Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
204 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Er is een platform gemaakt door NA waar sponsors en sponsees elkaar kunnen vinden.
Superhandig. Had nog steeds niemand gezocht.
Klik om te vergroten...
Kun je de link delen?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan hem je in pb sturen.

Het loopt nu even storm dus misschien niet handig als ik hem plaats.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed van je te horen dat je weer aan de goede kant van de lijn staat Alinde.

Gezond eten is ook duur.
Maar wel belangrijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Noot:
Dit was voor mij de reden om te stoppen met groepstherapie.
De ellende van anderen werd ook mijn ellende en dat werd mij te zwaar.
Je moet andermans ellende bij de ander kunnen laten en dat werkte bij mij niet....
Klik om te vergroten...
Ik kan dat tot op zekere hoogte. Maar ik heb straks 6 groepen en alleen al namen onthouden wordt een opgave.
Bovendien is het woord therapie bij ons niet op zijn plaats. Je deelt ervaringen. Maar het is geen therapie.

Ik merk nu hoeveel last ik heb gehad van een van mijn laatste groepen. De docenten waren ook in en uit crisis.
En je mocht het beestje niet bij de naam noemen. Dus wel: ik voel signalen, maar niet: ik heb gisteren 3 taarten gegeten en daarna gekotst. Ik noem maar wat.

Daarom had ik ook ff geen ruimte voor NA meetings. Komt wel. Bij ons wordt ook gewandeld met NA en dat voegt mij nu beter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Privébericht is prima hoor!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Ik kan hem je in pb sturen.

Het loopt nu even storm dus misschien niet handig als ik hem plaats.
Klik om te vergroten...
dit zou best waardevol kunnen zijn voor mij, zou je als je dat wilt ook de link met mij kunnen delen misschien als ik meer mensen om me heen heb buiten familie, hulpverlening ik makkelijker de verleiding tot drugs kan weer staan
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga ik straks voor jullie doen!

Ik zie dat het druk is daar opeens dus dan even zo.

Word gek van de familie. Mijn broer heeft het signaleringsplan ‘ontdekt’ en gaat nu iedere keer appen wat ik moet doen elke dag. Hij is nog jong. Het is heel irritant.

Telefoon gaat ff in de hoek maar ik vergeet het niet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh nee ik zit opeens in meer appgroepen dan de bedoeling was.

Telefoonmanagement is ook nog een ding.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blabla… het is nog geen 1 oktober… blabla. Ja dat zie ik zelf ook wel.

Ik heb 40 jaar voor mezelf gezorgd, ga 1 x de mist in…. Maar ik kom niet uit een ei.

Ik wil die bemoeienis even niet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
dit zou best waardevol kunnen zijn voor mij, zou je als je dat wilt ook de link met mij kunnen delen misschien als ik meer mensen om me heen heb buiten familie, hulpverlening ik makkelijker de verleiding tot drugs kan weer staan
Klik om te vergroten...
Ben je al eens naar een meeting geweest? Ik heb de link intern doorgestuurd gekregen. Is bedoeld voor mensen die al bij NA, CA, AA etc zijn.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Ben je al eens naar een meeting geweest? Ik heb de link intern doorgestuurd gekregen. Is bedoeld voor mensen die al bij NA, CA, AA etc zijn.
Klik om te vergroten...
ik durf dat nog niet echt , helaas teveel mentale problemen dacht via die tool meer mensen te vinden die naar meetings gingen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had zo’n hulplijn gebeld. Die meneer die gruwelde van het idee van zo’n familieweekend, haha.

Hij zei, trek lekker je eigen plan.
Dus ik denk dat ik meteen bij aankomst een fiets huur. En heb nu al een hoekje in huis waar ik de spullen neerleg die ik mee wil. T is volgend weekend pas trouwens.

Ik snap mijn broertje de ook wel, door iets uit het verleden.

En we zijn met plannen zo verschillend. Hij snapt niet dat ik iets van mijn administratie vandaag wil doen, wat pas 26 september 23.59 klaar hoeft te zijn. Hij zou daar 26 september 23.15 mee beginnen op zijn vroegst.

Regeren is vooruitzien, enzo.

Die man van de hulplijn snapt de bezorgdheid van de familie wel, gezien het alcoholverleden. We zijn er op uit gekomen dat beter 1 persoon 1 x per dag kan bellen in plaats van allemaal apart te appen hoe ik geslapen heb blabla.

Deze broer zei bij de psychiater ook dat hij vindt dat de zorg tekort schiet, door zoveel op de familie te schuiven. Dan bedoelt hij dat er geen vrijwillige opnames zijn en dat ze mijn bejaarde ouders hebben gevraagd mij op te vangen. De familie overleeft het wel maar t was 18 jaar geleden beter geregeld allemaal.

Iedereen wil iedereen uit de wind houden. But we’ll manage.

En dit forum is van onschatbare waarde voor me.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
ik durf dat nog niet echt , helaas teveel mentale problemen dacht via die tool meer mensen te vinden die naar meetings gingen
Klik om te vergroten...
Je kunt op internet een nummer vinden van de coördinator van de meeting.

Ik ben er niet helemaal in thuis dus correct me if I’m wrong. Maar ik denk dat de volgorde is dat je eerst naar een meeting gaat.

Ik kan de link niet zomaar random doorsturen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
ah ok dan had ik er misverstand over , suc6 met vandaagb
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
ik durf dat nog niet echt , helaas teveel mentale problemen dacht via die tool meer mensen te vinden die naar meetings gingen
Klik om te vergroten...
Er zijn online meetings. Zie www.ca-holland.nl en www.na-holland.nl

Je kunt je webcam uitzetten voordat je de meeting in gaat 👍
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
wow online meetings
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
er werd vaak tegen mij gezegd dat knuffels kinderachtig waren , fuck them , gelukkig hebben meerdere mensen knuffels (ook op latere leeftijd)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aaaaah zo cute!
Aapjes zijn zo grappig. Leuke foto’s!

Het kwam bij ons bij de psycho-educatie ter sprake. Dat een knuffel je geborgenheid kan geven. Verzwaringsdeken etc kan ook helpen.

Ik houd het weekend best goed vol. Zelfs het mega-drukke zwembad. Tot ieders verbazing. Alleen de supermarkt vond ik kut met die lampen. Soms kan ik daar zomaar niet tegen.

En gelukkig gaat het gesprek niet steeds over hulpverleningstoestanden. Gewoon even
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is wel gezellig zo, ik wil hier wel blijven. We hebben een keer eerder zo’n weekend gehad maar toen hadden we best een druk programma.

Ik had het extra moeilijk gemaakt: fotograaf geregeld. Maar ik raakte in een depressie en was zo bang dat ik ‘zombie’ op die dure foto’s zou staan en dat die nog jaren zouden hangen.
Gelukkig heb ik mijn energie goed kunnen verdelen en had ik bij de fotograaf een goede middag.

Anyway, ik ben gewoon niet gemaakt om in mijn eentje in een bovenwoning te zitten. Met zijn allen in een huis is veel gezelliger.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik was in januari voor het laatst een weekend weg. Wel met een andere groep maar qua accommodatie t zelfde idee. Ik kan nog niet geloven wat er allemaal mis gegaan is in de maanden daarna. Ik ben nog een tijdje op de been gebleven met de benzo’s en alcohol maar op een gegeven ging het mis.
Ik dacht steeds, als ik moe ben moet ik dus meer slapen en dan nam ik nog wat.

Iemand had mij ook wijs gemaakt dat er placebo benzo’s in omloop waren. Via de apotheek.

Het zal nog wel even duren voor alles een plekje krijgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."