Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsketa verslaving

keta verslaving

48 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent verslaafd, @hannes .
Niets meer, niets minder.
Je kunt maar een ding doen....
Asap hulp zoeken!
Ga naar je huisarts.
Vertel hem alles eerlijk.
Dan ga je goede hulp krijgen.
Doormodderen zo met die keta, het lost niets op,!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja, feesten en drinken is natuurlijk vragen om een terugval. En die worden steeds erger.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit klinkt allemaal als een stevige verslaving die zich aan het ontwikkelen is.....ik zou ik jouw plaats,@hannes, niet zelf blijven modderen met die ketamine maar om te beginnen naar je huisarts gaan en je laten verwijzen naar de verslavingszorg!
Ik denk dat je het in je eentje niet redt, je hebt echt hulp nodig want je zult moeten stoppen met de keta!
Als je zo doorgaat zal je ongetwijfeld nare bijwerkingen gaan krijgen, zoals een beschadigde blaas en als je zover heen bent, dan wordt het zeer onplezierig allemaal...
Mijn advies is:
Zoek hulp! Ga naar je huisarts!
Je hoeft het niet alleen te doen...er is goede hulpverlening mogelijk!
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Dit klinkt allemaal als een stevige verslaving die zich aan het ontwikkelen is.....ik zou ik jouw plaats,@hannes, niet zelf blijven modderen met die ketamine maar om te beginnen naar je huisarts gaan en je laten verwijzen naar de verslavingszorg!
Ik denk dat je het in je eentje niet redt, je hebt echt hulp nodig want je zult moeten stoppen met de keta!
Als je zo doorgaat zal je ongetwijfeld nare bijwerkingen gaan krijgen, zoals een beschadigde blaas en als je zover heen bent, dan wordt het zeer onplezierig allemaal...
Mijn advies is:
Zoek hulp! Ga naar je huisarts!
Je hoeft het niet alleen te doen...er is goede hulpverlening mogelijk!
Klik om te vergroten...
Update: Ik merk dat de keta nu mijn dagelijkse bezig houdt. Ik ga werken kom thuis en terwijl ik gwn moe ben toch maar weer ga gebruiken. Merk als ik even niks tedoen heb gelijk mijn gedachten naar die troep gaan. Maar hoe harder ik zeg tegen me zelf ik stop er mee hoe erger de drang om maar weer tegaan gebruiken. En dat stemmetje in me hoofd zegt ja jo Boeie je stopt een ander x wel. Ik heb tegen me zelf gezegd nu dat ik stop. Als dit niet lukt ga ik hulp zoeken. Ik hoop dat ik me aan mijn afspraak ga houden. Ik hou jullie op de hoogte

Bedankt voor jullie behulpzaam antwoord. Maar het zoeken van hulp vindt ik echt lastig. Ik woon nog thuis en ga nog naar school. Thuis weet eigenlijk niemand het en me vrienden weten het half ze weten dat ik gebruik maar ze weten niet dat ik het dagelijks gebruik omdat ik me daarvoor schaam.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
@hannes Luister naar @De Zandman - als je nog langer doorgaat wordt de puinhoop alleen maar groter. Ik heb gezeten waar jij nu zit en had veel ellende kunnen voorkomen door eerder aan de bel te trekken, alles te vertellen, en de geboden hulp accepteren.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat @dupont en @De Zandman zeggen hierboven.

Daarnaast ben je nog van jonge leeftijd net zoals ik toen (nu nog steeds). Wachten heeft mijn puinhoop inderdaad alleen maar groter gemaakt.

Je hoeft absoluut niet met een briefje op je voorhoofd met “ik ben verslaafd” te lopen. Al kan het zo wel soms voelen.

Hulpverleners etc helpen je verder ook met wat je tegen de buitenwereld kan vertellen of degene die niet zo heel dicht naast je staan.

Wanneer je de angst hebt doorbroken het bespreekbaar te maken met je omgeving heb je al een mooie stap gezet.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja gebruiken tegen je wil in... Ik ken het helaas maar al te goed!

Wat @De Zandman ook al zei. Je bent waarschijnlijk gewoon verslaafd. Dat is geen morele tekortkoming, betekend niet dat je geen ruggengraat hebt. Maar het is gewoon een nare ziekte.

Hopelijk weet je snel de stap te maken om het bespreekbaar te maken en hulp te zoeken. Verslaving is iets wat je niet alleen moet willen aangaan.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey man, ben ongeveer 2,5/3 jaar verslaafd aan ketamine waarvan het laatste jaar extreem(dagelijks). 30 december was mn laatste keer. Probeer positief te denken en inderdaad boeken te lezen waarin je jezelf leert kennen. Zoek afleiding en ga dingen doen als je zin krijgt. Wees niet te soft naar jezelf, beloon jezelf bijv. als je een week gestopt bent niet met drugs of drank maar met bijv een dagje sauna of iets anders leuks. En met je naasten erover te praten, het liefst met je familie thuis. Maar in ieder geval iemand waar je goed mee kan En verbreek het contact met "vrienden" die er alleen zijn als je samen drugs gebruikt of die hun leven vergooien aan drugs.

Op mn dieptepunt zat ik op 15-20 gram per week, doordeweeks vaak minder dan in het weekend, maar wel elke dag. Dus ook effe gauw voor werk een lijntje, en na werk was het vaak het eerste waar ik aan dacht. Zocht allerlei manieren op waardoor ik geen of amper klachten heb gehad in heel mn tijd van gebruiken. Ben wel een paar keer doorgedraaid zonder dat ik het zelf door had, buiten gaan schreeuwen of waanideeën vertellen aan vrienden of mn ouders. Als je dan nuchter bent schaam je je kapot. En al het geld en de verspilde tijd wat het kostte natuurlijk..

En ja, ik ben ook begonnen met een grammetje per maand op een zaterdag. Het zal niet makkelijk zijn maar je kan jezelf wel beter aankijken in de spiegel per dag dat je niet hebt gebruikt. Stoppen levert je meer op dan je nu wss denkt.

Succes!
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ketalicious zei:
Hey man, ben ongeveer 2,5/3 jaar verslaafd aan ketamine waarvan het laatste jaar extreem(dagelijks). 30 december was mn laatste keer. Probeer positief te denken en inderdaad boeken te lezen waarin je jezelf leert kennen. Zoek afleiding en ga dingen doen als je zin krijgt. Wees niet te soft naar jezelf, beloon jezelf bijv. als je een week gestopt bent niet met drugs of drank maar met bijv een dagje sauna of iets anders leuks. En met je naasten erover te praten, het liefst met je familie thuis. Maar in ieder geval iemand waar je goed mee kan En verbreek het contact met "vrienden" die er alleen zijn als je samen drugs gebruikt of die hun leven vergooien aan drugs.

Op mn dieptepunt zat ik op 15-20 gram per week, doordeweeks vaak minder dan in het weekend, maar wel elke dag. Dus ook effe gauw voor werk een lijntje, en na werk was het vaak het eerste waar ik aan dacht. Zocht allerlei manieren op waardoor ik geen of amper klachten heb gehad in heel mn tijd van gebruiken. Ben wel een paar keer doorgedraaid zonder dat ik het zelf door had, buiten gaan schreeuwen of waanideeën vertellen aan vrienden of mn ouders. Als je dan nuchter bent schaam je je kapot. En al het geld en de verspilde tijd wat het kostte natuurlijk..

En ja, ik ben ook begonnen met een grammetje per maand op een zaterdag. Het zal niet makkelijk zijn maar je kan jezelf wel beter aankijken in de spiegel per dag dat je niet hebt gebruikt. Stoppen levert je meer op dan je nu wss denkt.

Succes!
Klik om te vergroten...
Ik herken me hier heel erg in. Heb heel erg last van mood swings als ik niet gebruik. Lig ik in me bed krijg ik opeens een soort angst aanval. Op sommige moment wil ik er heel graag met iemand over praten hoe ik me voel maar ben bang dat me vriend me gaan veroordelen en waarschijnlijk weten hun er ook geen raad mee. Als ik niet gebruik verlang ik naar drugs en ga ik weer blowen waar ik al paar maanden mee gestopt ben. Als ik dan stoned ben krijg ik helemaal last van angst aanvallen. Ik heb nu vakantie en werk heelde dag. Heb dan vrij weinig zin om wat te doen. Het gaan slapen lukt niet. Ik heb de dealer al gebeld zonder dat ik het door heb. Ik ben nu op het punt gekomen dat de enige uit weg is hulp zoeken dus dat ga ik doen.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#10
hannes zei:
Ik herken me hier heel erg in. Heb heel erg last van mood swings als ik niet gebruik. Lig ik in me bed krijg ik opeens een soort angst aanval. Op sommige moment wil ik er heel graag met iemand over praten hoe ik me voel maar ben bang dat me vriend me gaan veroordelen en waarschijnlijk weten hun er ook geen raad mee. Als ik niet gebruik verlang ik naar drugs en ga ik weer blowen waar ik al paar maanden mee gestopt ben. Als ik dan stoned ben krijg ik helemaal last van angst aanvallen. Ik heb nu vakantie en werk heelde dag. Heb dan vrij weinig zin om wat te doen. Het gaan slapen lukt niet. Ik heb de dealer al gebeld zonder dat ik het door heb. Ik ben nu op het punt gekomen dat de enige uit weg is hulp zoeken dus dat ga ik doen.
Klik om te vergroten...

Heb ook regelmatig de ene voor de andere drug vervangen en mezelf aangepraat dat ik daardoor niet verslaafd ben. Maar je liegt, bedriegt en manipuleert ook niet alleen tegen andere maar ook tegen jezelf. Op t moment heb ik het ook moeilijk maar heb het idee dat het dit keer wel gaat lukken, denkend aan waar ik wil zijn als ik 30 ben. Geen junkie in ieder geval. Als je er een keer over wil praten je mag me pb'en.
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ketalicious zei:
Heb ook regelmatig de ene voor de andere drug vervangen en mezelf aangepraat dat ik daardoor niet verslaafd ben. Maar je liegt, bedriegt en manipuleert ook niet alleen tegen andere maar ook tegen jezelf. Op t moment heb ik het ook moeilijk maar heb het idee dat het dit keer wel gaat lukken, denkend aan waar ik wil zijn als ik 30 ben. Geen junkie in ieder geval. Als je er een keer over wil praten je mag me pb'en.
Klik om te vergroten...
Heb ook op dit moment geen doel in me leven. Zit wel opschool na 2 jaar thuis zitten maar ik weet nou niet wat ik wil. Denk als ik een doel in me leven heb dat ik dan naar iets toe kan werken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
hannes zei:
Heb ook op dit moment geen doel in me leven. Zit wel opschool na 2 jaar thuis zitten maar ik weet nou niet wat ik wil. Denk als ik een doel in me leven heb dat ik dan naar iets toe kan werken.
Klik om te vergroten...
Nee dat helpt niet. Verhuizen, een andere baan, een andere liefde, andere huisdieren. Het helpt allemaal niet. Het enige dat helpt om te stoppen met gebruiken is alles op alles zetten om te stoppen met gebruiken. En daarvoor moeten de meeste verslaafden diep gaan, heel diep.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ketalicious zei:
Hey man, ben ongeveer 2,5/3 jaar verslaafd aan ketamine waarvan het laatste jaar extreem(dagelijks). 30 december was mn laatste keer. Probeer positief te denken en inderdaad boeken te lezen waarin je jezelf leert kennen. Zoek afleiding en ga dingen doen als je zin krijgt. Wees niet te soft naar jezelf, beloon jezelf bijv. als je een week gestopt bent niet met drugs of drank maar met bijv een dagje sauna of iets anders leuks. En met je naasten erover te praten, het liefst met je familie thuis. Maar in ieder geval iemand waar je goed mee kan En verbreek het contact met "vrienden" die er alleen zijn als je samen drugs gebruikt of die hun leven vergooien aan drugs.

Op mn dieptepunt zat ik op 15-20 gram per week, doordeweeks vaak minder dan in het weekend, maar wel elke dag. Dus ook effe gauw voor werk een lijntje, en na werk was het vaak het eerste waar ik aan dacht. Zocht allerlei manieren op waardoor ik geen of amper klachten heb gehad in heel mn tijd van gebruiken. Ben wel een paar keer doorgedraaid zonder dat ik het zelf door had, buiten gaan schreeuwen of waanideeën vertellen aan vrienden of mn ouders. Als je dan nuchter bent schaam je je kapot. En al het geld en de verspilde tijd wat het kostte natuurlijk..

En ja, ik ben ook begonnen met een grammetje per maand op een zaterdag. Het zal niet makkelijk zijn maar je kan jezelf wel beter aankijken in de spiegel per dag dat je niet hebt gebruikt. Stoppen levert je meer op dan je nu wss denkt.

Succes!
Klik om te vergroten...
Heftig man.

Mijn verhaal komt heel veel overeen met die van jou. Steeds meer momenten voor werk, school en hier een soort grens bij opzoeken. Daarnaast ook 20g per week wegwerken inderdaad. Ineens heb je zo alles op. Ik mag geen prijzen noemen maar een goedkope hobby is het niet. Ik heb zelf nooit echt gehad dat ik aan het schreeuwen was of dergelijke.

Hoe zijn verder de fysieke klachten bij jou verlopen en zijn de nu over?

Je mag ook in een privé bericht reageren als je dat liever hebt.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
hannes zei:
Ik ben nu op het punt gekomen dat de enige uit weg is hulp zoeken dus dat ga ik doen.
Klik om te vergroten...
Hoi @hannes,

Goed dat je open staat om geholpen te worden!

Ik heb zelf ook tijdens mijn schoolperiode geworsteld met keta. Dit was nog niet de piek overigens. Godzijdank dat ik ondanks toch mijn diploma’s heb kunnen halen. Ik zat overigens ook met veel online lessen.

Ook ik lag veelal in bed en zonderde me eigenlijk helemaal af. Ontzettend vaak het gevoel gehad dat ik volledig open kaart ging spelen over mijn situatie met mijn omgeving. Toch keer op keer hier niet naar handelen.

Het vertellen zelf is niet perse lastig. Je bent vooral bang voor wat de reacties zijn denk ik? Met je ouders beginnen is een goed begin. (Eerst een afspraak met de huisarts maken kan natuurlijk ook). Verder kun je vervolgens beginnen met 1 of 2 vrienden als je je daar prettig bij voelt. Na langere tijd kregen vrienden van mij ook vraagtekens waar ik uithing, afgevallen was en niks meer wilde doen. Daarnaast helpen hulpverleners je ook op weg met hoe en tegen wie je het zou willen vertellen en het zoeken naar een doel.

Goed dat je bezig bent met school. Belangrijk is inderdaad een doel en ritme te hebben. Van meer thuis rondhangen zonder verplichtingen word het alleen maar makkelijker weer te gebruiken. Vakanties kunnen dan weer lastig zijn.

Je down voelen zal naar verloop beter worden. Toen ik net was gestopt moest ik weer van begin af aan beginnen op sociaal gebied.

Hou ons op de hoogte en veel succes!
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kibo3 zei:
Hoi @hannes,

Goed dat je open staat om geholpen te worden!

Ik heb zelf ook tijdens mijn schoolperiode geworsteld met keta. Dit was nog niet de piek overigens. Godzijdank dat ik ondanks toch mijn diploma’s heb kunnen halen. Ik zat overigens ook met veel online lessen.

Ook ik lag veelal in bed en zonderde me eigenlijk helemaal af. Ontzettend vaak het gevoel gehad dat ik volledig open kaart ging spelen over mijn situatie met mijn omgeving. Toch keer op keer hier niet naar handelen.

Het vertellen zelf is niet perse lastig. Je bent vooral bang voor wat de reacties zijn denk ik? Met je ouders beginnen is een goed begin. (Eerst een afspraak met de huisarts maken kan natuurlijk ook). Verder kun je vervolgens beginnen met 1 of 2 vrienden als je je daar prettig bij voelt. Na langere tijd kregen vrienden van mij ook vraagtekens waar ik uithing, afgevallen was en niks meer wilde doen. Daarnaast helpen hulpverleners je ook op weg met hoe en tegen wie je het zou willen vertellen en het zoeken naar een doel.

Goed dat je bezig bent met school. Belangrijk is inderdaad een doel en ritme te hebben. Van meer thuis rondhangen zonder verplichtingen word het alleen maar makkelijker weer te gebruiken. Vakanties kunnen dan weer lastig zijn.

Je down voelen zal naar verloop beter worden. Toen ik net was gestopt moest ik weer van begin af aan beginnen op sociaal gebied.

Hou ons op de hoogte en veel succes!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht.

Mijn ouders vertellen over mijn verslaving zie ik als geen optie. Als ik het hun vertel breken ze van teleurstelling ze zouden denk niet eens boos zijn maar verdrietig. En ik heb het gevoel dat mijn vrienden me er ook niet veder mee gaan helpen. Het is mijn probleem niet die van hun. Maar ja je hebt aan de andere kant niet voor niets vrienden. Deze vakantie heeft me inderdaad slecht gedaan ik heb eigenlijk elk moment gewerkt als dat kon. Maar het moment dat ik ga slapen lig ik tot 3/4 wakker. En denk ik alleen maar aan gebruiken tot ik echt moe wordt en in slaap val. Voor dat ik dagelijks gebruikte sliep ik om 11/12. Ik merk wel dat school me echt goed doet het geeft me veel voldoening. (De groten grap is dat ik een opleiding doe voor hulpverlener). De lichamelijke klachten nemen wel toe, als ik aan me neus zit doet het pijn en als ik naar de wc gaat brand het erg. Ik heb een keer gelezen dat je je neus moet spoelen met lauw water met een beetje zout, dus dat doet ik nu elke dag. En ik drink extra veel water en ga gelijk naar de wc als ik moet.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kibo3 zei:
Heftig man.

Mijn verhaal komt heel veel overeen met die van jou. Steeds meer momenten voor werk, school en hier een soort grens bij opzoeken. Daarnaast ook 20g per week wegwerken inderdaad. Ineens heb je zo alles op. Ik mag geen prijzen noemen maar een goedkope hobby is het niet. Ik heb zelf nooit echt gehad dat ik aan het schreeuwen was of dergelijke.

Hoe zijn verder de fysieke klachten bij jou verlopen en zijn de nu over?

Je mag ook in een privé bericht reageren als je dat liever hebt.
Klik om te vergroten...

Heb zelf op een paar k-cramps na eigenlijk nooit fysieke klachten gehad, had in de tijd veel kennis gekregen over keta waardoor ik zowat alle klachten wist te ontlopen. Heb dus toen bijna geen, en nu helemaal geen fysieke klachten. Terwijl ik flink wat heb gebruikt in korte tijd soms. Het enige misschien dat wanneer ik meerdere dagen achter elkaar 3 gram per dag naar binnen werkte had ik wat last van me maag, maar dat kwam meer omdat ik amper at. Als je goed eet voor en tijdens je gebruik van vermengt de keta een beetje in je maag met het voedsel waardoor je veel minder snel last krijgt van je maag. Ik hoor mensen ook altijd over plas problemen dat is ook heel makkelijk te voorkomen: gewoon veel water (met een beetje zout) drinken en je keta moet je goed fijn maken voor je hem snuift. Had zelf altijd de suiker-vorm die was altijd al goed fijn. Voor het slapen dronk ik altijd een liter water en tijdens het gebruik ook nog een of meerdere liters water. K-cramps komen doordat je de keta doorslikt en door ophoping in een (vaak lege) maag. Heb dit maar 3x gehad gelukkig wat toen hielp was onder een heel warme douche staan. Mentaal was eigenlijk voor mij waar ik meer last van had: waanideeën krijgen, paranoide worden, extreme stemmingswisselingen en depressief wanneer ik niks meer had en alles uitstellen wat niet echt noodzakelijk was
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Update,

Sinds ik weer naar school ga gebruik ik eigenlijk niet alleen in het weekend op feesten. Op de moment dat ik niet gebruikte had ik aftoe een angstaanval maar dat duurt max 1/2 min. Dat liep 1 maand goed tot de dag van vandaag ik heb weer een feest gehad en op het moment dat ik niks te doen heb voel ik me dood ongelukkig zonder een goede reden. Dus dan grijp ik weer naar de keta terwijl het zo goed ging om alleen op een feest wat te gebruiken. Het moment dat ik niks te doen heb wordt ik soort aangevallen door de gedachten keta. De ene keer erger dan de andere keer. Gelukkig heb ik het nu beter in bedwang. Ik gebruik eigenlijk alleen in de avond na school/stage. Maar stoppen wilt iets in me niet. Ik ben bang dat ik niet meer kan feesten (terwijl ik dat vaak genoeg nuchter heb gedaan). tis gewoon helemaal kut. :grimacing:
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
hannes zei:
Update,

Sinds ik weer naar school ga gebruik ik eigenlijk niet alleen in het weekend op feesten. Op de moment dat ik niet gebruikte had ik aftoe een angstaanval maar dat duurt max 1/2 min. Dat liep 1 maand goed tot de dag van vandaag ik heb weer een feest gehad en op het moment dat ik niks te doen heb voel ik me dood ongelukkig zonder een goede reden. Dus dan grijp ik weer naar de keta terwijl het zo goed ging om alleen op een feest wat te gebruiken. Het moment dat ik niks te doen heb wordt ik soort aangevallen door de gedachten keta. De ene keer erger dan de andere keer. Gelukkig heb ik het nu beter in bedwang. Ik gebruik eigenlijk alleen in de avond na school/stage. Maar stoppen wilt iets in me niet. Ik ben bang dat ik niet meer kan feesten (terwijl ik dat vaak genoeg nuchter heb gedaan). tis gewoon helemaal kut. :grimacing:
Klik om te vergroten...
Dat is het keta stemmetje man. Gebruiken als het niet lekker gaat etc resulteert in dieper het cirkeltje komen. Daarnaast als je het niet volledig wilt opgeven. Bedenk dat dat hoe meer en vaker je gebruikt de lol ervan afgaat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
. Bedenk dat dat hoe meer en vaker je gebruikt de lol ervan afgaat.

Noot:
En je doet je lichaam schade aan....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Life is a bitch, maar dan.. met drugsverslaving wordt het echt een hell!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."