Ow ik dacht dat er in zo een kliniek ookwel handvaten en dergelijke worden aangeboden en beetje therapie.
Ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven meemaken dus ik heb geen idee wat er tijdens zo een traject wel of niet gedaan word.
Doet verslavingszorg dan wel crususen/therapieën/workshops geven.
Of is dat dan weer voor GGZ enof dat je naar de NA of AA ofzoo gaat?
De laatste keer kregen we 2 uur per week CGT, cognitieve gedrags therapie. o.a.. En daar zat een boekje bij van zo'n 100 pagina's. En we deden ongeveer een halve pagina per keer. Dus in die hele opname had je dan zo'n 5 a 6 pagina's vd 100 gezamelijk behandeld. En de rest was voor thuis en voor de tussen uren.
Er werd dan gezegd dat het meer een introductie was. En meer is het ook echt niet. Je moet blij zijn als het uberhaupt doorgaat, omdat er meestal gedoe is in een verslavingskliniek, de een na de andere klant, kan door het lint gaan.
Ze hadden nog een paar therapien, zoals die Minnesota leerstof. Maar dat ging nog langzamer. Dus aan het eind van die weken opname, had je een heel klein beetje introductie gehad. En gingen sommigen daarna vanuit huis, verder met verdere therapien.
Ik had ook het idee ooit, dat een heftige intensieve opname, veel verschil zou kunnen maken en het is waar dat je door kennis sterker wordt.
Maar je komt weer thuis, sterker, nuchter, maar nog steeds verslaafd.