Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk zit er zo erg mee, wie heeft tips?

Ik zit er zo erg mee, wie heeft tips?

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Kun je een grove schatting geven?

Als je je heel slecht gaat voelen of als de slapeloosheid met een week niet over is kun je ‘t best even hulp inschakelen. Desnoods naar de eerste hulp. Cold turkey stoppen met Benzo’s kan gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zal het hieronder even verder toelichten aan de hand van een lijstje van mijn bestellingen.

OtherShore zei:
Vandaar ook mijn bezorgdheid. Tijdens mijn verslaving (erg vergelijkbaar met die van jou trouwens @daanwth ) heb ik weleens stellig beweerd dat ik pas een paar weken aan het gebruiken was en dat de hoeveelheden wel meevielen. Later moest ik op basis van mijn bestelgeschiedenis erkennen dat de hoeveelheden stimulerende rcs en benzos wel haast astronomisch waren en dat het eigenlijk eerder ging om maanden. In de waas van drugsgebruik kon ik gewoon geen goede inschatting maken van de ernst van mijn situatie.

Als er bij jou idd sprake is van ASS en ADHD (en ik herken wel een paar symptomen) dan zou ik mijn aandacht nu zoveel mogelijk richten op het diagnostische proces en een eventuele behandeling. Daar is echte winst te behalen, maar dan is het juist belangrijk dat je drugsvrij bent. Als stoppen niet lukt, om wat voor reden dan ook, is dit het moment om hulp te zoeken. Daar blijf ik op hameren, want juist bij ASS en ADHD kan zelfregulering een probleem zijn.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat ik geen zelfdiagnose mag en kan doen echter heb ik na heel wat onderzoek (het wordt dan gewoon een special interest, ofzo...) op het internet, het lezen van o.a bepaalde .gov research documents, reddit, boeken etc. kunnen concluderen dat de kans enorm aanwezig is dat ik ASS i.c.m. ADHD 'heb' - mijn 'gifted kid'/meerbegaafdheid en hoogsensitief zijn helpen dan ook niet mee, ben wel als kind ooit getest omdat mijn ouders mij niet aankonden omdat ik als kind al enorm onrustig was. Uit die test (ergens tussen mijn 8e en 12e levensjaar) kwam puur alleen naar voren: ''je bent hoogsensitief en erg intelligent maar je hebt gewoon meer uitdaging nodig'' - naar mijn mening moet er dus 'meer' met mij zijn...

Diagnose zou erg fijn zijn - hoe weinig vertrouwen (of juist mijn extreme zelfvertrouwen) ik heb in psychologen/psychiatristen moet ik dat echt gaan doen omdat ik mijn eigen grenzen niet weet en soms denk te weten dat iets goed voor mij is of juist helemaal niet doorheb dat ik zo veel schade aan doe...

Komt ie dan, het 'lijstje' (dit zijn dus de data waarop ik de spullen besteld heb, ik noem geen vendor maar moeilijk is het niet om dat te raden...)
Het is wel zo dat wanneer ik een benzo gebruikte dit enkel in de avond was en altijd maar een kwartje/0,75mg

16-07-23:

- 5g 3cmc
(deze had ik besteld voor een feestje op 22 juli, dus eigenlijk pas gebruikt vanaf 22 juli)

27-07-23:
- 10g 3-cmc
- 1 pellet (70mg 5-mapb + 20mg 2-fma + 2mg 5-meo-mipt) (dit pellet was voor op een feestje)
- 0.5g 2f-dck
- 10 pellets bromazolam (3mg)

09-08-23:
- 15g 3-cmc
- 1g 2f-dck

22-08-23:
- 15g 3-cmc
- 10 pellets bromazolam (3mg) (de vorigen waren nog niet op)
- 1g 2-fdck

07-09-23:
- 10g 3-cmc
- 1g 2f-dck
- 5g ED-DB

21-09-23:
- 10g 2-mmc
- 1g 2f-dck
- 10 pellets Pyrazolam (3mg)
- 1 pellet (70mg 5-mapb + 20mg 2-fma + 2mg 5-meo-mipt) (dit pellet was voor op een feestje)

28-09-23:
- 10g 2-mmc
- 5g 2-fma
- 1g 2f-dck

Dus helemaal vergeten te melden dat ik ook nog fluorketamine gebruikte.

Op moment van schrijven en na inventarisatie heb ik het volgenede nog over:
- 7.5g 2-mmc
- 0.5g 2f-dck
- 4.5g 2-fma
- 1g ED-DB
- 2 pellets bromazolam
- 8 pellets pyrazolam

De rekensom
Vanaf 22 juli (73 dagen)
- 3-cmc/2-mmc: 65g - 7.5g = 57.5g

Vanaf 27 juli (68 dagen)
- 2f-dck: 5.5g - 0.5g = 5g
- bromazolam (3mg): 20 - 2 = 18 pellets (54mg)

Vanaf 7 september (26 dagen)
- ed-db: 5g - 1g = 4g

Vanaf 21 september (12 dagen)
- pyrazolam (3mg): 10 - 8 = 2 pellets (6mg)

Vanaf 28 september (5 dagen)
- 2fma: 5g - 4.5g = 0.5g

Dit is een beetje het overzicht - wel moet ik zeggen dat wanneer je gemiddelde cijfers per dag zou uitrekenen dit een wat vertekend beeld geeft aangezien ik op een feestje meer gebruikte dan op een 'normale' doordeweekse dag. Ook kan het zijn dat ik bijvoorbeeld een keertje een pilletje XTC heb gebruikt, dat is onmogelijk voor mij om te weten.

Het zijn wel echt enorme hoeveelheden voor in ieder geval ongeveer 2/2,5 maand RC's.

Gemberthee zei:
Goed dat je hulp inschakelt. Ik heb zelf een tijdje ongeveer elke dag rc benzo gebruikt. Nooit meer dan 3 mg per dag. Inmiddels gebruik ik al een aantal maanden niets en dat voelt heerlijk.

Wat je nu even heel praktisch kan doen, terwijl je wacht op hulp:

- achterhalen hoeveel je hebt gebruikt (bestelgeschiedenis onderzoeken, even wat rekensommetjes doen)
- bijhouden wat je nu gebruikt
- Aston manual bekijken en voor jezelf doelen stellen.
- dagboeken schrijven om zelfinzicht te krijgen. Bv waarom het niet lukte om je beoogde doelen te behalen.

Ass en ad(h)d kunnen niet alleen de oorzaak zijn. Maar dat er iets onderliggends aan de hand is, is wel duidelijk. Ik wil je meegeven dat je hier uit kan komen. De huisarts/ praktijkondersteuner/ psycholoog zullen heel nuttig voor je zijn!
Klik om te vergroten...
Zoals je hierboven kan zien heb ik aan de hand van mijn bestelgeschiedenis een goede indicatie kunnen geven en is het naar mijns inziens best schrikbarend...

Je laatste stukje dat klopt zeker. Het is ook in het begin van het gebruik zo geweest dat mijn opa is overleden, een belangrijk en aanwezig persoon in mijn leven waar ik hecht contact en een hechte band mee had.
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is heel even geleden maar ik heb wel een mooie update.

Er is een hoop gebeurd in de goede richting!

Inmiddels ben ik van werkgever veranderd, ik werk nu voor een IT bedrijf die zich met hardware bezig houdt en ik ben daar begonnen op de afdeling verkoop en klantenservice. 40 uur fulltime! Veel leuker en uitdagender werk, dat helpt me enorm om van alle rotzooi af te blijven. Ook helpt het mee dat ik inmiddels heel wat middeltjes heb getest intussen en ben er ook enigszins op uitgekeken. Het was me toch achteraf gezien een partijtje goedkope troep. Ik zeg maar even wat, 2mmc, dat is net alsof ik zout aan het opsnuiven was maar dan nog viezer...

Ook ben ik afgestapt van het hebben van de dagelijkse drang naar stimulerende shit. Ja, ik kan mijzelf in het weekend wel wat gunnen en dat gaat goed. Bijvoorbeeld vandaag, ik wil eens wat proberen! Ik heb 3-FA besteld (samen met wat benzo's). Ongeveer ~30min geleden heb ik een hele lage dosis geprobeerd. Dat is meer om te ontdekken en niet meer om het feit dat ik het nodig heb om te functioneren.

Nu inmiddels ben ik zo ver dat ik weet van mezelf dat het zakje morgen weer dichtgaat en pas vrijdagavond uberhaupt weer aangeraakt mag worden.
(als ik er dan al zin in heb, anders blijft die mooi dicht liggen!)

Op 21 december heb ik ook mijn eerste echte 'trip' gehad met 4-HO-MET, hiervan had ik één 20mg pellet genomen met daarbij nog een beetje Ketamine.
Dit heeft mij de leukere kant van drugs laten zien, daarmee bedoel ik: de drugs waar niemand het over heeft, de tryptaminen.

Het stereotype ''Drugs = Fout'' klopt deels wel. Ik merk dat ik enorm verslavingsgevoelig ben voor stimulerende middelen, daardoor grijp ik ook naar kalmerend toe om mijzelf weer rustig te krijgen, mijn benzo's. Het was dus nogal een vicieuze cirkel waar ik in beland was.
Door de fysieke afkicksverschijnselen van de benzo's (brainzaps) werd mijn mentale verslaving aan stimulerende middelen weer wakker gemaakt, want zodra ik iets stimulerends nam waren die afkicksverschijnselen verdwenen.

De 2F-Ketamine gebruik heel soms nog thuis om tot rust te komen. Ik heb dan ook maar een klein beetje nodig en dan gaat het weer.
Ik weet dat ket meer mentaal is, dat wordt dus nog een battle in mijn hoofd, gelukkig is het geen lichamelijke battle!

Daarover gesproken, de lichamelijke battle (brainzaps) van de Benzo's lijken nu minder te worden.
Ik ben nu op mijn laatste reserves Bromazolam in combinatie met Flubromazepam langzaamaan aan het afbouwen, dus ik hoop dat dat nu goed blijft gaan!

Alles lijkt nu een beetje op zijn plek te vallen...
Over 2 weken ga ik contact opnemen met een soort coach/psychiater voor mijn mentale problemen waar ik tegenaan loop.

Het was heel gek maar tijdens mijn trip voelde ik het ook, ik denk dat 2024 echt mijn jaar wordt.
Nu nog waarmaken en de benzo's helemaal afbouwen :grin:

Ook ga ik eens kijken of ik voor mijzelf een dag kan inplannen voor een mooie (bijvoorbeeld LSD) trip.
Ik wil dan wel een mentale trip maken, misschien dat dan LSD niet echt lekker is om mee te beginnen?

Mochten jullie een goede, een beetje euforische maar wel heldere tryptamine weten, be my guest!
In ieder geval vond ik die 4-HO-MET een geweldige ervaring, ik heb mijn ogen uitgekeken, letterlijk!

Groetjes,
Daan
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
daanwth zei:
Het precieze gebruik heb ik geen idee van, had nooit het idee het bij te houden omdat ik niet verwacht had zo lang te gebruiken, was echt in een soort waas afgelopen weken…
Klik om te vergroten...
Vandaar ook mijn bezorgdheid. Tijdens mijn verslaving (erg vergelijkbaar met die van jou trouwens @daanwth ) heb ik weleens stellig beweerd dat ik pas een paar weken aan het gebruiken was en dat de hoeveelheden wel meevielen. Later moest ik op basis van mijn bestelgeschiedenis erkennen dat de hoeveelheden stimulerende rcs en benzos wel haast astronomisch waren en dat het eigenlijk eerder ging om maanden. In de waas van drugsgebruik kon ik gewoon geen goede inschatting maken van de ernst van mijn situatie.

Als er bij jou idd sprake is van ASS en ADHD (en ik herken wel een paar symptomen) dan zou ik mijn aandacht nu zoveel mogelijk richten op het diagnostische proces en een eventuele behandeling. Daar is echte winst te behalen, maar dan is het juist belangrijk dat je drugsvrij bent. Als stoppen niet lukt, om wat voor reden dan ook, is dit het moment om hulp te zoeken. Daar blijf ik op hameren, want juist bij ASS en ADHD kan zelfregulering een probleem zijn.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed dat je hulp inschakelt. Ik heb zelf een tijdje ongeveer elke dag rc benzo gebruikt. Nooit meer dan 3 mg per dag. Inmiddels gebruik ik al een aantal maanden niets en dat voelt heerlijk.

Wat je nu even heel praktisch kan doen, terwijl je wacht op hulp:

- achterhalen hoeveel je hebt gebruikt (bestelgeschiedenis onderzoeken, even wat rekensommetjes doen)
- bijhouden wat je nu gebruikt
- Aston manual bekijken en voor jezelf doelen stellen.
- dagboeken schrijven om zelfinzicht te krijgen. Bv waarom het niet lukte om je beoogde doelen te behalen.

Ass en ad(h)d kunnen niet alleen de oorzaak zijn. Maar dat er iets onderliggends aan de hand is, is wel duidelijk. Ik wil je meegeven dat je hier uit kan komen. De huisarts/ praktijkondersteuner/ psycholoog zullen heel nuttig voor je zijn!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is nogal wat. Lukt het je nog om te stoppen?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Okay @daanwth goed dat je dit even op een rijtje hebt gezet. Ik vind de hoeveelheid benzodiazepines en je gemiddelde dosering nog niet zo schrikbarend, maar het gebruik clustert zich wel samen aan het eind van deze periode, toch? Helaas is er meestal al sprake van gewenning en lichte lichamelijke afhankelijkheid als je 2 weken dagelijks gebruikt. Of je echt al in de gevarenzone zit rondom plotseling stoppen durf ik niet te zeggen. @dupont weet daar misschien meer van.

De hoeveelheid 3-cmc en 2-mmc vind ik wel erg hoog en dan gebruik je er nog andere stoffen bij (waaronder xtc). Ik vermoed dat het aardig wat tijd gaat kosten om van je gebruik te herstellen.

En als het gaat om je mogelijke diagnoses: mensen kunnen zelf vaak niet goed bepalen wat de juiste diagnose is, omdat ze te persoonlijk betrokken zijn bij hun eigen verhaal. Er is sowieso veel overlap tussen ADHD en ASS, dus het zou ook het een of het ander kunnen zijn, of toch allebei. Voor een ADHD en/of ASS diagnose moet je ook kijken naar je vroege jeugd en naar dingen die jij je misschien niet meer precies kan herinneren maar je ouders of leraren bijvoorbeeld wel. Dus het blijft een hypothese natuurlijk. Maar dat kan in mijn ogen niet zoveel kwaad, zolang je openstaat voor nieuwe ideeën.

Edit: Zolang er drugs in het spel zijn is het stellen van de juiste diagnose sowieso lastig, dus dat kan nog een reden zijn om te stoppen.
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Verslaving is en ziekte. Ik sukkel er al heel mijn leven mee. Maakt alles kapot met de tijd. Het is de eerste stap zetten dat het moeilijkst is. Dan volgt nog en lange weg. Uiteindelijk voel je je beter. Lichaamlijk, mentaal. Maar pas op. Er zijn valkuilen. Stress ,tegenslag in je leven enzo. Ik los mijn problemen op door te gebruiken. Maar ik werkelijkheid maak je alles gewoon erger. Je zit in en roes. Dagen weken. Tot alles op is. Dan valt de realiteit op je. En dan kan je kiezen ga ik zo voort of doe ik er iets aan voor je alles kapot maakt. Mijn huwelijk is daardoor kapot gegaan. Mijn kinderen kwijt. Berg schulden. Ik Kan zo blijven vertellen over mijn leven. En iedere keer trap ik er terug in om te gebruiken bij tegenslag. Nu zit ik weer in en dipje. Heb nep leren kennen en kan er gewoon niet afblijven. Terwijl alles eigenlijk goed ging in mijn leven. En nu weer alles afbrokkeld omdat ik niet kan stoppen met mijn verslaving te voeden.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het belangrijkste is dus leren omgaan met tegenslagen, teleurstellingen, emoties, gedachten, verwachtingen. Enz.

Leren om een nieuwe/andere/gezondere coping te vinden/maken.

Het leven is nu eenmaal ups en downs daar valt niet onderuit te komen. Afleiding van emoties en dergelijke is soms misschien helpend maar op langere termijn ongezond en ziekmakend.

Heel veel succes ❤
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Het belangrijkste is dus leren omgaan met tegenslagen, teleurstellingen, emoties, gedachten, verwachtingen. Enz.

Leren om een nieuwe/andere/gezondere coping te vinden/maken.

Het leven is nu eenmaal ups en downs daar valt niet onderuit te komen. Afleiding van emoties en dergelijke is soms misschien helpend maar op langere termijn ongezond en ziekmakend.

Heel veel succes ❤
Klik om te vergroten...
Dat is het net. Ik moet leren met mijn emoties om te gaan. Positieve emoties geen probleem. Maar negatieve emoties ,ja die los ik op met te gebruiken. En dat is niet ok. Ik voel me zoveel beter zonder die troep. Helder, meer energie,gelukkiger noem maar op. Mijn kinderen zijn mijn enige geluk in mijn leven. Ik ga mij daar aan optrekken. Mijn jongens hebben hun papa nodig. Ik word gelijk emotioneel nu😪😪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
@daanwth dank voor het delen. De hoeveelheid Benzo’s valt mee. Breng wat je nog over hebt naar de apotheek. Mocht dat niet lukken vernietig het zelf dan. Zorg dat je er niet meer bij kunt. Je zult je nog wel even rot voelen, dat gaat ook weer over.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
kikker1987 zei:
Dat is het net. Ik moet leren met mijn emoties om te gaan. Positieve emoties geen probleem. Maar negatieve emoties ,ja die los ik op met te gebruiken. En dat is niet ok. Ik voel me zoveel beter zonder die troep. Helder, meer energie,gelukkiger noem maar op. Mijn kinderen zijn mijn enige geluk in mijn leven. Ik ga mij daar aan optrekken. Mijn jongens hebben hun papa nodig. Ik word gelijk emotioneel nu😪😪
Klik om te vergroten...
Ook de emoties die je niet wil voelen willen er zijn. (Zonder oordeel)
Een emotie is niet slecht of goed het is wat het is.
Je bent niet je emoties ❤🌸
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Dat is nogal wat. Lukt het je nog om te stoppen?
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad nogal wat ja :| tot nu toe lukt het aardig.
Enige is vanacht ging ik slapen, was doodop van de terugreis, maar toch lukte het niet. Was zo onrustig maar ook enorm overrprikkeld. Van 16:00 tot 00:15 moeten reizen, ik haat het!!!
Toen maar een kwart pyrazolam genomen en heb zo heerlijk geslapen dat ik vandaag helemaal geen enkele drang heb om 2-mmc of iets anders te hoeven gebruiken :) Zeg ik wel leuk maar misschien dat ik morgen anders praat... Nu er nog voor zorgen dat ik vanacht ook zonder kan.

OtherShore zei:
Okay @daanwth goed dat je dit even op een rijtje hebt gezet. Ik vind de hoeveelheid benzodiazepines en je gemiddelde dosering nog niet zo schrikbarend, maar het gebruik clustert zich wel samen aan het eind van deze periode, toch? Helaas is er meestal al sprake van gewenning en lichte lichamelijke afhankelijkheid als je 2 weken dagelijks gebruikt. Of je echt al in de gevarenzone zit rondom plotseling stoppen durf ik niet te zeggen. @dupont weet daar misschien meer van.

De hoeveelheid 3-cmc en 2-mmc vind ik wel erg hoog en dan gebruik je er nog andere stoffen bij (waaronder xtc). Ik vermoed dat het aardig wat tijd gaat kosten om van je gebruik te herstellen.

En als het gaat om je mogelijke diagnoses: mensen kunnen zelf vaak niet goed bepalen wat de juiste diagnose is, omdat ze te persoonlijk betrokken zijn bij hun eigen verhaal. Er is sowieso veel overlap tussen ADHD en ASS, dus het zou ook het een of het ander kunnen zijn, of toch allebei. Voor een ADHD en/of ASS diagnose moet je ook kijken naar je vroege jeugd en naar dingen die jij je misschien niet meer precies kan herinneren maar je ouders of leraren bijvoorbeeld wel. Dus het blijft een hypothese natuurlijk. Maar dat kan in mijn ogen niet zoveel kwaad, zolang je openstaat voor nieuwe ideeën.

Edit: Zolang er drugs in het spel zijn is het stellen van de juiste diagnose sowieso lastig, dus dat kan nog een reden zijn om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ja klopt dat het nu de laatste periode nogal samen is gekomen het gebruik.

Ja klopt en daar schrik ik ook van. Ik wil nog wel graag mijn neus en de functies die bij mijn neus horen intact willen houden, vandaar ook extra schrik moment... Herstellen gaat zeker even duren omdat ik merk als ik niet gebruik(t) (heb) dat dan echt de lichamelijke drang zo enorm hoog is, mentaal heb ik helemaal niet de neiging om weer te gaan nemen omdat ik weet dat die middelen vrij weinig effect meer hebben op mij, de fun is er echt al vanaf en ik ervaar alleen maar de comedown, niet de high die je zou moeten ervaren...

De overlap ben ik mij zeker van bewust, heb inmiddels zo veel gelezen over stoornissen (persoonlijkheid/ontwikkeling etc.), overlaps, potentiele symptomen en overlap tussen verschillende ''aandoeningen'' Het kan ook C-PTSD zijn, ach ik kan het zelf niet super goed bepalen ofc (maar wel een gevoel erbij hebben...) Van mijn jeugd heb ik amper herinneringen, alleen als ik een foto zie of verhaal hoor dat het dan misschien boven komt drijven, al heb ik al wat wat van mijn ouders gehoord over mijn jeugd... Aardig wat dingen waarvan ik nu denk: HA! ja dat is ASS of dat is ADHD - als klein kind tijdens de vakantie stopten we langs de weg en wilde we de sneeuw bekijken die daar lag (enorm hoog) en mijn moeder plaatste mijn in de sneeuw (optillen) en ik schreeuwde/jankte het uit, terwijl er niks aan de hand was (dat bevestigt al iets)

(p.s @OtherShore als jij er voor open staat zou ik graag in dm (of andere contactmethode) jouw verhaal willen aanhoren van ADHD/ASS en of ik je dan wat vragen kan stellen?)

kikker1987 zei:
Verslaving is en ziekte. Ik sukkel er al heel mijn leven mee. Maakt alles kapot met de tijd. Het is de eerste stap zetten dat het moeilijkst is. Dan volgt nog en lange weg. Uiteindelijk voel je je beter. Lichaamlijk, mentaal. Maar pas op. Er zijn valkuilen. Stress ,tegenslag in je leven enzo. Ik los mijn problemen op door te gebruiken. Maar ik werkelijkheid maak je alles gewoon erger. Je zit in en roes. Dagen weken. Tot alles op is. Dan valt de realiteit op je. En dan kan je kiezen ga ik zo voort of doe ik er iets aan voor je alles kapot maakt. Mijn huwelijk is daardoor kapot gegaan. Mijn kinderen kwijt. Berg schulden. Ik Kan zo blijven vertellen over mijn leven. En iedere keer trap ik er terug in om te gebruiken bij tegenslag. Nu zit ik weer in en dipje. Heb nep leren kennen en kan er gewoon niet afblijven. Terwijl alles eigenlijk goed ging in mijn leven. En nu weer alles afbrokkeld omdat ik niet kan stoppen met mijn verslaving te voeden.
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk en dat is iets wat heel veel mensen niet beseffen: het is een ziekte die je soort van overneemt. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat er in mijn hoofd twee 'personen' of persoonlijkheden aanwezig zijn (beetje zoals een duiveltje en een engeltje) en steeds die tweestrijd moet meemaken.. Ik heb zelf ook geen 'stem' in mijn hoofd (zo'n ''inner -dialogue'') maar ervaar soms twee dingen door elkaar (beetje zoals dubbele diagnose ASS+ADHD)

N3K0 zei:
Het belangrijkste is dus leren omgaan met tegenslagen, teleurstellingen, emoties, gedachten, verwachtingen. Enz.

Leren om een nieuwe/andere/gezondere coping te vinden/maken.

Het leven is nu eenmaal ups en downs daar valt niet onderuit te komen. Afleiding van emoties en dergelijke is soms misschien helpend maar op langere termijn ongezond en ziekmakend.

Heel veel succes ❤
Klik om te vergroten...
kikker1987 zei:
Dat is het net. Ik moet leren met mijn emoties om te gaan. Positieve emoties geen probleem. Maar negatieve emoties ,ja die los ik op met te gebruiken. En dat is niet ok. Ik voel me zoveel beter zonder die troep. Helder, meer energie,gelukkiger noem maar op. Mijn kinderen zijn mijn enige geluk in mijn leven. Ik ga mij daar aan optrekken. Mijn jongens hebben hun papa nodig. Ik word gelijk emotioneel nu😪😪
Klik om te vergroten...
N3K0 zei:
Ook de emoties die je niet wil voelen willen er zijn. (Zonder oordeel)
Een emotie is niet slecht of goed het is wat het is.
Je bent niet je emoties ❤🌸
Klik om te vergroten...
En dat is dus mijn grootste probleem geweest. Vanaf jongs af aan was ik heel erg autonoom, mijn ouders konden dat wellicht niet handelen. Ook hebben mijn ouders zelf ook best wel issues gehad met het opgroeien en de opvoeding vanuit hun ouders, iets wat ze dan ook op mijn door hebben gegeven.

Ik ben bijna een kopie van m'n vader, heel intelligent, social awkward, special interests, in de richting van ASS dus... Maar mijn vader heeft een moeder gehad die heeeel veeeeel (alcohol) dronk en daar uiteindelijk ook aan overleden is, heb mijn oma nooit gekend, en dat is iets wat ook zeerzeker impact heeft gehad op mijn vader. Zijn broertje en zusje (mijn oom en tante) hebben beiden ook geen relatie of iets dergelijks, dat zegt ook al genoeg!
Mijn moeder is heel erg lief (ben wel een moederskindje) alleen is ook weer een geval apart, heeft narcistische trekjes maar is geen narcist, evenals haar moeder (mijn oma) waar ze sprekend op lijkt. Het zou goed 'high functioning' ASS kunnen zijn. Ze heeft daarnaast wel meegemaakt dat haar vader (mijn opa, die er helaas niet meer is dus) voor werk in Amerika was en ze dus tijdens haar jeugd heel veel zelf heeft moeten doen met haar broertje (mijn oom) waardoor ze altijd een soort controle wilt hebben, iets wat ze ook over mij wilt hebben (dus heb haar verteld over mijn mentale struggles en ze zegt ''ik vind het moeilijk want ik wil je ook heel graag helpen'' - opeens komt ze ook met dat ze graag financieel support wilt geven (zegt ze zelf) echter was dat voorheen niet zo zeer taboe maar wel iets waar ze heel goed over na moest denken, en nu opeens dus wel...)

Enfin, ik heb dus zelf enorme moeite met het herkennen en dan ook uiten van emoties. Heb vanaf jongs af aan al mijn gevoelens/emoties/gedachtes een soort weggestopt totdat de emmer overliep en alles er in één keer uitkwam. Gaandeweg nu steeds vaker dat ik het beter kan herkennen en ook weet wat ik dan moet doen om het te verwerken. Dat verwerken is nog een dingetje, ik weet nu ook steeds beter dat het mij gewoon veel tijd kost om iets te verwerken en dan eventueel een antwoord klaar te hebben of een reactie te geven.!

dupont zei:
@daanwth dank voor het delen. De hoeveelheid Benzo’s valt mee. Breng wat je nog over hebt naar de apotheek. Mocht dat niet lukken vernietig het zelf dan. Zorg dat je er niet meer bij kunt. Je zult je nog wel even rot voelen, dat gaat ook weer over.
Klik om te vergroten...
Naar de apotheek? :P Kunnen ze er wat mee dan?
Qua hoeveelheid inderdaad niet schokkend, ik heb niet heel veel nodig (180cm/63kg) om wat te merken.

Dank jullie allen (nu al) voor deze support. Ik ga dit weekend lekker rustig aan doen, lekker doen wat ik zelf wil. En nu, als ze komen, de craving proberen tegen te gaan. Potje gamen (CS2!), wat chocolade eten of anders muziek luisteren of een beetje door tiktok scrollen en eventueel wat youtube filmpjes kijken ter afleiding zal wel helpen denk ik! <3
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
daanwth zei:
Het kan ook C-PTSD zijn
Klik om te vergroten...
Oh, dat is wel iets totaal anders 😅 Alhoewel trauma’s relatief vaak voorkomen bij mensen met ASS.
daanwth zei:
Het zou goed 'high functioning' ASS kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Dat is geen officiële diagnose, maar ik snap wat je bedoelt.
daanwth zei:
p.s @OtherShore als jij er voor open staat zou ik graag in dm (of andere contactmethode) jouw verhaal willen aanhoren van ADHD/ASS en of ik je dan wat vragen kan stellen?)
Klik om te vergroten...
Je mag me een dm sturen. Ik denk niet dat ik mijn hele verhaal ga uittypen 😅 maar we kunnen zeker even verder praten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
daanwth zei:
Naar de apotheek? :P Kunnen ze er wat mee dan?
Qua hoeveelheid inderdaad niet schokkend, ik heb niet heel veel nodig (180cm/63kg) om wat te merken.
Klik om te vergroten...
Ze kunnen het vernietigen, hoe precies weet ik niet, maar zonder dat het in het drink- of oppervlaktewater belandt. Op zich kun je het door de WC spoelen om er vanaf te zijn hoor, maar als veel mensen dat doen wordt waterzuivering steeds complexer.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Ze kunnen het vernietigen, hoe precies weet ik niet, maar zonder dat het in het drink- of oppervlaktewater belandt. Op zich kun je het door de WC spoelen om er vanaf te zijn hoor, maar als veel mensen dat doen wordt waterzuivering steeds complexer.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook nog een hele zak bromazolam liggen die ik moet vernietigen, maar beetje gek als ik daarmee naar de apotheek ga ofzo 🤷
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Okay @daanwth goed dat je dit even op een rijtje hebt gezet. Ik vind de hoeveelheid benzodiazepines en je gemiddelde dosering nog niet zo schrikbarend, maar het gebruik clustert zich wel samen aan het eind van deze periode, toch? Helaas is er meestal al sprake van gewenning en lichte lichamelijke afhankelijkheid als je 2 weken dagelijks gebruikt. Of je echt al in de gevarenzone zit rondom plotseling stoppen durf ik niet te zeggen. @dupont weet daar misschien meer van.

De hoeveelheid 3-cmc en 2-mmc vind ik wel erg hoog en dan gebruik je er nog andere stoffen bij (waaronder xtc). Ik vermoed dat het aardig wat tijd gaat kosten om van je gebruik te herstellen.

En als het gaat om je mogelijke diagnoses: mensen kunnen zelf vaak niet goed bepalen wat de juiste diagnose is, omdat ze te persoonlijk betrokken zijn bij hun eigen verhaal. Er is sowieso veel overlap tussen ADHD en ASS, dus het zou ook het een of het ander kunnen zijn, of toch allebei. Voor een ADHD en/of ASS diagnose moet je ook kijken naar je vroege jeugd en naar dingen die jij je misschien niet meer precies kan herinneren maar je ouders of leraren bijvoorbeeld wel. Dus het blijft een hypothese natuurlijk. Maar dat kan in mijn ogen niet zoveel kwaad, zolang je openstaat voor nieuwe ideeën.

Edit: Zolang er drugs in het spel zijn is het stellen van de juiste diagnose sowieso lastig, dus dat kan nog een reden zijn om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Er zit veel wijsheid in deze post. (En de anderen uiteraard ook). Maar ik denk dat je er goed aan doet om af en toe deze post erbij te houden. Heb de indruk dat je makkelijk kan "zweven" in je eigen gedachten en deze post zet je benen aan de grond. Het lijkt me voor jou nuttig nu.

Ik ken alleen de benzo rc's en jouw gebruikt lijkt op mijn gebruik. Hoewel het bij mij zich nooit heeft samen geclusterd. Ik dacht dat stoppen een hel zou zijn, maar vond het enorm meevallen. Geen idee waarom het bij mij zo soepel ging. Maar ik denk wel: als ik het kan, kan jij het ook. Echter de stimulerende middelen heb ik nooit gebruikt.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben trouwens niet in 1 x gestopt met benzodiazepines. Ik begon eerst met antidepressiva (Citalopram 20 mg) en 2 weken Oxazepam 10 tot 20 mg per dag. Na die twee weken geen benzo meer aangeraakt.

Mocht je problemen ervaren in de benzo afbouw, mag je me contacten.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
kikker1987 zei:
Dat is het net. Ik moet leren met mijn emoties om te gaan. Positieve emoties geen probleem. Maar negatieve emoties ,ja die los ik op met te gebruiken. En dat is niet ok. Ik voel me zoveel beter zonder die troep. Helder, meer energie,gelukkiger noem maar op. Mijn kinderen zijn mijn enige geluk in mijn leven. Ik ga mij daar aan optrekken. Mijn jongens hebben hun papa nodig. Ik word gelijk emotioneel nu😪😪
Klik om te vergroten...
Misschien met je psycholoog kijken of je baat zou hebben bij emotie regulatie therapie maar misschien krijg je dat al wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
Ik heb ook nog een hele zak bromazolam liggen die ik moet vernietigen, maar beetje gek als ik daarmee naar de apotheek ga ofzo 🤷
Klik om te vergroten...
Probeer het maar :)

Uit de comfort zone 👍

@Koffieb00n als apotheek nog te oncomfortabel is kan KCA ook bij 't afvalstation.
s
sedativenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een goede tip: Kijk uit met de GGZ en over jezelf praten bij die mensen en zoek eerst je huisarts op.

Afkicken van al dat spul moet je gewoon doen die weg lijd nergens naar wens jou veel sterkte succes liefde en kracht toe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."