Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
198 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
De insomnia begint me op te breken. IK weet eigenlijk niet meer wat voor dag het is. Morgen meteen de apotheek bellen of mijn nieuwe rol er al ligt en zo nee, wanneer dan wel. Als er voor het weekend niks ligt heb ik een probleem.

Twee weken terug lag hij er al op woensdag volgens mij. Misschien ligt hij er gewoon en zijn ze de alert vergeten. Vandaag was woensdag en ik heb al heel even geslapen.
Klik om te vergroten...

Kun je niet inloggen bij je apotheek?
Bij mijn apotheek kun je dan altijd zien wat en of er klaar ligt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het slaaptekort breekt me op. Moest bij de apotheek ff naar buiten, werd ff niet goed. Gelukkig was de rol wel in orde. Ze sturen geen bericht van de rol.

Eten gekocht en weer naar huis.

Ondertussen een maand clean. Weet wel weer waarom ik ging gebruiken, dit is bijna niet te doen.

Zelf niet echt bang voor een terugval.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Het slaaptekort breekt me op. Moest bij de apotheek ff naar buiten, werd ff niet goed. Gelukkig was de rol wel in orde. Ze sturen geen bericht van de rol.

Eten gekocht en weer naar huis.

Ondertussen een maand clean. Weet wel weer waarom ik ging gebruiken, dit is bijna niet te doen.

Zelf niet echt bang voor een terugval.
Klik om te vergroten...
Schakel hulp in als het moeilijk wordt lieve Alinde!

En probeer ook echt om je slaaphygiëne op orde te krijgen en niet!! overdag te slapen. Ook niet als je echt heel moe bent. Laat die slaapdruk opbouwen voor 's avonds.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Dank je. De psychiater heeft geen tijd, de spv zie ik dinsdag.
AB van brijder is helaas met vakantie maar zijn vervanger neemt volgende week even contact op.
Klik om te vergroten...
Goedzo. Maar als het niet gaat, probeer toch iemand te bellen :)
Alinde zei:
Dit is wel hoe het ooit begon, 2004. Niet slapen en overdag onwel worden.
Klik om te vergroten...
Snap ik, dat breekt op en is gewoon heel moeilijk. Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk betee, maar je moet wel door de zure appel heen.
Alinde zei:
Ik probeer zoveel mogelijk etenstijden van de kliniek aan te houden, te wandelen, daglicht te pakken etc.
Klik om te vergroten...
Heel goed!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Het slaaptekort breekt me op
Klik om te vergroten...

Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart met slapen.
Heb je dit al je hele leven?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Dank je. De psychiater heeft geen tijd, de spv zie ik dinsdag.
AB van brijder is helaas met vakantie maar zijn vervanger neemt volgende week even contact op.

Dit is wel hoe het ooit begon, 2004. Niet slapen en overdag onwel worden.

Ik probeer zoveel mogelijk etenstijden van de kliniek aan te houden, te wandelen, daglicht te pakken etc.
Klik om te vergroten...
Bel de huisartsenpost en vraag naar de crisisdienst. Onwel worden van slaapgebrek is niet OK.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Je ging toch naar meetings ed, want wachten tot volgende week is wel erg lang..
Succes!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Vanaf mijn 19e.,
Klik om te vergroten...

Heftig.
Weten ze hoe het komt?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Psychiater nog niet gezien na de opnames, behalve in de wachtkamer.
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Bel de huisartsenpost en vraag naar de crisisdienst. Onwel worden van slaapgebrek is niet OK.
Klik om te vergroten...
Heb ik straks weer alle toeters en bellen hier
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het lukt ff niet met de quotes
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Heb ik straks weer alle toeters en bellen hier
Klik om te vergroten...
Of je wordt psychotisch door slaapgebrek. Echt geen aanrader.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee heb ik al eens gehad, daar let ik ook op. In dat geval kan ik meteen contact krijgen met ggz.,

Ze doen niet meer aan opnames hier. Ik probeer mijn ritme vast te houden en in contact te blijven met mensen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Heb ik straks weer alle toeters en bellen hier
Klik om te vergroten...
Beter toeters en bellen dan zelf instorten 😘
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb laatst ambulance hier gehad en vier man politie maar ze gaan gewoon weer weg hoor.

Kijk als er nog open opnames bestonden zou ik dat wel overwegen. Maar alles is weg bezuinigd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ik heb laatst ambulance hier gehad en vier man politie maar ze gaan gewoon weer weg hoor.

Kijk als er nog open opnames bestonden zou ik dat wel overwegen. Maar alles is weg bezuinigd.
Klik om te vergroten...

Heb je eens een slaapkliniek overwogen?
Zoiets: https://ruysdaelslaapkliniek.nl/slaapproblemen/slapeloosheid/

Zeker als je er al 22 jaar mee kampt is het wellicht een goeie om een en ander te laten onderzoeken.
Waarom kun je niet slapen.

Ik heb dit onderzoek ook gehad. Destijds via de bedrijfsarts geregeld.
Daar zijn toen wat tips uitgekomen waar ik verder mee kon. En nu slaap ik goed.
Ging zich bij mij vooral om "geloven in slaap" (want ik dacht adt ik niet sliep maar ik sliep wel).
Maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gaan ze niet doen. Sorry het is niet dat ik nog niets gedaan heb ofzo
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wilde eigenlijk helemaal niet op forum maar ik dacht ik doe 1 algemeen berichtje maar die lappen tekst kan ik nu niet handelen.

Welterusten alvast.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
hoop dat het lukt om te slapen :redheart:
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maandag komt Leviaan hier thuis. Die man was vorige week ‘van me geschrokken’. Misschien kan hij nog wat gewicht in de schaal leggen.

In de kliniek zag ik op gegeven moment hoofden die gingen vervormen en toen heb ik wel even aan de bel getrokken. Dat heb ik nu nog niet.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Nachtje over geslapen en ik vind het nog steeds een goed idee.
Klik om te vergroten...

Positief.
Genoeg werk in de zorgsector.
Dus wat dat betreft zit je ook goed.

Alinde zei:
Ze hadden trouwens al gevraagd of ik ervaringsdeskundige wilde worden. Maar ik wil niet 6 x op een dag mijn eigen verhaal vertellen. Al is het prachtig dat er mensen zijn die dat wel kunnen.
Klik om te vergroten...

Dat moet je kunnen idd.
Ik kan dat ook niet; wil niet blijven hangen

Alinde zei:
Verder beetje aan t researchen wat er gebeurd is dat ik pas 7 maanden na mijn crisis adequate hulp
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je. Maar denk dat het goed om te focussen op nu en de toekomst.
Ik doe dat ook steeds meer en geeft mij meer energie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4950515253...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."