#1
Persoonlijk zou ik je aanraden om nog een behandeling te volgen in een 12-stappen kliniek en ook meetings te gaan bezoeken.Ondertussen ben ik weer terug bij de beginvraag: waar ga ik heen na deze detox?
‘dat ik het wel red omdat ik slim ben’.
Haha ja mijn vader en mijn broertje hebben nog best lang volgehouden dat het met mij wel goed zou komen. Dat ik slim en verstandig genoeg was om niet verslaafd te raken.
Tja... We weten hoe dat is afgelopen hè 😂
Als je je herstel serieus wilt nemen, dan wil je eigenlijk ook helemaal niets.Love is in the air.
Maar er kan en mag natuurlijk helemaal niks.
Nu breng ik het misschien erg kort door de bocht, maae
Dit dus!Mijn ervaring leert wel (wat ik tijdens opnames rond me heen heb gezien, zelf niet gehad) dat romances binnen de kliniek 9 vd 10 keer niet goed zullen eindigen.
Sterker nog. Laat die romances het eerste jaar sowieso maar achterwege.
Dat zou mijn advies zijn.
Zelf heb ik dat advies van anderen ook genegeerd. Ook hierin moest ik zelf tegen de lamp lopen. Spoiler alert: dat liep niet goed af. De spanning droeg voor mij uiteindelijk bij aan een hele zware terugval.
Dat het nog niet uitliep in een groot drama is eigenlijk nog wel geluk. Als ik soms de verhalen hoor van andere herstellende verslaafden.... Man man man... Laatst ook weer, ruiten bij iemand ingegooid omdat het dan uitloopt op zo'n drama. Juist ook door iemand die de kalmte zelf is, als ie clean en in herstel is. Maar eenmaal teruggevallen zo gek als een deur en gevaarlijk.
Stabiliteit is lastig in pril herstel.
Liefde is een fantastische drug. Werkt dus ook erg goed om het ene middel in te ruilen voor het andere middel (in dat geval is de liefde dus het middel).
🙏☝️Focus je op jezelf, benut de tijd die je hebt om voor de volle 100% aan je herstel te werken.
Buiten dit ben je verder wel lekker bezig denk ik! Blijf zo doorgaan! Dan zal je mooiste dag nog komen 😉