Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGa je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad (groeps) therapie aan. Je verhaal is heel herkenbaar en dat heeft mij zo veel goeds gebracht.
A
Addict103

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zit alweer bijna op 3 dagen clean en het gaat me zo gemakkelijk af.. ik vind oprecht weer geluk in het gewone dagelijkse leven en voel me echt fitter dan ik ooit heb gedaan in afgelopen jaar..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Addict103 zei:
Ik zit alweer bijna op 3 dagen clean en het gaat me zo gemakkelijk af.. ik vind oprecht weer geluk in het gewone dagelijkse leven en voel me echt fitter dan ik ooit heb gedaan in afgelopen jaar..
Klik om te vergroten...
Kun je nagaan wat een half jaar of een jaar met je gaat doen!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Keep it up !
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fijn te horen dat het nu zo goed gaat. De eerste fase wordt ook wel de “lovedrunk” fase genoemd. Weet dat die voorbij gaat. Het gaat op termijn ook wel eens moeilijker worden. Goed om na te denken wat voor andere invulling je in je leven wilt introduceren ter vervanging van drugs. Zodat er geen leegte ontstaat. Je laat niet alleen iets achter, je begint ook met wat nieuws.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Addict103 zei:
Ik zit alweer bijna op 3 dagen clean en het gaat me zo gemakkelijk af.. ik vind oprecht weer geluk in het gewone dagelijkse leven en voel me echt fitter dan ik ooit heb gedaan in afgelopen jaar..
Klik om te vergroten...
Pas op dat je je waakzaamheid niet verliest door je goede humeur. Dat was jarenlang mijn valkuil.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pas goed op, er zullen ongetwijfeld momenten komen dat de verslaving duivel 😈 met zijn staart gaat zwaaien en in je oor gaat fluisteren dat het allemaal niet zo erg is en dat je er best wel weer aan toe bent om toch een keertje wat te nemen.
Op die momenten kan zelfs de telefoon pakken en een kameraad even bellen genoeg zijn om die cravings te kunnen cancelen.
Lukt dit niet zoek een simpele activiteit die je gedachten even kan verzetten.
Een craving duurt zelden langer dan een half uur...daar moet je echt even doorheen.
Alle sterkte toegewenst en als ik het kan, dan kun jij het ook, zo drink ik al meer dan 25 jaar geen alcohol meer na een zware alcohol verslaving.....houd vol en blijf weg van die witte poeders!
J
JessiejazzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi,

ik heb sinds afgelopen jaar ook een 3MMC verslaving ontwikkeld. Het gaat op en af en ik leef vaak een dubbel leven omdat niemand weet van mijn gebruik. Mijn vraag is, wat als ik naar de huisarts stap, wat kan ik dan verwachten? Moet ik meteen naar een verslavingskliniek? Of zijn er mensen die doormiddel van medicatie ook gered zijn deels?
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey Cat, wat naar dat je dit doormaakt. Weet jouw omgeving het en heb je al eens een huisarts gesproken? In elk geval goed van je dat je het hier plaatst!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ulixes zei:
Hey Cat, wat naar dat je dit doormaakt. Weet jouw omgeving het en heb je al eens een huisarts gesproken? In elk geval goed van je dat je het hier plaatst!
Klik om te vergroten...
Nee mijn omgeving weet het niet, en naar de huisarts durf ik niet want ik zit midden in mijn adhd traject. Pas de diagnose gekregen en binnenkort therapie ervoor. Ik wil niet zon bom laten vallen. Ik wil eerst kijken of het op deze manier lukt.
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nog een halve gram liggen. Ik wil hem zo graag weggooien maar iets houdt me tegen. Heeft iemand hier tips voor?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Addict103 zei:
Ik heb nog een halve gram liggen. Ik wil hem zo graag weggooien maar iets houdt me tegen. Heeft iemand hier tips voor?
Klik om te vergroten...
Weggooien is je 2e goede stap 😉
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Weggooien is je 2e goede stap 😉
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, ik ga me er even mentaal op voorbereiden. Eerst even een blokje om wandelen
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#14
Addict103 zei:
Dat is zeker waar, ik ga me er even mentaal op voorbereiden. Eerst even een blokje om wandelen
Klik om te vergroten...
Meteen impulsief weggooien, dan kun je niet meer terugkrabbelen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het super knap dat je het meteen hebt gedaan! Dit is weer een stap in de goede richting!
Je kan dit!!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#16
DjYella zei:
Meteen impulsief weggooien, dan kun je niet meer terugkrabbelen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het in de wc gedumpt. Mixed feelings. De verslaving vind het zonde maar mn hoofd en hartje zijn er blij mee.Ik 'moest' wel 1 laatste puntje nemen. Slaat natuurlijk weer nergens op, dat puntje doet niks voor me. Blijft me verbazen hoe sterk een verslaving kan zijn. Ach ja, we moeten allemaal ergens beginnen. En als iemand dit leest en in hetzelfde schuitje zit: Doe met me mee!!! Samen staan we sterk!! You are not Alone.
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#17
DjYella zei:
Ik vind het super knap dat je het meteen hebt gedaan! Dit is weer een stap in de goede richting!
Je kan dit!!
Klik om te vergroten...
Heb ook meteen de app 'i AM sober' gedownload. Dan kan ik zo mijn mijlpalen bijhouden.

Ik heb gisteren pas dit drugs forum ontdekt. En echt waar, wat houd ik van deze community! Ik voel me eindelijk niet meer alleen en gehoord. Ik haal er zo veel kracht, inspiratie en motivatie uit!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wees je ervan bewust dat je verslaving altijd tegen je zal blijven liegen. En dat de waarheid is dat je vele malen beter af bent zonder.

Het leven wordt echt weer leuk. Dat ondervind ik nu zelf ook na 20 jaar dagelijks gebruik (waarvan 10 jaar ook dagelijks harddrugs). Succes!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#19
RnB_fan zei:
Wees je ervan bewust dat je verslaving altijd tegen je zal blijven liegen. En dat de waarheid is dat je vele malen beter af bent zonder.

Het leven wordt echt weer leuk. Dat ondervind ik nu zelf ook na 20 jaar dagelijks gebruik (waarvan 10 jaar ook dagelijks harddrugs). Succes!
Klik om te vergroten...
Ja, het sluipt er zo in. Daarom is het wel fijn dat ik dit forum heb ontdekt. Dan heb je een stuk meer bewustwording en je staat er niet alleen voor. Dankjewel!!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien kun je een bezoekje brengen naar de NA.

Samen met iemand stoppen klinkt leuk maar kan ook weer gevaarlijk zijn.
Je kan elkaar onbewust overhalen en elkaar mee nemen in shit.

Ja steunen kan ook totdat het bij de ander (of jou) te hoog zit en je dan alsnog gaat gebruiken.
Wat doe je dan? Ben je eerlijk? Is de ander eerlijk?
Hoevaak accepteer je dat?
Wat als de ander wil gebruiken en jou belt voor steun hoe sterk ben je dan om niet te gebruiken? Om nee te blijven zeggen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."