jaar.

Zelf ben ik 25, maar weet dat in de jaren 70' al demonstraties waren vanwege woonnood.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb niet alles helemaal precies doorgelezen maar ik ben zelf door de dokter een keer doorverwezen naar CESAR/CECAR therapie. Dat is bij de fysio maar is wel speciaal voor slapen. Ik ben zelf niet kunnen gaan omdat het niet in de basisverzekering vergoed wordt en ik te weinig geld per maand overhoud om het zelf te betalen. Ben nu zelf in gesprek met het WMO van mijn gemeente want hun hebben aardig wat potjes voor zulke situaties alleen komen ze daar nooit zelf mee dat dat een optie is dus dat kan je ook nog proberen!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Indi(ca) zei:
Ik heb niet alles helemaal precies doorgelezen maar ik ben zelf door de dokter een keer doorverwezen naar CESAR/CECAR therapie. Dat is bij de fysio maar is wel speciaal voor slapen. Ik ben zelf niet kunnen gaan omdat het niet in de basisverzekering vergoed wordt en ik te weinig geld per maand overhoud om het zelf te betalen. Ben nu zelf in gesprek met het WMO van mijn gemeente want hun hebben aardig wat potjes voor zulke situaties alleen komen ze daar nooit zelf mee dat dat een optie is dus dat kan je ook nog proberen!
Klik om te vergroten...
Hopelijk lukt het via de regeling. Hangt wel echt per gemeente af. De gemeente waar ik nu woon heeft zo goed als geen voorzieningen, maar de vorige waar ik woonde kon je zelfs botox vergoed krijgen! Dus zeker het proberen waard.

BTW, voor het citeren van berichten kun je mijn bericht een stuk selecteren en dan op citeren drukken, en dan staat het in het stukje waar je kunt typen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."