Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De go-to drug. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum die allemaal hebben. We hebben allemaal een soort drugs die altijd precies aan je behoeftes voldoet. Voor de een is dat een jointje, de ander 3mmc of coke. In mijn geval is het 3mmc. Het begon als recreatief gebruik, steeds meer vrienden gingen het doen dus ik kwam steeds vaker in aanraking met het spul. Ik merkte dat ik er niet alleen heel blij, wakker en praterig van werd, maar ik werd er ook creatief en geconcentreerd van. Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ik adhd had maar ik was nooit getest. Toen ik een grote oprdacht voor school moest maken dacht ik:'ik kan wel een klein beetje nemen, dan ben ik geconcentreerd en creatief'. De opdracht was niet in 1 keer klaar dus een paar dagen later deed ik het opnieuw. Tijdens uitgaan waren drankjes altijd zo duur dus ook in de club begon ik 3m te gebruiken. En ja, zo is het er in geslopen. Het is zo ver gekomen dat ik per week 5+gram gebruik. Mijn neus is helemaal kapot van binnen. Er is zelfs een deel weggesleten. Ik ben gestopt met mijn opleiding en werk alleen nog. Ook op werk gebruikte ik. Ik maakte bommetjes en om de paar uur nam ik er dan 1. Op dit moment ben ik meer dan 48 uur bezig en is er 2.5 gram doorheen gegaan. En voor wat? Na 24 uur voelde ik al vrijwel geen leuke effecten meer. Het ding is, al heb ik het op zak of in mijn kamer, dan gaat alles op. Na het eerste puntje voelt het alsof iets in je hoofd je overneemt en je dwingt om die drugs te gebruiken. Ja, ik ben verslaafd. Ik had zelf nooit verwacht dat ik verslaafd zou worden. In ben een meisje en ben pas 18 jaar. Verslaving is echt iets wat ik niemand toe wens, en voor iedereen die ook worstelt met een verslaving: je bent zo onwijs sterk, ik ben super trots op je!! Houd je hoofd boven water. Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg - Loesje. Dit gedichtje laat mij ergens aan denken. Ik wil stoppen met 3mmc, ik weet wat mijn doel is. Clean zijn van drugs. Ik weet wat ik ervoor moet doen: afleiding zoeken, uit de buurt blijven, zorgen dat je geen mogelijkheid hebt om het te halen, praten met mensen etc. Etc. Ik weet wat ik moet doen, maar in mijn eentje raak ik verdwaald. Echter merk ik dat als ik niet alleen ben, ik sterker ben. Ik kan beter volhouden. Aan jullie de vraag wie er met mij wilt verdwalen? Ik weet de weg. Wie zit in hetzelfde schuitje als ik en wilt samen stoppen met 3mmc en elkaar daarmee helpen/motiveren. Ik weet dat we het kunnen. Je moet gewoon echt een 2e persoon hebben. Want op onszelf zijn we niet te vertrouwen. I mean, ik wil geen drugs en een uur later ben ik me neus aan het poederen en denk ik: shit, hoe is dat zo snel gegaan. Bravo als je tot het einde van dit bericht bent gekomen. En onthoud: je staat er niet alleen voor. Iedereen mag me een berichtje sturen als je er even doorheen zit, ik praat graag!! Xoxo Cat"
"Ulixes zei: Hey Cat, wat naar dat je dit doormaakt. Weet jouw omgeving het en heb je al eens een huisarts gesproken? In elk geval goed van je dat je het hier plaatst! Klik om te vergroten... Nee mijn omgeving weet het niet, en naar de huisarts durf ik niet want ik zit midden in mijn adhd traject. Pas de diagnose gekregen en binnenkort therapie ervoor. Ik wil niet zon bom laten vallen. Ik wil eerst kijken of het op deze manier lukt."
"Ik heb nog een halve gram liggen. Ik wil hem zo graag weggooien maar iets houdt me tegen. Heeft iemand hier tips voor?"
"Zeehond zei: Weggooien is je 2e goede stap 😉 Klik om te vergroten... Dat is zeker waar, ik ga me er even mentaal op voorbereiden. Eerst even een blokje om wandelen"
"DjYella zei: Meteen impulsief weggooien, dan kun je niet meer terugkrabbelen. Klik om te vergroten... Ik heb het in de wc gedumpt. Mixed feelings. De verslaving vind het zonde maar mn hoofd en hartje zijn er blij mee.Ik 'moest' wel 1 laatste puntje nemen. Slaat natuurlijk weer nergens op, dat puntje doet niks voor me. Blijft me verbazen hoe sterk een verslaving kan zijn. Ach ja, we moeten allemaal ergens beginnen. En als iemand dit leest en in hetzelfde schuitje zit: Doe met me mee!!! Samen staan we sterk!! You are not Alone."
"DjYella zei: Ik vind het super knap dat je het meteen hebt gedaan! Dit is weer een stap in de goede richting! Je kan dit!! Klik om te vergroten... Heb ook meteen de app 'i AM sober' gedownload. Dan kan ik zo mijn mijlpalen bijhouden. Ik heb gisteren pas dit drugs forum ontdekt. En echt waar, wat houd ik van deze community! Ik voel me eindelijk niet meer alleen en gehoord. Ik haal er zo veel kracht, inspiratie en motivatie uit!"
"Update, het is nog niet gelukt. Ik zut nu alweer 48 uur. Ik heb nu alle dealers verwijderd van mijn mobiel. Ik ga proveren te focussen op goed eten, goed slapen, werken en sporten"
"Hoe gaat het nu?"
"r_p_05 zei: Ik denk niet dat er nu een manier is waardoor ik kan stoppen, want ik heb al meerdere keren geprobeerd te stoppen of dat een vriendin mij wilde helpen maar er zit zoveel meer onder men verslaving, dus ik heb echt professionele hulp nodig. ik probeer naar meetings te gaan, al vind ik dat soms erg moeilijk Klik om te vergroten... Heyy, neem een kijkje op mijn forum. Ik wil ook stoppen. Misschien kunnen we elkaar helpen?"
"r_p_05 zei: Nee, ik ben niet altijd 3 nachten wakker, het verschilt gewoon een beetje met hoe ik mij voel. En ik probeer ook echt wel goed voor mezelf te zorgen maar het lukt me gewoon niet Ik krijg gewoon geen eten naar binnen Douchen, tandenpoetsen enz kost me echt zoveel energie Klik om te vergroten... Same. Door het gebruiken blijf ik me lichaam maar uitputten. Het is nu zo erg dat ik bijna de hele dag alleen maar in bed lig te gebruiken en rond neus op het drugsforum voor hulp. Ik wil er vanaf. Het is zo raar, wanneer ik nuchter ben is er dus op een punt een moment dat ik denk; ik wil 3mmc. En vanaf dat punt verlies ik controle. Het eerst volgende ding wanneer ik bewust ben is bij de helse pijn in mijn neus."