Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
152 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja dat moet ik nou net ff een paar dagen niet doen. Heb wel schoongemaakt.

Snotsiedorie ik wil een mailtje sturen, open de mail… vragenlijsten van ggz ‘voor mijn intake’
Wat voor intake? Wanneer?
Het is zeker niet de Brijder.

Iets over deelname aan de maatschappij. Snappen ze ook dat dat ff niet lukte door de verslaving… en is er misschien ook nog iets vanuit het gesprek maandag doorgesijpeld naar MDO? Wat ik aan die man verteld heb?

Overigens heb ik spv leren kennen in Coronatijd maar daarvoor had ik gewoon een leven met sociale contacten.

Ik vind dat MDO net een kring met kleuters. Een fluistert iets en er komt een compleet ander verhaal uit.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ik vind dat MDO net een kring met kleuters. Een fluistert iets en er komt een compleet ander verhaal uit.
Klik om te vergroten...
Vragen of je er bij mag zitten dan kun je bijsturen als jr dat nodig vindt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok mag dat?

Wist ik niet. Het triggert me zo. We hebben ook het idee dat een keer iets weggemoffeld is.
Een medicatiefout.

Opeens werd ik aan alle kanten gebeld voor ‘hulp bij de paniekaanvallen’ maar het was helemaal geen paniekaanval. Huisartsenpost had het over uitdroging (in een warme nacht). Lang verhaal, heel naar.

Dit triggert mij zo. Dat ze mij ook echt niet kennen… niet zien wat de medicijnen doen.

Ik heb een foto van een ‘goede dag’ met de medicatie. Een heel versufte vrouw die probeert te lachen voor de foto. Misschien neem ik die mee vlg x.

Ik heb zelfs nog in een filmpje gespeeld maar of dat beeldmateriaal er nog is…. We moesten 9 uur s ochtends draaien en ik heb mijn sloomheid wat aangedikt. Later zag ik een filmpje van toen de camera uit was. Ook heeeel traag.

Ik zie er nu heel anders uit. Niet meer zo fluffy.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh f*ck, hij was ook een keer alles kwijtgeraakt ‘door zijn ziekte’.

Zou het gewoon coke geweest zijn?

Ik ben zo genaaid.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Over die flessen in het andere topic:

Mijn broer had gezegd wel een begin te willen maken met de zooi opruimen. Dus na het crisisgesprek meteen naar mijn huis.
Ik zei dat ik wel flessen wilde weggooien en dan in een andere wijk.
Toen hebben we met de auto alles weggebracht. Toen vond ik dat niet zo vreemd… nu denk ik wat een enorme hoeveelheid flessen voor 1 vrouw.

Ik ben niet naar sterk gegaan. Bij wijn ging ik niet out en dat zou bij sterk wellicht wel gebeuren. En ik moet er van overgeven.

Als die flessen allemaal weg zijn en zeker als een ander geholpen heeft, is het wel makkelijker.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die kerel was misschien wel verslaafd aan liegen. Uren over zijn gezondheid praten en misschien was het idd iets heel anders.

Eerst vrij hoog in de party-scène zitten (niveau Duncan Stuttenheim) en dan opeens alles kwijt zijn.

Of dat was ook verzonnen, dat kan ook.

I’ll never know.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb sowieso erg instabiele types aangetrokken.
Eentje leek wel leuk en stabiel maar die vond mij geloof ik te instabiel. Ik dronk veel, toen.

Mijn ene broer had het maandag over t weekend weg annuleren omdat ik niet stabiel was.
En ik zei, laat t alsjeblieft doorgaan want dan zijn we er weer vanaf. Als je gaat schuiven wordt het alleen maar erger.

Nu heeft andere broer Corona en is er ook goed ziek van.

Mijn moeder zei: we kunnen niet nu annuleren omdat 1 persoon ziek is.

Dus ik ben beter verklaard? Het lijkt erop, haha.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je wel. Bij de dagbehandeling een tijdje terug gaven veel deelnemers aan met een knuffel te slapen. De arts gaf aan ook met een knuffel te slapen. En zij had rondgevraagd bij vriendinnen en die sliepen vaak ook met een knuffel.

Ik heb deze ook gekocht toen ik iets spannend vond. Het is een leeuw en hij kan echt brullen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog even en ik kan de sauna in. Lekker!

Zit bij broer en schoonzus in de auto. Gezonde hardwerkende mensen, niet hele dag met instanties bezig en/of over problemen praten. Heerlijk zo’n frisse wind.

En ik praat lekker met ze mee. Er is al genoeg gezeurd.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gaat best goed. Ondanks huilende kinderen etc.

Ben wel heel moe nu, weet niet of ik morgen zo veel energie heb.

Mijn moeder doet het nu ook, dat ze eigenlijk telkens begint over mensen die ziek zijn of mensen die overleden zijn. Of zieke huisdieren. Haar vader had dat ook toen hij ouder werd. Of je de zieke of dode mensen nu kende of niet, je moest het hele verhaal aanhoren.

Verder doet niemand boos over mijn gedoe en terugval etc. Misschien komen er nog eens verwijten maar nu valt het mee.

Heb een knuffel mee. Een hele stoere. Ik kreeg de vraag of ik die voor de kinderen mee had. Nee die is lekker voor mezelf.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb een knuffel mee. Een hele stoere. Ik kreeg de vraag of ik die voor de kinderen mee had. Nee die is lekker voor mezelf.


, wat goed/mooi om te lezen , mij geeft een knuffel (die ik overigens in bed bij me heb ) mij kracht en troost een soort geborgenheid
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Knuffels zijn the best!

Ik slaap ook met een aantal knuffels en heb op de bank ook een knuffel liggen. Voelt veilig en geeft geborgenheid🥰
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Dank je wel. Bij de dagbehandeling een tijdje terug gaven veel deelnemers aan met een knuffel te slapen. De arts gaf aan ook met een knuffel te slapen. En zij had rondgevraagd bij vriendinnen en die sliepen vaak ook met een knuffel.

Ik heb deze ook gekocht toen ik iets spannend vond. Het is een leeuw en hij kan echt brullen.
Klik om te vergroten...
Ik slaap ook soms met een knuffel! Een aapje, heel holdable. Heb hem ook regelmatig vast bij spannende dingen ❤️ gaat altijd mee op vakantie etc ook. En bijv. vorig jaar toen ik een maand in spanje zat had ik ook een aapje van mijn pleegbroer mee, en een beertje wat mijn moeder aan mijn vader heeft gegeven toen hij in het ziekenhuis lag. Op mijn nachtkastje zaten dus drie aapjes en een beertje, en dat vond ik ontzettend fijn.

Niks mis mee als je daar steun aan hebt!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stukje lopen, stukje fietsen, stukje lopen, het is gelukt.

Weet niet hoe ik morgen wakker word maar als ik mij zo moet verplaatsen ben ik gewoon nog ziek in principe.

Lekker. Misschien vind ik nog een leuke serie. De vorige was een miniserie en is klaar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ook een hele grote beer. Eerst was ie ter decoratie en voor de gezelligheid. Kleurde mooi bij de bank. Nu ligt die soms ook in bed.

De knuffels van vroeger vind ik toch wat viezig. Maar sommigen heb ik nog wel.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Screenshot_2023-09-23-13-59-45-882-edit_com.google.android.apps.photos.jpg
Geen idee wat het dagprogramma hier was geweest, maar rechtop zitten was blijkbaar teveel gevraagd 🤷🏼‍♀️

Screenshot_2023-09-23-14-02-18-018-edit_com.google.android.apps.photos.jpg
Die aapjes zijn niet perse een aanrader trouwens, die bemoeien zich dus echt o-ve-ral mee (en zoals je ziet, ze oordelen zeker wel)

Screenshot_2023-09-23-14-02-59-280-edit_com.google.android.apps.photos.jpg
Zoals ik zei... bemoeials! Zelfs yoga kon niet gewoon een keer normaal!

Zie, niks mis met knuffels meeslepen 😁
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 54165
Geen idee wat het dagprogramma hier was geweest, maar rechtop zitten was blijkbaar teveel gevraagd 🤷🏼‍♀️

Bekijk bijlage 54166
Die aapjes zijn niet perse een aanrader trouwens, die bemoeien zich dus echt o-ve-ral mee (en zoals je ziet, ze oordelen zeker wel)

Bekijk bijlage 54167
Zoals ik zei... bemoeials! Zelfs yoga kon niet gewoon een keer normaal!

Zie, niks mis met knuffels meeslepen 😁
Klik om te vergroten...
Zo lief! I can’t🥹

Jij maakt ze zelf toch?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
er werd vaak tegen mij gezegd dat knuffels kinderachtig waren , fuck them , gelukkig hebben meerdere mensen knuffels (ook op latere leeftijd)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aaaaah zo cute!
Aapjes zijn zo grappig. Leuke foto’s!

Het kwam bij ons bij de psycho-educatie ter sprake. Dat een knuffel je geborgenheid kan geven. Verzwaringsdeken etc kan ook helpen.

Ik houd het weekend best goed vol. Zelfs het mega-drukke zwembad. Tot ieders verbazing. Alleen de supermarkt vond ik kut met die lampen. Soms kan ik daar zomaar niet tegen.

En gelukkig gaat het gesprek niet steeds over hulpverleningstoestanden. Gewoon even
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja… dat realiseer ik me nu.

Zal vragen of er met de fellows iets van kerst en/of oud en nieuw is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."