#1
Ja ik was zo onrustig toen ben ik zondag gaan drinken. Het is een heftige. Dan was ik 30 dagen ongeveer clean geweest.
De indruk die ik heb is dat je een tijdje tegen het hypomanische aanzat. Je bruiste van energie en maakte wilde plannen. Je zou zelfs weer gaan studeren. En toen is het vrij plotseling omgeslagen. Je was moe en je had moeite met het lezen van berichten. Uiteindelijk ben je zelfs weer in de war geraakt. Dat heb ik hier niet zo meegekregen, vaak verdwijn je een beetje van het forum als het slecht gaat, maar het past in het plaatje.Ik was al in de war en zondag terug gevallen. Jullie hebben gezien dat ik in de war raakte.
Dat was er eerst en toen pas de drank.
Lijkt mij een goede observatie. Door hypomanie of optimisme te veel doen en willen, en dat niet meer aan kunnen zodra het richting depressie gaatDe indruk die ik heb is dat je een tijdje tegen het hypomanische aanzat. Je bruiste van energie en maakte wilde plannen. Je zou zelfs weer gaan studeren. En toen is het vrij plotseling omgeslagen. Je was moe en je had moeite met het lezen van berichten. Uiteindelijk ben je zelfs weer in de war geraakt. Dat heb ik hier niet zo meegekregen, vaak verdwijn je een beetje van het forum als het slecht gaat, maar het past in het plaatje.
Dank jullie wel. Ik had reactie getypt maar ben nu ook niet nuchter, later nog maar ns naar kijken,
Het slapen ging zo slecht… en met drank heb ik goed kunnen bijslapen maarja. Alleen de eerste nachten maar daar knap je al van op.
vind het ellende. Was ook wat verward. Heb ook week in dezelfde kleding geleefd dag en nacht. Maar ik typ niet zo lekker.
Ben je gewoon gestopt met de Antabus?Ik wil morgen weer stoppen, werd ook al mee gevraagd naar een meeting.
Het heeft ook fiets dwangmatigs bij mij , ff glas leeg, ff fles leeg. En zo’n lege fles vind ik dan ook iets moois, wat ik met de pindakaas pot helemaal niet heb. Juist omdat het niet meer mag denk ik. Eerder had ik dat niet met die flessen.
vandaag iets beter maar het ging niet best.
Die zijn er genoeg ja, en ook allemaal (zeer) verslavend. Daarom ga ik ze ook niet opnoemen hier. Enige niet fysiek verslavende middel wat eventueel in de buurt komt is kavaBestaat er niet iets waar je goed mee kan ontspannen wat geen alcohol is en geen benzo?
Ok thanks! Kava kan ik uitzoeken. Ik ben niet voor alles verslavingsgevoelig, roken niet bijv maar dat weet je niet per middel van tevoren helaas.Die zijn er genoeg ja, en ook allemaal (zeer) verslavend. Daarom ga ik ze ook niet opnoemen hier. Enige niet fysiek verslavende middel wat eventueel in de buurt komt is kava
Bestaat er niet iets waar je goed mee kan ontspannen wat geen alcohol is en geen benzo?
Ik zou nu niet weer je hoofd gaan trainen dat je iets anders externs nodig hebt. Sure, soms is het prettig zoiets te hebben maar je houdt jezelf er tegelijk mee weg van het echte medicijn. En dit gaat nu heel erg corny klinken, maar het is de waarheid, dus ik zeg het toch:Bestaat er niet iets waar je goed mee kan ontspannen wat geen alcohol is en geen benzo?
Een of andere vage paddenstoel oid. Wat niet op de gaba werkt. Het hoeft niet eens dagelijks maar dan loopt de stress op loopt mijn hoofd over.
Geloof me, ik.moet.de eerste verslaafde nog tegenkomen die dit niet lastig vind. Zelf zit ik ook vol met angsten en een groot onderdeel is toch wel als mensen echt dichtbij komen. Èchte diepe verbinding aangaan met andere mensen, doodeng. Maar wel de beste remedie tegen eenzaamheid.Ik heb lang het idee gehad alleen een aantal vrienden op afstand te hebben en uiteindelijk vind ik dat toch lastig.
IK heb mij misdragen op de buurt maar ik zie nu dat er best lieve mensen wonen. Ik kan beginnen met bloemetjes geven aan de mensen die er bij waren. Want ik heb juist mijn verslaving willen verbergen al die jaren en daardoor altijd een beetje schimmig gedrag gehad. Achteraf denk ik, iedereen ziet mij ook in die winkel maar ik had zelf het idee dat mensen zich niet zo bezig hielden met elkaar op de buurt. Blijkt toch mee te vallen.
Klinkt op het eerste gezicht heel mooi. Maar uiteindelijk is het symptoom bestrijding. En het gevaar dat daarin ligt (bij verslaving, ik heb het nu niet over andere psychische stoornissen) is dat het dan 'wel prima' lijkt te gaan. En dan ontbreekt ineens de noodzaak en dus vaak de motivatie om de onderliggende problematiek aan te pakken.Ik bedoel vooral ter overbrugging. Zoals je kort pammetjes krijgt als noodzakelijk kwaad om van de drank af te komen, maar dan wel begeleid. Ik heb nu twee keer gehad dat het slaaptekort echt niet meer ging qua onwel worden enzo en dan idd naar de fles gegrepen. En dan wel weer wat geslapen en gerust maarja.
Stel dat er iets was dat je in nood kan gebruiken. Desnoods in overleg met de huisarts. Het slapen was in de studententijd ook al een probleem, het gaat misschien nooit helemaal over. Dan was ik er soms ook ziek van, oh en ellende als je dan nog met de trein moest en alles. Ik had hetzelfde leven als mijn vriendinnen, maar al die uren dat zij konden bijslapen was ik wakker. Ik bedoel, dit gaat misschien niet meer helemaal over, het is niet tijdens de middelen ontstaan.
Verbaast me niets 😅Ik had de vraag bewust niet beantwoord.... omdat ik mensen eigenlijk niet op verkeerde ideeën wilde brengen. Maar hij blijft terugkomen. Ik heb er helemaal niks van gemerkt..... Hoorde van iemand anders ook, die had een beetje rode vlekken gekregen en dat was het. Het zal heus dat mensen er soms wel heel ziek van worden. Maargoed zo wanhopig was ik die dag.
Nu geen antabus, straks heb ik een tablet dat wel werkt... Ik zal het wel overleggen.
Join the club hahaIk realiseerde me wel dat ik een patroon heb gehad van, als er iets vervelends is, pammetje er in. En dat ik dat eigenlijk niet meer heb als primaire reactie. Dat is in de kliniek er goed uit gegaan. Hadden al die pestkoppen toch nut haha. Het was een reflex als er iets was in het verleden: ik mag een pam. En afhankelijk van waar ik was, een drankje. Of fles.
Het gaat bij mij niet om drankjes in het sociale leven. Daar kan ik wel nee tegen zeggen. Er zijn mensen die mij nog nooit dronken gezien hebben (en dan bedoel ik niet de buren...) Sigaretten niet, jointjes niet, andere drugs niet. Het is echt de eenzaamheid, de verdoving en het slapen. En bij dat bingen heb je er ook nog een soort rare kick bij van het stiekem kopen enzo. Ik las iets over eetbuien en dat leek er ook wel op.
En misschien wil je hierin ook kijken naar je prioriteiten. Een sponsor is er om je te helpen die patronen te doorgronden. Die onderliggende oorzaken uit te vinden. En om de zin van de onzin in je denken te onderscheiden.Verder heb ik mijn sponsor wat op afstand gehouden omdat ik geen ruimte in mijn hoofd had om haar te leren kennen. Ze zei, ik kan mijn levensverhaal vertellen en op dat moment dacht ik even, ik heb daar geen ruimte voor. Maar we kunnen misschien iets gaan ondernemen, in het bos bijv. Het was op dat moment gewoon even veel. Moet ik ook gewoon zeggen. Of in stukjes, dat kan ook nog.
Ook hiervoor kan je terecht bij je sponsor.of bij fellows als je een vertrouwensband opbouwt. Dat is meteen ook dé manier om kwetsbaar te zijn. En vaak krijg je dan kwetsbaarheid terug. Zo ontstaan een diepere band, komen mensen dichtbij.IK weet niet het ging gewoon helemaal mis in mijn hoofd. Ook door de familie, ik weet niet wat ik er over wil delen, het staat nu even in een schriftje. En ik hoop eigenlijk dat ik het nu wel voor elkaar krijg een psycholoog te krijgen.
Dit is het patroon waar je nu net vanaf moet, iets nemen om je te ontspannen. Dat patroon ligt ten grondslag aan je verslaving en aan al je terugvallen.Bestaat er niet iets waar je goed mee kan ontspannen wat geen alcohol is en geen benzo?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."