Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing cold turkey benzo’s

Waarschuwing cold turkey benzo’s

57 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Je kan met elk middel afbouwen, in weze is oxa beter geschikt voor afbouw vanwege de kortere halfwaardetijd en je dus geen stapeling hebt. Of beter is misschien een verkeerd woord. Diazepam hoef je minder mg van te slikken maar de werking is ook anders. Snap alleen niet dat het niet gedetoxed wordt met professionele begeleiding na zo een gebeurtenis. Lijkt me zoiezo wwl aan te raden want slaapproblemen hebben vaak onderliggende problematiek. Snap ergens ook wel dat ze na deze heftige ontwenning niet met middelen gaan wisselen ook zonder professioneel toezicht.
Klik om te vergroten...
Nou ik hoop dat het helpt / werkt voor @Sterretje1984 maar ik geloof heilig in Ashton. Zeker na jarenlang dagelijks gebruik. Dan is lineair afbouwen met een kortwerken Benzo in mijn ogen een rare en misschien wel onverantwoorde keuze. Ja, ik hoop ook dat ze goed gemonitord wordt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdloos zei:
Maar makkelijker mmet even middel dat de hele dag werkt natuurlijk. En met zulke doseringen altijd langzaam afbouwen.
Blij te horen dat de neuroloog verwacht een volledig herstel tre zullen zien. Maar benzodiazepines kan je niet even snel afbouwen of stoppen kan levensgevaarlijk zijn zo lees ik dat weer helaas.
Veel sterkte @dupont en ik raadt altijd de Ashton manual aan. Zelfs de verslavingszorg vond dat een goed idee ondanks je dan 6 maanden tot 1 jaar bezig kan zijn met stoppen maar op die manier het veilig doet.

Veel beterschap toegewenst en volhouden mocht je in een situatie komen waar benzodiazepines weer aantrekkelijk zijn.

Hopelijk komt dat er niet voor je.

Peace!
Klik om te vergroten...
Dank je, maar ik ben niet degene die sterkte nodig heeft… Benzo’s raak ik voor geen goud meer aan 🤗.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
Je kan met elk middel afbouwen, in weze is oxa beter geschikt voor afbouw vanwege de kortere halfwaardetijd en je dus geen stapeling hebt. Of beter is misschien een verkeerd woord. Diazepam hoef je minder mg van te slikken maar de werking is ook anders. Snap alleen niet dat het niet gedetoxed wordt met professionele begeleiding na zo een gebeurtenis. Lijkt me zoiezo wwl aan te raden want slaapproblemen hebben vaak onderliggende problematiek. Snap ergens ook wel dat ze na deze heftige ontwenning niet met middelen gaan wisselen ook zonder professioneel toezicht.
Klik om te vergroten...
Op eigen verzoek ik wist dat ik dit kon met oxa en tema en wist niet hoe ik op dia zou reageren.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoe gaat ie nu ? :redheart:
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
hoe gaat ie nu ? :redheart:
Klik om te vergroten...
Niet zo best.
Linkerbeen blijft uitvallen en geheugen is een groot vergiet! Nog 1 epileptische aanval gehad die ik weet (werd wakker met spierpijn, blauw oog en bult (precies aan kant van nachtkastje). Woensdag naar de arts voor die uitvalsklachten. Afgelopen week daardoor ook 3 keer hard gevallen. 1x van bed met hoofd tegen rand van spiegel. 1x van bed redelijk zacht op vloerbedekking en vandaag buiten en daarbij klapte ik ook nog door mijn enkel heen. Ik heb er best zorgen van moet ik bekennen!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterretje1984 zei:
Niet zo best.
Linkerbeen blijft uitvallen en geheugen is een groot vergiet! Nog 1 epileptische aanval gehad die ik weet (werd wakker met spierpijn, blauw oog en bult (precies aan kant van nachtkastje). Woensdag naar de arts voor die uitvalsklachten. Afgelopen week daardoor ook 3 keer hard gevallen. 1x van bed met hoofd tegen rand van spiegel. 1x van bed redelijk zacht op vloerbedekking en vandaag buiten en daarbij klapte ik ook nog door mijn enkel heen. Ik heb er best zorgen van moet ik bekennen!
Klik om te vergroten...
Heel erg veel sterkte en beterschap gewenst. 💜

Wat schrikken zeg allemaal. 😞
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
wow wat heftig heel veel sterkte/beterschap :redheart:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heftig Sterretje. Wat een start van 2024. Beterschap!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Lachen joh de bijwerkingen van cold turkey benzo’s. Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!! En denk svp niet als mij het ging bij mij al zo vaak goed dus dit keer zal het ook wel weer goed gaan want eens komt die man met de hamer en ben je verder van huis.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
Een maatje van me heeft vorig jaar ook een hersenbloeding gehad (niet door benzo's), maar is er gelukkig redelijk goed uitgekomen. Naar dat jij nog zoveel restklachten hebt.
Heel veel sterkte en succes met je herstel.

Ik ben zelf zwaar verslaafd aan Bromazolam, Lorazepam en Oxazepam. Ga daarvoor binnenkort eerst een klinische detox doen om te beginnen met minderen (overgezet worden op Diazepam) en daarna thuis ambulante detox om helemaal op 0 te komen.

Ik heb vorig jaar wel ambulant de Lorazepam en Oxazepam proberen af te bouwen. Maar dat hebben ze toen verkeerd aangepakt, me niet overgezet op Diazepam en alles gewoon meteen gehalveerd. Waardoor het veel te snel ging, ik doodziek werd en het dus toen niet gelukt. En daarom ga ik nu naar een andere kliniek en wil ik het echt eerst onder professionele begeleiding klinisch doen voor ik thuis verder ga. Want afkicken van benzo's is echt een hel.

Nogmaals heel veel sterkte🤗
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterretje1984 zei:
Niet zo best.
Linkerbeen blijft uitvallen en geheugen is een groot vergiet! Nog 1 epileptische aanval gehad die ik weet (werd wakker met spierpijn, blauw oog en bult (precies aan kant van nachtkastje). Woensdag naar de arts voor die uitvalsklachten. Afgelopen week daardoor ook 3 keer hard gevallen. 1x van bed met hoofd tegen rand van spiegel. 1x van bed redelijk zacht op vloerbedekking en vandaag buiten en daarbij klapte ik ook nog door mijn enkel heen. Ik heb er best zorgen van moet ik bekennen!
Klik om te vergroten...
Beterschap, Sterretje!❤️
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
Een maatje van me heeft vorig jaar ook een hersenbloeding gehad (niet door benzo's), maar is er gelukkig redelijk goed uitgekomen. Naar dat jij nog zoveel restklachten hebt.
Heel veel sterkte en succes met je herstel.

Ik ben zelf zwaar verslaafd aan Bromazolam, Lorazepam en Oxazepam. Ga daarvoor binnenkort eerst een klinische detox doen om te beginnen met minderen (overgezet worden op Diazepam) en daarna thuis ambulante detox om helemaal op 0 te komen.

Ik heb vorig jaar wel ambulant de Lorazepam en Oxazepam proberen af te bouwen. Maar dat hebben ze toen verkeerd aangepakt, me niet overgezet op Diazepam en alles gewoon meteen gehalveerd. Waardoor het veel te snel ging, ik doodziek werd en het dus toen niet gelukt. En daarom ga ik nu naar een andere kliniek en wil ik het echt eerst onder professionele begeleiding klinisch doen voor ik thuis verder ga. Want afkicken van benzo's is echt een hel.

Nogmaals heel veel sterkte🤗
Klik om te vergroten...
Goed bezig hoop dat het je lukt! Aan je inzet ligt het niet. Mijn valkuil is altijd als het slecht gaat en ik een paar dagen kut slaap dat ik denk 1 pilletje kan ik wel nemen en voor ik het weet neem ik dagelijks loopt de tollerantie op en zit ik weer tegen de 100 mg oxa en de 100 mg tema per nacht. En het ergste vind ik dat mijn sociale leven eronder lijd. Ik kies liever voor een avond suf en moe in bed dan een feestje. Gelukkig ben ik nu zo geschrokken, hoop dat ik dit niet snel vergeet en er nu echt af blijf. Gelukkig beheert mijn man mijn medicatie dus misbruiken is al geen optie meer. Hij voert ook de gesprekken met de psychiater ivm afbouw, hoeveel wanneer enz.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterretje1984 zei:
Goed bezig hoop dat het je lukt! Aan je inzet ligt het niet. Mijn valkuil is altijd als het slecht gaat en ik een paar dagen kut slaap dat ik denk 1 pilletje kan ik wel nemen en voor ik het weet neem ik dagelijks loopt de tollerantie op en zit ik weer tegen de 100 mg oxa en de 100 mg tema per nacht. En het ergste vind ik dat mijn sociale leven eronder lijd. Ik kies liever voor een avond suf en moe in bed dan een feestje. Gelukkig ben ik nu zo geschrokken, hoop dat ik dit niet snel vergeet en er nu echt af blijf. Gelukkig beheert mijn man mijn medicatie dus misbruiken is al geen optie meer. Hij voert ook de gesprekken met de psychiater ivm afbouw, hoeveel wanneer enz.
Klik om te vergroten...

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent. Maar herken inderdaad ook wel liever thuis lekker in bed blijven liggen dan ergens sociaals heen gaan. Vanavond ga ik met een ander stel bowlen dus dat is al een hele uitdaging voor mij 💪

Fijn dat je man zo'n steun is en je medicatie in beheer heeft. Mijn vriend en ik hebben afgesproken gisteren dat zodra ik de detox in ga hier alles het huis uitgaat. Ik duim ook echt voor je dat het lukt om het vansf nu te minderen en er daarna vanaf te blijven 🙏
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heftig zeg! Ben nu clean maar ben misschien wel door het oog van de naald gekropen, toen ik nog gebruikte.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Welke rc benzo’s werken nou echt goed sederend? Dus niet vooral ontspannend met zware armen, benen enz. Ps ik vraag dit voor een vriend 🤣
Nee zonder gekkigheid, de slapeloze nachten en pijn van de vallen maken me gek. Ik wil geen medicatie meer van de dokters des te langer ik na denk des te zieker me ze gemaakt hebben met 12 jaar oxy, oxa en tema. Ik wil het zelf oplossen met rc’s en die afbouwen (kan ik omdat mijn man steunt en bij zich houd en geeft op gezette tijden al zou ik dreigen van het balkon te springen)
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sterretje1984 zei:
Welke rc benzo’s werken nou echt goed sederend? Dus niet vooral ontspannend met zware armen, benen enz. Ps ik vraag dit voor een vriend 🤣
Klik om te vergroten...
Je wil de deur naar de hell openen en doorheen stappen… ?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op het laatst werkt niets meer. Je emoties willen er toch uit. Het is als een bal die je onder water duwt.

Op gegeven moment val je niet eens meer in slaap.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterretje1984 zei:
Welke rc benzo’s werken nou echt goed sederend? Dus niet vooral ontspannend met zware armen, benen enz. Ps ik vraag dit voor een vriend 🤣
Nee zonder gekkigheid, de slapeloze nachten en pijn van de vallen maken me gek. Ik wil geen medicatie meer van de dokters des te langer ik na denk des te zieker me ze gemaakt hebben met 12 jaar oxy, oxa en tema. Ik wil het zelf oplossen met rc’s en die afbouwen (kan ik omdat mijn man steunt en bij zich houd en geeft op gezette tijden al zou ik dreigen van het balkon te springen)
Klik om te vergroten...
Diazepam van de huisarts werkt het beste. Overleg daarover.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Je wil de deur naar de hell openen en doorheen stappen… ?
Klik om te vergroten...
Ik word 1 februari geopereerd en heb zo gigantisch veel pijn. Oxy krijg ik niet meer door een verslavingsverleden en andere pijnstillers werken niet voldoende (hebben er al 15 geprobeerd met huisarts, neuroloog, pijnpoli enz) nu dacht ik ik bestel precies tm 31 januari dat ik tot de operatie en de narcose (waar ik zeker een week goed van slaap) nog even pijn vrij goede nachten kan maken! Slim nee! Maar mijn man beheerd mijn tema en oxa dus daarin kan ik ook niet vermeerderen om even een ruime week door te slapen zonder telkens wakker te worden van de pijn.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
Diazepam van de huisarts werkt het beste. Overleg daarover.
Klik om te vergroten...
Kan ik zo krijgen was ook hun voorkeur bij afbouw oxa en tema maar heb zoveel nare bijwerkingen gelezen dat ik daar een beetje bang voor ben geworden! En ik heb 2 jaar terug van de crisisdienst 1 diazepam gehad en heb me toen zo angstig en slecht gevoeld dat ook dat me bang maakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."