Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
200 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed gesprek gehad ggz en WMO.

Ook bijv over het afzeggen van afspraken en hoe vaak kan/mag je afzeggen en wanneer is het klaar.
En dat er voor hun een verschil is van zit je brak of je afspraak of zit je dronken op je afspraak.

(zat vroeger ook dronken op mijn werk…).

Vanavond meeting.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik moest in de kliniek iets tekenen over beschermd wonen of begeleid wonen ofzo. Ik had die dag 60 mg voorgeschreven Valium gehad dus ik weet het niet meer zo goed. Heb nog wel een kopietje.

Maar mijn ambulant begeleider van Brijder is er niet meer over begonnen en die van GGZ eigenlijk ook niet. Realiseer ik mij nu. Wellicht komt het bij de familie vandaan.

Het kan nooit rechtsgeldig zijn na 60 mg valium.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag overdag (straks) dingen uitzoeken voor mijn verzekering met mijn vader. Hij zou er een beetje in duiken en ik had zelf nog een lijst gevonden van vorig jaar toen ik alle klinieken gebeld had.

ggz solutions werd door mijn oude verzekering dsw bijvoorbeeld niet vergoed.

Ik zal wel even vragen of ze nog klussers over de vloer hebben. Ik trek het nu niet als er geboord moet worden terwijl ik de verzekering moet bellen. Eerlijk gezegd denk ik dat het goed is dat ik kom op een moment dat broer niet komt.

Ik vraag het wel even van tevoren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Met dit weer wandel ik graag.
Klik om te vergroten...

Wandelen is ook goed.
Ik ga drie uur per week 's middags sporten vanuit MGGZ.
Maar het liefste wandel ik. In de natuur. Thermoskan koffie mee en ergens zitten. Heerlijk relax.

Alinde zei:
Hij is teveel in de zorgverlener-rol gekomen en ik in de zorgvrager-rol.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een lastige situatie.
Je bent nou bij professionals. Dus wat dat betreft hoeft hij niet meer voor zijn zusje te zorgen.

Alinde zei:
zat vroeger ook dronken op mijn werk
Klik om te vergroten...

Serieus?
Viel dat niet op?

Alinde zei:
Ik moest in de kliniek iets tekenen over beschermd wonen of begeleid wonen ofzo. Ik had die dag 60 mg voorgeschreven Valium gehad dus ik weet het niet meer zo goed. Heb nog wel een kopietje.
Klik om te vergroten...

Je bent toerekeningsvatbaar. Dat staat denk ik los van 60 mg valium.
Ik snap je wel hoor. Maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid nog eens bellen om na te vragen wat er nu precies is getekend.
Om dadelijk voor verrassingen te komen staan.

Alinde zei:
Vandaag overdag (straks) dingen uitzoeken voor mijn verzekering met mijn vader. Hij zou er een beetje in duiken en ik had zelf nog een lijst gevonden van vorig jaar toen ik alle klinieken gebeld had.
Klik om te vergroten...

GGZ Solutions valt zover ik weet gewoon onder de basiszorg:
solutions-center.nl

Kosten en Vergoedingen 2026 Verslavingszorg

Onze behandeling voor verslaving wordt vergoed door jouw zorgverzekering. Lees meer over de vergoeding en zelfstandige bijdrage.
solutions-center.nl solutions-center.nl
Wel moet je bij DSW toestemming vragen / machtiging. Maar goed, als je dat kan onderbouwen via een arts (waarom heb je die hulp nodig) doen ze daar niet zo moeilijk over. Ik heb zelf ook DSW en ik vind hen fantastisch. Heb peperdure trajecten achter mijn rug. Daar waar mijn werkgever mij in het sop liet gaar koken was DSW er wel. Maar ze willen inderdaad wel meer bewijs zien is mij opgevallen. Lees: verwijzing.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh jeetje wij hebben DSW nu al opgezegd.
En we weten eigenlijk oprecht niet waarom mijn arts mij bij DSW niet wilde doorverwijzen naar GGZ Solutions. Er was in april plaats in voorthuizen, ik heb eigenlijk vanaf april in crisis gezeten.

Ik ken ook niemand die van april tot november heeft moeten wachten voor opname. Ik heb ruim een half jaar bij familie gelogeerd en de familie is er aan onderdoor gegaan.

Destijds (2005) studeerde ik nog. Ik dronk gedurende de nacht een fles wijn leeg en kwam dus s ochtends beschonken op t werk. Maar een brakke student om 9 uur is best geaccepteerd. Zij weten niet dat je helemaal geen feestje hebt gehad. Ik liep dus niet met een fles drank op het werk maar had dan al voor werktijd gedronken.

Vandaag sprak ik middelste broer en die vindt dat dingen die nu spelen, niet moeten wachten tot eind februari, qua familieperikelen. Ik zei, mijn deur staat open en mijn telefoon staat aan maar ik kan dit niet via Whatsapp gaan oplossen. Nee dat leek hem niet de bedoeling. We hebben inmiddels te maken met een situatie die ik mij niet meer geheel herinner. En ik weet niet, wie met wie heeft gesproken. Er is een familiegesprek geweest met de Brijder maar daar was ik niet voor uitgenodigd. En juist dat is een enorme trigger geweest.

Ik zal bij Brijder nog wel aangeven dat dit voor mij niet ideaal was, zeer bedreigend zelfs. Ik ben net thuis en ga eerst maar even rustig aan doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
En we weten eigenlijk oprecht niet waarom mijn arts mij bij DSW niet wilde doorverwijzen naar GGZ Solutions
Klik om te vergroten...

De arts staat los van de verzekering. De arts verwijst door naar Solutions en de betalende factor is DSW. Of CZ. Of IZZ. Of VGZ. Of de Hema.
Het enige wat zou kunnen is dat DSW een soort machtiging wilt zien van de arts dat je hulp nodig hebt. Dat leek me bij jou niet zo'n lastige

Alinde zei:
En ik weet niet, wie met wie heeft gesproken. Er is een familiegesprek geweest met de Brijder maar daar was ik niet voor uitgenodigd. En juist dat is een enorme trigger geweest.
Klik om te vergroten...

Ook heel herkenbaar.
Toch triest dat instanties dit zomaar doen.
Ik heb daar destijds ook heel veel last van gehad.
Heb de woorden: "er wordt over mij gesproken ipv met mij" heel vaak benoemd.
Ik ben bij familie ook anders neergezet dan het daadwerkelijk is. Ik heb me bv vaak moeten verdedigen op het werk. Dat had vaak traumatische gevolgen. Maar er werd dan benoemd tegen familie: "Kordi was impulsief in zijn handelen". Pislink was ik destijds. En nu nog wel als ik er over na denk haha.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je!

Ik ben toen heel even in t ziekenhuis geweest maar voor de buitenwereld leek het op een ongelukje en zo is het toen mijn dossier in gegaan. Het was een poging met daden. Ik weet niet wat de regels zijn omtrent dit onderwerp, op dit forum.

Ik ben gewoon heel erg eerlijk geweest maar dat is natuurlijk niet leuk voor hem om te horen. Sowieso is het een lastig onderwerp.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeetje heftig dat laatste.

Mijn psychiater gaf mij idd geen verwijzing en we weten niet waarom niet. De familie is er echt aan onderdoor gegaan. Zij hebben een half jaar een volwassen dochter in crisis verzorgd.

Bij het invullen van de lijsten in de kliniek behoor ik tot de zwaarste categorie. Geen daginvulling, financieel niet zelfstandig, geen partner, geen kinderen, klein netwerk. Het ligt niet aan je middel. Sommigen zitten jaren aan de coke maar ze werken, hebben een gezin etc. Je kunt het niet vergelijken. Ik ben meer en meer geisoleerd geraakt.

Laatst heeft mijn oudste broer mijn voorraad medicijnen meegenomen hier omdat ik mezelf er niet mee vertrouwde. Dus nadat ik het hem gevraagd had. Vanmiddag belde hij wat hij er nu precies mee moet want nu ligt het daar te liggen haha. Ik hoef het hier eigenlijk ook niet meer dus het moet maar terug naar de apotheek.

Ik zal een andere keer wat meer update geven. Het zijn veel afspraken deze week. Het was koud hier, vandaag.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Inderdaad vreemd Alinde.
Zou goed kunnen dat een psychiater het heeft tegen gehouden. Soms hebben die mensen teveel macht 1 op 1. Zou mijn inziens extra controle moeten zijn.

Of deed je je misschien beter voor dan dat je was?
Ik was namelijk ook zo. Kwam helemaal gecrasht thuis. Maar hield voor iedereen de schijn op. Je zag aan mij geen klachten (in die tijd dronk ik ook meer dan gezond) of rare dingen. Ik heb ook lang gewacht op een opname voor de PTSS, maar dat kwam vooral door dat ik de schijn op hield. Zelfs tegen de prof's.
Misschien deed jij dit ook onbewus
Klik om te vergroten...

dupont zei:
Ja... maar verzwijgen is natuurlijk ook liegen, of in ieder geval oneerlijk gedrag. Ik denk dat als ik eerlijk was geweest ten tijde van mijn psychose dat ik niet op de bipolaire meds was gezet, of in ieder geval niet zo lang. Maar ik schaamde me en ik wist het ook allemaal niet meer.

Nouja, we zijn volgens mij allebei goed op weg nu en dat is wat telt.
Klik om te vergroten...
@dupont, ik heb het pas op tafel gegooid toen ik hulp wilde. Dat was april. Tot die tijd was één fles wijn per dag wel te doen (dat was de gemiddelde dag) en met zelf benzo's bestellen redde ik mij ook. Ik kwam niet in de financiële problemen.

Het ging mis toen de benzo's een keer niet geleverd werden. Ik compenseerde het met drank. Ik werd wakker een keer ergens midden op de dag maar geen idee wat voor dag. Toen wist ik, dit is mis. Januari of februari moet dat geweest zijn.

In april wilde ik hulp maar had me nooit gerealiseerd dat het antwoord ook 'nee' kon zijn. Nee Alinde er is geen hulp, je krijgt geen hulp. Althans niet een opname of crisisopname of iets anders van een kliniek. Ik kon bij mijn ouders logeren en meer konden ze op dat moment niet bieden.

Van alle fouten die ik gemaakt heb.... heb ik die niet zien aankomen. Dat op de dag dat je aangeeft opname nodig te hebben, er geen opname is. Waar ik vanaf mijn 23e bang voor was dat die dag ooit zou komen. Toen die dag kwam, toen waren er geen opnames meer.

Ik heb bij mijn psychose niets gelogen. Ik kom er alleen nu achter, als ik heel erg in de war ben dan lijk ik niet in de war. Ik kan nog praten, grapjes maken, ik kom nog best normaal over. Zij denken dast ik dingen dan fake maar dat is niet zo. Het is meer dat ik dan al in de war ben maar dat het verbale stuk nog goed werkt.

Ja ik ben goed bezig, dat wel haha. Eindelijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Inderdaad vreemd Alinde.
Zou goed kunnen dat een psychiater het heeft tegen gehouden. Soms hebben die mensen teveel macht 1 op 1. Zou mijn inziens extra controle moeten zijn.

Of deed je je misschien beter voor dan dat je was?
Ik was namelijk ook zo. Kwam helemaal gecrasht thuis. Maar hield voor iedereen de schijn op. Je zag aan mij geen klachten (in die tijd dronk ik ook meer dan gezond) of rare dingen. Ik heb ook lang gewacht op een opname voor de PTSS, maar dat kwam vooral door dat ik de schijn op hield. Zelfs tegen de prof's.
Misschien deed jij dit ook onbewust?
Klik om te vergroten...
Ik stond wel helemaal in de war bij mijn ouders op de stoep soms. Of ik zou daar bijv gaan eten maar was niet meer in staat er heen te fietsen en dan vroeg ik of ze mij met de auto konden halen. Is in dat laatste jaar 'thuis' een aantal keer voorgekomen.

Teveel pammen dan meestal. Zij konden dat ook niet altijd plaatsen. Verder had ik geen betaald werk dus ik kon mij ook wel veroorloven om veel thuis te zijn en te 'hangen'. Het viel niemand op.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Maarja alleen wonend kom je met veel dingen wel weg.
Klik om te vergroten...

Dat is denk ik vaak ook het probleem.
Er is niemand die het ziet en die je kan remmen.

Ik las net een nieuwsbrief. Rond de 140 kcal zitten er blijkbaar in één glas wijn van 150. In een wijnfles zit gemiddeld 750.
Jij kreeg echt veel calorieën binnen met 3 a 4 flessen wijn per dag :wink: No offence, maar ik wist niet dat wijn zo calorievol was.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
En toch ben ik afgevallen die week, haha.

Het is één week geweest met die hoeveelheden. Ik was wel verbaasd dat ik niet was aangekomen. Ik at er eigenlijk niet bij. Oh jee wat erg als ik dit terug lees. Het is ook niet grappig, ik kreeg bij Brijder een crisiskamer met een alarm. Het had niet nog een paar dagen door moeten gaan. En dan denk ik ook, wat wil ik dan eigenlijk verdoven?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bijv de AB dacht dat ik drama ging maken door bij hem op de grond te gaan liggen.

In werkelijkheid ging ik bijna van mijn stokje en wilde dat voor zijn. Toen had ik al vier dagen gedronken en niet gegeten. Ja ik was op tijd op gesprek en ja ik kon nog praten. Maar dat ik ging liggen was geen theater, dat was meer om erger te voorkomen.

Hij had zelf gezegd de dag ervoor: Alinde zorg alsjeblieft dat je morgen op ons gesprek bent. Nouja ik was er, netjes op tijd. Ik ging alleen wel even liggen. December was dat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
En toch ben ik afgevallen die week
Klik om te vergroten...

Zit denk ik wel verschil tussen droog en zoet las ik. Vast ook tussen rood en wit.
Maar als je vier flessen weg tikt zit je ruim boven wat gezond is voor een vrouw.
Bijzonder he dat je dan toch nog afvalt. Scheelt in iedergeval dat je er geen zak chips bij weg at of dagelijks friet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had wel heel erg diarree op het laatst dus dan zijn de darmen echt leeg. Dat scheelt wel voor je gewicht.

Nogmaals dit is een week crisis geweest. Niet eten en die hoeveelheden drinken. Ik was eigenlijk vanaf 4 mei in herstel, met nog 3 terugvallen waarvan de laatste dus die hele heftige crisis.

Terwijl ik dit schrijf lijkt het of het over iemand anders gaat. Wie komt er nou bij Brijder op een crisiskamer?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb des te meer bewondering voor de verpleging dat ze mij zo menselijk behandelen en niet als een of andere vreemde diersoort. Want je kijkt toch raar op als je zo'n exemplaar op je afdeling krijgt? Ze benaderen echt de menselijke kant.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is een film die ik steeds weer afspeel. Soms herinner ik me ineens iets wat ik bijna was vergeten. Iemand die op bezoek kwam, een cadeau mee bracht. Het cadeau staat nog in de kamer, het is echt gebeurd.

Ik besef niet dat ik van de benzo's af ben. Ik had elke avond een heleboel kleine ronde witte pilletjes. Dat heb ik nog. Het is nog niet significant anders. Hopelijk ga ik het op meetings meer beseffen.

Vanmorgen deed ik een beetje flauw tegen de buurman. Hij zei dat hij me heel vroeg had horen stofzuigen in het trappenhuis. Ik vroeg: Oh jee had u er last van? Nee hoor hij had er geen last van. Hij had het alleen gehoord.
Maar ik zal aardig zijn en niet meer op rare tijden gaan stofzuigen in het trappenhuis. Ik kom daar nooit, het hoeft echt niet opeens om 7 uur s ochtends. Had opeens zo'n drang.... juist omdat ik nooit het trappenhuis schoonmaak.... om dat te gaan doen. Maar de mensen maken zich een beetje ongerust.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De film blijft zich herhalen.

Er is hier nog een man geweest, voor huisbezoek.

Hoe het precies tot stand gekomen is weet ik niet. Hij belde, hij zei je kent me al, ik ben Pim. Ja Pim wist ik. Hij zou op huisbezoek komen op woensdagavond. Mijn ouders wilden dat graag en dus werkte ik mee.

Ik lag dronken op de bank en zette de wekker 19.45 want hij kwam 20.00 uur. Misschien heb ik wat flessen verstopt. Ik denk dat ik in nachthemd en badjas was. Ik kende de beste man idd en de beste man was heel snel weer weg.

Of misschien was het de dinsdag.

Later kreeg ik te horen dat GGZ zijn handen er vanaf trok als ik bleef drinken. In mijn ogen was er niet zoveel verkeerd gegaan. Mijn ouders wilden dat er iemand op huisbezoek kwam. Ik heb de man ontvangen, op tijd, had er een uur voor uit getrokken. Er stond nergens dat ik nuchter en/of aangekleed moest zijn. Het is een rare film omdat ik in gebruik andere logica heb. 20 uur is 20 uur maar er staat toch nergens dat ik aangekleed moet zijn? Decorumverlies noemt mijn moeder het.

Heeft het zin om dingen van de Wine-Only-Week weer terug te laten komen in mijn hoofd? Ik denk het wel het is toch een soort lang trauma. Vol zwarte gaten, hulpdiensten, wanhopige familie. Bloed en oorlogswonden. Wanhopige familie. Hopelijk gaat zo'n week niet weer gebeuren. Misschien verdient die man nog excuses. Voor hem ook niet leuk mij zo te zien.

Misschien was het de dinsdag. Nee de woensdagavond.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Heeft het zin om dingen van de Wine-Only-Week weer terug te laten komen in mijn hoofd? Ik denk het wel het is toch een soort lang trauma. Vol zwarte gaten, hulpdiensten, wanhopige familie. Bloed en oorlogswonden. Wanhopige familie. Hopelijk gaat zo'n week niet weer gebeuren. Misschien verdient die man nog excuses. Voor hem ook niet leuk mij zo te zien.
Klik om te vergroten...

Dit zijn de meest waardevolle herinneringen voor een verslaafde. Niet hopen maar er aan werken, en deze herinneringen ophalen zodra je hoofd je weer aan de fles wil hebben.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks. Ook dat ik het zelf niet eens raar vond. Om iemand zo te ontvangen.

Had ook een heel paars been toen ik in de kliniek kwam. Weet dat ik gevallen ben maar niet hoe precies. De vrouw van de thiamine prikken heeft het misschien gezien maar niets gezegd. Die ziet wel meer denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."