Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet wil maar niet lukken

Het wil maar niet lukken

92 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
reDStone zei:
Ook na die opname ben je nog lang niet klaar
Klik om te vergroten...
Dan begint het echte werk lijkt mij.. En het is sowieso in het algemeen (vind ik dan) al moeilijk om gewoontes te doorbreken ,veranderen en om een lifestyle change vol te houden.

Hopelijk krijgt TS bij thuis komt ook hulp/begeleiding.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Screenshot_2023-04-16-22-57-53-69_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Bron: rijksoverheid

Iedere situatie is natuurlijk anders. Maar in Nederland is er wat dit betreft erg veel behoorlijk goed geregeld.

Het is zeker kut als je ontslagen wordt. Uiteraard... Maar op dezelfde voet doorgaan is ook geen feest...

Ik zou vooral rustig eens uitzoeken wat er mogelijk is en hoe het voor jouw situatie geld. En stel dit soort vragen ook eens bij Castle Craig. Je bent vast niet de eerste die tegen zulke dingen aanloopt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
Daar zijn de meningen over verdeeld, een alcoholist vind overal weer alcohol. Een heroine junk, komt zijn spulletjes, heroine en dealers, waarschijnlijk niet meer tegen.
Klik om te vergroten...
Ja dat is waar je vind het of je komt het tegen of het vind jou.
reDStone zei:
Ik zeg verhuizen. Dan heb je nog steeds last van jezelf, met je eigen triggers. Maar dan is de omgeving weer clean. En dan kan je nog steeds weer terugvallen.
Maar volgens mij is het kansloos, om steeds maar opnieuw door je omgeving getriggerded te worden en dan maar steeds maar weer elke keer opnieuw irritant mee te hoeven omgaan.
Klik om te vergroten...
Ja jeZelf heb je altijd bij je dus daarmee moet je vrienden zijn/worden.
En als je de mogelijkheid hebt om ook je omgeving mee te veranderen dan lijkt mij dat wel kunnen helpen. Waarom het jezelf moeilijker maken als het ook iets makkelijker kan.

Niet dat een nieuwe omgeving perse makkelijk is. Maar dat is wat je er zelf van maakt lijkt me.
Nieuwe gewoontes aanleren. Oefenen maar dan gedoseerd. Minder triggers.
Ondertussen lekker aan jezelf werken.
Je kan er altijd alsnog voor kiezen om terug te gaan naar waar alles begon.




reDStone zei:
niet-gebruiken praten, is ook gewoon een vette business. En volgens mij, ook steeds weer een trigger setting.
Klik om te vergroten...
Ja lijkt mij ook niet handig 🤣Vandaag hebben we het over, alles wat je niet mag.
LucidLucy zei:
Misschien voor een tijdje. Maar je kan alles om je heen veranderen, zolang je zelf niet verandert, verandert er in feite niets.
Klik om te vergroten...
Dat is waar maar een gezonde omgeving kan wel degelijk een hulpmiddel zijn en het makkelijker maken.
En ja inde kern moeten we alles zelf/alleen doen.
LucidLucy zei:
Ik vergat nog een belangrijke: je doelbewust op de kast jagen om sterke emoties uit te lokken haha

Ziekelijke mindfucks werden er soms uitgevoerd op cliënten. Achteraf kan ik er wel om lachen. Oeeeeh maar ik heb echt een keer goed ruzie gehad met de hoofd RA. Achja, dat zijn wel goede leermomenten. Dus ze spelen vaak heel bewust een mentaal spelletje
Klik om te vergroten...
Hopelijk kan iedereen er achteraf om lachen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Ja lijkt mij ook niet handig 🤣Vandaag hebben we het over, alles wat je niet mag.
Klik om te vergroten...
Ja, dit forum kan ik vrij makkelijk ontwijken. Maar als ik naar zo'n afspraak moet, en ik heb geen zin om weer te gaan praten erover. Dan is het alleen maar een hele dikke trigger. Dan blif je er steeds maar weer mee bezig.

Ik vroeg eens een keer aan een verslavingsdeskundige: "Doe je eigenlijk wel eens iets anders dan te praten over verslavingen.?":tearsofjoy:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trubendorffer is een prima kliniek dat heeft niks met 'soft'. te maken. Elke behandeling valt of staat op basis van je eigen inzet. Doe je alles wat gesuggereerd wordt, villedige overgave etz. etc. Half werk en niet alles willen veranderen, maar vooral ook tijd nemen en gunnen, geen achterdeurtjesa en intrinsieke motivatie liggen aan de basis van succes. En je kan je gewooj ziekmelden krijg je twee jaar zw zelfs in je proeftijd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
En ja inde kern moeten we alles zelf/alleen doen.
Klik om te vergroten...
Wèl zelf, maar niet alleen! 😉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
@aait Er zijn al veel goede dingen gezegd. Ik wil ook benadrukken dat de nazorg belangrijk is, goed moet aansluiten in de tijd, en dat je ook de nazorg alle aandacht geeft, en er dus niet bij werkt.

Geef niet op, blijf het proberen. Doe wat je therapeuten je vragen met 100% inzet. En zet herstel op één, want dat is je fundament. Alles wat je belangrijker maakt dan herstel, zal kapot gaan.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#8
aait zei:
Goedemorgen!
Het is zover, na jaren hier anoniem verhalen lezen over de problemen met verslaving,is het bij mij 1 voor 12.
Ik gebruik al sinds me 22ste cocaine.
Ik heb dit tot me 32ste vrijwel alleen in de weekenden gedaan tijdens feestjes enzo.
Zo.n anderhalf jaar geleden is het volledig uit de hand gelopen kwa gebruik en doe ik het dagelijks,het is zover gekomen dat ik nu het huis ben uit gezet door me vrouw waar ik 2 prachtige dochters mee heb,ze is er helemaal klaar mee en ze heeft absoluut gelijk.
Waarom wil het me toch maar niet lukken om te stoppen ben vanaf januari ruim 2 maanden clean geweest maar ben er toch weer mee aan de haal gegaan,waardoor ik nu niks meer heb.
Ik heb het dagelijkse gebruik vroeg aangegeven en dat ik geholpen wil worden,maar toch is er iets in me hoofd dat nog niet wil stoppen,waardoor ik in een complete strijd zit met mezelf al ruim 2 jaar.
Kliniek in vond ik lastig omdat ik 2 jonge dochters heb,en dacht dat het ambulante me wel zou helpen nou mooi niet dus.Hey! wacht das iet for gun?!! Kan echt hoor
Klik om te vergroten...

aait zei:
ècht!!
Klik om te vergroten...

a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Super bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb enige hoop dat het wel goed komt met me werkgever aangezien ik daar al 13 jaar gewerkt heb voordat ik zzp werd afgelopen 4 jaar.
Vind het gewoon klote om nu met dit nieuws te komen en dat ze dan denken ..oke je ben hier terug gekomen zodat je de ziektewet in kan gaan.
Maar goed eerst de intake afwachten volgende week maandag!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
aait zei:
Kleine update! Vandaag contact gehad met Castle graig intake van anderhalf uur gehad.
Heb de ernst van de situatie uitgelegd en die is op dit moment erg hoog,wil zo graag opgenomen worden maar dan krijg je net weer te horen dat daar zeker wel ,6 tot 8 weken nog aan voorbij gaan.
Wat een drama zeg.
Klik om te vergroten...

Bel morgen anders eens met Changes GGZ en/of Spoor6 en vraag eens naar de actuele wachttijden bij hun op dit moment voor een klinische opname.

Het kan nooit kwaad om op twee of drie paarden te wedden. Misschien kunnen zij nog sneller schakelen.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#11
SolutionS kon ik na de intake al 2 weken later terecht! Je betaalt wel een kleine eigen bijdrage, maar ach… drugs kost ook genoeg :wink:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Trubendorffer is een prima kliniek dat heeft niks met 'soft'. te maken. Elke behandeling valt of staat op basis van je eigen inzet. Doe je alles wat gesuggereerd wordt, villedige overgave etz. etc. Half werk en niet alles willen veranderen, maar vooral ook tijd nemen en gunnen, geen achterdeurtjesa en intrinsieke motivatie liggen aan de basis van succes. En je kan je gewooj ziekmelden krijg je twee jaar zw zelfs in je proeftijd.
Klik om te vergroten...
Sorry, maar 1,5 uur per week was voor mij gewoon echt te weinig. En ik ben volledig open geweest over (de ernst en frequentie van) mijn gebruik.

Ik heb alles gedaan wat ze me daar suggereerden. Ik heb me volledig ingezet en netjes al m'n huiswerk gedaan.

Maar om nou te zeggen dat ik er ook maar iets aan gehad heb....

Het enige wat ze hebben gedaan waar ik echt iets aan gehad heb, is mij kennis laten maken met NA. Daar ben ik ze dankbaar voor, want daardoor leef ik nog.

Maar de behandeling zelf inhoudelijk, stelde niet veel voor.

Ik ken andere verhalen en ook mensen die er intensievere trajecten gehad hebben op andere locaties dan ik gezeten heb. Voor hun was het wel helpend.

Waarom ik dan slechts 1,5 uur per week behandeling had, snap ik niet helemaal.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb 8 mei een intake bij changes ggz! Hoop zo dat ik snel weg kan!
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heeft iemand nog tips ..hoe ik het beste me 2 kinderen kan uitleggen dat papa waarschijnlijk ff weggaat,me oudste van 8 heeft me maandag heel verdrietig gezien en heb toen gezegd dat ik ziek was ..die knuffel die ze me erna gaf was de warmste die ik ooit heb gehad..waardoor ik nu ga knokke voor me gezin
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Als je al met verschillende instanties zaken aan het regelen bent, is het nu helaas wachten. Af en toe inderdaad er achteraan bellen. Maar helaas gaat het soms gewoon niet sneller dan het gaat...

Het is klote dat het niet sneller loopt. Hang in there!

Je hebt tot noch toe in elk geval je best gedaan dus daar ligt het niet aan! 💪
Klik om te vergroten...
De zorgverzekeraar heeft eindelijk alles binnen via changes ggz ..dat duurt max 10 dagen of eerder voor ik wat te horen krijg op groen licht. Het lijkt erop dat ik eindelijk in juni terecht kan in weert voor een duur van 6 tot 9 weken.
Tot die tijd afwachten en me zo sterk mogelijk bij houden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
aait zei:
Kleine update ,wat is de zorg in Nederland een drama! Situatie gaat van kwaad tot erger ,elke dag bellen honderden vragenlijsten ingevuld ,overal intakegesprekken gehad,politie is er zelfs dit weekend bij betrokken door omstandigheden.en nog ligt het allemaal bij de zorgverzekeraar voor akkoord .hoever moet dit allemaal gaan of komen voordat je überhaupt een datum heb wanneer je weg kan.elke dag de het antwoord we bellen je zo spoedig mogelijk terug .dokter heeft er spoed achter gezet zelfs dat maakt geen reet uit.
Klik om te vergroten...
Stap aan het einde van het jaar over naar een zorgverekeraar of polis die alle verslavingszorg standaard vergoedt. Je weet maar nooit of / wanneer je dat nodig hebt.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Stap aan het einde van het jaar over naar een zorgverekeraar of polis die alle verslavingszorg standaard vergoedt. Je weet maar nooit of / wanneer je dat nodig hebt.
Klik om te vergroten...
Zit op dit moment bij zilveren kruis ...maar ga me er zeker ff in verdiepen welke nou het beste is voor deze omstandigheden
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Stap aan het einde van het jaar over naar een zorgverekeraar of polis die alle verslavingszorg standaard vergoedt. Je weet maar nooit of / wanneer je dat nodig hebt.
Klik om te vergroten...

Als het goed is wordt alles vergoed, toch @aait ?

Je moet alleen wel toestemming hebben inderdaad. Changes heeft met bijna geen verzekeraars contracten volgens mij. In ieder geval toen ik ging.

Zat zelf ook bij zilveren kruis. Of in elk geval ZieZo, de budget variant 😂
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Beste forumleden,
Ik heb lang zitten te twijfelen over dit berichtje,ben de laatste paar dagen me eigen berichten weer aan het teruglezen..ik heb daar veel moeite mee merk ik! Het roept veel herinneringen op van deze periode,waar ik me eigen compleet kwijt was.
Ik zie het positieve er van in, want terug naar die periode wil ik nooit meer!
Ik vind dat ik wat moet laten weten van me.
Ik zal in het kort even vertellen hoe het gaat..
Het gaat super goed met mij!
Ik ben voor een korte periode in de kliniek geweest in limburg,de bedoeling was 6 weken,ik was na 8 dagen weer terug naar huis gegaan.
De heimwee naar me gezin was verschrikkelijk,maar toch ook weer mooi.
In 8 dagen tijd ben ik door bepaalde sessies compleet door midden gehakt door een verschrikkelijk goede psycholoog,die mij is heel goed even naar me eigen liet kijken.
De psycholoog was heel zwart wit in denken en dat werkte bij mij..in mijn periode van gebruik draaide ik alle rollen om,de hele wereld was tegen mij dacht ik ...ik ben in die 8 dagen tijd er gewoon keihard achtergekomen dat ik echt alles zelf veroorzaakt heb ,en dat ik zelf alles kan oplossen door het gewoon niet meer te nemen.
Toen ik na 8 dagen aangaf dat ik gewoon niet meer verder kon met het progamma om dat ik het opgesloten gevoel gewoon niet langer aankon, en ik met heel veel mensen gewoon echt geen klik had, zeiden sommige behandelaren dat het vluchtgedrag was en dat ik binnen de kortste keren weer aan de drugs zou raken.
Ik snapte volledig waarom ze dat dachten maar ik was vastbesloten om naar huis te gaan.
Na een laatste gesprek met de psycholoog die mij als enigste wist te raken met sessies,wist ik het zeker .
Hij zei tegen mij of je nu na 8 dagen al gaat of na 6 weken, de beslissing om weer te gaan gebruiken en echt alles kwijt te raken ligt alleen aan je zelf en aan niemand anders, IK moet die knop gaan omzetten om het gewoon niet meer te doen en dat kan niemand anders voor mij doen!
De dag na thuiskomt ben ik op sleeptouw genomen door familie en ben ik samen met iemand mee gegaan naar een NA meeting.
Ik dacht eigenlijk dat dat niks voor mij zou zijn maar het tegenovergestelde gebeurde ik vind het heerlijk om naar de meetings te gaan en die slepen mij er echt doorheen ! Ik ga sinds dat ik terug ben 2 x per week naar een meeting en ben inmiddels 75 dagen clean! Ik voel me heerlijk en geniet weer van alle momenten met me gezin,geen gelieg en bedrieg meer maar een eerlijke ik die zichzelf weer in de spiegel durft aan te kijken!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het super makkelijk is allemaal en dat het wel zo gepiept is om niet meer te gebruiken..ik snap dat veel mensen onderliggende problemen hebben..maar zoals ik het nu ervaar lossen veel problemen zich op door gewoon niet meer te gebruiken.ik zie mijn 8 dagen in de kliniek als een overwinning en niet als vluchtgedrag! Vandaag 10 weken in herstel ik ben trots!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
aait zei:
Beste forumleden,
Ik heb lang zitten te twijfelen over dit berichtje,ben de laatste paar dagen me eigen berichten weer aan het teruglezen..ik heb daar veel moeite mee merk ik! Het roept veel herinneringen op van deze periode,waar ik me eigen compleet kwijt was.
Ik zie het positieve er van in, want terug naar die periode wil ik nooit meer!
Ik vind dat ik wat moet laten weten van me.
Ik zal in het kort even vertellen hoe het gaat..
Het gaat super goed met mij!
Ik ben voor een korte periode in de kliniek geweest in limburg,de bedoeling was 6 weken,ik was na 8 dagen weer terug naar huis gegaan.
De heimwee naar me gezin was verschrikkelijk,maar toch ook weer mooi.
In 8 dagen tijd ben ik door bepaalde sessies compleet door midden gehakt door een verschrikkelijk goede psycholoog,die mij is heel goed even naar me eigen liet kijken.
De psycholoog was heel zwart wit in denken en dat werkte bij mij..in mijn periode van gebruik draaide ik alle rollen om,de hele wereld was tegen mij dacht ik ...ik ben in die 8 dagen tijd er gewoon keihard achtergekomen dat ik echt alles zelf veroorzaakt heb ,en dat ik zelf alles kan oplossen door het gewoon niet meer te nemen.
Toen ik na 8 dagen aangaf dat ik gewoon niet meer verder kon met het progamma om dat ik het opgesloten gevoel gewoon niet langer aankon, en ik met heel veel mensen gewoon echt geen klik had, zeiden sommige behandelaren dat het vluchtgedrag was en dat ik binnen de kortste keren weer aan de drugs zou raken.
Ik snapte volledig waarom ze dat dachten maar ik was vastbesloten om naar huis te gaan.
Na een laatste gesprek met de psycholoog die mij als enigste wist te raken met sessies,wist ik het zeker .
Hij zei tegen mij of je nu na 8 dagen al gaat of na 6 weken, de beslissing om weer te gaan gebruiken en echt alles kwijt te raken ligt alleen aan je zelf en aan niemand anders, IK moet die knop gaan omzetten om het gewoon niet meer te doen en dat kan niemand anders voor mij doen!
De dag na thuiskomt ben ik op sleeptouw genomen door familie en ben ik samen met iemand mee gegaan naar een NA meeting.
Ik dacht eigenlijk dat dat niks voor mij zou zijn maar het tegenovergestelde gebeurde ik vind het heerlijk om naar de meetings te gaan en die slepen mij er echt doorheen ! Ik ga sinds dat ik terug ben 2 x per week naar een meeting en ben inmiddels 75 dagen clean! Ik voel me heerlijk en geniet weer van alle momenten met me gezin,geen gelieg en bedrieg meer maar een eerlijke ik die zichzelf weer in de spiegel durft aan te kijken!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het super makkelijk is allemaal en dat het wel zo gepiept is om niet meer te gebruiken..ik snap dat veel mensen onderliggende problemen hebben..maar zoals ik het nu ervaar lossen veel problemen zich op door gewoon niet meer te gebruiken.ik zie mijn 8 dagen in de kliniek als een overwinning en niet als vluchtgedrag! Vandaag 10 weken in herstel ik ben trots!
Klik om te vergroten...

Super gaaf om te horen dit!
Ook vet om te horen dat je zo lekker je draai kan vinden in de meetings. Voor mij werkte het ook zo. De kliniek was een soort van de kick-start. Maar de meetings (en het doen en leven van de 12-stappen) houden mij vandaag de dag clean.

Leuk dat je even wat van je liet horen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."