Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
168 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Ondertussen ben ik weer terug bij de beginvraag: waar ga ik heen na deze detox?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk zou ik je aanraden om nog een behandeling te volgen in een 12-stappen kliniek en ook meetings te gaan bezoeken.

Alinde zei:
‘dat ik het wel red omdat ik slim ben’.
Klik om te vergroten...

Haha ja mijn vader en mijn broertje hebben nog best lang volgehouden dat het met mij wel goed zou komen. Dat ik slim en verstandig genoeg was om niet verslaafd te raken.

Tja... We weten hoe dat is afgelopen hè 😂

Alinde zei:
Love is in the air.

Maar er kan en mag natuurlijk helemaal niks.
Klik om te vergroten...
Als je je herstel serieus wilt nemen, dan wil je eigenlijk ook helemaal niets.

Nu breng ik het misschien erg kort door de bocht, maae

Makelifegreatagain zei:
Mijn ervaring leert wel (wat ik tijdens opnames rond me heen heb gezien, zelf niet gehad) dat romances binnen de kliniek 9 vd 10 keer niet goed zullen eindigen.
Klik om te vergroten...
Dit dus!

Sterker nog. Laat die romances het eerste jaar sowieso maar achterwege.
Dat zou mijn advies zijn.

Zelf heb ik dat advies van anderen ook genegeerd. Ook hierin moest ik zelf tegen de lamp lopen. Spoiler alert: dat liep niet goed af. De spanning droeg voor mij uiteindelijk bij aan een hele zware terugval.

Dat het nog niet uitliep in een groot drama is eigenlijk nog wel geluk. Als ik soms de verhalen hoor van andere herstellende verslaafden.... Man man man... Laatst ook weer, ruiten bij iemand ingegooid omdat het dan uitloopt op zo'n drama. Juist ook door iemand die de kalmte zelf is, als ie clean en in herstel is. Maar eenmaal teruggevallen zo gek als een deur en gevaarlijk.

Stabiliteit is lastig in pril herstel.

Liefde is een fantastische drug. Werkt dus ook erg goed om het ene middel in te ruilen voor het andere middel (in dat geval is de liefde dus het middel).


Makelifegreatagain zei:
Focus je op jezelf, benut de tijd die je hebt om voor de volle 100% aan je herstel te werken.
Klik om te vergroten...
🙏☝️

Buiten dit ben je verder wel lekker bezig denk ik! Blijf zo doorgaan! Dan zal je mooiste dag nog komen 😉
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Hm. Waarom? Willen ze je eerst van de Benzo's af hebben? Is de dagbehandeling wel de juiste?


Tenzij je hard aan je verslaving gewerkt hebt en er ondehoud op pleegt denk ik niet dat je van je verslaving af bent, als je dat bedoelt. Dat vergt veel werk en inzet. Verslaving gaat niet zomaar over. Ik ken wel meerdere mensen die maanden aan een stuk clean konden blijven op wilskracht, maar als er iets gebeurde gingen ze weer gebruiken. Ik denk dat de rustige situatie waar je nu in zit je een vertekend beeld geeft. De noodzaak lijkt er niet te zijn, maar is er denk ik wel degelijk.

Ik kan zo wel wat dingen bedenken, maar als je op mij lijkt dan weet ik zo niet of een stilteretraite wel goed is. Voor mij werkte het beter als ik een beetje bezig kon zijn op mijn eigen tempo met mijn eigen interesses en vooral andere (en aardige) mensen om mij heen. Anyways, hopelijk zit hier iets tussen voor je:

Voor de zomervakantie: www.buitenkunst.nl, www.ecolonie.eu, www.charme.nl, www.bezinningsvakanties.nl
Om bezig te blijven: de plaatselijke kringloop, dierenasiel, landgoed, graanmolen of bejaardentehuis voor vrijwilligerswerk
Voor je periodiek onderhoud: www.zen.nl, fietstocht of wandeling door de natuur, sauna / wellness, AA/CA/NA meeting
Klik om te vergroten...
Hij bedoelt meer denk ik dat hij niet persee in een afkickkliniek hoeft te zitten en dat ie gwn een plek zoekt waar die aan zijn herstel kan werken
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
En moeten de pammen geheel uit je dieet komende weken, of wordt er een begin gemaakt met afbouw en ben je nog wel wat maanden bezig met afbouwen? Kan dat de sfeer wat verandert, maar denk eerder dat je hersenen minder rust beginnen te krijgen en zal wel even aanhouden, inclusief ups en downs.
Beetje meer slapen kan ook geen kwaad.
Klik om te vergroten...
Net zoals er geen drank meer in huis is, wil ik de pammen liever ook niet meer in huis hebben. Ik blijf met mezelf in onderhandeling zeg maar. Hele, halve, etc. Hoe laat.

Ken wel iemand die voor nood 10 stuks kan halen als ze niet slaapt, Maar ik krijg ze per 150 en dat is elke keer zo.

Hier krijg ik soms advies om Brijder de regie te geven en ggz daar ‘onder te hangen’ zeg maar. Nu is andersom.

Lastste keer bij apotheek zat er weer veel te veel in de automaat en wilden broer en ik t meteen binnen teruggegeven bij apotheek maar dan nemen ze het niet meer aan. Verhaal dat de arts het ook druk heeft.

Maar t is weer midden n de nacht. Later meer.,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even beneden gezeten. Er heerst Corona en ik werd wakker met keelpijn terwijl ik nooit keelpijn heb.

Verpleging vond een test nog niet nodig. Misschien morgen.

wel ff lekker zitten praten met een groepsgenoot die ook wakker was. Wij beiden hebben kans hier clean vandaan te komen. Kans, instelling, hoe zeg je dat.
60% van de huidige groep niet vrees ik.

Het is goed dat ik vorige week binnen kwam toen de groep oké was.

Sommigen ‘moeten’ dit om bijv voor therapie in aanmerking te komen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks Lucy! Voor je verhaal. Ik probeer nog 2 uurtjes te slapen en morgen ff te schrijven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lucy ik heb het lichamelijke heel erg gemist. Niet per se sex maar knuffel, arm om mij heen. Heb dat meer dan een jaar niet gehad. Toen mijn arts vorige week mij onderzocht en mijn klieren voelde, voelde zelfs dat intiem.

Maar ik knoop het in mijn oren. Ik zocht troost, er was een arm om mij heen.

Ja je faciliteert het als familie. De verpleegkundige die ik sprak was zelf een broer verloren aan alcohol en we hadden een heel goed gesprek. Mijn broers zijn eigenlijk broertjes, jonger dan ik. Ik wil gewoon weer de grote zus zijn. Ben ik al.

ik vrees dat ik eerst mijn verzekering niet veranderen voordat ik naar een vervolgkliniek kijk. DSW is bagger. Maar ik neem het mee, ik had zelf ook een andere kliniek gezien.

12 stappen wil ik zeker maar heb ook begrepen dat je er dan echt voor moet gaan. Hier en nu (in de zin van, deze week) is te onrustig en helaas te onveilig voor mij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
ik vrees dat ik eerst mijn verzekering niet veranderen voordat ik naar een vervolgkliniek kijk. DSW is bagger. Maar ik neem het mee, ik had zelf ook een andere kliniek gezien.
Klik om te vergroten...

Ga op onderzoek uit, vraag rond, praat met de verplegin, bel je zorgverzekering. Thuis komen te zitten zonder nazorg is vragen om terugvallen. Als je pech hebt zit je over een jaar weer hier. Dat is voor jouw zorgverzekering nou ook niet echt lekker.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
nou nou nou.. dat lijkt me allemaal wel te overleven. Ik ben jaloers op je problemen.
Klik om te vergroten...
Doe er wat aan 😉
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Doe er wat aan 😉
Klik om te vergroten...
Gelukt, ik heb een paar vlekken gevonden en verder geen problemen meer 😆!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hahaha dank voor deze reactie.

gisteren pittig gesprek. Ze hebben me enorm zien opbloeien in de groep maar hebben wel last van dat ik soms weg loop uit een situatie.

soms is het killing, de lichten, geluiden. Een aantal onderdelen zijn verplicht waaronder de gezamenlijke maaltijden. Maar dat rammelende bestek enzo, het komt zo binnen.

tegelijk vinden ze het cool dat ik gebleven ben. In de kliniek. Ik schrijf later meer. Ben helemaal uitgeput door t slechte slapen. Na 18 jaar medicatie is dat niet zomaar hersteld.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben weer thuis.

Ik vind het niet makkelijk. Zie nu weer al het achterstallig onderhoud, mijn huis is uit de jaren 50. Mede daarom dronk ik, dan had ik minder last daarvan.

Voel me gesloopt na de slapeloze nachten. Voor de opname sliep ik ook niet goed, maar tijdens de opname nog slechter. Ik heb de nachtdienst goed leren kennen… heb veel gebruik gemaakt van de huiskamer die open was. Hoewel het ook druk kon zijn s nachts.

Zit beetje te denken of ik mijn huis wil opknappen, of wellicht kijken naar iets moderners. Een oud huis blijft een oud huis. Hoeft allemaal niet vandaag maar het kan bijdragen aan een goede nieuwe start.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oja de gesprekken waren positief. Benzo’s op 0, groepsgebeuren overleefd. Afscheid heel fijn maar benzo (haha) moe.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is een heel nieuwe ervaring, nu de medicatie grotendeels afgebouwd is en ik niet meer drink. Alsof ik achter matglas geleefd heb.

Ik heb vandaag door de stad gelopen en gefietst. Rustig thuis zitten lukt nog niet. Ik heb veel feedback gekregen van de groep en dat is mooi. Mooi dat ze het durfden te zeggen. Je kunt ook denken, ze gaat weg, we investeren er niet meer in.

Kort samengevat verdient de emotie-regulatie wat aandacht. De ambulant begeleider zei, eerst stabiliseren en vooral slapen. Daarna behandeling.

Blij met alle steun, zeker ook van jullie.

Er zijn veel meetings hier en ik heb een aantal nu bijgewoond. Er zijn toch verschillen per groep en dagdeel etc. Ik zal daar ook weer mensen terugzien van de kliniek, vooral de mensen die echt willen herstellen.
Komende keer kan ik ook een sponsor vragen. En ik heb mijn clean-datum nu op de dag dat ik stopte met benzo’s.
Eerst was het de datum van de alcohol, toen ik nog voorgeschreven benzo’s had. Maar dit voelt beter.

Wordt vast weer janken… ze raken er aan gewend. Voorlaatste keer bij CA hield ik mij groot tot einde meeting en toen brak ik. Gelukkig kende ik sommigen al een tijdje.

Emoties van jaren komen los. De vier B’s komen eruit.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ben je goed bezig @Alinde! Je bericht straalt kracht en positiviteit uit.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je!

Ik moet het nog wel verwerken. Het personeel was vaak vriendelijk maar soms ook niet. Spanningen door personeelstekort waren voelbaar. In de groep lijkt het of iedereen zijn ‘karakter’ wat heeft uitvergroot. De adhd er werd nog drukker, de vergeetachtige vergat wel heel veel. Corvee liep helemaal door elkaar.

Ik werd op gegeven moment het mikpunt van vrouwonvriendelijke grappen.

Ik had twee mensen van de afdeling mijn nummer gegeven. Wordt afgeraden maarja, na 3 weken denk je elkaar te kennen. Meestal namen we de avond na ontslag even contact op met de ontslagen persoon. Maar niks gehoord en de ‘vriendschap’ voelde al niet zo goed maar ik baal toch. Dacht dat we echt hadden afgesproken dat zij mij zou appen.

Bij meetings zal ik wel zien wie echt in herstel is. Het voelt nu even heel leeg. Ze raden aan geen nummers uit te wisselen maar ik mis ze ook wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mensen kunnen goed liegen, dat is het lastige. En het personeel is daar op ingespeeld en vertrouwt je niet op je blauwe ogen.

Ik lig helaas weer wakker en dan kan het niet bezinken.
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je een luisterend oor kan gebruiken, schroom niet!
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je bent erg goed bezig topper! Blijf volhouden
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je wel!! Heel fijn.

ik begreep dat je een sponsor ook elke dag belt en dat is idd fijn om binnenkort te hebben.

Ik heb jarenlang in een verwaarloosde woning geleefd en mensen buiten de deur gehouden. Een enkeling vond het goed om bijv in horeca af te spreken maar mensen hebben ook (onterecht) hun conclusies getrokken toen ze nooit thuis uitgenodigd werden. Hier in de streek is het gebruikelijk dat de deur altijd open staat.
De luisterende oren zijn minder geworden.

Kan allemaal weer herstellen. Mijn huis is nu toonbaar en ik kan het nu gaan bijhouden. Zeker nu ik weer energie heb.

Gisteren is het niet meer gelukt medicatie te regelen. Ik was het bij ontslag vergeten. Dan ben je officieel van je verslaving af denk ik, als je het gewoon vergeet. Later op de dag lukte het me niet meer het te regelen, telefoon werd niet opgenomen. Ik besloot de nacht in de gaan met alleen lithium. Geen seroquel en lamotrigine voor 1 nacht. Beiden langwerkend en ik voelde dat ik beter rust kon pakken ipv mij druk maken om de medicatie.

Ik heb paar uurtjes geslapen. Van mensen uit de kliniek hoorde ik dat ik best raar doe na inname van seroquel icm lamotrigine en ik heb dat ook van een ex gehoord ooit. Die had zelfs een briefje geschreven aan de psychiater.

Ik denk dat die er gewoon ook af moeten. Ik heb een slaapprobleem en een emotie-regulatie-probleem.
dat laatste komt ook doordat ik het niet geleerd heb in de familie.
Bipolaire stoornis misschien, misschien ook niet. Misschien komt het juist door de medicatie, zoals Dupont ook zei.

Psychose-gevoelig kunnen we eigenlijk wel wegstrepen. Hoewel, toen Wilders was gekozen dacht ik even dat ik wanen had. Ik durfde het op de groep niet te vragen, maar s avonds bij bezoekuur vroeg ik het aan mijn broer. Die moest best lachen.

Dank voor je aanbod onderzoeksjournalist 🙂
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Overigens bedoel ik niet nu te stoppen met die medicatie, maar wil het wel gaan afbouwen. Denk niet dat ik er baat bij heb. Zal het vandaag ophalen bij de kliniek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6263646566...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."