Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGa je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

47 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
In je uppie stoppen heeft bij mij nooit lang gewerkt. Ik viel altijd na een bepaalde tijd weer terug. Denken dat je het wel weer onder controle kan krijgen, maar uiteindelijk gaat het steeds slechter. Of het ene middel voor de andere vervangen. Het onderliggende probleem zag ik nog lang niet in (en om dat in te zien en aan te pakken is voor mij nu nog steeds heel hard werken..). Wat mij pas echt heeft geholpen is het programma van narcotics anonymous en echt actief mee doen in het programma. Je bouwt echt aan nieuwe versie van jezelf, waarin je ook niet meer wilt terugvallen. Maar je moet er wel voor aan de bak, blijven terugkomen en er mee bezig blijven.

Knap dat je kracht hebt gevonden om te willen veranderen. Beter grijp je dit moment met beide handen aan om op een gezondere manier het leven aan te kunnen. Want hoe langer je doorgaat hoe moeilijker veranderen wordt, is mijn ervaring..

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
A
Addict103Lid
dupont zei:
Je verslaving houdt je tegen. Waarom drugs in huis hebben als je wil stoppen? Laat iemand anders het weggooien.
Klik om te vergroten...
Ik heb vandaag pas de echte stap gezet, ik besefte toen de zon weer op kwam dat ik dit niet meer wil. Ik heb alle nummers verwijderd van dealers en niks meer in huis :)
_
_shikantazaLid
Addict103 zei:
Ik heb nog een halve gram liggen. Ik wil hem zo graag weggooien maar iets houdt me tegen. Heeft iemand hier tips voor?
Klik om te vergroten...
Je verslaving houdt je tegen. Waarom drugs in huis hebben als je wil stoppen? Laat iemand anders het weggooien.
K
KordieLid
Addict103 zei:
Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Klik om te vergroten...

Afleiding zoeken.
Zorg dat je een plan B hebt die totaal los staat van drugs. Iets actiefs doen is misschien wel het allerbeste.
A
Addict103Lid
Koffieb00n zei:
In je uppie stoppen heeft bij mij nooit lang gewerkt. Ik viel altijd na een bepaalde tijd weer terug. Denken dat je het wel weer onder controle kan krijgen, maar uiteindelijk gaat het steeds slechter. Of het ene middel voor de andere vervangen. Het onderliggende probleem zag ik nog lang niet in (en om dat in te zien en aan te pakken is voor mij nu nog steeds heel hard werken..). Wat mij pas echt heeft geholpen is het programma van narcotics anonymous en echt actief mee doen in het programma. Je bouwt echt aan nieuwe versie van jezelf, waarin je ook niet meer wilt terugvallen. Maar je moet er wel voor aan de bak, blijven terugkomen en er mee bezig blijven.

Knap dat je kracht hebt gevonden om te willen veranderen. Beter grijp je dit moment met beide handen aan om op een gezondere manier het leven aan te kunnen. Want hoe langer je doorgaat hoe moeilijker veranderen wordt, is mijn ervaring..

Succes!
Klik om te vergroten...
Ja ik ga er 100% voor. Het enige enge is dat wanneer ik geen negatieve gevolgen meer heb en me weer fit voel, ik waarschijnlijk zal denken '1 keertje kan geen kwaad' . Maar dat ga ik deze keer niet doen. Met dit spul kan je niet "1 keertje' doen.
T
TorchicLid
De eerste stappen zijn gezet vandaag! Goed bezig!👏🏻

Mocht het toch lastig worden of je valt terug zou ik het wel adviseren om het toch met je huisarts te bespreken en een doorverwijzing te krijgen na verslavingszorg. Ik snap dat het je tegenhoud omdat je nu in behandeling bent voor ADHD maar behandeling en actieve verslaving tegelijk gaan niet samen is mijn ervaring.

Heel veel succes gewenst!
A
Addict103Lid
Zojuist 1 dag clean. Vannacht 12 uur geslapen, had het echt nodig. Zometeen lekker ontbijten.
M
Manu76Lid
Jij weet de weg!
A
Addict103Lid
Vanavond gezellig bij een vriend slapen dus die 48 uur ga ik zeker halen!! Als ik het kan kunnen jullie het ook :wink:
M
MR_CHIPLid
Addict103 zei:
Ja ik ga er 100% voor. Het enige enge is dat wanneer ik geen negatieve gevolgen meer heb en me weer fit voel, ik waarschijnlijk zal denken '1 keertje kan geen kwaad' . Maar dat ga ik deze keer niet doen. Met dit spul kan je niet "1 keertje' doen.
Klik om te vergroten...
dat is vaak de valkuil , nu kan 1 keertje wel
F
FerdFatoehausLid
Ik raad (groeps) therapie aan. Je verhaal is heel herkenbaar en dat heeft mij zo veel goeds gebracht.
A
Addict103Lid
Ik zit alweer bijna op 3 dagen clean en het gaat me zo gemakkelijk af.. ik vind oprecht weer geluk in het gewone dagelijkse leven en voel me echt fitter dan ik ooit heb gedaan in afgelopen jaar..
F
FerdFatoehausLid
Addict103 zei:
Ik zit alweer bijna op 3 dagen clean en het gaat me zo gemakkelijk af.. ik vind oprecht weer geluk in het gewone dagelijkse leven en voel me echt fitter dan ik ooit heb gedaan in afgelopen jaar..
Klik om te vergroten...
Kun je nagaan wat een half jaar of een jaar met je gaat doen!
K
Koffieb00nLid
Keep it up !
D
DamiusLid
Fijn te horen dat het nu zo goed gaat. De eerste fase wordt ook wel de “lovedrunk” fase genoemd. Weet dat die voorbij gaat. Het gaat op termijn ook wel eens moeilijker worden. Goed om na te denken wat voor andere invulling je in je leven wilt introduceren ter vervanging van drugs. Zodat er geen leegte ontstaat. Je laat niet alleen iets achter, je begint ook met wat nieuws.
_
_shikantazaLid
Addict103 zei:
Klik om te vergroten...
Pas op dat je je waakzaamheid niet verliest door je goede humeur. Dat was jarenlang mijn valkuil.
D
De ZandmanLid
Pas goed op, er zullen ongetwijfeld momenten komen dat de verslaving duivel 😈 met zijn staart gaat zwaaien en in je oor gaat fluisteren dat het allemaal niet zo erg is en dat je er best wel weer aan toe bent om toch een keertje wat te nemen.
Op die momenten kan zelfs de telefoon pakken en een kameraad even bellen genoeg zijn om die cravings te kunnen cancelen.
Lukt dit niet zoek een simpele activiteit die je gedachten even kan verzetten.
Een craving duurt zelden langer dan een half uur...daar moet je echt even doorheen.
Alle sterkte toegewenst en als ik het kan, dan kun jij het ook, zo drink ik al meer dan 25 jaar geen alcohol meer na een zware alcohol verslaving.....houd vol en blijf weg van die witte poeders!
J
JessiejazzLid
Hoi,

ik heb sinds afgelopen jaar ook een 3MMC verslaving ontwikkeld. Het gaat op en af en ik leef vaak een dubbel leven omdat niemand weet van mijn gebruik. Mijn vraag is, wat als ik naar de huisarts stap, wat kan ik dan verwachten? Moet ik meteen naar een verslavingskliniek? Of zijn er mensen die doormiddel van medicatie ook gered zijn deels?
U
UlixesLid
Hey Cat, wat naar dat je dit doormaakt. Weet jouw omgeving het en heb je al eens een huisarts gesproken? In elk geval goed van je dat je het hier plaatst!
A
Addict103Lid
Ulixes zei:
Hey Cat, wat naar dat je dit doormaakt. Weet jouw omgeving het en heb je al eens een huisarts gesproken? In elk geval goed van je dat je het hier plaatst!
Klik om te vergroten...
Nee mijn omgeving weet het niet, en naar de huisarts durf ik niet want ik zit midden in mijn adhd traject. Pas de diagnose gekregen en binnenkort therapie ervoor. Ik wil niet zon bom laten vallen. Ik wil eerst kijken of het op deze manier lukt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."