Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsketa verslaving

keta verslaving

48 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
hannes zei:
Update,
Het ging een tijdje beter met me, maar toen begon ik weer volop wiet en ket te gebruiken. Dit zorgde ervoor dat ik de realiteit niet onder ogen wilde zien. De stemmen in mijn hoofd werden steeds erger en ik verafschuwde mezelf omdat ik het zo ver had laten komen. Op mijn hoogtepunt gebruikte ik ongeveer 10 gram keta in een weekend om de werkelijkheid maar niet te hoeven zien. Totdat ik een paar weekenden geleden half depressief thuis kwam van een feest en dacht: "Wat ben ik eigenlijk allemaal aan het doen?" Als ik zo doorga, zal ik mezelf van het leven beroven. Daarom heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts en mijn vrienden verteld dat ik wil praten. Gelukkig stonden ze ervoor open en reageerden ze positief op het feit dat ik hulp wilde zoeken.

De huisarts adviseerde me om met iemand te gaan praten, dus ik maakte een afspraak. Helaas moest ik een maand wachten en in die tijd ging het alleen maar slechter. Ik zorgde ervoor dat ik altijd onder invloed was. Voor mijn werk rookte ik snel een joint en als ik nog drugs overhad van het weekend, gebruikte ik elk uur snel wat. Dit ging zo door tot de volgende afspraak. Niet erg slim, maar de dag ervoor had ik gefeest en niet geslapen, en had ik na lange tijd weer xtc genomen. Dus ik ging met weinig slaap en nog snel een joint gerookt vol goede moed naar die afspraak. Aan tafel zat ik half huilend te vertellen dat ik verslaafd ben en dat ik gek word van de stemmen in mijn hoofd die me constant neerhalen. Hij kwam tot de conclusie dat ik zo snel mogelijk naar een kliniek moest en opgenomen moest worden. Op dat moment dacht ik: "Als het moet, dan moet het, als dat het beste is voor mij en als die stemmen maar stoppen."

Maar toen ik thuis kwam, dacht ik bij mezelf: "Ik ga absoluut niet naar een kliniek, dan stop ik liever met leven." Dus besloot ik om het nog één keer te proberen om te stoppen. De eerste dag verliep moeizaam, maar 's avonds bedacht ik dat ik nog een boek had genaamd "Verslaving Voorbij". Ik was er al in begonnen, maar vond het toen erg moeilijk taal en begreep er weinig van. Toch besloot ik een stukje te lezen. Het gaf me een bepaalde rust omdat ik zoveel herkende en het gaf me hoop. De volgende dag las ik verder en bleef ik dingen herkennen. Ik ben nu nog aan het lezen, nog 5 à 6 hoofdstukken te gaan, maar ik weet zeker dat de mindset die dit boek beschrijft, mijn kijk op mijn verslaving verandert. Voor het eerst in lange tijd voel ik me echt goed zonder drugs.
Klik om te vergroten...

Ga gewoon die kliniek in.

Geloof me, dit gevecht ga je alleen niet winnen.

Ja, wellicht voor even, maar dan komt de verslaving vanzelf weer in grotere vorm terug.

Kliniek is een flinke stap, maar beter een periode klinische opname dan nog jaren doormodderen en in jouw geval uiteindelijk met een zak pis aan je been rondlopen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
hannes zei:
Update,
Het ging een tijdje beter met me, maar toen begon ik weer volop wiet en ket te gebruiken. Dit zorgde ervoor dat ik de realiteit niet onder ogen wilde zien. De stemmen in mijn hoofd werden steeds erger en ik verafschuwde mezelf omdat ik het zo ver had laten komen. Op mijn hoogtepunt gebruikte ik ongeveer 10 gram keta in een weekend om de werkelijkheid maar niet te hoeven zien. Totdat ik een paar weekenden geleden half depressief thuis kwam van een feest en dacht: "Wat ben ik eigenlijk allemaal aan het doen?" Als ik zo doorga, zal ik mezelf van het leven beroven. Daarom heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts en mijn vrienden verteld dat ik wil praten. Gelukkig stonden ze ervoor open en reageerden ze positief op het feit dat ik hulp wilde zoeken.

De huisarts adviseerde me om met iemand te gaan praten, dus ik maakte een afspraak. Helaas moest ik een maand wachten en in die tijd ging het alleen maar slechter. Ik zorgde ervoor dat ik altijd onder invloed was. Voor mijn werk rookte ik snel een joint en als ik nog drugs overhad van het weekend, gebruikte ik elk uur snel wat. Dit ging zo door tot de volgende afspraak. Niet erg slim, maar de dag ervoor had ik gefeest en niet geslapen, en had ik na lange tijd weer xtc genomen. Dus ik ging met weinig slaap en nog snel een joint gerookt vol goede moed naar die afspraak. Aan tafel zat ik half huilend te vertellen dat ik verslaafd ben en dat ik gek word van de stemmen in mijn hoofd die me constant neerhalen. Hij kwam tot de conclusie dat ik zo snel mogelijk naar een kliniek moest en opgenomen moest worden. Op dat moment dacht ik: "Als het moet, dan moet het, als dat het beste is voor mij en als die stemmen maar stoppen."

Maar toen ik thuis kwam, dacht ik bij mezelf: "Ik ga absoluut niet naar een kliniek, dan stop ik liever met leven." Dus besloot ik om het nog één keer te proberen om te stoppen. De eerste dag verliep moeizaam, maar 's avonds bedacht ik dat ik nog een boek had genaamd "Verslaving Voorbij". Ik was er al in begonnen, maar vond het toen erg moeilijk taal en begreep er weinig van. Toch besloot ik een stukje te lezen. Het gaf me een bepaalde rust omdat ik zoveel herkende en het gaf me hoop. De volgende dag las ik verder en bleef ik dingen herkennen. Ik ben nu nog aan het lezen, nog 5 à 6 hoofdstukken te gaan, maar ik weet zeker dat de mindset die dit boek beschrijft, mijn kijk op mijn verslaving verandert. Voor het eerst in lange tijd voel ik me echt goed zonder drugs.
Klik om te vergroten...

Je kunt pas stoppen als je dingen anders gaat doen. Voor de duizendste keer jezelf vertellen dat je nu ECHT gaat stoppen zal je een duizendste terugval brengen. Een boek lezen zal zeker een positieve bijdragen leveren maar het is geen structurele verandering, en dus zal het ook niet voor langere tijd resultaat opleveren.

Niemand vindt het fijn om de kliniek in te gaan, maar waarom zeg je van te voren al "nee" terwijl je er helemaal geen ervaring mee hebt? Duizenden zijn je voorgegaan en hebben bevrijding van hun verslaving gevonden met een gang naar de kliniek, goede nazorg en structureel onderhoud (meestal met AA/CA/NA meetings). Probeer het, en zet je in. Je kunt je leven terugpakken, en sterker nog - je leven wordt fijner dan ooit tevoren als je je 110% inzet om te herstellen. Het is hard werken, maar uiteindelijk zul je je gaan voelen zoals je altijd dacht dat je je zou voelen onder invloed van je middel (herstel heeft me gebracht wat het middel mij had beloofd). Stop met wegrennen voor jezelf, ga de uitdaging aan en stijg boven je oude ik uit. Ook jij kunt dat.

😘
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Makelifegreatagain zei:
Ga gewoon die kliniek in.

Geloof me, dit gevecht ga je alleen niet winnen.

Ja, wellicht voor even, maar dan komt de verslaving vanzelf weer in grotere vorm terug.

Kliniek is een flinke stap, maar beter een periode klinische opname dan nog jaren doormodderen en in jouw geval uiteindelijk met een zak pis aan je been rondlopen.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte om weg te lopen van mijn problemen, maar nu besef ik dat het beter is om die problemen aan te pakken en van het leven te genieten. Als ik in de toekomst weer met een probleem te maken krijg, zal ik erover praten in plaats van het te ontvluchten. Ik weet dat dit moeilijk zal zijn. Ook denk ik dat je het boek niet hebt gelezen, waarin op een heel andere manier wordt uitgelegd hoe je naar je verslaving kunt omgaan.


Ik heb sowieso nog een afspraak staan bij mijn huisarts voor een opname.


ps ik ken veel mensen die naar een kliniek zijn gegaan en na 2/3 maanden weer terug vielen.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
hannes zei:
Ik gebruikte om weg te lopen van mijn problemen, maar nu besef ik dat het beter is om die problemen aan te pakken en van het leven te genieten. Als ik in de toekomst weer met een probleem te maken krijg, zal ik erover praten in plaats van het te ontvluchten. Ik weet dat dit moeilijk zal zijn. Ook denk ik dat je het boek niet hebt gelezen, waarin op een heel andere manier wordt uitgelegd hoe je naar je verslaving kunt omgaan.

ps ik ken veel mensen die naar een kliniek zijn gegaan en na 2/3 maanden weer terug vielen.
Klik om te vergroten...
Heb het boek niet gelezen nee. Ik herken gewoon veel van wat je schrijft, hat ik zelf geschreven kunnen hebben zo'n 7 / 8 jaar geleden.

Ik hoop dat het je lukt! 💪
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bent verslaafd, @hannes .
Niets meer, niets minder.
Je kunt maar een ding doen....
Asap hulp zoeken!
Ga naar je huisarts.
Vertel hem alles eerlijk.
Dan ga je goede hulp krijgen.
Doormodderen zo met die keta, het lost niets op,!
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Makelifegreatagain zei:
Heb het boek niet gelezen nee. Ik herken gewoon veel van wat je schrijft, hat ik zelf geschreven kunnen hebben zo'n 7 / 8 jaar geleden.

Ik hoop dat het je lukt! 💪
Klik om te vergroten...
Maar wat leert een kliniek je eigenlijk, zelfliefde en het laten zien dat je drugs eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken. Maar dan kom ik thuis in mijn oude omgeving en probeer ik langzaamaan mijn leven weer op te pakken, en dan stuit ik weer op tegenslagen en heb ik niemand om op terug te vallen, dus grijp ik weer naar drugs.

Dit is hoe ik het zie en wat ik heb gehoord van vrienden die naar een kliniek zijn gegaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
hannes zei:
Maar wat leert een kliniek je eigenlijk, zelfliefde en het laten zien dat je drugs eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken. Maar dan kom ik thuis in mijn oude omgeving en probeer ik langzaamaan mijn leven weer op te pakken, en dan stuit ik weer op tegenslagen en heb ik niemand om op terug te vallen, dus grijp ik weer naar drugs.

Dit is hoe ik het zie en wat ik heb gehoord van vrienden die naar een kliniek zijn gegaan.
Klik om te vergroten...
Het werkt wel degelijk zolang je herstel op de eerste plaats blijft zetten. Probeer het maar zelf in plaats van excuses te bedenken. Je haalt eruit wat je er in stopt. Mensen die na de kliniek terugvallen hebben er niet genoeg aan gedaan. Gooi het roer om.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
hannes zei:
Maar wat leert een kliniek je eigenlijk, zelfliefde en het laten zien dat je drugs eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken. Maar dan kom ik thuis in mijn oude omgeving en probeer ik langzaamaan mijn leven weer op te pakken, en dan stuit ik weer op tegenslagen en heb ik niemand om op terug te vallen, dus grijp ik weer naar drugs.

Dit is hoe ik het zie en wat ik heb gehoord van vrienden die naar een kliniek zijn gegaan.
Klik om te vergroten...
Je hebt nog altijd het verschil in detox en klinische/langdurige opname. Die vrienden zijn misschien puur gegaan om even te “detoxen”. Bij een opname kun je echt wel degelijke hulp krijgen. Ook op gebieden als tijdsindeling, omgaan met zucht enzovoort.

Daarnaast zijn meetings ook een goede optie zoals al word aangeven. Probeer het eens uit. De een blijft zijn hele leven gaan om clean te blijven.

Succes!
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#9
hannes zei:
Maar wat leert een kliniek je eigenlijk, zelfliefde en het laten zien dat je drugs eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken. Maar dan kom ik thuis in mijn oude omgeving en probeer ik langzaamaan mijn leven weer op te pakken, en dan stuit ik weer op tegenslagen en heb ik niemand om op terug te vallen, dus grijp ik weer naar drugs.

Dit is hoe ik het zie en wat ik heb gehoord van vrienden die naar een kliniek zijn gegaan.
Klik om te vergroten...
Dat is dus precies wat ze jou leren in een goede “ 12 stappen programma “

Je leven drastisch veranderen en breken met de oude patronen om zo een terugval zo gering mogelijk te maken.

Er komt vanzelf een punt waarbij je denkt “ tot hier en niet verder “
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#10
bedankt voor jullie reactie

Ik ben nu sowieso in gesprek gegaan met mijn eigen omgeving om te bespreken wat er aan de hand is. Dat lucht al erg op, maar de angst voor een terugval is zeker aanwezig. Daarom lijkt het me een goed plan om weer een stap vooruit te zetten en een NA-meeting bij te wonen. Je weet immers nooit wat eruit kan komen als je het niet probeert.

Heeft iemand nog tips waar ik zo'n NA-meeting kan vinden? Of zal ik het volgende week hier met mijn dokter over hebben?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
hannes zei:
bedankt voor jullie reactie

Ik ben nu sowieso in gesprek gegaan met mijn eigen omgeving om te bespreken wat er aan de hand is. Dat lucht al erg op, maar de angst voor een terugval is zeker aanwezig. Daarom lijkt het me een goed plan om weer een stap vooruit te zetten en een NA-meeting bij te wonen. Je weet immers nooit wat eruit kan komen als je het niet probeert.

Heeft iemand nog tips waar ik zo'n NA-meeting kan vinden? Of zal ik het volgende week hier met mijn dokter over hebben?
Klik om te vergroten...
Goede stap! Kijk voor een meeting in de buurt op https://www.na-holland.nl/#/meetings
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
hannes zei:
Ik denk dat als ik 1 tot 2 maanden opgelost word en me volledig focus op het stoppen, het zeker zal lukken.
Klik om te vergroten...
Volgensmij heb je aangetoond dat je dit niet kunt toch, gezien je post van eind dec/januari.

Toch succes, hoop dat je blaas overeind blijft. 👍
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Makelifegreatagain zei:
Volgensmij heb je aangetoond dat je dit niet kunt toch, gezien je post van eind dec/januari.

Toch succes, hoop dat je blaas overeind blijft. 👍
Klik om te vergroten...
Dat klopt zeker. Maar toen ben ik weer met school begonnen en heb ik veel afleiding gezocht, waardoor ik het probleem niet heb aangepakt. Ik heb wel aangegeven dat ik een probleem heb, maar we zijn er niet echt diep op ingegaan. Dit resulteerde erin dat ik me weer slecht voelde en weer begon te snuiven.

Oh, trouwens, ik heb nooit echt last gehad van mijn blaas.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
hannes zei:
Oh, trouwens, ik heb nooit echt last gehad van mijn blaas.
Klik om te vergroten...
Met 10 gram in een weekend is dat slechts een kwestie van tijd.
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Goede stap! Kijk voor een meeting in de buurt op https://www.na-holland.nl/#/meeting
Klik om te vergroten...
Had nog een lasten vraag. Kan ik daar zo binnen lopen of moet ik eerst laten weten dat ik kom? En moet je perse naar een nieuwkom meeting of maakt dat niet echt uit?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
hannes zei:
Had nog een lasten vraag. Kan ik daar zo binnen lopen of moet ik eerst laten weten dat ik kom? En moet je perse naar een nieuwkom meeting of maakt dat niet echt uit?
Klik om te vergroten...
Je kunt zo binnenlopen. Je mag ook van te voren bellen. Je bent welkom op elke meeting behalve op een vrouwenmeeting (ik neem daarbij aan dat je man bent :)).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
hannes zei:
Heeft iemand hier ervaring me of tips
Klik om te vergroten...
Het is niet makkelijk om te stoppen omdat je moet leren hoe je op een gezonde manier met vervelende gevoelens kunt omgaan. Daar kun je best wat hulp bij gebruiken. Je hebt daar al een goeie eerste stap in gezet door vrienden in vertrouwen te nemen. Wat alleen niet zo gezond is, is dat je jezelf kwalijk neemt dat je anderen teleurstelt, wat dan weer nare gevoelens zijn die je ontvlucht met drugs.

Het helpt om dat cirkeltje in je gedachten te doorzien. Daarbij kan een zelfhulpboek helpen zoals De Verslaving Voorbij van Jan Geurtz. Maar ik zou aanraden om ook gewoon even de huisarts te bellen en je door te verwijzen naar een verslavingszorginstelling. Daar krijg je goede hulp bij het leren omgaan met vervelende gevoelens, tegenslagen, en eventueel onzekerheid (omdat je jezelf socialer vindt met ketamine op).
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo ik gebruik sinds een 3/4 maanden keta vast, bijna elk weekend heb het daarvoor wel eens gebruikt, maar toen ik in de zomer het weer aan geboden kreeg, werd ik opslag verliefd. Ik ga eigenlijk elk weekend wel naar een feest en daar gebruik ik standaard keta eerst alleen op het feest, maar sinds een tijdje gebruik ik het van vrijdag tot maandag. Gewoon buiten de feesten om als ik wat ga doen met vrienden gebruik ik snel in de wc. Ik merk dat ik meer aanwezig ben als ik het gebruik en heb het gevoel dat mensen meer aan me hebben als ik het gebruik terwijl hun het eigenlijk niet eens weten dat ik het gebruik. Ik gebruik eigenlijk nooit xtc want heb in het verleden slechte ervaring er mee gehad, maar sinds kort gebruik ik het weer omdat ik merk dat ik wat meer geniet van het feest in plaats van alleen maar vaag vooruit testaren en merk dat mijn vrienden dit ook fijner vinden. Maar de dip van xtc trek ik eigenlijk niet, daarom wil ik het niet gebruiken. Maar van het weekend dacht ik ga het weer is proberen, het was echt een top feest tot ik ochtend wakker werd en ik voelde me zo dood ongelukkig dat ik gelijk maar weer aan de keta ging om het gevoel weg behalen wat ik eigenlijk altijd doe. Maar deze keer werkt het niet ik werd alleen maar ongelukkiger, dus van zelf sprekend bleef ik gebruiken. Op een gegeven moment dacht ik dit kan niet zo langer door gaan als ik dit zo door blijft gaan loopt het echt uit de hand en dat wil ik niet want dat is al een keer gebeurt met het gebruik van xtc.
ik heb een vriend gebeld en gezegd dat ik even wou praten met hem, hij is een stukje jonger en weet nog niet zoveel van drugs af, maar ik weet uit ervaring als je je problemen vertelt aan iemand dat het oplucht en dan ga je je weer wat beter voelen. Het werkt gelukkig, maar niet voorlang ik had nog een beetje liggen en dacht kan het beter opmaken en dan kan ik het niet meer gebruiken. Dus ik maakte alles op. Ik dacht bij mezelf wtf ben je aan het doen, dit is juist niet wat ik wil. Ik was diep teleurgesteld in mezelf. Ik heb een andere vriend een bericht gestuurd en gezegd dat ik voorlopig een stap terug doe en niet meer wil gebruiken. Dat luchten weer een beetje op en ben gaan slapen toen ik weer wakker werd, dacht ik gelijk weer ik wil keta ik voel me kut. Ben toen gaan zoeken en heb nog klein beetje gevonden en opgemaakt. Ik schaam me diep en heb het gevoel dat ik iedereen teleurgesteld heb. Ik heb net verteld aan me vrienden dat ik zou stoppen en nog geen 12 uur later ga je gwn weer door. Heb het gevoel dat het steeds meer aan me gaat trekken dat ik steeds meer verslaafd wordt. En dat is het lasten wat ik wil.

Heeft iemand hier ervaring me of tips
h
hannesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Het is niet makkelijk om te stoppen omdat je moet leren hoe je op een gezonde manier met vervelende gevoelens kunt omgaan. Daar kun je best wat hulp bij gebruiken. Je hebt daar al een goeie eerste stap in gezet door vrienden in vertrouwen te nemen. Wat alleen niet zo gezond is, is dat je jezelf kwalijk neemt dat je anderen teleurstelt, wat dan weer nare gevoelens zijn die je ontvlucht met drugs.

Het helpt om dat cirkeltje in je gedachten te doorzien. Daarbij kan een zelfhulpboek helpen zoals De Verslaving Voorbij van Jan Geurtz. Maar ik zou aanraden om ook gewoon even de huisarts te bellen en je door te verwijzen naar een verslavingszorginstelling. Daar krijg je goede hulp bij het leren omgaan met vervelende gevoelens, tegenslagen, en eventueel onzekerheid (omdat je jezelf socialer vindt met ketamine op).
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht. Ik ben begon met het boek lezen. Vindt het lastig om hulp te zoeken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
hannes zei:
Bedankt voor je bericht. Ik ben begon met het boek lezen. Vindt het lastig om hulp te zoeken.
Klik om te vergroten...

Ja dat vinden de meeste mensen hoor. Is helemaal niet gek. Hoewel het natuurlijk wel een beetje vreemd is om wel maandelijks zorgkosten bij te dragen zodat mensen dan geholpen kunnen worden als het nodig is, maar dan jezelf bezwaard te voelen om je te laten helpen. Ik wil maar zeggen: je mag je best laten helpen! Je maakt het er dan vooral wat makkelijker op voor jezelf. Je hoeft het niet alleen te doen. Maar als je dat graag wil dan is het ook goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."