Daar zijn de meningen over verdeeld, een alcoholist vind overal weer alcohol. Een heroine junk, komt zijn spulletjes, heroine en dealers, waarschijnlijk niet meer tegen.
Ja dat is waar je vind het of je komt het tegen of het vind jou.
Ik zeg verhuizen. Dan heb je nog steeds last van jezelf, met je eigen triggers. Maar dan is de omgeving weer clean. En dan kan je nog steeds weer terugvallen.
Maar volgens mij is het kansloos, om steeds maar opnieuw door je omgeving getriggerded te worden en dan maar steeds maar weer elke keer opnieuw irritant mee te hoeven omgaan.
Ja jeZelf heb je altijd bij je dus daarmee moet je vrienden zijn/worden.
En als je de mogelijkheid hebt om ook je omgeving mee te veranderen dan lijkt mij dat wel kunnen helpen. Waarom het jezelf moeilijker maken als het ook iets makkelijker kan.
Niet dat een nieuwe omgeving perse makkelijk is. Maar dat is wat je er zelf van maakt lijkt me.
Nieuwe gewoontes aanleren. Oefenen maar dan gedoseerd. Minder triggers.
Ondertussen lekker aan jezelf werken.
Je kan er altijd alsnog voor kiezen om terug te gaan naar waar alles begon.
niet-gebruiken praten, is ook gewoon een vette business. En volgens mij, ook steeds weer een trigger setting.
Ja lijkt mij ook niet handig 🤣Vandaag hebben we het over, alles wat je niet mag.
Misschien voor een tijdje. Maar je kan alles om je heen veranderen, zolang je zelf niet verandert, verandert er in feite niets.
Dat is waar maar een gezonde omgeving kan wel degelijk een hulpmiddel zijn en het makkelijker maken.
En ja inde kern moeten we alles zelf/alleen doen.
Ik vergat nog een belangrijke: je doelbewust op de kast jagen om sterke emoties uit te lokken haha
Ziekelijke mindfucks werden er soms uitgevoerd op cliënten. Achteraf kan ik er wel om lachen. Oeeeeh maar ik heb echt een keer goed ruzie gehad met de hoofd RA. Achja, dat zijn wel goede leermomenten. Dus ze spelen vaak heel bewust een mentaal spelletje
Hopelijk kan iedereen er achteraf om lachen.