Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen maand niet blowen

Een maand niet blowen

170 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Ik betwijfel of de ontwenning hier nog een rol in speelde.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel (bijna) zeker dat de ontwenning het gevoel anders doet aanvoelen.
Ik loop me te ergeren over de oorlog in Gaza en zou ik anders ook doen, maar dit is even een combinatie van ontwenning en wanhoop..
Oorlog gaat waarschijnlijk langer door dan deze verdraaide maag gevoelens.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Doordat ik werd geschampt door een automobilist, werd er een woede in me wakker die ik in tijden niet had ervaren
Klik om te vergroten...

Niks mee gekregen?


Hippie Langwaus zei:
Ik betwijfel of de ontwenning hier nog een rol in speelde. Ik verwacht dat meer mensen hier behoorlijk boos door zouden worden
Klik om te vergroten...

Precies dit.
Als je de sokken uit de schoen gereden wordt is iedereen snel boos, en in een hoge versnelling opschakelend.
Zou het je niks doen zou juist niet goed zijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Niks mee gekregen?
Klik om te vergroten...

Gelukkig niet echt gewond geraakt.
Kordie zei:
Als je de sokken uit de schoen gereden wordt is iedereen snel boos, en in een hoge versnelling opschakelend.
Zou het je niks doen zou juist niet goed zijn.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Maar ben ook blij dat ik er niet te lang mee bezig ben gebleven. Wandelen is echt heilzaam voor me. Zowel lichamelijk als geestelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toen ik gestopt ben met blowen heb ik ook een aantal dagen gehad waarbij ik een zeer kort lontje had en diverse woede aanvallen heb gehad.
De oorzaak lijkt me logisch.....het filter valt weg en ja, daar moet je je weer geestelijk op instellen.
Het ging vanzelf weer over.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat die ontwenning van cannabis betreft:

Wiet/Hasj blijft volgens mij na stoppen ook heel lang in je lever / bloedbaan.
Toch? Misschien vergis ik me daar ook in?

Dus als ik dan met boerenverstand denk dan zou je zeggen dat de naweeën ook lang kunnen duren.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Doordat ik werd geschampt door een automobilist, werd er een woede in me wakker die ik in tijden niet had ervaren.

Ik betwijfel of de ontwenning hier nog een rol in speelde. Ik verwacht dat meer mensen hier behoorlijk boos door zouden worden.
Klik om te vergroten...

Die woede die je voelde was er wellicht ook een beetje dankzij een verminderde "achja, boeie..." mentaliteit?
Mijn langdurige beneveling heeft mij uit gezapigheid teveel laten tolereren, nuchter ben ik geneigd te reageren.

Ik vind je stoer, ik zag je gebruikspatronen regelmatig langskomen, dat je deze van je af weet te schudden is bewonderingswaardig!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
Proberen vindt ik altijd lastig klinken. Je zsgt dat je verslaafd bent, wilt stoppen met roken maar het wel wil consumeren. Uit ervaring van velen inclusief mijzelf weet ik dat die vlieger niet opgaat. Op eigen houtje stoppen moet gebeuren met een goed plan wat vooral gaat over vermijden van triggers, hoe ga je om met cravings en hoe voorkom je verveling. Als ik je zo hoor is belonen een trigger, dus spreek dan af met jezelf hoe je jezelf wel 'beloont'
Klik om te vergroten...
Proberen is inmiddels gewoon 'niet gebruiken' geworden. Het roken van cannabis is lichamelijk ongezond. Het dagelijks gebruiken van cannabis met THC, op een andere manier is geestelijk (waarschijnlijk) niet gezond. Of op zijn minst overdadig en niet nodig.

Ik vermijd de triggers niet, want daar moet ik juist anders op reageren dan ik altijd deed. Herkennen van de triggers is wel belangrijk. Cravings komen soms opzetten, maar inmiddels weet ik dat die ook weer weggaan als je er niet aan toe geeft.

Niet toegeven aan cravings of anders reageren op triggers en dat herkennen voor mezelf is de beloning.

Ik verveel me gelukkig nooit en vind ook zonder THC te gebruiken ontzettend veel dingen en activiteiten interessant.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog meer testosteron?!

Oei, ik heb al zo'n hoog testosterongehalte. Heel duidelijk te zien aan mijn lichamelijke verschijning, maar gelukkig niet in mijn gedrag.

Ik moet dus extra opletten, dat ik niet in een monster verander.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
New Dawn zei:
Die woede die je voelde was er wellicht ook een beetje dankzij een verminderde "achja, boeie..." mentaliteit?
Mijn langdurige beneveling heeft mij uit gezapigheid teveel laten tolereren, nuchter ben ik geneigd te reageren.

Ik vind je stoer, ik zag je gebruikspatronen regelmatig langskomen, dat je deze van je af weet te schudden is bewonderingswaardig!
Klik om te vergroten...
Er komt inderdaad nog een heleboel meer persoonlijke ontwikkeling en besef van ongezonde patronen bij kijken. Ik heb de neiging om het altijd iedereen naar de zin te maken en hulp te bieden, zelfs als dat ten koste van mezelf gaat. Ik weet helemaal niet waar de grenzen liggen van wat ik zelf acceptabel vind.

Door dagelijks cannabis te gebruiken, gaat dat niet gemakkelijk verbeteren. Dat is nuchter al lastig genoeg om inzicht in te krijgen en zodanig te handelen dat dit verbetert.

Misschien doe ik de komende tijd in andermans ogen minder makkelijk of pas ik me niet meer als een kameleon aan elke situatie aan, cijfer ik mezelf niet meer weg en kom ik eens een keer op voor wat ik wil. Dat zou een mooi resultaat zijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Is dat meer mentale vermoeidheid (in de zin van: "vechten tegen craving bv")?
Of echt fysieke vermoeidheid (door herstel van organen, spieren, noem maar op)?
Klik om te vergroten...
Meer vermoeidheid van veel indrukken, zorgen, prikkels, gedachten, sociale interacties en plannen voor korte termijn. Aan het eind van de dag kan ik niet veel meer aan prikkels verwerken zonder er sjagerijnig van te worden. Ik heb er nog net geen hoofdpijn van.

Ik trok me normaal vaak even terug om te blowen en even te ontspannen om daarna weer vrolijk verder te kunnen. Ik denk ook niet dat dit per sé van het afkicken komt, maar dat ik dit altijd al had, maar beter aan kon door een THC-roes te gebruiken om de ergste stress even af te zwakken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Meer vermoeidheid van veel indrukken, zorgen, prikkels, gedachten, sociale interacties en plannen voor korte termijn. Aan het eind van de dag kan ik niet veel meer aan prikkels verwerken zonder er sjagerijnig van te worden
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.
Prikkels vragen ontzettend veel van je.
Klinkt inderdaad als dat blowen een pauze moment voor je was, en je even alleen kon zijn en ontprikkelen.

Probeer dit eens:
Neem een stuk fruit of kop koffie en ga ergens alleen zitten voor een paar minuten.
Mij hebben ze dit geleerd eerder dit jaar. Heb er keihard om gelachen destijds. Maar toch doe ik dat nu vaker, en het helpt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben een heel sociaal persoon, maar om dat duurzaam te zijn heb ik wel heel veel tijd nodig om in mijn eentje te kunnen zijn.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Afgelopen nacht heb ik slecht geslapen. Ik had erg veel dromen en werd na veel dromen even wakker om daarna in een volgende verstrikt te raken. Uiteraard ben ik wel gewoon vroeg opgestaan en naar mijn werk gegaan.

Daar heb ik geprobeerd niet al te druk te doen, maar dat was moeilijk. Eenmaal thuis heb ik gekookt en samen met mijn gezin gegeten. Daarna was mijn energie op en ben ik naar bed gegaan. Hopelijk wordt deze nacht iets minder chaotisch en rust ik wat uit.

Ook vandaag heb ik geen verlangen naar THC gehad.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Daarna was mijn energie op en ben ik naar bed gegaan.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is er geen fijnere plek op aarde voor jou momenteel.
Mijn nacht was redelijk waardeloos, maar om één of andere reden kon ik zelfs nog een beetje genieten van het onrustige gevoel voordat ik in slaap viel. Beetje observeren wat ik voelde en draaien en weer draaien. Gaat geen weken duren en hoe meer de onrust, hoe beter het gevoel dat volgt wanneer de rust terugkeert.

No pain, no gain!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Afgelopen nacht was wederom vol extreem realistische dromen. Ik werd ook weer vaak even wakker na zo'n droom. Er zaten minder leuke dromen bij, maar de laatste was wel leuk.

Ik mocht meespelen op dwarsfluit met een gezelschap Cubanen op Cuba. Wat verder opviel was dat ik ook enorm heb gezweten in mijn slaap.

Na die laatste droom ben ik maar uit bed gegaan. Ik vraag me wel een beetje af hoe lang dit gaat duren, maar dat merk ik uiteraard vanzelf.

Als dit het ergste is dat ik blijf ervaren nu ik geen THC gebruik, is dat goed te doen en mag ik niet klagen.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Afgelopen nacht was wederom vol extreem realistische dromen. Ik werd ook weer vaak even wakker na zo'n droom. Er zaten minder leuke dromen bij, maar de laatste was wel leuk.

Ik mocht meespelen op dwarsfluit met een gezelschap Cubanen op Cuba. Wat verder opviel was dat ik ook enorm heb gezweten in mijn slaap.

Na die laatste droom ben ik maar uit bed gegaan. Ik vraag me wel een beetje af hoe lang dit gaat duren, maar dat merk ik uiteraard vanzelf.

Als dit het ergste is dat ik blijf ervaren nu ik geen THC gebruik, is dat goed te doen en mag ik niet klagen.
Klik om te vergroten...
Ik herken wat jij wel een beetje
ik de k dat jij lichamelijk en geestelijk weer in balans moet komen maar dat dat tijd nodig heeft
de onrust ‘s nachts heb ik ook gehad als ik een aantal weken geen drugs had gebruikt maar na de derde week ongeveer werd dat minder en voelde ik mij een stuk beter
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb over een uurtje de eerste 2 weken zonder THC in mijn broekzak en ben er super blij mee.
Moet zeggen dat ik flink vermoeid ben op momenten van de dag, maar dit gaat verder erg lekker!

Ik hoop dat je je snel minder vermoeid voelt in de avond en denk dat je "feestje" met de phenibut ook wel een extra dipje kan geven in de dagen die volgen? Maarja, we moeten iets soms..

Succes en ik zal weer moeten geloven in mindere momenten, want nu gaat ie effe toppie hier!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Afgelopen nacht was het wederom een slaap die gevuld was met levendige dromen, waarvan ik me ook nu nog steeds veel kan herinneren.

Ik was vroeg opgestaan en heb veel gedaan, maar was ook al vroeg in de avond weer doodmoe. Dus maar weer om 19.30u in mijn bed gaan liggen. Ik heb de afgelopen 2 avonden niet veel anders gedaan.

Ik moet het maar gewoon accepteren en misschien wordt het weer beter. Het lijkt er paradoxaal op dat ik meer fut had toen ik dagelijks blowde dan nu. Maar het is nog te vroeg in mijn proces om dat te kunnen beweren.

Ik had graag nog iets ondernomen deze avond, maar dat zit er niet meer in. Waarschijnlijk heb ik het al druk genoeg in mijn droomwereld zometeen.

Gelukkig heb ik geen gedachtes om toch THC te gaan gebruiken. Ik ga het 'gewoon' prima volhouden deze maand. Doorzettingsvermogen, geduld en trots helpen me overal doorheen.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Afgelopen nacht was het wederom een slaap die gevuld was met levendige dromen,
Klik om te vergroten...
Toen ik stopte na enkele jaren dagelijks blowen, dan had ik ook een periode waarin ik veel droomde. Toen ik blowde droomde ik helemaal niet. Ik denk dat dromen ook verwerken is, van indrukken en gebeurtenissen. Misschien haal je nog wat in van afgelopen 30 jaar? Met een beetje geluk duurt dat extreme dromen niet lang meer, daarna kun je weer genieten van slapen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
StraffeNeel zei:
Toen ik stopte na enkele jaren dagelijks blowen, dan had ik ook een periode waarin ik veel droomde. Toen ik blowde droomde ik helemaal niet. Ik denk dat dromen ook verwerken is, van indrukken en gebeurtenissen. Misschien haal je nog wat in van afgelopen 30 jaar? Met een beetje geluk duurt dat extreme dromen niet lang meer, daarna kun je weer genieten van slapen.
Klik om te vergroten...
Ik droomde gelukkig wel de afgelopen 30 jaar, maar nu ik zonder THC slaap, zijn ze veel intenser en kan ik ze veel beter herinneren.

Ook vannacht was het weer een dolle boel. Dromen hebben volgens mij ook zeker een functie om alle indrukken, gevoelens, gedachten, wensen en angsten een plek te geven.

Ik merk het vanzelf of dit weer minder intensief gaat worden. Vergeleken bij de ernstige onthoudingsverschijnselen die mensen van andere middelen krijgen, is dit natuurlijk helemaal niet ernstig. Het zijn maar dromen.

Tussen de dromen zal ik waarschijnlijk ook wel diepere slaap hebben, maar daar is niets van te herinneren. Als ik nog 30 jaar levensindrukken moet verwerken, ben ik nog wel even bezig. 🙂

Ik hou het gewoon nog even vol zonder THC.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."