Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
479 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
Dank je Dupont.

Ik ben zo moe en daarom is het ook zo moeilijk om die nieuwe stappen te zetten.
A
AlindeLid
Geweldige podcast gevonden: Boeddha’s in herstel, op Podimo.
A
AlindeLid
Ik had het met een hulpverlener over iets naars gehad vanmorgen. Misschien daarom nog dat lege onbestemde gevoel. Het ging echt beter namelijk, maar misschien was dat de trigger.
Dat dat nog geen plekje heeft.
M
MR_CHIPLid
idd in de psychiaterie is vaak medicatie de oplossing denken/vinden ze
ik denk totaal van niet nu ik wat langer clean ben begin ik zelfs weer emoties te voelen en gelukkig kan zijn zonder drugs/medicatie en me rust neem door normale dingen te doen ipv eventuele benzo's die ze wouden opdringen
A
AlindeLid
Gr. Weer moet ik ergens inloggen.

Nee ik weet niet waar mijn wachtwoord is. Ik kan dit allemaal niet hoor.
M
Manu76Lid
Veel plezier in de kliniek en dat je mentaal sterker eruit komt, dan maakt dat extra pakje lorazepam niets uit!
A
AlindeLid
En of het wijsheid is of niet… ik mis sommige mensen echt. Heel erg. Op de afdeling zag je elkaar weer in de ochtend, na een doorwaakte nacht.

Mijn ouders zitten in verbouwing en ik ben daar nog helemaal niet geweest sinds thuiskomst. Wel appcontact.

Ik wou dat ik 8 uur kon slapen zonder gedoe.
A
AlindeLid
Dankjewel. Hij moet het overleggen (volgens mij was hij nieuw) en dan zou het ook bij vrijgevestigde psych kunnen.

Dan is het de vraag of dat handig is, of wachten tot Brijder.

Ik heb broer gevraagd wat telefoontjes over te nemen deze week. Ik ben op.

Alleen UWV moet ik zelf nog doen woensdag.
A
AlindeLid
Dankjewel!

Nog steeds moeilijk voor te stellen dat ik t volgende weekend daar zit. Misschien morgen nog maar ff een lekkere trui kopen.

Zit alweer te janken. Hoor zo vaak dat benzo’s afbouwen hel is.

Ga liever een paar weken naar de tandarts dan dit.
O
OtherShoreLid
Veel sterkte vandaag!
A
AlindeLid
Ik heb gisteren 20 gehad maar had 10 moeten zijn, hoor ik net. Wel vervelend dat ik toch niet lekker heb geslapen.

In de ochtend krijg ik 5 mg diazepam.

Als ik voor de nacht 10 mg diazepam krijg vanaf nu is dat wel significant minder dan de lorazepam die ik slikte laatste tijd.

Maar even aankijken dit weekend.
A
AlindeLid
Je bent depressief omdat het hoort bij manisch depressiviteit.

Ze kijken niet naar ‘levensfactoren’.

Mijn vorige depressieve periode kwam door de alcohol. Zeggen ze. Maar was het niet andersom eigenlijk?
H
Hippie LangwausLid
Sterkte met de zwaardere tijden die je uiteindelijk moeten verlossen van de benzodiazepines. Het gaat je vast lukken.

Wees niet te streng voor jezelf, want er komt een hoop op je af op emotioneel vlak.

❤️
M
Mevrouw PløpLid
Ik ga morgen even wat info uit mijn slaaptherapie (bij de reguliere ggz hier) samenvatten, 8u slapen is dus echt helemaal nier per se nodig! En je daar druk over maken nog erger niet
A
AlindeLid
Even aan t kijken naar meetings in andere steden in de provincie. Er is gelukkig heel veel aanbod. En altijd de mogelijkheid op een ‘slechte’ dag naar een grote stad te reizen. OV is goed.
A
AlindeLid
Vanaf mijn 19e.,
A
AlindeLid
Dank je. Vanaf het moment dat ik toegaf dat ik een verslaving heb, heb ik er nog niet of nauwelijks over kunnen praten.

Ik heb gevaarlijke dingen gedaan, zie ik nu. De hoeveelheid benzo’s, het gekloot met mijn andere medicatie (ook teveel), de combinatie met drank….
De dagbestedingsgroep is er niet voor bedoeld om deze dingen van mij af te praten. Er komt sinds mei iedere dinsdag iemand van WMO bij mij en met hem kan ik er wel over praten.
De SPV wil hem nu spreken want hij is niet voor gesprekken maar voor praktische zaken. Ik zal wel aangeven dat er voor mij wel een gat was, waarin er nog niets aan/met de verslaving gedaan kon worden.

Hoe lang heb jij benzo’s gebruikt?
A
AlindeLid
Verder heb ik gedroomd van degene met wie ik voor het eerst ging drinken om het drinken.

Hij stond algemeen bekend om zijn vele gezuip. Het was een beetje zijn image. We studeerden en hij presenteerde zich bijna als een typetje, een karikatuur. Altijd grappen over bier.
Het bleek zo’n man te zijn die ‘alles begreep’ en ik was juist wat zoekende. Toen kwamen de avonden dat we samen op de bank zaten met heel veel bier. Geen feestje, niks te vieren, ook niet echt gezellig, gewoon in zo kort mogelijke tijd die flesjes er doorheen. Volgens mij was zijn relatie ook net uit.

Toen was ik 21. Een jaar later ontwikkelde ik de gewoonte om ook zonder hem - en alleen - die verdoving op te zoeken.
Het is soms ook maanden of jaren goed gegaan. Maar de laatste tijd dat gekloot met al die pillen en de alcohol dat ging niet meer. En dat isolement.
_
_shikantazaLid
Alinde zei:
Dank je. Vanaf het moment dat ik toegaf dat ik een verslaving heb, heb ik er nog niet of nauwelijks over kunnen praten.
Klik om te vergroten...
Daar is NA bij uitstek geschikt voor. Herkenning zonder oordeel 👍 en misschien krijg je nog tips.
Alinde zei:
Ik heb gevaarlijke dingen gedaan, zie ik nu. De hoeveelheid benzo’s, het gekloot met mijn andere medicatie (ook teveel), de combinatie met drank….
Klik om te vergroten...
Ook dat zullen veel verslaafden wel herkennen. Zie het als les. Doe het vanaf nu anders, dat is het enige dat je nu voor jezelf kunt doen.
Alinde zei:
De dagbestedingsgroep is er niet voor bedoeld om deze dingen van mij af te praten. Er komt sinds mei iedere dinsdag iemand van WMO bij mij en met hem kan ik er wel over praten.
De SPV wil hem nu spreken want hij is niet voor gesprekken maar voor praktische zaken. Ik zal wel aangeven dat er voor mij wel een gat was, waarin er nog niets aan/met de verslaving gedaan kon worden.
Klik om te vergroten...
Gebruik de telnrs van NA vooral om je hart te luchten. En hulp vragen is juist goed 👍
Alinde zei:
Hoe lang heb jij benzo’s gebruikt?
Klik om te vergroten...
Jarenlang onregelmatig om de conedowns van mijn coke binges op te vangen. Werd door de jaren heen wel steeds regelmatiger natuurlijk.

Na een psychose heb ik 6 maanden op 3mg Lorazepam per dag gezeten. Er af komen vond ik ern hel die ik niemand toewens. Later nog 2 maanden Temazepam elke dag enndie afbouw ging een stuk beter. Nog steeds niet leuk en ik hoef nooit meer een Benzo tenzij ik onder het mes moet.
A
AlindeLid
Ja… dat realiseer ik me nu.

Zal vragen of er met de fellows iets van kerst en/of oud en nieuw is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."