Dank je wel.
Ja er is hier wel een ‘tweede persoon’ nodig. Iemand die vragen kan stellen, dingen kan bevestigen, kan aangeven als iets juist niet belangrijk is. Maar ook omdat je dingen die je besproken hebt, beter kunt loslaten.
Ik vind het prettig als er tijdens een gesprek emotie los komt. Thuis kan ik niet goed omgaan met verdriet/boosheid en als ik er dan alleen in wegzak word ik er niet beter van.
Die hele emotie-regulatie is een probleem eigenlijk.
Ik kan me wel herinneren dat ik afgelopen winter onder invloed van alcohol soms heel verdrietig was maar dat heeft me niet veel geholpen.
Ik zit nu 18 jaar bij ggz en t blijft gedoe met pillen erbij, eraf, etc.
De alcohol is echt de oorzaak niet, er zijn zoveel jaren geweest dat ik niet dronk of alleen eens in de maand op t vrijwilligerswerk.
Trouwens alle BN-ers hebben toch ook een psycholoog?
![:wink:]()
Waarom moet ik me dan redden met een online module?
En pilletjes.
Overigens heb ik een top psychiater en SPV maar dat zijn andere invalshoeken. ‘Je was depressief omdat je alcohol gebruikte’.