Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 17 jaar blowen …..

Na 17 jaar blowen …..

191 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wacht het nog af tot het verlof na 13 zal het wel hard zijn om te breken met mijn werk maar als blijkt dat mijn werk de verslaving heeft helpen in stand houden ga ik het doen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik nam trazodone pas na 3 weken omdat meer dan 2 u lag te woelen en na 2 u slaap met dromen terug wakker. De laatste stop helemaal op mezelf sliep ik na 1 maand weer 8u door na half u k.o. in bed s'morgens.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey in ga mij even kort voorstellen .ik ben een 32 jarige kerel die al de helft van zijn leven blowt. Ik ga nu terug stoppen voor de 4 de keer omdat ik ben tegen gehouden in het verkeer en ik een drug test heb moeten ondergaan . Ik zit dus terug in de klauwen van justitie . Maar dit spelletje heeft lang genoeg geduurd en nu ga ik dus terug stoppen ook om mijn rijbewijs enzo terug te krijgen . Vandaag is de eerste dag en het valt tot nu toe nog mee de komende dagen zal het wss nog wel wat lastiger worden hoop hier wat steun en lotgenoten te kunnen spreken
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waar een wil is is een weg. Als je zelf aanvoelt dat je er klaar mee bent en positieve doelen opstelt gaat het stoppen een stuk makkelijker. Veel succes.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is dag 2 zonder vergeleken met mojn vorige stop pogingen gaat het mij goed af voor het moment . Vanacht was wat lastig inslapen maar het is gelukt hopelijk gaat het vandaag
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Steun kan je hier zeker krijgen en lotgenoten ga je ook hier hoogstwaarschijnlijk vinden.
Je zegt dat het de komende dagen wss nog wat lastiger gaat worden, vergeet niet dat het ook kan dat het net beter en beter gaat.
Ik ben zelf vroeger abrupt gestopt met blowen. De eerste nachtjes heb ik wat slechter geslapen maar dat maakte snel plaats voor de voordelen... Je krijgt er een fris hoofd voor in de plaats, veel energie, scherper, socialer, meer motivatie om vanalles te doen. Bekijk het eerder positief er gaat zoveel goeds komen.
De wietwolk in je hoofd trekt weg. Doe gewoon alsof je nooit wiet gebruikt hebt, denk er niet aan terug. Denk in het moment en vooruit.

Verder moet ik ook zeggen dat ik na een jaar, terug sporadisch ben gaan wiet gebruiken, maar nu zéér bewust en met volle verstand. De avonden dat ik niet rook slaap ik even lekker dan met wiet. Ik was gestopt om de gewoonte eruit te krijgen, dat is netjes gelukt. Ik gebruikte vroeger zonder nadenken, rond hetzelfde tijdstip een jointje... gewoon omdat het zo was ,niet omdat ik er zin in had.

Veel succes!
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Alhoewel ik vroeger nog temesta genomen heb en daarbij ook geen problemen ondervonden heb om te stoppen toen ik jonger was pakte ik ook soms slaap pillen van mijn moeder ook geen problems mee gehad soit ik ga nog wat eten maag knort xp
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ook iets wat vreemd is naar de avond toe voel ik mij beter , trek heb ik ook niet agressie ook niet terwijl vorige pogingen dat toch wel uitlokten bij mij is dat nu omdat ik ouder ben ? Ik weet het niet
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klaasvaak91 zei:
Ook iets wat vreemd is naar de avond toe voel ik mij beter , trek heb ik ook niet agressie ook niet terwijl vorige pogingen dat toch wel uitlokten bij mij is dat nu omdat ik ouder ben ? Ik weet het niet
Klik om te vergroten...

Leeftijd kan er wel iets mee te maken hebben. Na mijn 30 werd ik ook veel minder afressief bij ontwennen en eerder moe en futloos.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
mandragora zei:
Verder moet ik ook zeggen dat ik na een jaar, terug sporadisch ben gaan wiet gebruiken, maar nu zéér bewust en met volle verstand. De avonden dat ik niet rook slaap ik even lekker dan met wiet. Ik was gestopt om de gewoonte eruit te krijgen, dat is netjes gelukt. Ik gebruikte vroeger zonder nadenken, rond hetzelfde tijdstip een jointje... gewoon omdat het zo was ,niet omdat ik er zin in had.
Klik om te vergroten...
Heel veel respect dat je dit kan. Ik kan niet meer blowen en niet meer drinken. Nooit meer. Ze hebben me verslagen en ga het ook niet meer proberen. Ik ben niet sterk genoeg om ze aan te kunnen. Ik heb de handdoek in de ring gegooid. Maar mooi om te lezen dat er mensen zijn die ze wel aankunnen, die niet verslagen zijn maar juist de verslaving overwonnen hebben. Daar moet je sterk voor zijn. En volgens mij zijn er weinig mensen die dit kunnen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja die trazodone voel je dus goed opletten hiermee geen misbruik en als het kan niet nemen heb goed geslapen had alleen heel erge honger en kon niet stoppen met denken aan eten xp nus is het ochtend en honger is er niet het is dag 4 en ik voel mij redelijk het gaat mij lukken ik geloof er in dit forum helpt mij enorm ❤️
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klaasvaak91 zei:
Ja die trazodone voel je dus goed opletten hiermee geen misbruik en als het kan niet nemen heb goed geslapen had alleen heel erge honger en kon niet stoppen met denken aan eten xp nus is het ochtend en honger is er niet het is dag 4 en ik voel mij redelijk het gaat mij lukken ik geloof er in dit forum helpt mij enorm ❤️
Klik om te vergroten...

Positief!

Sowieso gaat het jou lukken om vol te houden.
Gewoon de positieve mindset aanhouden en de nieuwe energie omzetten naar hobby, klusjes,...
Probeer jezelf ook aan structuur te houden. Vast stijdtip eten, slapen,...
Je lichaam en geest programmeren hier zich op en dan gaat eten en slapen na een tijdje ook volledig goed lopen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Idd ik ga nu om 12 u broodje eten dan ga ik wat klusjes in de tuin doen met muziek vollen bak
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekker bezig klaas💪

En idd wat @PsyTekz zegt, structuur helpt enorm.

Veel plezier in de tuin, het is er weer voor☀️
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag was een goede dag om 12 uur broddje eten en het smaakte dan wat wieden in de tuin daarna jaccuzi daarna buitenboordmotors hersteld dan goed gegeten voor avond eten het gaat me goed af heb wel beetje kop pijn maar mentaal voel ik me wel goed niet down ofzo het voelt goed als de rook om je hoofd is verdwenen aan allen stop met die shit liever nu dan morgen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die hoofdpijn hoort wel bij het ontwennen. Goed bezig en zo verder doen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt ! Morgen nog een update wellicht hebben anderen mss iets aan mijn verhaal
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dag 5 sta al niet meer misselijk op heb ik het gevoel top! Zou de piek al gepasseerd zijn ? Hopelijk altijd maar beter en beter !
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klaasvaak91 zei:
Dag 5 sta al niet meer misselijk op heb ik het gevoel top! Zou de piek al gepasseerd zijn ? Hopelijk altijd maar beter en beter !
Klik om te vergroten...

Neem je de trazodone nog? De piek van ontwenning kan redelijk snel voorbij zijn met wiet. Een positieve instelling, structuur, veel drinken helpen daar heel goed bij.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zelf vind ik dat een job je net voldoening moet geven ipv stress.
Als ik dagelijks zoveel stress op een job zou moeten ervaren dan houd ik de eer aan mezelf en stap ik op.
Belangrijk is dat je iets hebt wat je met passie en motivatie doet, dan voelt het zelfs niet als 'werken'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."