Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
387 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
Dank je Dupont.

Ik ben zo moe en daarom is het ook zo moeilijk om die nieuwe stappen te zetten.
A
AlindeLid
Geweldige podcast gevonden: Boeddha’s in herstel, op Podimo.
A
AlindeLid
Ik had het met een hulpverlener over iets naars gehad vanmorgen. Misschien daarom nog dat lege onbestemde gevoel. Het ging echt beter namelijk, maar misschien was dat de trigger.
Dat dat nog geen plekje heeft.
A
AlindeLid
Dat spreekt me meer aan idd. Morgenochtend is er een meeting en dat is een goed idee ipv weer mijn bed niet uit te komen.

Ik lees nu dat er eigenlijk ook niet gerookt mag worden. Dat wordt bij onze NA wel gedaan.
M
MR_CHIPLid
idd in de psychiaterie is vaak medicatie de oplossing denken/vinden ze
ik denk totaal van niet nu ik wat langer clean ben begin ik zelfs weer emoties te voelen en gelukkig kan zijn zonder drugs/medicatie en me rust neem door normale dingen te doen ipv eventuele benzo's die ze wouden opdringen
A
AlindeLid
Er zijn misschien niet zoveel mensen verslaafd aan die kleine seroquelletjes. Dat ze dat daarom niet snappen.

Als ik een hele doos van die dingen zie… mjammie.

Ik heb t ook wel eens opgenomen. Hoe ik overal papegaaien zag met dat spul. Best leuk. (Zonder alcohol)
M
Manu76Lid
Ja, van moe voelen, kun je misschien in de nabije toekomst last van blijven hebben. In de kliniek zullen ze je eerste dagen misschien zelfs extra laten slapen. Ik denk trouwens dat het vooral afbouwen wordt in de kliniek toch?
Sterkte en rust toegewenst.
A
AlindeLid
Gr. Weer moet ik ergens inloggen.

Nee ik weet niet waar mijn wachtwoord is. Ik kan dit allemaal niet hoor.
M
Manu76Lid
Veel plezier in de kliniek en dat je mentaal sterker eruit komt, dan maakt dat extra pakje lorazepam niets uit!
A
AlindeLid
En of het wijsheid is of niet… ik mis sommige mensen echt. Heel erg. Op de afdeling zag je elkaar weer in de ochtend, na een doorwaakte nacht.

Mijn ouders zitten in verbouwing en ik ben daar nog helemaal niet geweest sinds thuiskomst. Wel appcontact.

Ik wou dat ik 8 uur kon slapen zonder gedoe.
M
MindlessLid
Alinde zei:
Er was toch een topic van kleine mijlpalen? (Ik bedoel niet cleantijd of sportprestaties)

Hoe heet dat ook alweer?
Klik om te vergroten...
Bedoel je deze:

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Sterkte man :) Het voor altijd stoppen op wilskracht werkt praktisch nooit. Maar op een dag kun je wel gaan inzien: het dient me niet meer. Met name als je de voordelen van nuchter zijn gaat ervaren en steeds meer de nadelen van gebruiken gaat zien. Dan kan er een moment komen: het is genoeg...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
MindlessLid
Alinde zei:
@Mindless ik geloof zeker dat psychedelica kunnen helpen en vind het een mooie ontwikkeling. Zeker paddenstoelen kunnen volgens mij goed helpen alleen zijn we de kennis daarover deels kwijtgeraakt, door de eeuwen heen.
Klik om te vergroten...
Paddo's (en truffels, zelfde werkzame stof) zijn 1 van de meest bijzondere en wijze planten (gek om dat te zeggen over planten maar zo is het toch) die ik heb ervaren.

En geen zorgen over het kwijtraken van kennis door de eeuwen heen. Tijdens een goede trip krijg je namelijk een grote 'download' van die "kennis" die nog helemaal intact is in de paddo wereld. :wink: En dat gaat het menselijke vaak zover te boven, dat je het toch nooit helemaal in woorden kunt vatten en bewaren. Het is de ervaring zelf hebben die waardevol is. En daar is niks van verloren. Je neemt het middel, hebt de goede mindset en het geeft het aan je. En hopelijk neem je er dan iets van mee in je dagelijkse leven.

Alinde zei:
Alleen de combi Lamotrigine, quetiapine, lorazepam en lithium, daar durf ik echt niet bij te gaan experimenteren.
Je kunt ook niet denken, dan slik ik dat ff 48 uur niet… want dat heeft ook gevolgen.
Klik om te vergroten...
Zeker weten niet combineren met die medicatie.

Mijn "idee" was ook meer: iets om misschien ooit eens te doen wanneer je medicatievrij bent.

Alinde zei:
Ik hoef niet alles met fam te overleggen maar zo spelen met gezondheid vind ik wat anders.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik en natuurlijk ook goed dat je familie daarvan op de hoogte is.

Alinde zei:
Ik wilde nog terugkomen op de hyperventilatie, ik zag toen op internet dat lorazepam werd aangeraden. Dus toen had ik weer een excuus.
Ik heb t maar 1 x gehad. Chronisch lijkt me wel lastig.
Klik om te vergroten...
1 keertje is (imo) niet erg. Ikzelf neem ook weleens sporadisch een benzo. Kan dit beter niemand aanraden want voor velen is het moeilijk dit te doen, maar persoonlijk haat ik het effect van afvlakken van de emoties dat het op me heeft en dus neem ik het echt alleen wanneer ik bijvoorbeeld erg last heb van een stijve rug en slapen moeilijk is. Of voor kunnen slapen na een stimulant of LSD. Voor mij levert het geen problematisch gebruik/verslaving op.

Alinde zei:
Ik merkte vooral dat de behandeling van die psycholoog me hielp. Dat daadwerkelijk de lading eraf is, van de periode die we behandeld hebben. Daarom vind ik het jammer dat we (familie en ik) zeggen dat het helpt maar dat er toch lang vergaderd moet worden, etc.
Nee is ook een antwoord, maar dit is zo vaag.
Klik om te vergroten...
Dan moet je dus eigenlijk weer iets dergelijks hebben.

Lastig... Fysieke en/of mentale klachten hebben op zichzelf is al moeilijk, maar om dan ook nog eens niet makkelijk de benodigde behandeling ervoor te kunnen vinden....
A
AlindeLid
Dankjewel. Hij moet het overleggen (volgens mij was hij nieuw) en dan zou het ook bij vrijgevestigde psych kunnen.

Dan is het de vraag of dat handig is, of wachten tot Brijder.

Ik heb broer gevraagd wat telefoontjes over te nemen deze week. Ik ben op.

Alleen UWV moet ik zelf nog doen woensdag.
A
AlindeLid
En hoe ga ik eigenlijk vertellen aan mijn omgeving dat ik opgenomen ben? Je mag je telefoon wel mee maar dan nog.

Mensen weten wel dat ik ‘iets psychisch’ heb maar niet dat de Brijder in beeld is.

ik schaam me niet, denk ik, maar mensen informeren geeft wel extra stress.
O
OtherShoreLid
Overigens zie ik wel een groot verschil tussen jou en mij @Alinde en dat is dat je benzodiazepines voorgeschreven krijgt. Dus dat rechtvaardigt het gebruik van voorgeschreven benzodiazepines wel een beetje. En dat lijkt me erg lastig. Dat zal de tweestrijd wel vergroten.
A
AlindeLid
Dankjewel!

Nog steeds moeilijk voor te stellen dat ik t volgende weekend daar zit. Misschien morgen nog maar ff een lekkere trui kopen.

Zit alweer te janken. Hoor zo vaak dat benzo’s afbouwen hel is.

Ga liever een paar weken naar de tandarts dan dit.
O
OtherShoreLid
Veel sterkte vandaag!
A
AlindeLid
Ik heb gisteren 20 gehad maar had 10 moeten zijn, hoor ik net. Wel vervelend dat ik toch niet lekker heb geslapen.

In de ochtend krijg ik 5 mg diazepam.

Als ik voor de nacht 10 mg diazepam krijg vanaf nu is dat wel significant minder dan de lorazepam die ik slikte laatste tijd.

Maar even aankijken dit weekend.
A
AlindeLid
Je bent depressief omdat het hoort bij manisch depressiviteit.

Ze kijken niet naar ‘levensfactoren’.

Mijn vorige depressieve periode kwam door de alcohol. Zeggen ze. Maar was het niet andersom eigenlijk?
A
AlindeLid
Ja… dat realiseer ik me nu.

Zal vragen of er met de fellows iets van kerst en/of oud en nieuw is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."