Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3cmc snuiven geen effect! Grote dosis bommetje wel effect

3cmc snuiven geen effect! Grote dosis bommetje wel effect

217 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
tequilavodka zei:
En ook voor mij hopelijk wat beter te proberen voelen. Laag zelfvertrouwen, angst en dergelijke... En gaat mij hopelijk van deze klachten al is het heel tijdelijk afhelpen
Klik om te vergroten...
Die angst en andere psychische dingen ga je 100x harder terug krijgen. Been there, done that.

Ga echt hulp zoeken want ook jij verdiend die!
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb net een bommetje van 520 Mg genomen en ga er daarna nog 2 nemen ben er zeker niet trots op maar in het weekend vind ik dat dat wel eens mag. Ik doordeweeks niet meer doen enkel de vrijdag. Iedereen bedankt voor de antwoorden
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
tequilavodka zei:
Mijn vraag is niet beantwoord waarom snuiven totaal niet meer werkt en in het begin wel en dan ook net het beste effect gaf? Nu werken enkel de bommetjes nog maar ook niet zoals in begin. Ben gestopt sinds dinsdag en ben van plan vandaag paar bommetjes te nemem
Klik om te vergroten...

CuriousExplorer zei:
Omdat je waarschijnlijk nooit 800mg ineens gesnoven hebt misschien?


Sarcasm mode off.
Klik om te vergroten...

Dat ligt ongetwijfeld aan de bioavailability. 3-cmc snuiven werkt gewoon amper. Het verschil tussen slikken en snuiven is bij cmc nog veel groter dan bij mmc.

Ook als je exact dezelfde dosis neemt.
Maar inderdaad, ik zie je niet zo gauw 800mg effectief snuiven.

Waarom dit zo is?

Tja, waarom heeft keta via de neus een betere bioavailability dan oraal?
Waarom werkt die rectaal dan juist weer minder goed dan nasaal?

Weet jij het?
Ik niet en ik denk de wetenschap ook niet.

Maar voor nu lijkt het me verstandig om de focus op iets anders te leggen. Bijvoorbeeld dat je eens voor jezelf nagaat wat het gebruiken jou oplevert en wat het je kost (niet qua geld maar vooral wat het doet met je mentaal gezien, invloed op je werk, je dag/nacht ritme, etc.)
Ik zou je ook vooral aan willen raden om dat lijstje eens op te stellen nu, wanneer je er zin en hebt en wilt gaan gebruiken. En om datzelfde lijstje nog eens te maken als je helemaal vertyft en verkaterd bent. En leg ze dan eens naast elkaar.

Je doseringen en frequentie zijn op z'n zachtst gezegd zorgelijk.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Op zich is het een goed idee om je te focussen op wat je nu en binnenkort kunt doen. Maar heb je ook een plan voor na die vijf dagen?

Want je zegt erbij 'zonder uitvluchten', wat volgens mij een belangrijke toevoeging is. Want de 3-CMC pak je steeds om te vluchten voor gevoelens. Daarom is het belangrijk om een plan te hebben wat je wel gaat doen, in plaats van drugs gebruiken om gevoelens te ontwijken of verdoven.

Als je niet weet hoe je precies gevoelens op een gezondere manier gaat ervaren, aanpakken en verwerken, dan kun je het misschien wel even volhouden om puur op wilskracht even geen drugs meer te gebruiken. Maar vroeg of laat komt dan weer het moment dat je zoiets hebt van 'fuck it, ik doe het toch nog één keer'. Zo blijf je hooked.

Wat dat betreft klinkt je plan voor de komende vijf dagen ook als een ingecalculeerde manier om een paar dagen je gebruik te pauzeren en daarna weer verder gaan zoals het nu is.
Klik om te vergroten...
Klopt wil kijken of het mij 5 dagen lukt als dat lukt zal langer ook wel lukken maar in het weekend begint het gegarandeerd te kriebelen. En gedachten verzetten muziek luisteren. Wandelen met de hond. Koken . Poetsen ik weet wel wat te doen
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik laat er Ellens 2 uur tussen is dat een goed idee of kan het eerder?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
tequilavodka zei:
Zodat ik er nog iets aan heb aan mijn zondag
Klik om te vergroten...
Kun je uitleggen wat je daar mee bedoelt?
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Kun je uitleggen wat je daar mee bedoelt?
Klik om te vergroten...
Dat ik mij wat beter voel en mij niks nog interesseerde. Maar pas op word er ook wel regelmatig zwaar paranoia van met de nodige angsten. Mijn volgende bom is 900 Mg lichamelijk kan ik het aan maar psychisch heb ik mijn twijfels bij zal veel negatieve bijwerkingen hebben bij zo een dosis? Eerste was 550 2 de 750 en nu zou ik als afsluiter 0,900 bommen en dan gedaan. 50/50 kans hard gaan of slecht gaan maar ik laat er altijd 2 uur tussen dus dat is volgens mij voldoende. Ga in de tussen tijd het huis dweilen binnen 30 min kan ik bijpakkem
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
50% is nog netjes. In de probleemfase van mijn gebruik had ik 100% kans op een avond vol paranoia. Bleef ik toch gebruiken. En de volgende dag spijt als haren op m'n hoofd.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik geef toe ik ben mijn limieten aan het opzoeken maar sowieso na die 0,900 is het gedaan voor zolang ik kan hopelijk minstens tot volgend weekend! Voor iemand anders zou dat misschien gevaarlijk zijn maar ik moet wel zo hoog doseren anders voel ik niks mijn max was 800 en was ik aan het hallucineren maar was geen slechte ervaring en kon amper nog stappen ik ging gebukt van links naar rechts mijn mond en ogen schoten ook alle kanten op! Dat eerste bommetje is niet te vergelijken met de bommetjes er na. Maar ik doe het in glas en giet er beetje cola in en drink het zo uit
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
tequilavodka zei:
Ik laat er Ellens 2 uur tussen is dat een goed idee of kan het eerder?
Klik om te vergroten...
Doe effe normaal eigenlijk.

Je nam eerder al 550mg, daarna 750mg en nu zou je met een tussenpauze van amper 2u ALWEER bijpakken?



DAT HEEFT TOTAAL GEEN NUT.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Doe effe normaal eigenlijk.

Je nam eerder al 550mg, daarna 750mg en nu zou je met een tussenpauze van amper 2u ALWEER bijpakken?



DAT HEEFT TOTAAL GEEN NUT.
Klik om te vergroten...
Hoezo niet?
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#12
tequilavodka zei:
Hoezo niet?
Klik om te vergroten...
Ik zal het wel zien of het voor herhaling vatbaar is. Al doende leert men. Zoals ik ook niet meer snuif wegens slecht effect en zo leren we telkens iets opnieuw af of juist niet
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Doe effe normaal eigenlijk.

Je nam eerder al 550mg, daarna 750mg en nu zou je met een tussenpauze van amper 2u ALWEER bijpakken?



DAT HEEFT TOTAAL GEEN NUT.
Klik om te vergroten...
Ben wel al bezig van 15u30 dus 2.200g in totaal en aangezien ik altijd hoog moet doseren vind ik dit nog redelijk
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#14
tequilavodka zei:
Ben wel al bezig van 15u30 dus 2.200g in totaal en aangezien ik altijd hoog moet doseren vind ik dit nog redelijk
Klik om te vergroten...
Zal toch niet doodvallen hoop ik
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
tequilavodka zei:
Ik zal het wel zien of het voor herhaling vatbaar is. Al doende leert men. Zoals ik ook niet meer snuif wegens slecht effect en zo leren we telkens iets opnieuw af of juist niet
Klik om te vergroten...
Zie je eerdere post
tequilavodka zei:
Heb gisteren avond weer 5 gram gebruikt! Heb er genoeg van! Heb mij voorgenomen om volledig te stoppen! Genoeg is genoeg! Kan mijn geld voor betere dingen gebruiken. Hopelijk
Klik om te vergroten...
Dit leek een goed voornemen.
tequilavodka zei:
Ik doe het op karakter. En op mijn eigen het zal en moet mij lukken
Klik om te vergroten...
Maar dit heb je nu al bewezen dat je dat niet lukt. Stop met valse beloftes aan jezelf, met het bedenken van uitvluchten om hulp te zoeken, met redenen waarom nog een (of drie) bommetje(s) wel kunnen en met afzwakken van 'ik ga stoppen' naar 'nu minimaal 5 dagen niet'. Je gebruikte toch al nog maar 2 dagen per week? Dat was dus al 5 dagen niet.

Bel morgen zodra je wakker bent de huisarts. Vraag hulp.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
tequilavodka zei:
Ben wel al bezig van 15u30 dus 2.200g in totaal en aangezien ik altijd hoog moet doseren vind ik dit nog redelijk
Klik om te vergroten...
Jij vindt het redelijk dat je jezelf goedpraat dat 2,2gram op 4u meevalt? Jezus.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Zie je eerdere post

Dit leek een goed voornemen.

Maar dit heb je nu al bewezen dat je dat niet lukt. Stop met valse beloftes aan jezelf, met het bedenken van uitvluchten om hulp te zoeken, met redenen waarom nog een (of drie) bommetje(s) wel kunnen en met afzwakken van 'ik ga stoppen' naar 'nu minimaal 5 dagen niet'. Je gebruikte toch al nog maar 2 dagen per week? Dat was dus al 5 dagen niet.

Bel morgen zodra je wakker bent de huisarts. Vraag hulp.
Klik om te vergroten...
Ik had een voorraad van 25 gram waar nu nog een dikke 4 gram in zit denk ik en als het op is. Is mijn voornemen om niet te snel opnieuw te bestellen. Kost ook een pak geld telkens. Dus op is op maar heb sowieso nog wat over maar niet voor de komende 5 dagen
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Jij vindt het redelijk dat je jezelf goedpraat dat 2,2gram op 4u meevalt? Jezus.
Klik om te vergroten...
Ik moet dan ook grote dosissen nemen voor iets te voelen dat zijn dus gewoon eigenlijk 3 bommetjes op een dag
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
tequilavodka zei:
Ik moet dan ook grote dosissen nemen voor iets te voelen dat zijn dus gewoon eigenlijk 3 bommetjes op een dag
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om het aantal bommetjes, het gaat over de hoeveelheid drugs die je gebruikt.


Ik snap echt niet hoe je dit blijft recht praten. Maar ooit komt er een tijd waar je zult beseffen dat dit gewoon waanzin is.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#20
En wat voel je nu dan ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."