#1
Als je je herstel fanatiek oppakt, wordt je leven beter dan ooit 👍.kan het zijn als ik stop mn hele leven lang down en on gelukkig blijf?
Als je je herstel fanatiek oppakt, wordt je leven beter dan ooit 👍.kan het zijn als ik stop mn hele leven lang down en on gelukkig blijf?
Wat jij doet met je speed moet jij weten.Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.
Maar dit is 1 van de domste onverantwoordelijke dingen die ik hier op het forum heb gelezen tot nu toe.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Erik ik hoop dat t goed met je gaat! Dat je het jezelf gunt om het goed te laten gaan, want een leven zoals hoe jij het leeft gun ik niemand ✨Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Iemand kan alleen stoppen als die persoon dat zelf wil, en zo te lezen is dit nog lang niet zo.
Dus ik zou snel weg gaan want het is je tijd en mentale gezondheid niet waard
Dus gewoon weggaan is de boodschap...Het beste advies is; ga bij hem weg. Hij zal grondig moeten veranderen om hier uit te komen, maar dan moet hij dat echt willen. Tot die tijd kun je beter voor jezelf kiezen, want op deze manier heb je niks aan ‘m en op den duur zal hij jou steeds dieper de ellende mee in slepen.
Kijk ook eens op https://www.naranon.nl/
Maar kijk nou eens eerlijk naar wat je aan hem hebt in gebruik. Doordeweeks loop je op je tenen en in het weekend slaapt ‘ie alleen maar. Da’s toch geen leven? In potentie zal het best een fijne vent zijn maar verslaving brengt drama en ellende. En zoals @Spatsen al aangeeft - een verslaafde moet vaak heel diep gaan wil hij/zij zichzelf hard genoeg aanpakken om te herstellen. Met andere woorden: je hebt nog een hele zware weg te gaan als je blijft. Verslaafden in actief gebruikmzijn echt niet gezellig. In herstel zijn ze dat wel, mits ze daar hard voor werken. Echt, je bent beter af als he nu gaat.Dus gewoon weggaan is de boodschap...
Ik zie hem wel heel graag, ligt het aan mij dat ik hem niet wil opgeven? ☹️
Dat is idd zo van die oogkleppen, ben er mij van bewust.Iemand die verslaafd is, die heeft oogkleppen op. Zijn middel staat op nummer 1. Alle beloftes van “ jaaa ik ga stoppen “ zijn er om de ander in weze af te kappen. Tenminste dat was bij mij zo.
Bij mij ging er pas een belletje rinkelen op het moment ik bijna alles was kwijtgeraakt. Toen ik met de rug tegen de muur stond, en zelfs ik door kreeg van “ ja tot hier en niet verder, ik ben hulp nodig “ rockbottem dus.
Vaak zijn die momenten van besef na ingrijpende gebeurtenissen in het leven van een verslaafde. Denk aan een ongeluk onder invloed, relaties die verbreken of een ziekenhuisopname oid.
Nu kun je dus eigenlijk er op wachten wanneer het mis gaat, en er zo’n ingrijpende situatie voortkomt. Wil je dat ?
Misschien is het verbreken van de relatie wel de startpunt van zijn herstel?
Het gedrag wat jij beschrijft is wel typisch speed. Prikkelbaar, fel kunnen reageren, vloeken, narcistisch zijn, zelfvertrouwen, lang kunnen werken, zeer hoog en aanhoudend libido, weinig eten, veel meer alcohol drinken.
En veel slapen in de comedown en afwezig zijn.
Speed is denk ik de drug die mij het meest kapot heeft gemaakt (naja of heel misschien miauw). Lichamelijk, geestelijk en spiritueel heeft dit middel mij echt gebroken. En ik gebruikte het 2 jaar wekelijks! En dat richtte al zoveel schade aan. Laat staan wat dagelijks gebruik doet.
Meeste is hier al wel gezegd. Kies voor jezelf en ga weg. Het probleem zit in hem en alleen hij kan dat oplossen. Maar dat moet die eerst gaan inzien en erkennen. Dat is moeilijk en pijnlijk. Heeft mij 9 jaar geduurd voordat het kwartje pas echt was gevallen..
Jullie hebben allemaal gelijk.Maar kijk nou eens eerlijk naar wat je aan hem hebt in gebruik. Doordeweeks loop je op je tenen en in het weekend slaapt ‘ie alleen maar. Da’s toch geen leven? In potentie zal het best een fijne vent zijn maar verslaving brengt drama en ellende. En zoals @Spatsen al aangeeft - een verslaafde moet vaak heel diep gaan wil hij/zij zichzelf hard genoeg aanpakken om te herstellen. Met andere woorden: je hebt nog een hele zware weg te gaan als je blijft. Verslaafden in actief gebruikmzijn echt niet gezellig. In herstel zijn ze dat wel, mits ze daar hard voor werken. Echt, je bent beter af als he nu gaat.
Dat is idd zo van die oogkleppen, ben er mij van bewust.
En je hebt gelijk, er moet meestal iets gebeuren voor iemand zijn ogen open gaan. De manier hij nu aan het gaan is houdt hij zelf niet lang meer vol, zen lijf wil niet meer. Dus die ziekenhuisopname zit er wel aan te komen. Hij is ooit alles kwijt geweest, van 0 terug moeten beginnen. Dus als ik weg ga zie ik hem vooral heel diep gaan en dan wss een ziekenhuisopname...
Dankje 🙏 dat heb ik hem ook al proberen duidelijk te maken dat dit een hel is.Ik gun je heel veel wijsheid toe. Het is voor naasten een hel om met een verslaafd persoon te leven. ( overleven )
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."