Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
144 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Crosspost, thanks!!

Ik moet nu even opschieten. Tot later!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
b00nstrak zei:
Ineens politie. Ik de deur open doen en heb toen tegen hun gezegd. "ja jullie moeten even naar binnen komen, mijn moeder ligt daar op de bank die kan het wat beter verwoorden. Dat was uiteindelijk gewoon mijn deken lol.
Klik om te vergroten...
🤣🤣👌🏻
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dus WMO is bedoeld om ‘met mensen in te checken’.
Wat is dat en waarom al die rare taal?

Ik word oud. Het is een feit.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn broer heeft de instantie gesproken. De aanvraag komt idd niet overeen met de hulpvraag.

Heel vervelend maar het is nu iig duidelijk.

De middag overleefd zonder middelen. Heb zelfs Prinsjesdag gekeken. Je moet wat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Ik heb niet de hele tread gevolgd dus ik weet niet precies wat de situatie is van @Alinde, maar meestal wordt er in de geestelijke gezondheidszorg gezegd dat je niet kunt beginnen met het behandelen van de onderliggende problematiek totdat iemand ongeveer 7 weken volledig nuchter is. Dit is omdat drugs op zichzelf al problemen veroorzaken waardoor de onderliggende problematiek minder zichtbaar wordt voor behandelaar en client. Daarnaast is verwerking lastig als er nog drugs in het spel zijn. De regel is dus eigenlijk: twee maanden nuchter voordat behandeling gestart wordt. In de praktijk wordt hier weleens van afgeweken, vooral als de situatie bijzonder zorgelijk is (bijvoorbeeld als iemand suïcidaal is) of als iemand in een lange afbouw zit van bijvoorbeeld benzodiazepines.
Klik om te vergroten...
er zijn uitzonderingen bij mij werd gezegd je mag geen drugs gebruiken of anders gaat traumabehandeling met 6 weken verzet worden na heel veel intern overleg is die eis van tafel (tot op zeker hoogte natuurlijk ) , over minder dan 1 maand kenninsmakingsgesprek
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goede stok achter de deur voor mij om echt clean te blijven. Ik ben bang dat ‘december’ ook alweer snel januari zal worden, want druk en kerst.
(qua intake bedoel ik)

Ik kan voor mijn gemoedsrust nog eens bellen, ook om te vragen hoe zo’n intake aangekondigd wordt.

Bij ggz worden sommige afspraken per post medegedeeld en als de secretaresse op vakantie is wordt het gewoon niet medegedeeld. ‘Oh vergeten’
Niet meer aan denken.

Bij dagbesteding moet ik er maar het beste van maken. Zij zullen mij ook een soort continuïteit kunnen geven tijdens verdere afbouw.
Vorig jaar raakte ik soms snel geïrriteerd maar ik had natuurlijk altijd een kater, al vond ik zelf van niet. Plus seroquel-onttrekking.
Door mijn lichamelijke conditie was de fietstocht erheen ook al heel wat.

En als ik halverwege de nacht (soms in mijn slaap!) wat extra medicatie nam werd het ook niks.

Ik zal moeten aanvaarden wat ik niet kan veranderen :wink:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een goede bekende van mij is al wat ouder, we wandelen soms. Hij wist van mijn struggles met de pillen.

In april ben ik ergens niet komen opdagen en daarna alleen laten weten dat ik in dagbehandeling zat en in herstel was.
‘ herstellen is een werkwoord, zei hij nog’

Maar… hij is gepensioneerd verslavingsarts. Waar hij overigens mooie verhalen over heeft, in zijn tijd moest het vak nog worden uitgevonden.

Op een avond, voor zijn ogen, heb ik een ‘Frits Westertje’ gehad. Niks gebruikt en juist daardoor van mijn apropos. Ik kwam niet uit mijn woorden.
Bij de borrel sprak hij me aan, of alles oké was. Maar met een wijntje ging het wel weer natuurlijk.

Ik heb m gisteren geappt en even toegelicht waarom het zo lang stil is. Later spijt dat ik t over de app gedaan heb want face to face was netter geweest. De pillen weet hij nu (en wist hij eigenlijk al) maar de alcohol heb ik er nog niet bij gezet…

De mensen van die club kregen ook wel eens rare smileys als ik niet goed kon typen. Maarja ook dat kan een ander ook gebeuren in de haast. Mensen verwachten het niet bij mij en ik schijn niet bepaalde uiterlijke kenmerken van een alcoholist te hebben.

Ik heb toch aardig de schijn kunnen ophouden. En zal flink tolerant geweest zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Goede stok achter de deur voor mij om echt clean te blijven. Ik ben bang dat ‘december’ ook alweer snel januari zal worden, want druk en kerst.
(qua intake bedoel ik)

Ik kan voor mijn gemoedsrust nog eens bellen, ook om te vragen hoe zo’n intake aangekondigd wordt.

Bij ggz worden sommige afspraken per post medegedeeld en als de secretaresse op vakantie is wordt het gewoon niet medegedeeld. ‘Oh vergeten’
Niet meer aan denken.

Bij dagbesteding moet ik er maar het beste van maken. Zij zullen mij ook een soort continuïteit kunnen geven tijdens verdere afbouw.
Vorig jaar raakte ik soms snel geïrriteerd maar ik had natuurlijk altijd een kater, al vond ik zelf van niet. Plus seroquel-onttrekking.
Door mijn lichamelijke conditie was de fietstocht erheen ook al heel wat.

En als ik halverwege de nacht (soms in mijn slaap!) wat extra medicatie nam werd het ook niks.

Ik zal moeten aanvaarden wat ik niet kan veranderen :wink:
Klik om te vergroten...
En de moed hebben om te veranderen wat je kunt veranderen :wink:
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
een tante die met dropjes langs kwam als je ziek was. Fijn was dat.
Klik om te vergroten...
Dat dus !
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja dat moet ik nou net ff een paar dagen niet doen. Heb wel schoongemaakt.

Snotsiedorie ik wil een mailtje sturen, open de mail… vragenlijsten van ggz ‘voor mijn intake’
Wat voor intake? Wanneer?
Het is zeker niet de Brijder.

Iets over deelname aan de maatschappij. Snappen ze ook dat dat ff niet lukte door de verslaving… en is er misschien ook nog iets vanuit het gesprek maandag doorgesijpeld naar MDO? Wat ik aan die man verteld heb?

Overigens heb ik spv leren kennen in Coronatijd maar daarvoor had ik gewoon een leven met sociale contacten.

Ik vind dat MDO net een kring met kleuters. Een fluistert iets en er komt een compleet ander verhaal uit.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Ik vind dat MDO net een kring met kleuters. Een fluistert iets en er komt een compleet ander verhaal uit.
Klik om te vergroten...
Vragen of je er bij mag zitten dan kun je bijsturen als jr dat nodig vindt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok mag dat?

Wist ik niet. Het triggert me zo. We hebben ook het idee dat een keer iets weggemoffeld is.
Een medicatiefout.

Opeens werd ik aan alle kanten gebeld voor ‘hulp bij de paniekaanvallen’ maar het was helemaal geen paniekaanval. Huisartsenpost had het over uitdroging (in een warme nacht). Lang verhaal, heel naar.

Dit triggert mij zo. Dat ze mij ook echt niet kennen… niet zien wat de medicijnen doen.

Ik heb een foto van een ‘goede dag’ met de medicatie. Een heel versufte vrouw die probeert te lachen voor de foto. Misschien neem ik die mee vlg x.

Ik heb zelfs nog in een filmpje gespeeld maar of dat beeldmateriaal er nog is…. We moesten 9 uur s ochtends draaien en ik heb mijn sloomheid wat aangedikt. Later zag ik een filmpje van toen de camera uit was. Ook heeeel traag.

Ik zie er nu heel anders uit. Niet meer zo fluffy.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
psychiater is er maandag weer, die heb ik voor het laatst gezien in oktober
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ok mag dat?
Klik om te vergroten...
Geen idee. Vraag 't maar :)

Ik heb in de kliniek wel MDOs gehad waar ik bij zat. Werd er in sneltreinvaart een soort samenvatting gegeven van mijn traject tot dantoe. Tien minuten later stond ik buiten, me afvragend wat er nou ook al weer was gezegd. 😄
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan het vragen. Ik weet ook niet zo goed wie er bij zitten, ik heb mijn eigen behandelaars maar er is ook ‘achtervang’ voor vakanties en parttime dagen, zo werd ik laatst door een vreemd iemand gebeld of ik mijn medicatie wel slikte.

Een vrouw kreeg volgens mij een bonus als er een autisme-diagnose gesteld werd en die heeft er heel lang bij gezeten volgens mij. (Het Dormicum-incident werd ook op autisme geschoven. Had overigens geen alcohol gehad daarbij)

Ik doe nu helemaal niets meer, als ze bellen zeg ik dat ik vakantie heb, wat in feite ook zo is.

Toen ik crashte in april, zei mijn moeder dat ze hoopte dat het familieweekend in september wel door zou kunnen gaan. Waarschijnlijk het laatste…
Het is niet meegevallen maar het gaat door. Iedereen in harmonie met elkaar, ondanks alles.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De telefoniste van ggz kent mij inmiddels. Eerst dacht ik dat ze tegen iedereen zo amicaal deed maar nee… ze weet echt wie ik ben.
Mijn familie heeft natuurlijk ook wel eens gebeld.

Wel aardige vrouw, ze vroeg ook eens of het niet wat veel was, al die GGZ.

Het moeilijke vind ik wel… bij veel drugs weet je wel dat het niet goed voor je is. Maar bij psychofarmaca doen ze je toch geloven dat het goed voor je is. De dokter geeft je pillen, dan word je beter.

Ik kreeg de benzo’s op mijn 23e. Ik weet niet goed hoe ik gefunctioneerd zou hebben zonder.

Wel goed dat ik niet tot mijn 100e zo door ga. Maar t is ook zonde van mijn jonge jaren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou eigenlijk ook wel heel graag even op vakantie willen.

Anders dan een paar nachtjes naar vrienden in t Oosten, wat ik meestal 1 a 2 x per jaar doe.

Gewoon echt weg. Andere mensen, andere taal. Normaal kon ik daar altijd zelf over beslissen. Nu zitten we met ‘de pillen’.
November is de enige maand dat het betaalbaar is meestal, voor mij.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Telefoon gaat een paar daagjes uit. Spreekwoordelijk want ik heb wel whatsapp nodig. Maar ze spreken de voicemail maar in en dan luister ik dinsdag weer.

Zag op tv iets over de studenten van nu die niet op kamers kunnen en torenhoge schulden hebben en dan heb ik t zo slecht nog niet.

Vrijdag de neefjes en nichtjes weer knuffelen. Ik mag blij zijn met mijn broers maar mag vooral heel dankbaar zijn voor mijn schoonzussen. Dat ze me niet beu zijn na alle gedoe. Schoonzus moet ook elke keer maar schuiven als broer mee gaat naar ggz.
Zij komt uit een familie gelukkig waar de mensen ook voor elkaar staan, die mentaliteit kent zij gelukkig.

En ik heb haar in februari opgevangen toen ze met kind EN kat van de trap dreigde te vallen. T is over en weer zeg maar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb echt een ander gezicht gekregen, niet meer opgezet, veel meer gezichtsuitdrukking. Ik had echt niet veel mimiek meer.
Gelukkig nog geen ouwe kop.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had het met een hulpverlener over iets naars gehad vanmorgen. Misschien daarom nog dat lege onbestemde gevoel. Het ging echt beter namelijk, maar misschien was dat de trigger.
Dat dat nog geen plekje heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."