Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet wil maar niet lukken

Het wil maar niet lukken

92 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
En ook in een andere stad is drugs of alcohol zo weer gevonden.
Klik om te vergroten...
Corona, maakte me bang. Maar daardoor zag ik in, dat als ik alcohol nou eens zou gaan vermijden, als covid toen in een lockdown. En dat was toen overal aanwezig.

Mebbe it'll work this time.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
reDStone zei:
Daar zijn de meningen over verdeeld, een alcoholist vind overal weer alcohol. Een heroine junk, komt zijn spulletjes, heroine en dealers, waarschijnlijk niet meer tegen.
Klik om te vergroten...
Ja dat is waar je vind het of je komt het tegen of het vind jou.
reDStone zei:
Ik zeg verhuizen. Dan heb je nog steeds last van jezelf, met je eigen triggers. Maar dan is de omgeving weer clean. En dan kan je nog steeds weer terugvallen.
Maar volgens mij is het kansloos, om steeds maar opnieuw door je omgeving getriggerded te worden en dan maar steeds maar weer elke keer opnieuw irritant mee te hoeven omgaan.
Klik om te vergroten...
Ja jeZelf heb je altijd bij je dus daarmee moet je vrienden zijn/worden.
En als je de mogelijkheid hebt om ook je omgeving mee te veranderen dan lijkt mij dat wel kunnen helpen. Waarom het jezelf moeilijker maken als het ook iets makkelijker kan.

Niet dat een nieuwe omgeving perse makkelijk is. Maar dat is wat je er zelf van maakt lijkt me.
Nieuwe gewoontes aanleren. Oefenen maar dan gedoseerd. Minder triggers.
Ondertussen lekker aan jezelf werken.
Je kan er altijd alsnog voor kiezen om terug te gaan naar waar alles begon.




reDStone zei:
niet-gebruiken praten, is ook gewoon een vette business. En volgens mij, ook steeds weer een trigger setting.
Klik om te vergroten...
Ja lijkt mij ook niet handig 🤣Vandaag hebben we het over, alles wat je niet mag.
LucidLucy zei:
Misschien voor een tijdje. Maar je kan alles om je heen veranderen, zolang je zelf niet verandert, verandert er in feite niets.
Klik om te vergroten...
Dat is waar maar een gezonde omgeving kan wel degelijk een hulpmiddel zijn en het makkelijker maken.
En ja inde kern moeten we alles zelf/alleen doen.
LucidLucy zei:
Ik vergat nog een belangrijke: je doelbewust op de kast jagen om sterke emoties uit te lokken haha

Ziekelijke mindfucks werden er soms uitgevoerd op cliënten. Achteraf kan ik er wel om lachen. Oeeeeh maar ik heb echt een keer goed ruzie gehad met de hoofd RA. Achja, dat zijn wel goede leermomenten. Dus ze spelen vaak heel bewust een mentaal spelletje
Klik om te vergroten...
Hopelijk kan iedereen er achteraf om lachen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
N3K0 zei:
Ja lijkt mij ook niet handig 🤣Vandaag hebben we het over, alles wat je niet mag.
Klik om te vergroten...
Ja, dit forum kan ik vrij makkelijk ontwijken. Maar als ik naar zo'n afspraak moet, en ik heb geen zin om weer te gaan praten erover. Dan is het alleen maar een hele dikke trigger. Dan blif je er steeds maar weer mee bezig.

Ik vroeg eens een keer aan een verslavingsdeskundige: "Doe je eigenlijk wel eens iets anders dan te praten over verslavingen.?":tearsofjoy:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Trubendorffer is een prima kliniek dat heeft niks met 'soft'. te maken. Elke behandeling valt of staat op basis van je eigen inzet. Doe je alles wat gesuggereerd wordt, villedige overgave etz. etc. Half werk en niet alles willen veranderen, maar vooral ook tijd nemen en gunnen, geen achterdeurtjesa en intrinsieke motivatie liggen aan de basis van succes. En je kan je gewooj ziekmelden krijg je twee jaar zw zelfs in je proeftijd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
En ja inde kern moeten we alles zelf/alleen doen.
Klik om te vergroten...
Wèl zelf, maar niet alleen! 😉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@aait Er zijn al veel goede dingen gezegd. Ik wil ook benadrukken dat de nazorg belangrijk is, goed moet aansluiten in de tijd, en dat je ook de nazorg alle aandacht geeft, en er dus niet bij werkt.

Geef niet op, blijf het proberen. Doe wat je therapeuten je vragen met 100% inzet. En zet herstel op één, want dat is je fundament. Alles wat je belangrijker maakt dan herstel, zal kapot gaan.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#7
aait zei:
Goedemorgen!
Het is zover, na jaren hier anoniem verhalen lezen over de problemen met verslaving,is het bij mij 1 voor 12.
Ik gebruik al sinds me 22ste cocaine.
Ik heb dit tot me 32ste vrijwel alleen in de weekenden gedaan tijdens feestjes enzo.
Zo.n anderhalf jaar geleden is het volledig uit de hand gelopen kwa gebruik en doe ik het dagelijks,het is zover gekomen dat ik nu het huis ben uit gezet door me vrouw waar ik 2 prachtige dochters mee heb,ze is er helemaal klaar mee en ze heeft absoluut gelijk.
Waarom wil het me toch maar niet lukken om te stoppen ben vanaf januari ruim 2 maanden clean geweest maar ben er toch weer mee aan de haal gegaan,waardoor ik nu niks meer heb.
Ik heb het dagelijkse gebruik vroeg aangegeven en dat ik geholpen wil worden,maar toch is er iets in me hoofd dat nog niet wil stoppen,waardoor ik in een complete strijd zit met mezelf al ruim 2 jaar.
Kliniek in vond ik lastig omdat ik 2 jonge dochters heb,en dacht dat het ambulante me wel zou helpen nou mooi niet dus.Hey! wacht das iet for gun?!! Kan echt hoor
Klik om te vergroten...

aait zei:
ècht!!
Klik om te vergroten...

a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Super bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb enige hoop dat het wel goed komt met me werkgever aangezien ik daar al 13 jaar gewerkt heb voordat ik zzp werd afgelopen 4 jaar.
Vind het gewoon klote om nu met dit nieuws te komen en dat ze dan denken ..oke je ben hier terug gekomen zodat je de ziektewet in kan gaan.
Maar goed eerst de intake afwachten volgende week maandag!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alle succes toe gewenst!
Het gaat jou wel lukken
Je krijgt straks goede hulp!
Accepteer deze zonder voorwaarden adviseer ik je, dan heb je de beste kansen om er goed doorheen te komen!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verder, ik voel je wanhoop en begrijp het helemaal. Ik zit helaas in een soort gelijke situatie.
Ik denk dat het toch belangrijk is intensiever hulp te zoeken. Als dat is wat nodig is en je echt clean wil worden zou ik het met beide handen aanpakken. Juist voor je dochters. En natuurlijk voor jezelf.
ik wens je heel veel sterkte toe
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 50673

Bron: rijksoverheid

Iedere situatie is natuurlijk anders. Maar in Nederland is er wat dit betreft erg veel behoorlijk goed geregeld.

Het is zeker kut als je ontslagen wordt. Uiteraard... Maar op dezelfde voet doorgaan is ook geen feest...

Ik zou vooral rustig eens uitzoeken wat er mogelijk is en hoe het voor jouw situatie geld. En stel dit soort vragen ook eens bij Castle Craig. Je bent vast niet de eerste die tegen zulke dingen aanloopt.
Klik om te vergroten...
Jup. Ik heb bij me werknemer laten weten, na gesprekken met de bedrijfsarts dat het niet goed met me gaat en wat er speelt. En dat ik ziek uit dienst moet (contract zou 2 maanden later moeten worden verlegt). Ze hebben me toen proberen te naaien door gewoon me contract af te laten lopen (dan zou ik echt 3 maanden WW krijgen). Toen ik UWV daarover in paniek belde, want zat dus 2 maanden zonder geld door hun omdat ik volgens hun WW had moeten aanvragen zonder dat ik dit wist. Zij hebben toen gezegd: “o ja dit gebeurd wel vaker we gaan het in orde maken”.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleine update! Vandaag contact gehad met Castle graig intake van anderhalf uur gehad.
Heb de ernst van de situatie uitgelegd en die is op dit moment erg hoog,wil zo graag opgenomen worden maar dan krijg je net weer te horen dat daar zeker wel ,6 tot 8 weken nog aan voorbij gaan.
Wat een drama zeg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Overal zijn wachtlijsten....het schijnt erg druk te zijn in de ontwenningsklinieken, net zoals bij de GGZ....daar is niets aan te doen..
Probeer deze tijd zo goed mogelijk door te komen, en op een goed moment kun je je opwachting maken!
Alle sterkte toegewenst!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."