Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet wil maar niet lukken

Het wil maar niet lukken

92 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Stap aan het einde van het jaar over naar een zorgverekeraar of polis die alle verslavingszorg standaard vergoedt. Je weet maar nooit of / wanneer je dat nodig hebt.
Klik om te vergroten...

Als het goed is wordt alles vergoed, toch @aait ?

Je moet alleen wel toestemming hebben inderdaad. Changes heeft met bijna geen verzekeraars contracten volgens mij. In ieder geval toen ik ging.

Zat zelf ook bij zilveren kruis. Of in elk geval ZieZo, de budget variant 😂
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Als het goed is wordt alles vergoed, toch @aait ?

Je moet alleen wel toestemming hebben inderdaad. Changes heeft met bijna geen verzekeraars contracten volgens mij. In ieder geval toen ik ging.

Zat zelf ook bij zilveren kruis. Of in elk geval ZieZo, de budget variant 😂
Klik om te vergroten...
Jaaa alles word vergoed,maar man wat duurde alles lang voor dat ze iets hadden ontvangen vanuit changes,maar goed er zit nu eindelijk schot in
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
aait zei:
Jaaa alles word vergoed,maar man wat duurde alles lang voor dat ze iets hadden ontvangen vanuit changes,maar goed er zit nu eindelijk schot in
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn in Weert!
Ik ken nog maar een paar mensen die er gezeten hebben. Voorheen was dat Promentis en is 1,5 jaar terug ofzo overgenomen door Changes.

Maar het zal ongetwijfeld goede hulp zijn denk ik. Kijk/vraag ook daar nog eens naar de mogelijkheden voor nazorg. Vaak bieden ze wel milde nazorg aan, maar het is soms ook mogelijk om het ambulante traject er nog achteraan te doen.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn in Weert!
Ik ken nog maar een paar mensen die er gezeten hebben. Voorheen was dat Promentis en is 1,5 jaar terug ofzo overgenomen door Changes.

Maar het zal ongetwijfeld goede hulp zijn denk ik. Kijk/vraag ook daar nog eens naar de mogelijkheden voor nazorg. Vaak bieden ze wel milde nazorg aan, maar het is soms ook mogelijk om het ambulante traject er nog achteraan te doen.
Klik om te vergroten...
Jaa ben ik zeker ook van plan! Teveel shit gebeurd laatste weken,pak alles aan kwa hulp wat geboden gaat worden!
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eventjes een update!
15 juni word ik eindelijk opgenomen voor 6 weken in changes ggz in weert!
Superblij dat het eindelijk zover is ,maar toch ook mega spannend voor een eerste opname!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
aait zei:
Eventjes een update!
15 juni word ik eindelijk opgenomen voor 6 weken in changes ggz in weert!
Superblij dat het eindelijk zover is ,maar toch ook mega spannend voor een eerste opname!
Klik om te vergroten...
Nice! Zet 'm op, doe wat je moet doen en je komt er echt anders uit.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste forumleden,
Ik heb lang zitten te twijfelen over dit berichtje,ben de laatste paar dagen me eigen berichten weer aan het teruglezen..ik heb daar veel moeite mee merk ik! Het roept veel herinneringen op van deze periode,waar ik me eigen compleet kwijt was.
Ik zie het positieve er van in, want terug naar die periode wil ik nooit meer!
Ik vind dat ik wat moet laten weten van me.
Ik zal in het kort even vertellen hoe het gaat..
Het gaat super goed met mij!
Ik ben voor een korte periode in de kliniek geweest in limburg,de bedoeling was 6 weken,ik was na 8 dagen weer terug naar huis gegaan.
De heimwee naar me gezin was verschrikkelijk,maar toch ook weer mooi.
In 8 dagen tijd ben ik door bepaalde sessies compleet door midden gehakt door een verschrikkelijk goede psycholoog,die mij is heel goed even naar me eigen liet kijken.
De psycholoog was heel zwart wit in denken en dat werkte bij mij..in mijn periode van gebruik draaide ik alle rollen om,de hele wereld was tegen mij dacht ik ...ik ben in die 8 dagen tijd er gewoon keihard achtergekomen dat ik echt alles zelf veroorzaakt heb ,en dat ik zelf alles kan oplossen door het gewoon niet meer te nemen.
Toen ik na 8 dagen aangaf dat ik gewoon niet meer verder kon met het progamma om dat ik het opgesloten gevoel gewoon niet langer aankon, en ik met heel veel mensen gewoon echt geen klik had, zeiden sommige behandelaren dat het vluchtgedrag was en dat ik binnen de kortste keren weer aan de drugs zou raken.
Ik snapte volledig waarom ze dat dachten maar ik was vastbesloten om naar huis te gaan.
Na een laatste gesprek met de psycholoog die mij als enigste wist te raken met sessies,wist ik het zeker .
Hij zei tegen mij of je nu na 8 dagen al gaat of na 6 weken, de beslissing om weer te gaan gebruiken en echt alles kwijt te raken ligt alleen aan je zelf en aan niemand anders, IK moet die knop gaan omzetten om het gewoon niet meer te doen en dat kan niemand anders voor mij doen!
De dag na thuiskomt ben ik op sleeptouw genomen door familie en ben ik samen met iemand mee gegaan naar een NA meeting.
Ik dacht eigenlijk dat dat niks voor mij zou zijn maar het tegenovergestelde gebeurde ik vind het heerlijk om naar de meetings te gaan en die slepen mij er echt doorheen ! Ik ga sinds dat ik terug ben 2 x per week naar een meeting en ben inmiddels 75 dagen clean! Ik voel me heerlijk en geniet weer van alle momenten met me gezin,geen gelieg en bedrieg meer maar een eerlijke ik die zichzelf weer in de spiegel durft aan te kijken!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het super makkelijk is allemaal en dat het wel zo gepiept is om niet meer te gebruiken..ik snap dat veel mensen onderliggende problemen hebben..maar zoals ik het nu ervaar lossen veel problemen zich op door gewoon niet meer te gebruiken.ik zie mijn 8 dagen in de kliniek als een overwinning en niet als vluchtgedrag! Vandaag 10 weken in herstel ik ben trots!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
aait zei:
Beste forumleden,
Ik heb lang zitten te twijfelen over dit berichtje,ben de laatste paar dagen me eigen berichten weer aan het teruglezen..ik heb daar veel moeite mee merk ik! Het roept veel herinneringen op van deze periode,waar ik me eigen compleet kwijt was.
Ik zie het positieve er van in, want terug naar die periode wil ik nooit meer!
Ik vind dat ik wat moet laten weten van me.
Ik zal in het kort even vertellen hoe het gaat..
Het gaat super goed met mij!
Ik ben voor een korte periode in de kliniek geweest in limburg,de bedoeling was 6 weken,ik was na 8 dagen weer terug naar huis gegaan.
De heimwee naar me gezin was verschrikkelijk,maar toch ook weer mooi.
In 8 dagen tijd ben ik door bepaalde sessies compleet door midden gehakt door een verschrikkelijk goede psycholoog,die mij is heel goed even naar me eigen liet kijken.
De psycholoog was heel zwart wit in denken en dat werkte bij mij..in mijn periode van gebruik draaide ik alle rollen om,de hele wereld was tegen mij dacht ik ...ik ben in die 8 dagen tijd er gewoon keihard achtergekomen dat ik echt alles zelf veroorzaakt heb ,en dat ik zelf alles kan oplossen door het gewoon niet meer te nemen.
Toen ik na 8 dagen aangaf dat ik gewoon niet meer verder kon met het progamma om dat ik het opgesloten gevoel gewoon niet langer aankon, en ik met heel veel mensen gewoon echt geen klik had, zeiden sommige behandelaren dat het vluchtgedrag was en dat ik binnen de kortste keren weer aan de drugs zou raken.
Ik snapte volledig waarom ze dat dachten maar ik was vastbesloten om naar huis te gaan.
Na een laatste gesprek met de psycholoog die mij als enigste wist te raken met sessies,wist ik het zeker .
Hij zei tegen mij of je nu na 8 dagen al gaat of na 6 weken, de beslissing om weer te gaan gebruiken en echt alles kwijt te raken ligt alleen aan je zelf en aan niemand anders, IK moet die knop gaan omzetten om het gewoon niet meer te doen en dat kan niemand anders voor mij doen!
De dag na thuiskomt ben ik op sleeptouw genomen door familie en ben ik samen met iemand mee gegaan naar een NA meeting.
Ik dacht eigenlijk dat dat niks voor mij zou zijn maar het tegenovergestelde gebeurde ik vind het heerlijk om naar de meetings te gaan en die slepen mij er echt doorheen ! Ik ga sinds dat ik terug ben 2 x per week naar een meeting en ben inmiddels 75 dagen clean! Ik voel me heerlijk en geniet weer van alle momenten met me gezin,geen gelieg en bedrieg meer maar een eerlijke ik die zichzelf weer in de spiegel durft aan te kijken!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het super makkelijk is allemaal en dat het wel zo gepiept is om niet meer te gebruiken..ik snap dat veel mensen onderliggende problemen hebben..maar zoals ik het nu ervaar lossen veel problemen zich op door gewoon niet meer te gebruiken.ik zie mijn 8 dagen in de kliniek als een overwinning en niet als vluchtgedrag! Vandaag 10 weken in herstel ik ben trots!
Klik om te vergroten...

Super gaaf om te horen dit!
Ook vet om te horen dat je zo lekker je draai kan vinden in de meetings. Voor mij werkte het ook zo. De kliniek was een soort van de kick-start. Maar de meetings (en het doen en leven van de 12-stappen) houden mij vandaag de dag clean.

Leuk dat je even wat van je liet horen!
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Topper! 👏🏻
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
aait zei:
Beste forumleden,
Ik heb lang zitten te twijfelen over dit berichtje,ben de laatste paar dagen me eigen berichten weer aan het teruglezen..ik heb daar veel moeite mee merk ik! Het roept veel herinneringen op van deze periode,waar ik me eigen compleet kwijt was.
Ik zie het positieve er van in, want terug naar die periode wil ik nooit meer!
Ik vind dat ik wat moet laten weten van me.
Ik zal in het kort even vertellen hoe het gaat..
Het gaat super goed met mij!
Ik ben voor een korte periode in de kliniek geweest in limburg,de bedoeling was 6 weken,ik was na 8 dagen weer terug naar huis gegaan.
De heimwee naar me gezin was verschrikkelijk,maar toch ook weer mooi.
In 8 dagen tijd ben ik door bepaalde sessies compleet door midden gehakt door een verschrikkelijk goede psycholoog,die mij is heel goed even naar me eigen liet kijken.
De psycholoog was heel zwart wit in denken en dat werkte bij mij..in mijn periode van gebruik draaide ik alle rollen om,de hele wereld was tegen mij dacht ik ...ik ben in die 8 dagen tijd er gewoon keihard achtergekomen dat ik echt alles zelf veroorzaakt heb ,en dat ik zelf alles kan oplossen door het gewoon niet meer te nemen.
Toen ik na 8 dagen aangaf dat ik gewoon niet meer verder kon met het progamma om dat ik het opgesloten gevoel gewoon niet langer aankon, en ik met heel veel mensen gewoon echt geen klik had, zeiden sommige behandelaren dat het vluchtgedrag was en dat ik binnen de kortste keren weer aan de drugs zou raken.
Ik snapte volledig waarom ze dat dachten maar ik was vastbesloten om naar huis te gaan.
Na een laatste gesprek met de psycholoog die mij als enigste wist te raken met sessies,wist ik het zeker .
Hij zei tegen mij of je nu na 8 dagen al gaat of na 6 weken, de beslissing om weer te gaan gebruiken en echt alles kwijt te raken ligt alleen aan je zelf en aan niemand anders, IK moet die knop gaan omzetten om het gewoon niet meer te doen en dat kan niemand anders voor mij doen!
De dag na thuiskomt ben ik op sleeptouw genomen door familie en ben ik samen met iemand mee gegaan naar een NA meeting.
Ik dacht eigenlijk dat dat niks voor mij zou zijn maar het tegenovergestelde gebeurde ik vind het heerlijk om naar de meetings te gaan en die slepen mij er echt doorheen ! Ik ga sinds dat ik terug ben 2 x per week naar een meeting en ben inmiddels 75 dagen clean! Ik voel me heerlijk en geniet weer van alle momenten met me gezin,geen gelieg en bedrieg meer maar een eerlijke ik die zichzelf weer in de spiegel durft aan te kijken!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het super makkelijk is allemaal en dat het wel zo gepiept is om niet meer te gebruiken..ik snap dat veel mensen onderliggende problemen hebben..maar zoals ik het nu ervaar lossen veel problemen zich op door gewoon niet meer te gebruiken.ik zie mijn 8 dagen in de kliniek als een overwinning en niet als vluchtgedrag! Vandaag 10 weken in herstel ik ben trots!
Klik om te vergroten...
Super van jou!!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
reDStone zei:
Dat komt niet al te vaak voor meestal is het een mix met drank. Maar dan kan je misschien ook wat beter de situaties herkennen, waar je in gewend bent te gebruiken.

Van wat ik weet, stond op hun website, dat ze mensen zoveel mogelijk in hun eigen omgeving willen laten. En hun dagelijkse bezigheden laten houden. En de verslaving proberen aan te pakken. Een detox zal dan wel ergens anders plaatsvinden.
Weet ook niet of ze coke ook gaan behandelen. Want met coke kan je ook weer niet overal terecht.
Maar ze willen wel totale abstinentie.

Het is idd meer voor mensen die verslaafd zijn, maar nog wel redelijk normaal fuctioneren, met werk of studie ofzo.
Klik om te vergroten...

Met coke kan je niet overal terecht. Die info is nieuw voor mij....
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Met coke kan je niet overal terecht. Die info is nieuw voor mij....
Klik om te vergroten...
Soms kiest een verslavingszorg ervoor om alleen bepaalde type verslaving te behandelen. Dan is de problematiek van de verschilende middelen zo anders, dat ze zich richten op een paar drugs. En soms ook hoe het gebruikt wordt. Dan kan coke snuivers wel, maar coke rokers weer niet toegelaten worden. Omdat de verslavingsproblematiek er dan meestal anders uit ziet.

En je hebt ze, die alles tegelijk doen.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
ik had het nodig een tijdje uit mijn eigen omgeving te gaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien ook wel kan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Heb dit inderdaad ook overwogen,alleen ik ben zzp dus had toch maar besloten om ambulant te doen,weg uit me omgeving voor een tijdje zal inderdaad wel wat helpen ,alleen zal altijd weer terugkomen in deze omgeving,ik woon al me hele leven in een volkswijk waar ik geboren en getogen ben. Grootste probleem daar van is dat ik letterlijk binnen 1 minuut aan me drugs kom dat zal me leven lang lastig blijven denk ik? Ik zie me niet ergens anders wonen want ik hou de wijk ,maar het is een bekend probleem hier de cocaïne.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#14
aait zei:
Heb dit inderdaad ook overwogen,alleen ik ben zzp dus had toch maar besloten om ambulant te doen,weg uit me omgeving voor een tijdje zal inderdaad wel wat helpen ,alleen zal altijd weer terugkomen in deze omgeving,ik woon al me hele leven in een volkswijk waar ik geboren en getogen ben. Grootste probleem daar van is dat ik letterlijk binnen 1 minuut aan me drugs kom dat zal me leven lang lastig blijven denk ik? Ik zie me niet ergens anders wonen want ik hou de wijk ,maar het is een bekend probleem hier de cocaïne.
Klik om te vergroten...

Gezellig zo'n volkswijk, de sociale mistanden die ook in een volkswijk zitten ,zoals armoede, schulden, criminaliteit en verslaving, wat minder.

Verhuizen?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
aait zei:
Heb dit inderdaad ook overwogen,alleen ik ben zzp dus had toch maar besloten om ambulant te doen,weg uit me omgeving voor een tijdje zal inderdaad wel wat helpen ,alleen zal altijd weer terugkomen in deze omgeving,ik woon al me hele leven in een volkswijk waar ik geboren en getogen ben. Grootste probleem daar van is dat ik letterlijk binnen 1 minuut aan me drugs kom dat zal me leven lang lastig blijven denk ik? Ik zie me niet ergens anders wonen want ik hou de wijk ,maar het is een bekend probleem hier de cocaïne.
Klik om te vergroten...
Terugkomen kan altijd nog. Dat kan ook na een aantal maanden safe-house. Tegen die tijd sta je vaak al wat sterker in je schoenen.

Ik ben wel teruggekomen in mijn eigen omgeving. Als ik er achteraf op terugkijk, had ik het misschien toch anders gedaan. Maar gezien ik nog steeds leef, heb ik er ook niet echt spijt van.

ZZP is wel wat lastig ja. Heb je verder geen verzekering of iets van een broodfonds?
En mogelijkheden tot uitkering of inkomen op een andere vorm?
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#16
reDStone zei:
Gezellig zo'n volkswijk, de sociale mistanden die ook in een volkswijk zitten ,zoals armoede, schulden, criminaliteit en verslaving, wat minder.

Verhuizen?
Klik om te vergroten...
Nee vind ik niet,werk al ruim 17 jaar keihard voor me centen,heb een prima koophuis en ben gelukkig hier ,ja er is criminaliteit maar waar niet tegenwoordig?
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
ZZP is wel wat lastig ja. Heb je verder geen verzekering of iets van een broodfonds?
En mogelijkheden tot uitkering of inkomen op een andere vorm
Klik om te vergroten...
Nee ben nu 2 jaar zzp,en ik denk dat ik me er flink in heb vergist waardoor ik meede door stress vaker naar de coke ben gaan grijpen,hierdoor heb ik ook besloten om volgende maand weer in loondienst te gaan bij me ouwe werkgever waar ik ruim 14 jaar heb gewerkt.
Dat gaat me veel meer rust geven dat weet ik zeker.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar je bent toch ook huis al uitgezet? Je bent toch al tever gegaan en moet toch even voorlopig verhuizen?
Sterkte en veel kracht toegewenst voor een goede oplossing dan!
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#19
aait zei:
Nee vind ik niet,werk al ruim 17 jaar keihard voor me centen,heb een prima koophuis en ben gelukkig hier ,ja er is criminaliteit maar waar niet tegenwoordig?
Klik om te vergroten...
Een alcoholist moet niet in een slijterij gaan werken. En als je van plan bent, om om te blijven gaan met mensen die voor je neus coke gebruiken, val je weer terug.
Dat het sociaal geaccepteerd wordt en vrij normaal is geworden, wil niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zal er echt fysiek afstand van moeten gaan nemen.

De meeste mensen die teveel drinken en moeten stoppen om een of ander reden. Zeggen zo vaak: "nou ik wel best stoppen, maar mijn vrienden op het terras op vrijdag avond, waar we altijd samen dronken. Die wil ik gewoon blijven zien, daar haal ik kracht uit en is gezellig. Dan drink ik maar geen alcohol".

En dat gaat dus niet meer. Dat is voorbij.

Dat gaat altijd uiteindelijk fout, want er is geen zak aan, als anderen onder invloed zijn en jij nuchter bent. Dan begrijp je elkaar plotseling niet meer zo goed. Je zit op een ander level. Jij nuchter en zij niet.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Maar je bent toch ook huis al uitgezet? Je bent toch al tever gegaan en moet toch even voorlopig verhuizen?
Sterkte en veel kracht toegewenst voor een goede oplossing dan!
Klik om te vergroten...
Ja klopt,alleen na een goed gesprek bij de praktijkondersteuner met ze 3en ,geeft ze me nog een laatste kans,we zijn al ruim 14 jaar samen en dol gelukkig met elkaar ,allebei zijn we van mening dat we ons niet uit elkaar laten drijven door die troep,en gaan we er keihard aan werken , tenminste ik dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."