Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner speed verslaving, even van me afschrijven

Partner speed verslaving, even van me afschrijven

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
liefie zei:
Beste leden, ik zou graag even wat van me afchrijven en raad inwinnen. Ik heb mijn partner 4 jaar geleden leren kennen, zwaar aan de cocaïne en nam nog vanalles. Ik wou ver van met zo iemand samen zijn, we waren dan ook gewoon vrienden. Hij zei altijd ik wil voor jou stoppen, hij was zo verliefd. Ik heb gezegd dat als hij stopt dit voor zichzelf moet zijn en niet voor een ander. 2 jaar later was het dan zover, in januari gestopt, in april ben ik dan een relaltie met hem begonnen. Spijtig genoeg heeft hij de coke ingeruild voor speed. Buiten voor zijn eigen lichaam zag ik de gevolgen niet.
Van coke werd hij apatisch, van speed helemaal niet. De enige reden van zijn gebruik is hard kunnen werken, hij is zelfstandige aannemer en het is super druk. Buiten dat zijn we ons eigen huis nog aan het verbouwen en hij vindt geen rust voor dit af is. Even ter zijde, met hetgeen hij nog allemaal wil is het nog 5 jaar verbouwen.

Ik merk dat als hij niet snuift (in het weekend) dat hij veel slaapt of zo goed als altijd slaapt. Dit was in het begin niet, er is ook al gewenning. Is hij dan wakker is hij enorm prikkelbaar. Reageert op het minste en kan soms echt wel harde dingen zeggen. Vloekt op de katten (vuile rotkatten), maakt van een mug een olifant en ik mag erin stikken dan...
Als het dan maandag is en hij gebruikt terug (heel de dag) dan doet die normaal tot het plots ineens teveel is. Dan is het allemaal mijn schuld en ik doe dan dingen niet goed etc. Ik heb hem al meermaals gezegd dat hij dan bijzonder veel trekken van een narcist krijgt. Meestal laat ik het links liggen maar ik kan het de laatste tijd niet meer verdragen. Ik antwoord terug met alle gevolgen vandien. Zijn libido is ook enorm verhoogd waardoor 3 dagen achter elkaar niet genoeg is, dan moet die nog een paar uur bezig zijn op zichzelf als ik nee zeg. Is dit allemaal wel normaal?

Hij zegt zelf dat hij weet dat hij anders is maar ik zeg dan dat dat een excuus is voor zijn gedrag. Ik ben de meest empatische zorgende vrouw (heeft hij ook al bevestigd) en toch kan hij mij zo neerhalen voor niks. Hij wil stoppen na de verbouwingen, ik weet überhaupt niet of ik dat nog zolang vol hou en geloof er eerlijk gezegd niet veel van. Hij heeft altijd een excuus of een uitvlucht. Ik loop soms op eierschalen en heb dan schrik dat hij gaat ontploffen en dan zwijg ik maar. Om de 2 weken loopt men dochter van 10 hier rond dus die bespaar ik dit (en ze zijn 2 handen op 1 buik). Ik zelf ben een gevoelensmens dus ik wil verbinding, hij is zowat van mij en zichzelf verwijderd wat voor mij heel onnatuurlijk aanvoelt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij zei dat als hij mij niet had tegen gekomen hij er niet meer had geweest (dat denk ik nu ook wel) en dat ik zijn reddende engel was. Heeft hij ook maar 1 keer gezegd ofzo, complimenten is zeer zelden en een sorry nog moeilijker. Zijn mama zegt dat het haar zoon niet meer is, ze zei zelf overlaatst ´seg, doe eens wat liever´.
Maar zij denkt dat het de vorige partner haar schuld is, was nogal een traumatische relatie.

Heeft er iemand raad voor mij wat ik kan doen? Of is dit herkenbaar voor iemand en ligt het wel überhaupt aan de speed? Het gaat van kwaad naar erger en deze uitvallen gebeuren nu vaker. Alsook dat zen lijf meer wil want gewoon helpt niet meer. Nog even een toevoeging, hij drinkt vooral vodka cola hierop, ook soms elke dag 🫣
Hij besteed niet veel tijd aan speed zoeken, altijd voorraad (zak diepvries) en hij wordt ook nog zat van de vodka. Ik zie door het bos de bomen niet meer of ik dit nu allemaal erg moet vinden of niet.

Alvast bedankt om te lezen 💖
Klik om te vergroten...

Het beste advies is; ga bij hem weg. Hij zal grondig moeten veranderen om hier uit te komen, maar dan moet hij dat echt willen. Tot die tijd kun je beter voor jezelf kiezen, want op deze manier heb je niks aan ‘m en op den duur zal hij jou steeds dieper de ellende mee in slepen.

Kijk ook eens op https://www.naranon.nl/
l
liefieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om de week bedoel ik met men dochter en ze wil binnenkort voltijds hier komen wonen. Week om week doe ik nu.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Erikv6 zei:
Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Klik om te vergroten...
Ben jij wel helemaal goed joh.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
liefie zei:
Heeft er iemand raad voor mij wat ik kan doen?
Klik om te vergroten...
Weg gaan. Voor jezelf kiezen. Ik neem aan dat men dochter mijn dochter is. Dus dat jou kind bij jullie komt wonen. Wil je haar dit aandoen?
Je gaat niet gelukkig worden in deze relatie en als je dochter erbij komt is het nog moeilijker om weg te gaan.

Dus kies voor jezelf en voor je dochter en ga van het leven genieten. Nu is wat telt niet over 2 jaar. Nu kan hij jou niet geven wat je verdient.

Dit klinkt best hard I know en ik snap/lees dat je van hem houd en om hem geeft en het liefst hem wil helpen en dat hij voor jou kiest ipv drugs.
Jammer genoeg kun je hem niet veranderen/helpem hoe graag je dat ook wil. Jij kan alleen jou eigen gedrag veranderen.

Soms is houden van los laten.
P
Phunky_RLid
01-01-2024, 00:00
#5
Moeilijke situatie zeg, maar ik zou in eerste instantie tijdelijk bij hem weg gaan en aangeven dat je de goede mens nog steeds in hem ziet, maar dat het voor jullie beiden beter is om tijdelijk uit elkaar te gaan. En dat hij een geweldige vent is, maar zijn gebruik meer kapotmaakt/ beschadigt dan hij doorheeft en dat je geen andere oplossing ziet om hem dit te doen beseffen, zodat die "oude" goede vent weer terugkomt waar je zo verliefd op bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iedereen zegt het. Weggaan is de welhaast enige optie om veranderingen te kunnen krijgen.
Het zal aankomen als de trap van een galopperende kameel, maar het kan hem de ogen openen om nu eindelijk eens iets aan dat gebruik te gaan doen.
Want ooit kom je op een punt, als gebruiker, dat je alles wat je hebt, gaat kwijtraken als je niets aan de situatie gaat doen.
Zeg maar een soort van dwang positie.
In dit geval lijkt mij dat nodig, nee, brood nodig zelfs....
Pak je koffers, ga met je dochter naar een veilige plek en zet hem onder druk om iets te gaan doen aan die verslaving!
Alle sterkte toegewenst en....houd je ons op de hoogte?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
liefie zei:
.....kon ik maar zijn ogen openen...
Klik om te vergroten...
Noot:
Dat kan je, die ogen openkrijgen!
Door je spullen te pakken en weg te gaan.
Dat werkt wel en op termijn kun je dan nog wel zien of er nog een toekomst in zit....
Maar voor nu: een goede raad. Ga daar weg.
Denk ook aan je dochter!
Die wil je hier toch niet mee opzadelen??
E
Erikv6Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Erikv6 zei:
Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Klik om te vergroten...
Arme kat 😭😭😭😭

Misschien moet jij je ... houden en ergens anders stoer gaan doen.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Erikv6 zei:
Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Klik om te vergroten...
Lieve Erik ik vermoed dat je een troll bent en anders hoop ik dat je snel professionele hulp krijgt.😘
E
Erikv6Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk gewoon vaak dat drankmisbruikers,snel veranderend gedrag vertonen,grote bek,denken dat ze heel belangrijk zijn opscheppers.miss hien verklaard de drank het probleem van zijn agressie.van speed word je vaak heel rustig en in mijn geval kijk ik dan alleen maar porno en mastubeer me dan tot soms wel 30 uur lang achter elkaar.vroeger raakte ik er leeg van.nu voed speed me,en is het mn alles geworden mn bondgenoot mn kindje mn alles.Ik ben enorm geintereseerd is amfetamines en blijf mn leven lang opzoek naar snel.wie is er zelf ook verslaafd aan speed maar accepteerd het en kan hier gewoon normaal mee leven, zonder er een probleem van te maken.vnn kan me niet helpen met mn verslaving omdat ik er niet zelf achter sta en heb het gevoel niet meer zonder snel te kunnen.hoelang kan herstel zijn na 2 jaar elke dag zowat gebruik.kan het zijn als ik stop mn hele leven lang down en on gelukkig blijf?
E
Erikv6Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nathaniel zei:
Lieve Erik ik vermoed dat je een troll bent en anders hoop ik dat je snel professionele hulp krijgt.😘
Klik om te vergroten...
Waarom een troll?waaraan stoor je je,in welk opzicht en waar heb ik proffesionele hulp bij nodig?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Domme tips, stoerdoenerij, ontkenning...

Dit is een serieus topic zullen we verder in Onzin?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Erikv6 zei:
.kan het zijn als ik stop mn hele leven lang down en on gelukkig blijf?
Klik om te vergroten...
Als je je herstel fanatiek oppakt, wordt je leven beter dan ooit 👍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Erikv6 zei:
Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.
Klik om te vergroten...
Wat jij doet met je speed moet jij weten.

Erikv6 zei:
advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Klik om te vergroten...
Maar dit is 1 van de domste onverantwoordelijke dingen die ik hier op het forum heb gelezen tot nu toe.

@liefie Ik denk niet dat je van plan bent deze slechte raad op te volgen, maar ik hoop ook echt van niet, want dit is dé manier om verstrengeld te raken in dezelfde verslaving als waar je partner in zit en dan samen met je partner mee weg te zakken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alle berichten van @Erikv6 mogen worden genegeerd, het moge duidelijk zijn dat hij ze niet helemaal op een rij heeft. Heeft ook al een ban wegens vragen naar verkooppunten!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Erikv6 zei:
Ik gebruik ook elke dag anders slaap ik ook alleen maar geen drive nergens zin in.ik heb geen veranderd gedrag.nooit meer last van paranoia het werkt rustig uit.maar drink geen alcohol misschien is dat de veroorzaker van zn agressie.mijn katmiauwd soms wel 3uur achter elkaar.dan scheld ik me kat ook uit...dat ie zn bek moet houden.Samen opzoek naar een oplossing.ik heb eeuwige trouw gegeven aan de speed het is mn alles.mn kindje.accepteer het dat ie zo is.advies probeer zelf eens een bommetje van een halve gram.hoe ervaar jij dit?dan kun je zelf ook misschien beter beoordelen en inleven wat je vriend voelt,denkt en nodig heeft.
Klik om te vergroten...
Erik ik hoop dat t goed met je gaat! Dat je het jezelf gunt om het goed te laten gaan, want een leven zoals hoe jij het leeft gun ik niemand ✨
B
BigcitygirlLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe is het nu? Het project zal al aardig opschieten?
Heel lastig voor jullie als gezin
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die komen in de afvalbak.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben echt benieuwd soms hoe het met bepaalde topics gaat als er lang geen update meer is geweest

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."