Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsketa verslaving

keta verslaving

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hannes zei:
Hallo ik gebruik sinds een 3/4 maanden keta vast, bijna elk weekend heb het daarvoor wel eens gebruikt, maar toen ik in de zomer het weer aan geboden kreeg, werd ik opslag verliefd. Ik ga eigenlijk elk weekend wel naar een feest en daar gebruik ik standaard keta eerst alleen op het feest, maar sinds een tijdje gebruik ik het van vrijdag tot maandag. Gewoon buiten de feesten om als ik wat ga doen met vrienden gebruik ik snel in de wc. Ik merk dat ik meer aanwezig ben als ik het gebruik en heb het gevoel dat mensen meer aan me hebben als ik het gebruik terwijl hun het eigenlijk niet eens weten dat ik het gebruik. Ik gebruik eigenlijk nooit xtc want heb in het verleden slechte ervaring er mee gehad, maar sinds kort gebruik ik het weer omdat ik merk dat ik wat meer geniet van het feest in plaats van alleen maar vaag vooruit testaren en merk dat mijn vrienden dit ook fijner vinden. Maar de dip van xtc trek ik eigenlijk niet, daarom wil ik het niet gebruiken. Maar van het weekend dacht ik ga het weer is proberen, het was echt een top feest tot ik ochtend wakker werd en ik voelde me zo dood ongelukkig dat ik gelijk maar weer aan de keta ging om het gevoel weg behalen wat ik eigenlijk altijd doe. Maar deze keer werkt het niet ik werd alleen maar ongelukkiger, dus van zelf sprekend bleef ik gebruiken. Op een gegeven moment dacht ik dit kan niet zo langer door gaan als ik dit zo door blijft gaan loopt het echt uit de hand en dat wil ik niet want dat is al een keer gebeurt met het gebruik van xtc.
ik heb een vriend gebeld en gezegd dat ik even wou praten met hem, hij is een stukje jonger en weet nog niet zoveel van drugs af, maar ik weet uit ervaring als je je problemen vertelt aan iemand dat het oplucht en dan ga je je weer wat beter voelen. Het werkt gelukkig, maar niet voorlang ik had nog een beetje liggen en dacht kan het beter opmaken en dan kan ik het niet meer gebruiken. Dus ik maakte alles op. Ik dacht bij mezelf wtf ben je aan het doen, dit is juist niet wat ik wil. Ik was diep teleurgesteld in mezelf. Ik heb een andere vriend een bericht gestuurd en gezegd dat ik voorlopig een stap terug doe en niet meer wil gebruiken. Dat luchten weer een beetje op en ben gaan slapen toen ik weer wakker werd, dacht ik gelijk weer ik wil keta ik voel me kut. Ben toen gaan zoeken en heb nog klein beetje gevonden en opgemaakt. Ik schaam me diep en heb het gevoel dat ik iedereen teleurgesteld heb. Ik heb net verteld aan me vrienden dat ik zou stoppen en nog geen 12 uur later ga je gwn weer door. Heb het gevoel dat het steeds meer aan me gaat trekken dat ik steeds meer verslaafd wordt. En dat is het lasten wat ik wil.

Heeft iemand hier ervaring me of tips
Klik om te vergroten...
Klinkt allemaal zooo bekend. Zelfs toen ik het op de harde manier met k-cramps moest leren ging ik door. Heb het middel ook helemaal verpest voor mezelf. De lol was er al lang vanaf maar toch elke keer het oude gevoel na proberen te jagen

Het “even opmaken” ken ik ook goed. In principe is het wel zo je kan dan niet meer gebruiken. Is het aan het uitwerken heb je je dealer waarschijnlijk alweer een berichtje gestuurd. Een soort eindeloze cirkel waar je de harde waarheid niet van wilt zien.

Ik weet niet precies hoe oud je bent maar heb je misschien altijd moeite gehad met sociale contacten leggen? Drugs haalde hier voor mij ook die barrière weg. Verder is het met ouder worden al een stuk beter geworden. Na minder gebruiken of niet op een feest had ik wel het gevoel dat ik alles opnieuw moest leren en dat voelde niet altijd chill.

Dit zijn wat van mijn ervaringen. Aangezien ik vermoedt dat je wat jonger bent denk ik dat je hier wel wat mee kan. En wil je met een ander praten dan je vrienden of ouders maak een afspraak bij de huisarts.

groeten
A
AndersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Hannes, goed dat je het op tafel gooit, hiermee bewijs je jezelf een grote dienst. Als ik 1 ding geleerd heb is het dat, het onder ogen komen van je probleem. En je bent daarmee ook netjes op tijd haha, want nu kan je nog heel bewust veranderen hoop ik. Dat ligt allemaal bij jezelf..Succes
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#3
update

Ik zou eigenlijk dit weekend niet een feest gaan, maar het kwam weer tegoed uit om niet te gaan. Ik nam als gewoonlijk weer keta, ook al heb ik tegen iedereen gezegd dat ik het niet meer doe. Ik wil mijn vriend hier niet in betrekken het is mijn probleem niet die van hun. Na een tijd je begint het netwerken en ik krijg soort een badkuip ik kwam er maar niet goed in moest teveel nadenken over waarom ik het nou weer heb gebruikt en normaal ga ik naar feesten om mijn hoofd teleggen, maar dit keer kon ik niet stoppen met denken. Wat tot gevolg had dat ik steeds meer ging gebruiken om, maar niet na te denken. Dat werkt voor een poos tot 3/4 toen had ik echt geen zin meer in drugs, ik had ook aardig wat alcohol op wat ik eigenlijk zelden drink. Ik wou eigenlijk gewoon naar huis, maar ja ik werd thuis gebracht en kon het niet over me hardt krijgen om bevragen of we al ging. Eindelijk thuis aangekomen gelijk gaan slapen. De volgende dag verliep vlekkeloos helemaal geen zin in keta. Tot volgende avond ik had eigenlijk niks gepland en iedereen was weg. Dus kwam ik op het idee om een beetje keta te doen. Ik had een klein beetje op. (in de tussen tijd heb ik me trouwens niet zo kut gevoeld wat waarschijnlijk komt omdat ik de oorzaak westwaarts ik op moment drugs gebruik terwijl dat niet nodig is, maar weet de oplossing nog niet.) uiteindelijk is alles opgegaan. Vandaag heb ik weer gebruikt. Ik heb het gevoel als ik 1 stap naar voren doe ik er in werkelijkheid 4 achteruit doe en hoe meer ik er over nadenk hoe gekker ik in me hoofd wordt.
Iemand had me aangeraden om een de verslaving voorbij telezen, maar ik ben gestrand midden in alles werkt tegen als ik dat boek ga lezen krijg geen goede concentratie, maar hoop deze week weer veder te gaan.

ps: bedankt voor jullie reactie en bedankt voor het delen van jullie ervaring hoop dat jullie ook wat aan mij verhaal hebben.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@hannes
Het is een sluipmoordenaar. Het begint allemaal zo onschuldig totdat het inderdaad overal mee naartoe gaat etc etc.

Voor de hand liggende optie is niks meer halen. Uiteindelijk ga je waarschijnlijk door totdat het op is net zoals ik deed. Mezelf voor de gek houden dat het oké was omdat ik niks te doen had of dat het nog maar een “beetje” is. Zo belandde ik in een eindeloze cirkel van gebruiken tot het op is en houd je jezelf voor nu echt te stoppen. Uiteindelijk 12 uur later zoals je aangeeft kijk je er weer heel anders naar en is er weer nieuwe.

Het is ook zo jammer want je haalt heel de lol van het middel ervan af. Steeds meer voor een uiteindelijk minder effect. Hier komt weer bij kijken dat je dat oude gevoel wilt najagen.

Valkuilen zijn er genoeg in ieder geval en het is niet erg een paar keer te vallen. Wel belangrijk is dat je het daarna weer oppakt. Ik heb er nog steeds af en toe moeite mee. Hoop dat je in ieder geval de fysieke klachten voor kan blijven. Tot slot blijf vooral bezig met dingen die je energie geven. Dan is er minder ruimte om met je gedachte en de neiging om keta te nemen te worstelen. Dit hoeft zeker niet alleen. Een gesprek met je huisarts kan je wellicht al wat meer inzichten geven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja, feesten en drinken is natuurlijk vragen om een terugval. En die worden steeds erger.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit klinkt allemaal als een stevige verslaving die zich aan het ontwikkelen is.....ik zou ik jouw plaats,@hannes, niet zelf blijven modderen met die ketamine maar om te beginnen naar je huisarts gaan en je laten verwijzen naar de verslavingszorg!
Ik denk dat je het in je eentje niet redt, je hebt echt hulp nodig want je zult moeten stoppen met de keta!
Als je zo doorgaat zal je ongetwijfeld nare bijwerkingen gaan krijgen, zoals een beschadigde blaas en als je zover heen bent, dan wordt het zeer onplezierig allemaal...
Mijn advies is:
Zoek hulp! Ga naar je huisarts!
Je hoeft het niet alleen te doen...er is goede hulpverlening mogelijk!
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Dit klinkt allemaal als een stevige verslaving die zich aan het ontwikkelen is.....ik zou ik jouw plaats,@hannes, niet zelf blijven modderen met die ketamine maar om te beginnen naar je huisarts gaan en je laten verwijzen naar de verslavingszorg!
Ik denk dat je het in je eentje niet redt, je hebt echt hulp nodig want je zult moeten stoppen met de keta!
Als je zo doorgaat zal je ongetwijfeld nare bijwerkingen gaan krijgen, zoals een beschadigde blaas en als je zover heen bent, dan wordt het zeer onplezierig allemaal...
Mijn advies is:
Zoek hulp! Ga naar je huisarts!
Je hoeft het niet alleen te doen...er is goede hulpverlening mogelijk!
Klik om te vergroten...
Update: Ik merk dat de keta nu mijn dagelijkse bezig houdt. Ik ga werken kom thuis en terwijl ik gwn moe ben toch maar weer ga gebruiken. Merk als ik even niks tedoen heb gelijk mijn gedachten naar die troep gaan. Maar hoe harder ik zeg tegen me zelf ik stop er mee hoe erger de drang om maar weer tegaan gebruiken. En dat stemmetje in me hoofd zegt ja jo Boeie je stopt een ander x wel. Ik heb tegen me zelf gezegd nu dat ik stop. Als dit niet lukt ga ik hulp zoeken. Ik hoop dat ik me aan mijn afspraak ga houden. Ik hou jullie op de hoogte

Bedankt voor jullie behulpzaam antwoord. Maar het zoeken van hulp vindt ik echt lastig. Ik woon nog thuis en ga nog naar school. Thuis weet eigenlijk niemand het en me vrienden weten het half ze weten dat ik gebruik maar ze weten niet dat ik het dagelijks gebruik omdat ik me daarvoor schaam.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
@hannes Luister naar @De Zandman - als je nog langer doorgaat wordt de puinhoop alleen maar groter. Ik heb gezeten waar jij nu zit en had veel ellende kunnen voorkomen door eerder aan de bel te trekken, alles te vertellen, en de geboden hulp accepteren.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat @dupont en @De Zandman zeggen hierboven.

Daarnaast ben je nog van jonge leeftijd net zoals ik toen (nu nog steeds). Wachten heeft mijn puinhoop inderdaad alleen maar groter gemaakt.

Je hoeft absoluut niet met een briefje op je voorhoofd met “ik ben verslaafd” te lopen. Al kan het zo wel soms voelen.

Hulpverleners etc helpen je verder ook met wat je tegen de buitenwereld kan vertellen of degene die niet zo heel dicht naast je staan.

Wanneer je de angst hebt doorbroken het bespreekbaar te maken met je omgeving heb je al een mooie stap gezet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."