Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste allemaal, nogmaals dank voor alle reacties. Hier een update. Ik kan 13 september terecht een intake bij Jellinek, ik weet niet wanneer daarna de behandeling kan starten. Heel onverstandig heb ik zelf inmiddels afgebouwd van 3 flessen wijn naar 1 fles wijn, die soms godzijdank ook niet helemaal op gaat. Ik ben er nog lang niet, maar dit geeft wel iets van moed. Het afbouwen was een hel. Ik ben (volgens mij) twee keer te snel gegaan, met alle ellende van dien. Ik heb twee keer 24 uur in totale paniek in een zeik- en zeiknat (sorry) bed gelegen (van het zweet) terwijl mijn vrouw niet bij mij weg kon, omdat ik anders in nog grotere panische angst schoot. Toen heb ik weer iets opgebouwd, wat telkens uiteindelijk hielp. En daarna weer naar beneden. Ik kom net bij de huisarts vandaan (ik heb nu een andere gekregen die werkt in dezelfde praktijk en zij begrijpt mij godzijdank wel), want de afkickverschijnselen zijn heftig: trillen, zweten en zo goed als niet slapen. Er wordt nu overlegd met Jellinek wat wijsheid is. Ik weet dat dit niet de juiste weg is, maar ik heb een eigen bedrijf, ik probeer een opname te voorkomen. En inmiddels kijkt de huisarts sinds twee weken mee - vandaar dat ze ook overlegt met Jellinek. Eten gaat steeds beter, ik slik de juiste vitaminen, ik ga nu met vrouw naar Yoga en een vriend leert me schaken. Het helpt allemaal, maar die afkickverschijnselen. Het wordt wel beter naarmate de dag vordert. En dan is het: hop een paar glazen drank er in, ik haat die drank, naar bed en wakker liggen. Als het erg te keer gaat, neem ik nog een glas. Er is standaard 1 fles wijn in huis. Ik haal elke dag 1 fles en als er in de andere nog over is van de dag ervoor, gooi ik dat weg. Zo weet ik exact wat ik drink op een dag. Buiten de deur drink ik niets meer, dat gaat goed. Ik drink Spa Rood als we uit eten gaan. We houden moed! Ik ben blij als een kind als ik van de ellende af ben."
"Oké! Euh zes dagen nu geloof ik. Mooi, goed om te weten, dank, dank, dan maak ik op wat ik heb. De ergste afkick is ook voorbij (zweten, trillen, paniek, tot niets in staat, huilen, nog meer zweten, kotsen)."
"Beste GroenRook, hoe gaat het nu met je? Als je last blijft hebben van niet-slapen vraag dan bij je huisarts om een paar pilletjes Diazepam, bv. 5 mg. Vijf stuks of zo. Neem een pilletje vlak voordat je naar bed gaat. Bij mij hielp het om snel in te slapen en (rond 21.00 uur) en rond 7.00 redelijk uitgerust wakker te worden. Ik heb hier op dit forum gelezen dat zogenaamde benzo's verslavend zijn (en Dizaepam is volgens mij een benzo), maar als je de pillen kort gebruikt is er geen gevaar, zo schijnt het. Goed en hartstikke knap dat je stopt met het drinken van alcohol!!"
"Knap, dag 3! In principe - met nadruk - wordt het steeds makkelijker om niet te drinken, maar ook steeds lastiger. Is mijn ervaring tenminste. Hoe slaap je? Als je nog steeds niet zo goed slaapt, kun je misschien ook vragen om Quitiapine aan je huisarts. Ik weet niet hoe andere forumleden hier tegenover staan, volgens mij is het middel niet verslavend. Google even. In principe zijn dag 1 en 2 qua afkickverschijnselen het ergste, maar dan zit je nog met de geestelijke afhankelijkheid uiteraard. Ik ben stevig verslaafd aan alcohol, bijna 4 weken niet meer in gebruik nu, maar ik ben vaak teruggevallen. Heb je al eens verdiept in refusal? Google ook even, als je zin en tijd hebt. Ik weet niet hoe lang je (stevig) hebt gedronken en hoeveel, maar ik kreeg (krijg) zelf ook te maken met: ineens heb ik veel tijd, ik verander zelf, ik denk anders over dingen (en mensen, vrienden, relaties), ik word deels een ander mens. Niet beter of slechter, maar anders. Daar moet je misschien ook mee leren omgaan, maar dat zijn mijn ervaringen en dat kan bij jou allemaal anders zijn. Ik vind het echt goed van je dat je probeert te stoppen / gestopt bent, als je dat zelf graag wilt. Ik denk dat er een beter leven op je wacht, dan als je (zo) veel blijft drinken. Al was het alleen maar lichamelijk. Je lever krijgt steeds een klap, alcohol zorg voor een slechtere kwaliteit slaap en qua gedrag, je kunt ruzie(s) gaan maken, je kunt dingen onder invloed van alcohol doen waar je heel veel spijt van krijgt. Is mijn ervaring. Veel succes GroenRook! Zet 'm op!!"
"Ik zou het niet accepteren. Ik zit in de hoek van: eens verslaafd, altijd verslaafd. Stel een grens (= geen gebruik meer), anders is het niet de vraag of het fout gaat, maar wanneer. Je helpt je man/vriend ook door duidelijk de/die grens te stellen. My 2 cents. Ik wens je sowieso heel erg veel succes!"
"Met slapen komt het op termijn zeker goed. Met het trillen ook. Ik tril na bijna 4 weken zonder alcohol alleen nog wat met mijn linker ringvinger en de vinger naast mijn linkerpink. De vingers aan mijn rechterhand trillen zo goed als niet meer. Ik lijk alleen heel soms, gek genoeg, nog wat te wankelen tijdens het lopen. Tot nu toe helpt mij enorm, in de zin van, ik 'hoef' niet na te denken of ik ga drinken, want ik word doodziek. De verslavingsarts(en) hebben mij flink angst aangejaagd als ik ga proberen door de refusal heen te drinken. Dat scheelt misschien ook. Misschien werkt het bij mij ook als een placebo hoor. Feit is in elk geval, ik meen dat ik (mede) dankzij de refusal aanstaande maandag 4 weken clean van alcohol ben. Ik gebruik nog een antidepressivum op doktersvoorschrift en verder niets. Geen hasj, geen coke, geen benzo's etc. Ik wil erg graag van de drank af omdat het mij sloopte en mijn omgeving ook. Ik ben er nog niet en nu al is het een lange weg (ik ben nu drie kwart jaar bezig). Volhouden, hulp zoeken, vallen en weer opstaan. Nogmaals, ik wens je alle succes. Houd vol en blijf de moed erin houden! NIET opgeven!!! Voorwaarts!"
"Beste Forumleden, Excuus dat ik dit topic naar boven schop. Ik zal binnenkort vertellen wat ik heb beleefd tijdens mijn afkickproces van alcohol. Het gaat nu goed, ik sta droog, mede dankzij Refusal. Ik ben wel verbaasd over het niveau van de verslavingszorg in Nederland. Alleen de Crisisdienst weet / wist me telkens te helpen, maar dat team behandelt in principe niet. Dat terzijde. Ik heb een dispuut met mijn verslavingsarts. Vorige week gooide hij me vol met diazepam, 35mg per dag. Ik heb dat zelf inmiddels al afgebouwd naar 10 mg per dag. 5mg in de ochted en 5 mg een uur voordat ik wil gaan slapen. Vandaag wilde hij ineens echter niets meer geven. Van 35mg naar 10mg in 6 dagen is volgens mij al link, maar van 10mg naar nul? Ik heb het middel nodig om de ergste afkickverschijnselen maar weer eens te doorstaan (voordat ik Refusal kreeg. had ik een terugval van 2 dagen die mij tevens 2 dagen cel op heeft geleverd) en om te kunnen slapen. Ik stond vanmorgen sowieso al paf, want de arts leek niet meer te weten wie ik was (?) terwijl ik hem vorige week drie kwartier heb gesproken... En dat is dan een arts die werkt bij een van de grootste en bekendste klinieken van Amsterdam... Wat is jullie mening? Ik heb nu nog 6 pillen (Diazepam dus) van 5mg. Woensdag zit ik bij mijn huisarts. Moet ik anders dan toch maar weer de crisisdienst bellen? Ik wil geen benzoverslaving, maar ik gebruik dus nog maar sinds 7 dagen en ben sindsdien enorm opgeknapt. Vrolijk, ik eet, ik sta op tijd op, ik werk, ik verzaak niet, ik heb plezier en los de schade op van de terugval. Ik hoop dat er iemand die ervaring heeft met benzo's tijd en zin heeft om te reageren: kan ik van 10mg naar 0mg, in pak 'm beet 2 of 3 dagen? Groeten vanuit Amsterdam!"
"Oké, bedankt allemaal! Dank! Ik bouw het zsm af met de pillen die er nog zijn! En dan: basta. Dank!"
"Beste allemaal. Ik heb een drankprobleem. Ik ben 44 jaar en ik drink momenteel ongeveer 3 flessen wijn per dag. Ik drink al vrij veel vanaf mijn zeventiende jaar. Ik wil heel erg graag van de alcohol af. Niemand die mij dwingt, het is mijn eigen keuze. Mijn omgeving kent mijn probleem en ik word enorm gesteund. Dat is fantastisch. Alleen, niemand in mijn omgeving heeft ervaringen met afkicken van alcohol. Ik heb één goede vriend die wel eens wat dronk en nu al geruime tijd niets. Dat vind ik knap. Hij is van de ene op de andere dag gestopt. Ik heb dat eerder in juli ook geprobeerd. Dat is een paar dagen goed gegaan, toen kwam ik in een soort alcoholdelier terecht. Tot twee keer toe. Huilend en hevig zwetend trillend in bed, totaal in paniek, ik kon bijna niet staan of lopen. Gelukkig was mijn vrouw bij me. Maar wil dat liever niet nog eens meemaken. Ik ben naar mijn huisarts gegaan, een beentje pinnige vrouw, die mij heeft aangemeld bij Jellinek. Ik moet negen weken wachten voordat ik daar terecht kan. Dat vind ik te lang. Ik heb de Jellinek gemaild met de vraag, hoe snel kan ik mijn verslaving aan alcohol (wel) verstandig afbouwen, want ik wil er zo snel mogelijk vanaf en niet pas over 9 weken. Jellinek kon mij niet helpen, omdat ze onder andere mijn medische gegevens niet hebben. Ik werd door Jellinek terugverwezen naar mijn huisarts, voor een afbouwschema qua drank, maar dat kan mijn huisarts niet geven, zegt ze, want ze heeft er geen verstand van. Daarom mijn vraag hier: zijn er alcoholisten die van de drank af zijn, die mij misschien kunnen vertellen hoe snel ik kan afbouwen, zonder in de stress te schieten. Ik drink ongeveer 3 flessen wijn per dag. Soms minder. Zeven dagen per week. Er zal wel iets achter mijn drankgebruik schuilen, maar dat zien we later wel. Nu even praktisch: hoe bouw ik alcohol verstandig af. Een glas per dag eraf? Kan dat wel? Ik hoop dat er iemand is die mij wil helpen. Alvast heel erg bedankt!"
"Beste iedereen, héél erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga & ben er (deels) al mee aan de slag. Ik ben (toch, stronteigenwijs) minder gaan drinken. Het is moeilijk te geloven, ik ben een alcoholist, maar ik krijg die alcohol nauwelijks nog doorgeslikt. Ik ben er zo zat van (zat, leuke woordspeling). Voor mij is alcohol de duivel. Tot nu toe gaat het voorzichtig minderen goed. Het geijkte: heel veel zweten, een beetje trillende handen (niet heel erg, ik kan een glas vasthouden), soms doe ik letterlijk een (hele kleine) misstap, maar ik val niet om, zo erg is het niet. Ik heb oprecht zin in een nuchter leven. Ik heb ook genoeg om nuchter voor te leven. En het is nu nog niet te laat. Bedankt voor jullie reacties, dankjewel, dankjewel!"