Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
194 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kreeg een privé bericht van iemand die mijn topic volgt en zelf graag wil stoppen (verder deel ik uiteraard geen PB’s hier).

Dat vind ik wel mooi. Zelf keek ik in t begin erg op tegen anderen maar nu al kijken we mensen op naar mij. Soms schaam ik me voor mijn schrijfsels maar ik heb geen keus, het MOET er uit.

Dit weekend zal ik maar niet opruimen, maandag intake WMO. Wil niet dat ze vindt dat het niet nodig is.

Heb ook weer wat geslapen.

Soms erger ik mij aan mijn SPV maar zij kan er ook niets aan doen dat er geen vrijwillige opnames meer zijn en dat er zoveel weg bezuinigd is. Ze doet eigenlijk wat ze kan, appt zelfs wel eens op haar vrije dag. Toen ik in crisis was kwam ze langs, thuis. AB zegt ook, ze is altijd bereikbaar.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn moeder vraagt heel vaak naar mijn behandeling en soms ook te vaak.

Gisteren was het bang dat het er weer over zou gaan maar het viel mee. Ik bedoel, ze wil eigenlijk mijn vorige psychiater van ggz aanklagen en dat zijn vermoeiende gesprekken.

Overigens denk ik wel dat we bewijs hebben van een fout van hem maar ik gebruik mijn energie liever voor wat anders.

Gisteren vroeg ze alleen of ik die thiamine spuiten nog krijg maar verder geen ingewikkelde dingen. Mijn ouders zijn beide medisch geschoold en hebben soms ongevraagd hun mening klaar.

Ze bedoelen het goed maar het gaat altijd over psychiaters.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind t zo bijzonder dat op dit forum mensen in gebruik en ‘cleane’ mensen tegelijk schrijven. Soms vergeet ik ook dat niet iedereen wil stoppen of helemaal wil stoppen.

En mooi dat er zo ontzettend veel kennis wordt gedeeld.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Soms vergeet ik ook dat niet iedereen wil stoppen of helemaal wil stoppen.
Klik om te vergroten...
Maar ook: niet willen stoppen zit een beetje ingebakken in verslaving. De meeste verslaafden zijn er erg dubbel in: ergens willen ze wel stoppen, maar ergens ook helemaal niet, en ondertussen blijven ze de verslaving voeden. Als je dan gaat wachten totdat je een duidelijke nee voelt dan ben je nog wel even bezig. Soms komt dat moment nooit, zelfs niet nadat je leven in duigen is gevallen.

Daarom heb ik er ook moeite mee als mensen zeggen “Hij/zij moet zelf willen stoppen”. Ja, ergens wel waar natuurlijk, maar het moment dat iemand die verslaafd is niet meer wil gebruiken komt misschien wel nooit.

Stoppen is toch vooral een kwestie van verstand op nul en gewoon doen. Als je een tijdje nuchter bent krijg je controle over je leven weer terug.

(Ik heb het alleen over mensen die echt op het punt van verslaving aangekomen zijn. Verslaving verstoort namelijk je wil en je rationele vermogens, dus de wil wordt dan een onbetrouwbaar ding. Het verslaafde brein wil altijd gebruiken.)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks! Ik lees soms dat mensen pauze hebben van een middel. Of dat ze stoppen met hun middel en wel alcohol drinken.

Ik kan dat sowieso niet. Dan is het hek weer van de dam. Met alcohol kon ik eerst nog wel stoppen of minderen maar dat kan niet meer. 1 glas en ik sla op hol, ik word helemaal gek. Broers zeggen dat ze dan een ander persoon treffen. Ik lieg, bedrieg, steel, ik ken geen schaamte meer.

Los daarvan zou ik de meetings missen. Stel dat ik nu zeg, ik gebruik geen alcohol en benzo’s meer maar wel speed.

Maar wel fijn dat het niet een soort lotgenoten- toestand is hier. Dat gaat soms alleen nog maar over problemen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Herinner mij nu opeens dat ik in 2012, terwijl ik al 2 jaar droog stond, de voorraad van mijn verjaardag er doorheen gejaagd heb. En dat was veel.. ik kon met de seroquel ook geen maat meer houden. Op een gegeven moment ging ik hallucineren en heb ik de crisisdienst gebeld.

Voor de omgeving is dit onopgemerkt gebleven. Ze waren op vakantie en ik ben een week mijn huis niet uit geweest.

Wel apart dat ik in de jaren daarna nog redelijk maat heb weten te houden met alcohol. Die ene keer was echt niet normaal, had geen idee meer wat voor dag het was.

Als ik nu drankvoorraad zou hebben thuis zou het weer mis gaan. Hebben jullie het is huis, voor bezoek oid?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
IMG_20240120_103257.jpgIMG_20240120_103247.jpgIMG_20240120_103238.jpgIMG_20240120_103229.jpgIMG_20240120_103214.jpgIMG_20240120_103211.jpgIMG_20240120_103201.jpgIMG_20240120_103200.jpg
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb ook nog een vraag over diagnostiek.

GGZ blijft hameren op onderzoek voor een 2e diagnose. Ik heb steeds gezegd dat ik dat pas wil als de medicatie er af is. Want als de medicatie er nog op zit, heb je sowieso allerlei rare afwijkingen.
Maarja dat moment is nu.
Ik zei voor de grap eens dat het lijkt of ze een bonus krijgen als ze een diagnose stellen maar toen zei iemand uit het werkveld dat dat daadwerkelijk zo is.

Dan hebben we Roos die bij Brijder werkt. Zij is verpleging in de kliniek. Zij zei juist dat de diagnose er soms af kan na verloop van tijd, en dat ik een MDO kan doen. Ik denk dat voordeel van onderzoek binnen Brijder is, dat ze me al 5 weken geobsedeerd en gerapporteerd hebben. Daarin staan ook de rapportage van de nachtdienst.

Onderzoek bij GGZ zie ik niet zo zitten want ik vind dat ze spijkers op laag water zoeken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze hebben het over beschermd wonen gehad… maar wat ik op een ander topic lees vind ik dat iets te intensief.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja sorry Mister ben wel blij dat je het programma hebt gedeeld!
Maar had in kliniek al zoiets, wanneer mogen we een dagje vrij?
Zou dat geen 365 per jaar willen haha. Misschien werkt het voor anderen wel hoor.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar wat wil je wel Alinde? Misschien is het eens goed om daar over na te denken en dat op papier te zetten. En dan niet alleen op het gebied van de GGZ maar vooral ook inzichtelijk krijgen wat je wil op andere levensgebieden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ja sorry Mister ben wel blij dat je het programma hebt gedeeld!
Maar had in kliniek al zoiets, wanneer mogen we een dagje vrij?
Zou dat geen 365 per jaar willen haha. Misschien werkt het voor anderen wel hoor.
Klik om te vergroten...
dit is wat ik zelf wil he
je mag ook complete dagen binnen zitten en naar de momenten gaan wanneer je wilt,
net wat de persoonlijke afspraken zijn (die worden op individuele basis bepaald )
en bij begeleid wonen is het juist nog erger lijkt me
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thanks. Ik heb eigenlijk best veel dingen buitenshuis en nu ook de meetings. Dus binnen zitten sowieso niet.
Heb je dan wel een keuken voor jezelf?

En als je mensen wilt ontvangen, mag dat dan? Ik heb er geen idee van.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
weet je bij vrijwilligerswerk loop ik er altijd tegenaan dat er te weinig structuur is. Ik functioneer veel beter als iets goed georganiseerd is.
Klik om te vergroten...

Herken ik wel.
Ik heb dat zelf ook nodig.
1) omdat ik wat wil betekenen en 2) omdat het meer een stok achter mijn deur is.
Bij vrijwilligerswerk zou ik te makkelijk kunnen zeggen: "ik kom niet, of ik kom later" en dat is (voor mij) ook niet goed.

Alinde zei:
igenlijk zijn de depressies begonnen toen ik niet meer kon studeren. Vreselijk als iedereen zijn leven leeft en jij zit maar bij je ouders
Klik om te vergroten...

Lijkt mij ook verschrikkelijk.
Misschien ontstaan depressies wel omdat je je niet zinvol voelt c.q. iets wilt betekenen.

Alinde zei:
Altijd vrijwilligerswerk gedaan maar mijn drive is te groot, ik wil gewoon harder werken.
Klik om te vergroten...

Prima instelling.
Go with the flow.

Misschien eens bespreekbaar maken met je AB of psychiater.
Wanneer is zoiets goed. Nu, over paar weken, over paar maanden etc.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Thanks. Ik heb eigenlijk best veel dingen buitenshuis en nu ook de meetings. Dus binnen zitten sowieso niet.
Heb je dan wel een keuken voor jezelf?

En als je mensen wilt ontvangen, mag dat dan? Ik heb er geen idee van.
Klik om te vergroten...
ik heb alles eigen
eigen appartement
eigen keuken
eigen douche met aparte wc, eigen internet aansluiting ziggo punt met eigen abonnement net wat je wilt
eigen brievenbus / eigen huisnummer / eigen tag
alleen begeleiding heb een lopers tag
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
IMG_20240120_103157.jpg
mocht maar 8 fotos uploaden in 1 bericht maar dan heb je beetje idee
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ik heb alles eigen
eigen appartement
eigen keuken
eigen douche met aparte wc, eigen internet aansluiting ziggo punt met eigen abonnement net wat je wilt
eigen brievenbus / eigen huisnummer / eigen tag
alleen begeleiding heb een lopers tag
Klik om te vergroten...

Interessant om eens te horen hoe dat beschermd wonen in elkaar zit.
En is dat dan bv een flat gebouw waar iedereen beschermd woont?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Interessant om eens te horen hoe dat beschermd wonen in elkaar zit.
En is dat dan bv een flat gebouw waar iedereen beschermd woont?
Klik om te vergroten...
zekers
www.yulius.nl

BW Oostpolder - Yulius

voor Geestelijke Gezondheid
www.yulius.nl www.yulius.nl
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat goed! Ziet er leuk uit, ik zag iets strengers voor me.
En begeleid wonen is dan strenger?

Ik wil niet weg uit mijn huidige huis. Ik kan mij voorstellen toen ik in crisis zat dat het een goede optie was. Maar al die dagopeningen enzo, ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben eerlijk gezegd.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Wat goed! Ziet er leuk uit, ik zag iets strengers voor me.
En begeleid wonen is dan strenger?

Ik wil niet weg uit mijn huidige huis. Ik kan mij voorstellen toen ik in crisis zat dat het een goede optie was. Maar al die dagopeningen enzo, ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
ik denk dat dat strenger is heb het zelf nooit ervaren heb tot mijn 18de thuis gewoond en ben toen hier komen wonen (inmiddels al enkele jaren kwam hier in 2016 wonen )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."