Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stap is gezet

De stap is gezet

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals eerder aangegeven, maar zeer belangrijk is het gegeven dat vriendschappen die verwateren na een tijdje afwezigheid, geen echte vriendschappen.
Dat zijn vage kennissen, waar je in wezen niets
aan hebt....de echt goede vrienden zullen blijven en die moet je koesteren!
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moedig besluit! πŸ’ͺ🏻

Ga ervoor!!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echte vrienden zullen er nog voor je zijn na zo’n tijd!

Ik ben trots op je, heel moedig! ❀️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Echte vrienden zullen er nog voor je zijn na zo’n tijd!
Klik om te vergroten...
Als je goed in herstel gaat, worden de vriendschappen alleen maar mooier :)Geen idee waar dit gifje opeens vandaan is gekomen maar ik laat β€˜m mooi staan!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Super knap besluit. Heb je helemaal zelf gedaan πŸ‘
Als jij mijn vriend zou zijn zou ik je onwijs steunen, dat doen jouw vrienden ook vast en zeker.
R
RaketjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Super knap besluit. Heb je helemaal zelf gedaan πŸ‘
Als jij mijn vriend zou zijn zou ik je onwijs steunen, dat doen jouw vrienden ook vast en zeker.
Klik om te vergroten...
Heel lief dit, dankjewel
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sonja Nakker zei:
Dag schatjes van me!

De laatste tijd is mijn gebruik enorm gaan pieken. En merk ik dat ik mezelf verlies. Ik heb direct mijn vorige verslavingsdeskundige een berichtje gedaan of mijn dossier opnieuw open gezet kan worden dat ik daar weer ambulante gesprekken heb.

En hoe spannend ik het ook vind heb ik mezelf aangemeld bij YWC. Vind het alleen een heel sneu idee dat ik mijn vrienden dan 7 weken lang niet spreek. En ven bang dat sommige vriendschappen dan zullen verwateren... maar dat is zorg voor de toekomst lijkt me. Ik wacht met smacht op een belletje om de intake in te plannen. En ergens diep van binnen ben ik enorm trots op mezelf dat ik deze stap heb.

Dit wou ik gewoon even delen <3
Klik om te vergroten...
Lekker bezig. Goed besluit, en maak je geen zorgen, echte vrienden blijf je houden.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een geweldig goed en moedig besluit! Wat een geweldige stap! Echt fanf*ckingtastic! :cheerpompom:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje vreemd vind als je vrienden je al na 7 weken zouden laten vallen. Wat kan er in hemelsnaam in 7 weken gebeuren waardoor je geen vrienden meer met iemand kunt zijn? Weet je, als dat echt zou gebeuren, dan is dat alleen maar een zegen. Nep-vrienden kunnen je zo tegenhouden in je proces; je kunt beter 1 echte vriend hebben, dan 10 nep-vrienden. Van 1 echte vriend leer je hoe waardevol je bent. Van 10 nep-vrienden leer je alleen hoe je je moet gedragen om een bepaalde goedkeuring te krijgen. Eigenlijk zijn dit hele giftige relaties die alleen maar je zelfrespect en zelfwaardering naar beneden halen. En ook: zolang je nep-vrienden hebt, is er geen plaats meer in je leven voor echte vrienden. Dus nogmaals: beter kwijt dan rijk, dat soort mensen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij rijst nu de vraag:
Wanneer noem je iemand een vriend, en wanneer een kennis?
Van vrienden verwacht ik dat 7 weken afwezigheid geen enkel probleem zou moeten zijn. Echte vrienden heb je voor het leven!
Bij een kennis ligt dit minder vast. Deze komen en gaan in het leven.

Waar ligt de grens tussen deze twee begrippen?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Bij mij rijst nu de vraag:
Wanneer noem je iemand een vriend, en wanneer een kennis?
Van vrienden verwacht ik dat 7 weken afwezigheid geen enkel probleem zou moeten zijn. Echte vrienden heb je voor het leven!
Bij een kennis ligt dit minder vast. Deze komen en gaan in het leven.

Waar ligt de grens tussen deze twee begrippen?
Klik om te vergroten...
Bij geen verwachtingen hebben πŸ˜‡
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben trots op je!πŸ₯°
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Knap van je dat je zelf inziet dat dit nodig is! Zoals je zegt dat je vriendschappen zouden verwateren, dat is een zorg voor later! Echte vrienden blijven altijd, ook al spreek je ze een tijd niet. Heb zelf een vriendin die ik maanden niet spreek en dan weer een hele tijd wel. Dat is oke!
M
MysteriousMysteryLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sonja Nakker zei:
Dag schatjes van me!

De laatste tijd is mijn gebruik enorm gaan pieken. En merk ik dat ik mezelf verlies. Ik heb direct mijn vorige verslavingsdeskundige een berichtje gedaan of mijn dossier opnieuw open gezet kan worden dat ik daar weer ambulante gesprekken heb.

En hoe spannend ik het ook vind heb ik mezelf aangemeld bij YWC. Vind het alleen een heel sneu idee dat ik mijn vrienden dan 7 weken lang niet spreek. En ven bang dat sommige vriendschappen dan zullen verwateren... maar dat is zorg voor de toekomst lijkt me. Ik wacht met smacht op een belletje om de intake in te plannen. En ergens diep van binnen ben ik enorm trots op mezelf dat ik deze stap heb.

Dit wou ik gewoon even delen <3
Klik om te vergroten...
Super goed van je dat je deze stap maakt. Ik zou het lekker met de dag bekijken. Vriendschappen die je verliest door deze keuze zijn het ws ook niet waard om te hebben. Vrienden zijn er door dik en dun, en kunnen ook flinke triggers zijn als je straks clean bent. Ga ervoor, just for today. Sterkte en heel veel succes πŸ’—
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
heel knap van je dat je deze stap zet, ik wens je heel veel success πŸ‘
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sonja Nakker zei:
Dag schatjes van me!

De laatste tijd is mijn gebruik enorm gaan pieken. En merk ik dat ik mezelf verlies. Ik heb direct mijn vorige verslavingsdeskundige een berichtje gedaan of mijn dossier opnieuw open gezet kan worden dat ik daar weer ambulante gesprekken heb.

En hoe spannend ik het ook vind heb ik mezelf aangemeld bij YWC. Vind het alleen een heel sneu idee dat ik mijn vrienden dan 7 weken lang niet spreek. En ven bang dat sommige vriendschappen dan zullen verwateren... maar dat is zorg voor de toekomst lijkt me. Ik wacht met smacht op een belletje om de intake in te plannen. En ergens diep van binnen ben ik enorm trots op mezelf dat ik deze stap heb.

Dit wou ik gewoon even delen <3
Klik om te vergroten...
Alles is al gezegd door anderen maar ik voeg nog toe: als jij je diep van binnen enorm trots op jezelf voelt wat je zei: dan heb ik echt goede hoop voor je dat dit je laatste keer opname zal zijn!!!
Zolang een mens die eigenwaarde nog voelt ben je niet helemaal "lost" in je gebruik/verslaving en sta je nog in contact met jezelf.

(Ik ben vrouw van 56, 42 jaar verslaafd en altijd zonder hulp afgekickt van echt fikse verslavingen om ze te vervangen door een ander middel. Ik noem dit want ik kan je moeder of oma zijn weet ik veel, maar als ik zoiets in een bericht zie "trots op mezelf" dan snap je nu waarom dat er voor mij uitspringt als een goede voorbode voor jouw succes...!!!)

Zoals je aan mij ziet: met wilskracht kom je er niet... met nog die eigenwaarde hebben zΓ©ker wel!!!

Hoop echt dat je dat onthoudt.. ook als je straks "vrienden" kwijt bent. Die kan je idd beter missen. Maar uiteindelijk hebben ze niet zo'n grote invloed op jouw gebruik als andere zaken.

Heel veel sterkte en succes!!!❣️
R
RaketjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dag schatjes van me!

De laatste tijd is mijn gebruik enorm gaan pieken. En merk ik dat ik mezelf verlies. Ik heb direct mijn vorige verslavingsdeskundige een berichtje gedaan of mijn dossier opnieuw open gezet kan worden dat ik daar weer ambulante gesprekken heb.

En hoe spannend ik het ook vind heb ik mezelf aangemeld bij YWC. Vind het alleen een heel sneu idee dat ik mijn vrienden dan 7 weken lang niet spreek. En ven bang dat sommige vriendschappen dan zullen verwateren... maar dat is zorg voor de toekomst lijkt me. Ik wacht met smacht op een belletje om de intake in te plannen. En ergens diep van binnen ben ik enorm trots op mezelf dat ik deze stap heb.

Dit wou ik gewoon even delen <3
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘ supergoed πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."