Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet wil maar niet lukken

Het wil maar niet lukken

92 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Als je al met verschillende instanties zaken aan het regelen bent, is het nu helaas wachten. Af en toe inderdaad er achteraan bellen. Maar helaas gaat het soms gewoon niet sneller dan het gaat...

Het is klote dat het niet sneller loopt. Hang in there!

Je hebt tot noch toe in elk geval je best gedaan dus daar ligt het niet aan! 💪
Klik om te vergroten...
De zorgverzekeraar heeft eindelijk alles binnen via changes ggz ..dat duurt max 10 dagen of eerder voor ik wat te horen krijg op groen licht. Het lijkt erop dat ik eindelijk in juni terecht kan in weert voor een duur van 6 tot 9 weken.
Tot die tijd afwachten en me zo sterk mogelijk bij houden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
aait zei:
Kleine update ,wat is de zorg in Nederland een drama! Situatie gaat van kwaad tot erger ,elke dag bellen honderden vragenlijsten ingevuld ,overal intakegesprekken gehad,politie is er zelfs dit weekend bij betrokken door omstandigheden.en nog ligt het allemaal bij de zorgverzekeraar voor akkoord .hoever moet dit allemaal gaan of komen voordat je überhaupt een datum heb wanneer je weg kan.elke dag de het antwoord we bellen je zo spoedig mogelijk terug .dokter heeft er spoed achter gezet zelfs dat maakt geen reet uit.
Klik om te vergroten...
Stap aan het einde van het jaar over naar een zorgverekeraar of polis die alle verslavingszorg standaard vergoedt. Je weet maar nooit of / wanneer je dat nodig hebt.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn in Weert!
Ik ken nog maar een paar mensen die er gezeten hebben. Voorheen was dat Promentis en is 1,5 jaar terug ofzo overgenomen door Changes.

Maar het zal ongetwijfeld goede hulp zijn denk ik. Kijk/vraag ook daar nog eens naar de mogelijkheden voor nazorg. Vaak bieden ze wel milde nazorg aan, maar het is soms ook mogelijk om het ambulante traject er nog achteraan te doen.
Klik om te vergroten...
Jaa ben ik zeker ook van plan! Teveel shit gebeurd laatste weken,pak alles aan kwa hulp wat geboden gaat worden!
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eventjes een update!
15 juni word ik eindelijk opgenomen voor 6 weken in changes ggz in weert!
Superblij dat het eindelijk zover is ,maar toch ook mega spannend voor een eerste opname!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
aait zei:
Eventjes een update!
15 juni word ik eindelijk opgenomen voor 6 weken in changes ggz in weert!
Superblij dat het eindelijk zover is ,maar toch ook mega spannend voor een eerste opname!
Klik om te vergroten...
Nice! Zet 'm op, doe wat je moet doen en je komt er echt anders uit.
I
InstantKillLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het heeft sowieso geen zin om je gebruik door te gaan zetten. Je verschuift daardoor alleen maar het moment dat je toch wel die stap wil gaan zetten. Het wordt hierdoor ook alleen maar lastiger. Denk ook aan je dochters.
Het geluk moet je zoeken in jezelf en je omgeving. Niet door Coke te gebruiken.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#7
aait zei:
Zo.n anderhalf jaar geleden is het volledig uit de hand gelopen kwa gebruik en doe ik het dagelijks,het is zover gekomen dat ik nu het huis ben uit gezet door me vrouw waar ik 2 prachtige dochters mee heb,ze is er helemaal klaar mee en ze heeft absoluut gelijk.
Klik om te vergroten...
O God, o God, dit raakt me. Vreselijk.. 😢
X
XTRAVitaminesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ontzettend moedig dat je de stap hebt gezet om hulp te zoeken voor je verslaving aan cocaïne. Het is begrijpelijk dat het stoppen met een langdurige verslaving moeilijk is, maar het is belangrijk om te blijven proberen.

Het is goed dat je in het verleden al 2 maanden clean bent geweest, dat toont aan dat het mogelijk is om te stoppen. Het is echter ook duidelijk dat er nog steeds een deel van je is dat weer terugvalt in het gebruik. Dit is een veelvoorkomend probleem bij verslavingen en het is niet iets om je voor te schamen.

Een kliniek kan zeker een goede stap zijn om te helpen bij het stoppen met cocaïnegebruik, maar het begrijpen van de innerlijke strijd die je momenteel voert is minstens zo belangrijk. Probeer jezelf eraan te herinneren dat er meer is dan cocaïne in het leven, vooral je vrouw en twee dochters. Denk aan de toekomst en hoe je je leven zonder drugs kunt verbeteren.

Het kan ook helpen om te proberen te denken als een primitief mens, zoals je suggereert. Overlevingsangst kan je motiveren om te stoppen en een gezonder en gelukkiger leven te leiden. Het belangrijkste is om niet op te geven en te blijven proberen om je verslaving te overwinnen.

Ik wens je heel veel succes en moed in dit proces. Onthoud dat er altijd hulp beschikbaar is als je het nodig hebt.

"Je bent ook 10 jaar geluk aan het zoeken met cocaine in het weekend, zoek het geluk ergens anders."
"Je hebt 2 dochters, ver-(man)pappa jezelf"
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
reDStone zei:
Dat komt niet al te vaak voor meestal is het een mix met drank. Maar dan kan je misschien ook wat beter de situaties herkennen, waar je in gewend bent te gebruiken.

Van wat ik weet, stond op hun website, dat ze mensen zoveel mogelijk in hun eigen omgeving willen laten. En hun dagelijkse bezigheden laten houden. En de verslaving proberen aan te pakken. Een detox zal dan wel ergens anders plaatsvinden.
Weet ook niet of ze coke ook gaan behandelen. Want met coke kan je ook weer niet overal terecht.
Maar ze willen wel totale abstinentie.

Het is idd meer voor mensen die verslaafd zijn, maar nog wel redelijk normaal fuctioneren, met werk of studie ofzo.
Klik om te vergroten...

Met coke kan je niet overal terecht. Die info is nieuw voor mij....
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Met coke kan je niet overal terecht. Die info is nieuw voor mij....
Klik om te vergroten...
Soms kiest een verslavingszorg ervoor om alleen bepaalde type verslaving te behandelen. Dan is de problematiek van de verschilende middelen zo anders, dat ze zich richten op een paar drugs. En soms ook hoe het gebruikt wordt. Dan kan coke snuivers wel, maar coke rokers weer niet toegelaten worden. Omdat de verslavingsproblematiek er dan meestal anders uit ziet.

En je hebt ze, die alles tegelijk doen.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
ik had het nodig een tijdje uit mijn eigen omgeving te gaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien ook wel kan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Heb dit inderdaad ook overwogen,alleen ik ben zzp dus had toch maar besloten om ambulant te doen,weg uit me omgeving voor een tijdje zal inderdaad wel wat helpen ,alleen zal altijd weer terugkomen in deze omgeving,ik woon al me hele leven in een volkswijk waar ik geboren en getogen ben. Grootste probleem daar van is dat ik letterlijk binnen 1 minuut aan me drugs kom dat zal me leven lang lastig blijven denk ik? Ik zie me niet ergens anders wonen want ik hou de wijk ,maar het is een bekend probleem hier de cocaïne.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
aait zei:
Nee vind ik niet,werk al ruim 17 jaar keihard voor me centen,heb een prima koophuis en ben gelukkig hier ,ja er is criminaliteit maar waar niet tegenwoordig?
Klik om te vergroten...
Een alcoholist moet niet in een slijterij gaan werken. En als je van plan bent, om om te blijven gaan met mensen die voor je neus coke gebruiken, val je weer terug.
Dat het sociaal geaccepteerd wordt en vrij normaal is geworden, wil niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zal er echt fysiek afstand van moeten gaan nemen.

De meeste mensen die teveel drinken en moeten stoppen om een of ander reden. Zeggen zo vaak: "nou ik wel best stoppen, maar mijn vrienden op het terras op vrijdag avond, waar we altijd samen dronken. Die wil ik gewoon blijven zien, daar haal ik kracht uit en is gezellig. Dan drink ik maar geen alcohol".

En dat gaat dus niet meer. Dat is voorbij.

Dat gaat altijd uiteindelijk fout, want er is geen zak aan, als anderen onder invloed zijn en jij nuchter bent. Dan begrijp je elkaar plotseling niet meer zo goed. Je zit op een ander level. Jij nuchter en zij niet.
a
aaitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Maar je bent toch ook huis al uitgezet? Je bent toch al tever gegaan en moet toch even voorlopig verhuizen?
Sterkte en veel kracht toegewenst voor een goede oplossing dan!
Klik om te vergroten...
Ja klopt,alleen na een goed gesprek bij de praktijkondersteuner met ze 3en ,geeft ze me nog een laatste kans,we zijn al ruim 14 jaar samen en dol gelukkig met elkaar ,allebei zijn we van mening dat we ons niet uit elkaar laten drijven door die troep,en gaan we er keihard aan werken , tenminste ik dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
reDStone zei:
Een alcoholist moet niet in een slijterij gaan werken. En als je van plan bent, om om te blijven gaan met mensen die voor je neus coke gebruiken, val je weer terug.
Dat het sociaal geaccepteerd wordt en vrij normaal is geworden, wil niet zeggen dat het niet anders kan.
Je zal er echt fysiek afstand van moeten gaan nemen.

De meeste mensen die teveel drinken en moeten stoppen om een of ander reden. Zeggen zo vaak: "nou ik wel best stoppen, maar mijn vrienden op het terras op vrijdag avond, waar we altijd samen dronken. Die wil ik gewoon blijven zien, daar haal ik kracht uit en is gezellig. Dan drink ik maar geen alcohol".

En dat gaat dus niet meer. Dat is voorbij.

Dat gaat altijd uiteindelijk fout, want er is geen zak aan, als anderen onder invloed zijn en jij nuchter bent. Dan begrijp je elkaar plotseling niet meer zo goed. Je zit op een ander level. Jij nuchter en zij niet.
Klik om te vergroten...
Zolang de verslaving er nog is, is dat nogal de kat op het spek binden ja. Niet aan te raden.

Wanneer de verslaving echt over is, kan het mogelijk wel. Tenminste, dat is wat ik ervaar met wiet: (relatief licht, maar toch) verslaafd aan geweest, maar nu geen probleem om bij mensen te zitten die blowen.

Kan me wel voorstellen dat een hardcore alcoholist of cocaïne verslaafde er langer over doet om op dat punt te komen, als hij daar al kan komen. Wellicht beter niet eens proberen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ooit eens over een straat gelopen, nog niet zo erg lang geleden, waar carnaval gevierd was en de hele straat vol lag met lege plastic bierglazen.
De bierlucht was enorm.
De dag naderhand had ik enorme cravings naar alcohol, om opnieuw te gaan zuipen!
Niet te geloven, zo lang al niet gedronken en door die bierwalm toch weer een grote drang krijgen om me weer vol te laten lopen!
Ik ben niet gaan drinken, gelukkig, maar dit geeft wel aan dat een gedeelte van mijn hersenen de alcohol nog niet vergeten is.....
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Persoonlijk zou ik trubendorffer niet aanbevelen uit eigen ervaring. Dat was voor mij in elk geval te mild en ik had het nodig een tijdje uit mijn eigen omgeving te gaan. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat misschien ook wel kan gebruiken.

Als je wat tips wilt voor klinieken, stuur gerust een PB.

In de tussentijd kan je misschien eens kijken bij een CA of een NA meeting.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens dat Trubendorffer te soft is. Voor mij werkte dat ook totaal niet. Meetings kan ik zeker ook aanbevelen. Is bij Trubendorffer ook verplicht.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
aait zei:
Ja klopt,alleen na een goed gesprek bij de praktijkondersteuner met ze 3en ,geeft ze me nog een laatste kans,we zijn al ruim 14 jaar samen en dol gelukkig met elkaar ,allebei zijn we van mening dat we ons niet uit elkaar laten drijven door die troep,en gaan we er keihard aan werken , tenminste ik dan.
Klik om te vergroten...
En misschien is het juist wel goed om even afstand/rust/ruimte te hebben van elkaar. (Ook voor de kids)
Als jullie band sterk genoeg is en de liefde ook kan dit jullie uiteindelijk alleen maar dichterbij elkaar brengen.

Want telkens kansen geven en praten is voor iedereen vermoeiend en het is eigenlijk niet haar probleem/verslaving.

Heel veel succes 💪🏻💪🏻
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Ow ik dacht dat er in zo een kliniek ookwel handvaten en dergelijke worden aangeboden en beetje therapie.

Ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven meemaken dus ik heb geen idee wat er tijdens zo een traject wel of niet gedaan word.

Doet verslavingszorg dan wel crususen/therapieën/workshops geven.
Of is dat dan weer voor GGZ enof dat je naar de NA of AA ofzoo gaat?
Klik om te vergroten...

De laatste keer kregen we 2 uur per week CGT, cognitieve gedrags therapie. o.a.. En daar zat een boekje bij van zo'n 100 pagina's. En we deden ongeveer een halve pagina per keer. Dus in die hele opname had je dan zo'n 5 a 6 pagina's vd 100 gezamelijk behandeld. En de rest was voor thuis en voor de tussen uren.
Er werd dan gezegd dat het meer een introductie was. En meer is het ook echt niet. Je moet blij zijn als het uberhaupt doorgaat, omdat er meestal gedoe is in een verslavingskliniek, de een na de andere klant, kan door het lint gaan.
Ze hadden nog een paar therapien, zoals die Minnesota leerstof. Maar dat ging nog langzamer. Dus aan het eind van die weken opname, had je een heel klein beetje introductie gehad. En gingen sommigen daarna vanuit huis, verder met verdere therapien.

Ik had ook het idee ooit, dat een heftige intensieve opname, veel verschil zou kunnen maken en het is waar dat je door kennis sterker wordt.
Maar je komt weer thuis, sterker, nuchter, maar nog steeds verslaafd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
reDStone zei:
Meestal doet de verslavingszorg alsof je na een opname van een paar weekjes je die hele verslaving wel weer onder controle hebt. Zo'n opname moet je zien als het lichamelijke stukje. Ontgiftigen en lichamelijk aansterken. Ze zullen je wat basics leren over hoe het een beetje werkt. Maar zeggen meestal niet zo duidelijk, dat je het echt als een time-out moet zien, en dan een begin.
Maar als je serieus bent, begint het dan pas.
Het lichamelijke stukje, duurt een paar weken, het mentale stukje jaren.
Klik om te vergroten...

Ik ken geen enkele, maar dan ook geen enkele kliniek die volgens het Minnesota model werkt, die dit aan zijn cliënten vertelt.

Die zeggen allemaal, het begint pas als je buiten komt. Zorg dat je goed terecht komt. Vaak regel je samen een safe-house of tref je andere maatregelen.

Ik ken wel vele andere klinieken die dat doen. Zoals Novadic Kentron. Die vertellen hun cliënten richting het eind dat ze wel weer gecontroleerd kunnen gebruiken.
Goed verdienmodel wel, want dan zie je ze na een tijdje weer terugkomen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
Doet verslavingszorg dan wel crususen/therapieën/workshops geven.
Of is dat dan weer voor GGZ enof dat je naar de NA of AA ofzoo gaat?
Klik om te vergroten...

In een goede kliniek ben je 5 dagen per week, 12 uur per dag bezig met herstel.

Dat houdt vaak in: CGT, DGT, mindfullness, sport en beweging, ervaringsverhalen van mensen langer in herstel, 1-op-1 therapie sessies, stappenwerk, daguitjes (met blootstelling aan triggers), herstel/drugsfilms (met blootstelling aan triggers), en uiteraard ook lol trappen als cliënten onder elkaar.

Het is dus een combinatie van individuele therapie, groepstherapie, leren voelen en het aanleren van gezonde coping en gezonde gewoontes. Sommige klinieken leren je bijvoorbeeld ook gezonde eetpatronen aan of hoe je een gebalanceerd dieet samenstelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."