Mijn vraag is niet beantwoord waarom snuiven totaal niet meer werkt en in het begin wel en dan ook net het beste effect gaf? Nu werken enkel de bommetjes nog maar ook niet zoals in begin. Ben gestopt sinds dinsdag en ben van plan vandaag paar bommetjes te nemem
Omdat je waarschijnlijk nooit 800mg ineens gesnoven hebt misschien?
Sarcasm mode off.
Dat ligt ongetwijfeld aan de bioavailability. 3-cmc snuiven werkt gewoon amper. Het verschil tussen slikken en snuiven is bij cmc nog veel groter dan bij mmc.
Ook als je exact dezelfde dosis neemt.
Maar inderdaad, ik zie je niet zo gauw 800mg effectief snuiven.
Waarom dit zo is?
Tja, waarom heeft keta via de neus een betere bioavailability dan oraal?
Waarom werkt die rectaal dan juist weer minder goed dan nasaal?
Weet jij het?
Ik niet en ik denk de wetenschap ook niet.
Maar voor nu lijkt het me verstandig om de focus op iets anders te leggen. Bijvoorbeeld dat je eens voor jezelf nagaat wat het gebruiken jou oplevert en wat het je kost (niet qua geld maar vooral wat het doet met je mentaal gezien, invloed op je werk, je dag/nacht ritme, etc.)
Ik zou je ook vooral aan willen raden om dat lijstje eens op te stellen nu, wanneer je er zin en hebt en wilt gaan gebruiken. En om datzelfde lijstje nog eens te maken als je helemaal vertyft en verkaterd bent. En leg ze dan eens naast elkaar.
Je doseringen en frequentie zijn op z'n zachtst gezegd zorgelijk.