#1
Vandaag weer lekker de hele avond aan het werk. Heb vandaag eindelijk weer goed gegeten en vannacht dus goed geslapen. Voel me meteen een stuk fitter, dus wie wilt stoppen; doe het, het doet je goed!
Ja, het sluipt er zo in. Daarom is het wel fijn dat ik dit forum heb ontdekt. Dan heb je een stuk meer bewustwording en je staat er niet alleen voor. Dankjewel!!Wees je ervan bewust dat je verslaving altijd tegen je zal blijven liegen. En dat de waarheid is dat je vele malen beter af bent zonder.
Het leven wordt echt weer leuk. Dat ondervind ik nu zelf ook na 20 jaar dagelijks gebruik (waarvan 10 jaar ook dagelijks harddrugs). Succes!
Uiteindelijk moet je het wel echt zelf doen.Ja, het sluipt er zo in. Daarom is het wel fijn dat ik dit forum heb ontdekt. Dan heb je een stuk meer bewustwording en je staat er niet alleen voor. Dankjewel!!
Ja daar ben ik al meteen mee bezig! Ik ga meer werken en sport weer oppakken. Ga vanavond een nieuw schema maken voor het sporten. Ik merk inderdaad dat ik mijn hele lichaam heb uitgeput, ik kan nu al niet wachten op dat ik mezelf weer fit kan voelen. Ik ben ook zo erg afgevallen, wanneer ik niet meer gebruik kan ik eindelijk weer normaal eten en kan ik weer aankomen. Dat kontje komt niet vanzelfUiteindelijk moet je het wel echt zelf doen.
Maar het is fijn om hier een luisterend oor te hebben.
Naast bewustwording ligt er denk ik voor jou ook een uitdaging om te zoeken naar afleiding. Probeer je aandacht en focus te verleggen, zodat je niet telkens aan drugs hoeft te denken. Ga meer naar buiten voor een wandeling of zoiets. Ga sporten of pak een hobby op.
De eerste weken zullen echt pittig zijn, maar houd voor ogen dat jij je straks weer trots en veel beter voelt.
Je bent nog zo jong, zet je gezondheid op de eerste plaats. Je kunt het echt, ga ervoor!
Op dit moment ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, maar ik weet dat die verslaving altijd om de hoek komt kijken. Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?Uiteindelijk moet je het wel echt zelf doen.
Maar het is fijn om hier een luisterend oor te hebben.
Naast bewustwording ligt er denk ik voor jou ook een uitdaging om te zoeken naar afleiding. Probeer je aandacht en focus te verleggen, zodat je niet telkens aan drugs hoeft te denken. Ga meer naar buiten voor een wandeling of zoiets. Ga sporten of pak een hobby op.
De eerste weken zullen echt pittig zijn, maar houd voor ogen dat jij je straks weer trots en veel beter voelt.
Je bent nog zo jong, zet je gezondheid op de eerste plaats. Je kunt het echt, ga ervoor!
Ik zou je graag willen helpen en advies geven, maar ik heb nooit cravings gehad die ik niet kon weerstaan.Op dit moment ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, maar ik weet dat die verslaving altijd om de hoek komt kijken. Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Ik zou je graag willen helpen en advies geven, maar ik heb nooit cravings gehad die ik niet kon weerstaan.
Maar ik snap zeker heel goed dat die cravings voor sommigen onwijs moeilijk zijn, zoals voor jou.
Wellicht dat andere leden je advies kunnen geven, zoals het bijwonen van meetings of iemand zoeken die je kunt bellen als je het zwaar hebt.
Probeer sowieso de komende tijd gelegenheden te vermijden waar gebruikt wordt, want als je daar bent maak je het voor jezelf nog moeilijker.
Accepteren dat cravings maar gedachten zijn. En dat gedachten gewoon random opspringen, meestal niet op waarheid gebaseerd zijn en je voor de gek houden. En weten dat jij niet je gedachten bent.Op dit moment ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, maar ik weet dat die verslaving altijd om de hoek komt kijken. Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Ja je bent altijd sterker dan je denkt. Denk ook aan het placebo effect. Je hersenen kunnen zo veel! Om de macht over je eigen hersenen te hebben maakt je enorm sterk!Accepteren dat cravings maar gedachten zijn. En dat gedachten gewoon random opspringen, meestal niet op waarheid gebaseerd zijn en je voor de gek houden. En weten dat jij niet je gedachten bent.
Ik kan je aanraden om je meer te gaan verdiepen in mindfulness en meditatie. Daardoor leer je heel veel over je eigen denken en emoties.
Ik heb vandaag pas de echte stap gezet, ik besefte toen de zon weer op kwam dat ik dit niet meer wil. Ik heb alle nummers verwijderd van dealers en niks meer in huisJe verslaving houdt je tegen. Waarom drugs in huis hebben als je wil stoppen? Laat iemand anders het weggooien.
Je verslaving houdt je tegen. Waarom drugs in huis hebben als je wil stoppen? Laat iemand anders het weggooien.Ik heb nog een halve gram liggen. Ik wil hem zo graag weggooien maar iets houdt me tegen. Heeft iemand hier tips voor?
Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Ja ik ga er 100% voor. Het enige enge is dat wanneer ik geen negatieve gevolgen meer heb en me weer fit voel, ik waarschijnlijk zal denken '1 keertje kan geen kwaad' . Maar dat ga ik deze keer niet doen. Met dit spul kan je niet "1 keertje' doen.In je uppie stoppen heeft bij mij nooit lang gewerkt. Ik viel altijd na een bepaalde tijd weer terug. Denken dat je het wel weer onder controle kan krijgen, maar uiteindelijk gaat het steeds slechter. Of het ene middel voor de andere vervangen. Het onderliggende probleem zag ik nog lang niet in (en om dat in te zien en aan te pakken is voor mij nu nog steeds heel hard werken..). Wat mij pas echt heeft geholpen is het programma van narcotics anonymous en echt actief mee doen in het programma. Je bouwt echt aan nieuwe versie van jezelf, waarin je ook niet meer wilt terugvallen. Maar je moet er wel voor aan de bak, blijven terugkomen en er mee bezig blijven.
Knap dat je kracht hebt gevonden om te willen veranderen. Beter grijp je dit moment met beide handen aan om op een gezondere manier het leven aan te kunnen. Want hoe langer je doorgaat hoe moeilijker veranderen wordt, is mijn ervaring..
Succes!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."