#1
Natuurlijk mag je dit vragen!Mag ik vragen hoe jij de AA hebt ervaren? Het is toch wel een enigszins bijzondere plek, heb ik zelf mogen meemaken (niet negatief verder!). Ik ben gewoon benieuwd naar jouw kijk op het reilen en zeilen daar. En ga je nog wel eens naar bijeenkomsten toe?
Ik ben na mijn detox 2 jaar elke week een avond naar de AA gegaan.
De sfeer daar had iets speciaals.
Allemaal wisten we, waarvoor we daar kwamen en zo hadden we allemaal een gemeenschappelijk doel. We wilden stoppen en clean blijven van de drank.
Dat smeedt een band onderling.
We werkten met de 12 stappen en ik moet zeggen dat ik maar weinig teksten gelezen heb die zo ontzettend op mijn lijf geschreven waren als die teksten van de 12 stappen!
Als je het moeilijk hebt begrijpt iedereen dit als geen ander.
Het heeft mij geholpen om nuchter te blijven, en nu na vele jaren verder ga ik niet meer naar meetings toe.
Ik ben er helemaal klaar mee, met die drank.
Ik ken mijn zwakke momenten en weet wat ik wèl, en niet moet doen als ik cravings krijg wat overigens nog maar zelden voorkomt.
Ik vind het een prima hulpmiddel, de AA!