Inderdaad vreemd Alinde.
Zou goed kunnen dat een psychiater het heeft tegen gehouden. Soms hebben die mensen teveel macht 1 op 1. Zou mijn inziens extra controle moeten zijn.
Of deed je je misschien beter voor dan dat je was?
Ik was namelijk ook zo. Kwam helemaal gecrasht thuis. Maar hield voor iedereen de schijn op. Je zag aan mij geen klachten (in die tijd dronk ik ook meer dan gezond) of rare dingen. Ik heb ook lang gewacht op een opname voor de PTSS, maar dat kwam vooral door dat ik de schijn op hield. Zelfs tegen de prof's.
Misschien deed jij dit ook onbewus
Ja... maar verzwijgen is natuurlijk ook liegen, of in ieder geval oneerlijk gedrag. Ik denk dat als ik eerlijk was geweest ten tijde van mijn psychose dat ik niet op de bipolaire meds was gezet, of in ieder geval niet zo lang. Maar ik schaamde me en ik wist het ook allemaal niet meer.
Nouja, we zijn volgens mij allebei goed op weg nu en dat is wat telt.
@dupont, ik heb het pas op tafel gegooid toen ik hulp wilde. Dat was april. Tot die tijd was één fles wijn per dag wel te doen (dat was de gemiddelde dag) en met zelf benzo's bestellen redde ik mij ook. Ik kwam niet in de financiële problemen.
Het ging mis toen de benzo's een keer niet geleverd werden. Ik compenseerde het met drank. Ik werd wakker een keer ergens midden op de dag maar geen idee wat voor dag. Toen wist ik, dit is mis. Januari of februari moet dat geweest zijn.
In april wilde ik hulp maar had me nooit gerealiseerd dat het antwoord ook 'nee' kon zijn. Nee Alinde er is geen hulp, je krijgt geen hulp. Althans niet een opname of crisisopname of iets anders van een kliniek. Ik kon bij mijn ouders logeren en meer konden ze op dat moment niet bieden.
Van alle fouten die ik gemaakt heb.... heb ik die niet zien aankomen. Dat op de dag dat je aangeeft opname nodig te hebben, er geen opname is. Waar ik vanaf mijn 23e bang voor was dat die dag ooit zou komen. Toen die dag kwam, toen waren er geen opnames meer.
Ik heb bij mijn psychose niets gelogen. Ik kom er alleen nu achter, als ik heel erg in de war ben dan lijk ik niet in de war. Ik kan nog praten, grapjes maken, ik kom nog best normaal over. Zij denken dast ik dingen dan fake maar dat is niet zo. Het is meer dat ik dan al in de war ben maar dat het verbale stuk nog goed werkt.
Ja ik ben goed bezig, dat wel haha. Eindelijk.