Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGa je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De go-to drug. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum die allemaal hebben. We hebben allemaal een soort drugs die altijd precies aan je behoeftes voldoet. Voor de een is dat een jointje, de ander 3mmc of coke. In mijn geval is het 3mmc.

Het begon als recreatief gebruik, steeds meer vrienden gingen het doen dus ik kwam steeds vaker in aanraking met het spul. Ik merkte dat ik er niet alleen heel blij, wakker en praterig van werd, maar ik werd er ook creatief en geconcentreerd van. Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ik adhd had maar ik was nooit getest. Toen ik een grote oprdacht voor school moest maken dacht ik:'ik kan wel een klein beetje nemen, dan ben ik geconcentreerd en creatief'. De opdracht was niet in 1 keer klaar dus een paar dagen later deed ik het opnieuw. Tijdens uitgaan waren drankjes altijd zo duur dus ook in de club begon ik 3m te gebruiken. En ja, zo is het er in geslopen. Het is zo ver gekomen dat ik per week 5+gram gebruik. Mijn neus is helemaal kapot van binnen. Er is zelfs een deel weggesleten. Ik ben gestopt met mijn opleiding en werk alleen nog. Ook op werk gebruikte ik. Ik maakte bommetjes en om de paar uur nam ik er dan 1. Op dit moment ben ik meer dan 48 uur bezig en is er 2.5 gram doorheen gegaan. En voor wat? Na 24 uur voelde ik al vrijwel geen leuke effecten meer. Het ding is, al heb ik het op zak of in mijn kamer, dan gaat alles op.

Na het eerste puntje voelt het alsof iets in je hoofd je overneemt en je dwingt om die drugs te gebruiken. Ja, ik ben verslaafd. Ik had zelf nooit verwacht dat ik verslaafd zou worden. In ben een meisje en ben pas 18 jaar. Verslaving is echt iets wat ik niemand toe wens, en voor iedereen die ook worstelt met een verslaving: je bent zo onwijs sterk, ik ben super trots op je!! Houd je hoofd boven water.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg - Loesje.
Dit gedichtje laat mij ergens aan denken. Ik wil stoppen met 3mmc, ik weet wat mijn doel is. Clean zijn van drugs. Ik weet wat ik ervoor moet doen: afleiding zoeken, uit de buurt blijven, zorgen dat je geen mogelijkheid hebt om het te halen, praten met mensen etc. Etc. Ik weet wat ik moet doen, maar in mijn eentje raak ik verdwaald. Echter merk ik dat als ik niet alleen ben, ik sterker ben. Ik kan beter volhouden. Aan jullie de vraag wie er met mij wilt verdwalen? Ik weet de weg. Wie zit in hetzelfde schuitje als ik en wilt samen stoppen met 3mmc en elkaar daarmee helpen/motiveren. Ik weet dat we het kunnen. Je moet gewoon echt een 2e persoon hebben. Want op onszelf zijn we niet te vertrouwen. I mean, ik wil geen drugs en een uur later ben ik me neus aan het poederen en denk ik: shit, hoe is dat zo snel gegaan.

Bravo als je tot het einde van dit bericht bent gekomen. En onthoud: je staat er niet alleen voor. Iedereen mag me een berichtje sturen als je er even doorheen zit, ik praat graag!!

Xoxo
Cat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
R
ReleaveLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, bedankt voor je verhaal!
Hoe gaat het nu?
Ik zelf gebruik 3mmc en andere Cathinones (o.a. 4mmc, 2mmc en 3cmc) sinds deze zomer.
Zit niet bij dagelijks gebruik maar wel bijna elk weekend, dan soms ook gelijk twee a drie dagen of nog een beetje op maandag, soms ook al op donderdagavond en dan gelijk een beetje op mn werk op vrijdag. Of als ik slecht geslapen heb en iets belangrijks moet doen waarvoor ik me zelfverzekerd en scherp wil voelen. Jouw post helpt mij bij de realisatie dat je met dit spul niet lichtvoetig om moet gaan.
Het is echt opvallend hoe het bij deze drugs in je eigen hoofd allemaal nog onschuldig lijkt zelfs als je lichaam na de comedown duidelijk laat merken dat ie rust nodig heeft. Het stemmetje roept: misschien een beetje van dat poeder zodat je je beter voelt? niet naar luisteren.
Ik heb nu aan mijn eigen bel getrokken en ga alleen nog maar op feesten gebruiken, en altijd lange herstelpauzes inlassen.

Ik heb gemerkt dat bewegen mij helpt als ik cravings krijg, bijvoorbeeld even wandelen, de natuur in of even naar de markt of ergens waar wat reuring is op een terrasje gaan zitten. Iemand bellen en even een gesprek hebben. Iets lekkers koken en eten of een andere hobby uitoefenen. Ik drum bijvoorbeeld en met mensen jamsessies doen geeft me zo veel plezier dat ik helemaal geen middelen nodig heb om me super lekker te voelen.
Maar ik gun mezelf als ik 's avond in het weekend stimulanten cravings heb ook genot in de vorm van een goed glas wijn, of misschien een beetje ketamine, dingen die ik niet iedereen kan aanraden maar die mij helpen omdat ik mezelf zo wel genot gun zonder dat ik meteen in compulsief gedrag terecht kom zoals door 3mmc of andere vergelijkbare middelen waar ik verslavingsgevoelig voor ben wel het geval is.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jessiejazz zei:
Hoi,

ik heb sinds afgelopen jaar ook een 3MMC verslaving ontwikkeld. Het gaat op en af en ik leef vaak een dubbel leven omdat niemand weet van mijn gebruik. Mijn vraag is, wat als ik naar de huisarts stap, wat kan ik dan verwachten? Moet ik meteen naar een verslavingskliniek? Of zijn er mensen die doormiddel van medicatie ook gered zijn deels?
Klik om te vergroten...
Het is een ontzettend dappere keuze om na de huisarts te stappen! Je kunt ook een ambulante behandeling krijgen binnen de verslavingszorg maar het ligt aan persoonlijke factoren en omstandigheden wat het beste is voor jou.

Medicatie voor een 3-MMC verslaving heb ik nog nooit van gehoord.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jessiejazz zei:
Hoi,

ik heb sinds afgelopen jaar ook een 3MMC verslaving ontwikkeld. Het gaat op en af en ik leef vaak een dubbel leven omdat niemand weet van mijn gebruik. Mijn vraag is, wat als ik naar de huisarts stap, wat kan ik dan verwachten? Moet ik meteen naar een verslavingskliniek? Of zijn er mensen die doormiddel van medicatie ook gered zijn deels?
Klik om te vergroten...
De huisarts zal proberen een beeld te krijgen van de ernst van jouw verslaving en daar een passende organisatie en/of behandeling bij zoeken. Het is veel praten. Als je het er mee eens bent zul je ergens op intake gaan, waarschijnlijk met een paar weken.

Medicatie is eigenlijk nooit de oplossing maar kan soms tijdelijk wel helpen. Voor zover ik weet is er geen medicatie voor 3-mmc. Je zult hard aan jezelf moeten gaan werken.

Begin maar eens met eerlijk zijn tegen je HA, de rest komt dan wel.
S
Sn!PySN„phERLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
In je uppie stoppen heeft bij mij nooit lang gewerkt. Ik viel altijd na een bepaalde tijd weer terug. Denken dat je het wel weer onder controle kan krijgen, maar uiteindelijk gaat het steeds slechter. Of het ene middel voor de andere vervangen. Het onderliggende probleem zag ik nog lang niet in (en om dat in te zien en aan te pakken is voor mij nu nog steeds heel hard werken..). Wat mij pas echt heeft geholpen is het programma van narcotics anonymous en echt actief mee doen in het programma. Je bouwt echt aan nieuwe versie van jezelf, waarin je ook niet meer wilt terugvallen. Maar je moet er wel voor aan de bak, blijven terugkomen en er mee bezig blijven.
Klik om te vergroten...

I second that.

Bisous
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Long time no see.

Op 1 uitglijder na met oud en nieuw ben ik voor de rest volledig clean gebleven. Ik sport nog steeds, heb deze maand meer dan honderd uur gewerkt en mijn appartement verbouwd. Ja het is lastig, maar met de dag wordt het makkelijker. Ik ben zelfs drie weken op rij uit geweest en gedronken zonder te denken aan gebruiken of te gebruiken. Drinks Only! Had niet verwacht dat ik zo ver zou komen maar ik doe het gewoon. Hoe is het met jullie?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
wat goed
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#8
In deze tijd ben ik ook weer 4,5 kilo aangekomen. Echt insane hoe drugs je verpest. Op naar nog 4,5 :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."