Nee vind ik niet,werk al ruim 17 jaar keihard voor me centen,heb een prima koophuis en ben gelukkig hier ,ja er is criminaliteit maar waar niet tegenwoordig?
Een alcoholist moet niet in een slijterij gaan werken. En als je van plan bent, om om te blijven gaan met mensen die voor je neus coke gebruiken, val je weer terug.
Dat het sociaal geaccepteerd wordt en vrij normaal is geworden, wil niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zal er echt fysiek afstand van moeten gaan nemen.
De meeste mensen die teveel drinken en moeten stoppen om een of ander reden. Zeggen zo vaak: "nou ik wel best stoppen, maar mijn vrienden op het terras op vrijdag avond, waar we altijd samen dronken. Die wil ik gewoon blijven zien, daar haal ik kracht uit en is gezellig. Dan drink ik maar geen alcohol".
En dat gaat dus niet meer. Dat is voorbij.
Dat gaat altijd uiteindelijk fout, want er is geen zak aan, als anderen onder invloed zijn en jij nuchter bent. Dan begrijp je elkaar plotseling niet meer zo goed. Je zit op een ander level. Jij nuchter en zij niet.