Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGa je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

47 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag weer lekker de hele avond aan het werk. Heb vandaag eindelijk weer goed gegeten en vannacht dus goed geslapen. Voel me meteen een stuk fitter, dus wie wilt stoppen; doe het, het doet je goed!
A

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Addict103
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Weggooien is je 2e goede stap 😉
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, ik ga me er even mentaal op voorbereiden. Eerst even een blokje om wandelen
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Addict103 zei:
Dat is zeker waar, ik ga me er even mentaal op voorbereiden. Eerst even een blokje om wandelen
Klik om te vergroten...
Meteen impulsief weggooien, dan kun je niet meer terugkrabbelen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het super knap dat je het meteen hebt gedaan! Dit is weer een stap in de goede richting!
Je kan dit!!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#5
DjYella zei:
Meteen impulsief weggooien, dan kun je niet meer terugkrabbelen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het in de wc gedumpt. Mixed feelings. De verslaving vind het zonde maar mn hoofd en hartje zijn er blij mee.Ik 'moest' wel 1 laatste puntje nemen. Slaat natuurlijk weer nergens op, dat puntje doet niks voor me. Blijft me verbazen hoe sterk een verslaving kan zijn. Ach ja, we moeten allemaal ergens beginnen. En als iemand dit leest en in hetzelfde schuitje zit: Doe met me mee!!! Samen staan we sterk!! You are not Alone.
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#6
DjYella zei:
Ik vind het super knap dat je het meteen hebt gedaan! Dit is weer een stap in de goede richting!
Je kan dit!!
Klik om te vergroten...
Heb ook meteen de app 'i AM sober' gedownload. Dan kan ik zo mijn mijlpalen bijhouden.

Ik heb gisteren pas dit drugs forum ontdekt. En echt waar, wat houd ik van deze community! Ik voel me eindelijk niet meer alleen en gehoord. Ik haal er zo veel kracht, inspiratie en motivatie uit!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wees je ervan bewust dat je verslaving altijd tegen je zal blijven liegen. En dat de waarheid is dat je vele malen beter af bent zonder.

Het leven wordt echt weer leuk. Dat ondervind ik nu zelf ook na 20 jaar dagelijks gebruik (waarvan 10 jaar ook dagelijks harddrugs). Succes!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#8
RnB_fan zei:
Wees je ervan bewust dat je verslaving altijd tegen je zal blijven liegen. En dat de waarheid is dat je vele malen beter af bent zonder.

Het leven wordt echt weer leuk. Dat ondervind ik nu zelf ook na 20 jaar dagelijks gebruik (waarvan 10 jaar ook dagelijks harddrugs). Succes!
Klik om te vergroten...
Ja, het sluipt er zo in. Daarom is het wel fijn dat ik dit forum heb ontdekt. Dan heb je een stuk meer bewustwording en je staat er niet alleen voor. Dankjewel!!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien kun je een bezoekje brengen naar de NA.

Samen met iemand stoppen klinkt leuk maar kan ook weer gevaarlijk zijn.
Je kan elkaar onbewust overhalen en elkaar mee nemen in shit.

Ja steunen kan ook totdat het bij de ander (of jou) te hoog zit en je dan alsnog gaat gebruiken.
Wat doe je dan? Ben je eerlijk? Is de ander eerlijk?
Hoevaak accepteer je dat?
Wat als de ander wil gebruiken en jou belt voor steun hoe sterk ben je dan om niet te gebruiken? Om nee te blijven zeggen.
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja dat begrijp ik. Ik ben zelf iemand die anderen voorop zet. Door iedereens verhaal te lezen besef ik hoe heftig het is en geeft het me juist meer motivatie. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is voor mij een reminder dat het allemaal niet zo hoeft.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Addict103 zei:
Ja, het sluipt er zo in. Daarom is het wel fijn dat ik dit forum heb ontdekt. Dan heb je een stuk meer bewustwording en je staat er niet alleen voor. Dankjewel!!
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk moet je het wel echt zelf doen.
Maar het is fijn om hier een luisterend oor te hebben.

Naast bewustwording ligt er denk ik voor jou ook een uitdaging om te zoeken naar afleiding. Probeer je aandacht en focus te verleggen, zodat je niet telkens aan drugs hoeft te denken. Ga meer naar buiten voor een wandeling of zoiets. Ga sporten of pak een hobby op.
De eerste weken zullen echt pittig zijn, maar houd voor ogen dat jij je straks weer trots en veel beter voelt.
Je bent nog zo jong, zet je gezondheid op de eerste plaats. Je kunt het echt, ga ervoor!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Uiteindelijk moet je het wel echt zelf doen.
Maar het is fijn om hier een luisterend oor te hebben.

Naast bewustwording ligt er denk ik voor jou ook een uitdaging om te zoeken naar afleiding. Probeer je aandacht en focus te verleggen, zodat je niet telkens aan drugs hoeft te denken. Ga meer naar buiten voor een wandeling of zoiets. Ga sporten of pak een hobby op.
De eerste weken zullen echt pittig zijn, maar houd voor ogen dat jij je straks weer trots en veel beter voelt.
Je bent nog zo jong, zet je gezondheid op de eerste plaats. Je kunt het echt, ga ervoor!
Klik om te vergroten...
Ja daar ben ik al meteen mee bezig! Ik ga meer werken en sport weer oppakken. Ga vanavond een nieuw schema maken voor het sporten. Ik merk inderdaad dat ik mijn hele lichaam heb uitgeput, ik kan nu al niet wachten op dat ik mezelf weer fit kan voelen. Ik ben ook zo erg afgevallen, wanneer ik niet meer gebruik kan ik eindelijk weer normaal eten en kan ik weer aankomen. Dat kontje komt niet vanzelf :wink:
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Uiteindelijk moet je het wel echt zelf doen.
Maar het is fijn om hier een luisterend oor te hebben.

Naast bewustwording ligt er denk ik voor jou ook een uitdaging om te zoeken naar afleiding. Probeer je aandacht en focus te verleggen, zodat je niet telkens aan drugs hoeft te denken. Ga meer naar buiten voor een wandeling of zoiets. Ga sporten of pak een hobby op.
De eerste weken zullen echt pittig zijn, maar houd voor ogen dat jij je straks weer trots en veel beter voelt.
Je bent nog zo jong, zet je gezondheid op de eerste plaats. Je kunt het echt, ga ervoor!
Klik om te vergroten...
Op dit moment ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, maar ik weet dat die verslaving altijd om de hoek komt kijken. Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Addict103 zei:
Op dit moment ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, maar ik weet dat die verslaving altijd om de hoek komt kijken. Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Klik om te vergroten...
Ik zou je graag willen helpen en advies geven, maar ik heb nooit cravings gehad die ik niet kon weerstaan.
Maar ik snap zeker heel goed dat die cravings voor sommigen onwijs moeilijk zijn, zoals voor jou.
Wellicht dat andere leden je advies kunnen geven, zoals het bijwonen van meetings of iemand zoeken die je kunt bellen als je het zwaar hebt.

Probeer sowieso de komende tijd gelegenheden te vermijden waar gebruikt wordt, want als je daar bent maak je het voor jezelf nog moeilijker.
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja klopt, dat is ook een rede waarom ik vaak de fout in ga. Al mijn vrienden gebruiken, maar ook gewoon bij rustige chillings. En als hun naar huis gaan kunnen hun er vanaf blijven. Ik ga in mijn eentje door tot het op is. Ik ga er zeker even afstand van nemen en mijn prioriteiten op heel wat andere dingen leggen.
Zeehond zei:
Ik zou je graag willen helpen en advies geven, maar ik heb nooit cravings gehad die ik niet kon weerstaan.
Maar ik snap zeker heel goed dat die cravings voor sommigen onwijs moeilijk zijn, zoals voor jou.
Wellicht dat andere leden je advies kunnen geven, zoals het bijwonen van meetings of iemand zoeken die je kunt bellen als je het zwaar hebt.

Probeer sowieso de komende tijd gelegenheden te vermijden waar gebruikt wordt, want als je daar bent maak je het voor jezelf nog moeilijker.
Klik om te vergroten...
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Addict103 zei:
Op dit moment ben ik er natuurlijk helemaal klaar mee, maar ik weet dat die verslaving altijd om de hoek komt kijken. Wat kan je het beste doen als je een craving hebt?
Klik om te vergroten...
Accepteren dat cravings maar gedachten zijn. En dat gedachten gewoon random opspringen, meestal niet op waarheid gebaseerd zijn en je voor de gek houden. En weten dat jij niet je gedachten bent.

Ik kan je aanraden om je meer te gaan verdiepen in mindfulness en meditatie. Daardoor leer je heel veel over je eigen denken en emoties.
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#17
RnB_fan zei:
Accepteren dat cravings maar gedachten zijn. En dat gedachten gewoon random opspringen, meestal niet op waarheid gebaseerd zijn en je voor de gek houden. En weten dat jij niet je gedachten bent.

Ik kan je aanraden om je meer te gaan verdiepen in mindfulness en meditatie. Daardoor leer je heel veel over je eigen denken en emoties.
Klik om te vergroten...
Ja je bent altijd sterker dan je denkt. Denk ook aan het placebo effect. Je hersenen kunnen zo veel! Om de macht over je eigen hersenen te hebben maakt je enorm sterk!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
In je uppie stoppen heeft bij mij nooit lang gewerkt. Ik viel altijd na een bepaalde tijd weer terug. Denken dat je het wel weer onder controle kan krijgen, maar uiteindelijk gaat het steeds slechter. Of het ene middel voor de andere vervangen. Het onderliggende probleem zag ik nog lang niet in (en om dat in te zien en aan te pakken is voor mij nu nog steeds heel hard werken..). Wat mij pas echt heeft geholpen is het programma van narcotics anonymous en echt actief mee doen in het programma. Je bouwt echt aan nieuwe versie van jezelf, waarin je ook niet meer wilt terugvallen. Maar je moet er wel voor aan de bak, blijven terugkomen en er mee bezig blijven.

Knap dat je kracht hebt gevonden om te willen veranderen. Beter grijp je dit moment met beide handen aan om op een gezondere manier het leven aan te kunnen. Want hoe langer je doorgaat hoe moeilijker veranderen wordt, is mijn ervaring..

Succes!
A
Addict103Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Je verslaving houdt je tegen. Waarom drugs in huis hebben als je wil stoppen? Laat iemand anders het weggooien.
Klik om te vergroten...
Ik heb vandaag pas de echte stap gezet, ik besefte toen de zon weer op kwam dat ik dit niet meer wil. Ik heb alle nummers verwijderd van dealers en niks meer in huis :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Addict103 zei:
Ik heb nog een halve gram liggen. Ik wil hem zo graag weggooien maar iets houdt me tegen. Heeft iemand hier tips voor?
Klik om te vergroten...
Je verslaving houdt je tegen. Waarom drugs in huis hebben als je wil stoppen? Laat iemand anders het weggooien.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."