Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruikersdromen

Gebruikersdromen

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben aan het stoppen met vapen en gisteren was een lastige dag. Ik kon niks doen zonder dat ik een vape in mijn handen had, had mijn brein bedacht.

Weet niet hoe de droom ging maar wel gedroomd over vapen. Vandaag een betere dag waar ik wel lekker activiteiten kan doen met rust ertussen. Beetje zoals het voor het vapen ging.

Hopelijk heb ik iets verwerkt maar moet soms denk ik nog steeds op mijn hoede zijn. Dacht er al van af te zijn maar komt soms dus nog terug, de mindere dagen met trek erin.

Een pluspunt is wel dat ik de specifieke game "Call of Duty: Modern Warfare II" kan spelen. Die heb ik vrijwel altijd vapend gespeeld en kwam in een roes terecht. Als ik niet deze combinatie deed, was ik ongelukkig. Hopelijk gaat het vapen uit het systeem en heb ik weer een normale gedachtegang over gamen. Want daar heb ik echt lang mee gezeten. Ik wachtte maar tot ik die combi weer kon doen sinds het afgelopen jaar.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie kent ze niet? Eergister was ik in mijn droom weer eens lijnen coke van een decimeter weg
aan het werken. Werd er zelfs een beetje high van. Ik heb zelfs eens een hersteldroom gehad,
waarin ik in de auto van mijn dealer stapte, dacht “waar ben ik mee bezig, ik wil dit niet”, hem
het geld gaf en daarna - terwijl hij envelopjes ging tellen - toch maar mijn geld terug vroeg en best
wel trots mét geld en zonder coke uistapte. Ik werd met een big smile wakker.

Een fellow vertelde mij ooit een fraaie theorie: als je gebruikersdromen hebt, betekent dat dat je
goed in je herstel zit. Zo goed dat jouw verslaving je alleen nog durft te benaderen als je op je
kwetsbaarst bent, in je slaap. Of het waar is weet ik niet, maar de theorie vind ik wel charmant.

Wie heeft er nog een leuke, mooie, spannende, onroerende, of beangstigende (enz…) gebruikersdroom gehad?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou spannend is het niet, maar ik vind het wel bijzonder want ik heb de laatste tijd anti-gebruikers dromen. Dromen waar mensen allemaal drugs gebruiken en drinken en het me aanbieden, waarbij ik het allemaal af sla. Onbegrijpelijk, zelf in mijn onderbewustzijn ben ik er helemaal klaar mee :lolol:
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik droom maar zelden, of ik onthoud het in elk geval niet, maar als ik het wel doe gaat het vrijwel altijd over drank, drugs of vrouwen, ook de jaren dat ik niets gebruikte kwam het af en toe voorbij
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij een lange periode van het stoppen met roken en blowen heb ik dit ook. Word ik wakker zit ik echt zo van "ah kut. Heb weer gebruikt" en dan was het gewoon een droom.

Het is niet eens dat er in die droom wat gebeurd. Gewoon rook wat uit mijn longen komt en dat het erna blauw staat zoals vroeger een kroeg of coffeeshop. In online herstelgroepen hoor ik het ook wel eens sporadisch.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik droom ook wel eens dat ik wat snuif of slik.
Ik ben niet verslaafd.
Maar het effect dat het middel geeft in je droom is niet te rijmen met hoe het effect daadwerkelijk is.
Heb ooit een keertje gedroomd dat ik een lijntje ketamine snuifde en dat ik na het snuiven ervan mezelf plots bewust was dat ik droomde in m´n droom, een lucide ervaring dus.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vannacht weer eentje. Ik bleek blijkbaar weer aan de peuken te zitten en ik was met vrienden in een eet gebeuren ergens lijkende op buitenwijk van een Arabisch dorp in de woestijn.
Om één of andere reden had ik mijn peuk al kapot gemaakt en toen bedacht ik me dat ik helemaal niet meer blowde.
Al maanden niet, maar toch dikke brok hasj aangenomen van een vriend en een deel ervan af gehaald en ik was de tabak en de hasj al aan het mixen in een perfect ervoor bestemd schaaltje.
Maar ik wist dat ik beter niet kon blowen en ik was me ervan bewust dat ik stiekem moest rollen en besloot de joint voor na het eten te bewaren.
Er gebeurde vervolgens vanalles, maar ik ben niet toegekomen aan de joint.
Nouja, toch blij dat het een droom was, want ik had dus al besloten te gaan blowen en dat zit geheel nog niet in mijn planning, in de werkelijke wereld.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik een paar dagen geleden nog. Mijn collega had tegen ons baas verteld dat ik puntjes 3m pakte op de wc. Moest een drugstest afleggen maar toevallig pas na een week. Toen ik thuis kwam stond mijn beste vriendin op de parkeerplaats puntjes te pakken en ik liep er na toe om te vragen of ik ook mocht. Zij vertelde me dat het niet slim was omdat ik die drugstest had. Daarna werd ik wakker dus weet helaas niet of mijn droom ik voor de verleiding viel🤣
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vannacht vond ik een zakje met een beetje ket.
En toen dacht ik; het is weekend, straks kijken of dit kleine beetje wat doet (ivm tolerantie) en dat het eigenlijk wel precies genoeg was, want gewoon even een uurtje spacen is toch wel genoeg?

En toen leek het me toch beter mn dealer te bellen om een grammetje bij te bestellen voor als het toch te weinig was en ik wil natuurlijk niet onder invloed hem aan de deur.

En toen dacht ik: ik bestel maar meteen 5 gram want dat is veel goedkoper.
En ineens had ik door dat ik weer lekker junkie aan het doen was en er maar gewoon helemaal vanaf zou zien.

En toen werd ik wakker. Nou, de vooruitgang is dat ik niet gebruikt heb in mijn droom 😆
Meestal schrik ik wakker en denk ik; nee hè, ik heb toch niet echt gebruikt??
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vannacht was ik de sportschool hard aan het werken. Twee Poolse vrouwen roddelden over een vriendin van hun en ik luisterde mee.
Ik was ontzettend blij dat ik de taal kon verstaan.
Plotseling dacht ik “ zal ik een rondje ghb nemen? Maar 1 rondje” . Tegelijkertijd dacht ik “ waarom heb je het nodig, Javelin?”
Ik was in de war en wist niet wat ik moest doen.
Gelukkig werd ik wakker . Geen sportschool, geen ghb. Ik lag in mijn bed en dit was echt een opluchting!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Sjongejonge, de hele nacht met coke bezig geweest in mijn droom hoor, en daarnaast met allerlei andere drugs. Ik was met Matthew McConaughey (lol,.op zich niet zo erg) op stap, en we gingen elkaar stiekem vertellen wat we allemaal wel niet aan dope gedaan hadden in ons leven. Dat bleek best wel wat, óók bij hem. En toen wilden we natuurlijk gaan gebruiken samen. Maar mijn schoonzus (wtf, die heeft pas één keer in haar leven een pilletje gedaan) had de coke gejat, een flinke zak ook, en was daarmee vandoor gegaan, wat heel irritant was, want ik kon de drugs dus niet vinden. Grappig dat het coke was, want dat is helemaal niet per se mijn 'probleemdrug', maar zelfs in mijn droom had ik al wel besloten dat 3mmc niet zo slim zou zijn. 😂 Uiteindelijk niets gebruikt, omdat 'het steeds maar niet lukte'. Nou ja, mooi zo. Werd tóch een beetje opgelucht wakker. Hoewel dat nachtelijk rondstruinen met Matthew niet verkeerd was. 😅😇

Denk overigens dat dit allemaal te maken heeft met het festival waar ik aankomend weekend naartoe ga. Mensen bellen mij traditiegetrouw om te vragen of ik 'iets kan regelen', wat normaal altijd prima is, maar wat nu niet per se goed voelt nu ik heb besloten om in íeder geval geen 3mmc, xtc, mdma of coke te gebruiken. Dus ik ben ermee bezig voor anderen, terwijl ik er eigenlijk niet mee bezig wil zijn. 🤐
m
mat_96Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een keer gedroomd vlak nadat ik van de alchohol was afgekickt dat ik een bar had geopend die bar nuchter heette iedereen had glazen met groen licht en als er alcohol in zat werd het een rood licht en werd je eruit gezet😂 vage droom. Maar ken ze wel hoor de gebruikers dromen heel realistisch dat je 's ochtends ff 5 min twijfels was dit nou gister of een droom hahah
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja hoorrrrr, het ís weer zo ver. Vannacht zonder aarzelen drie bier naar binnen getikt in de kroeg van mijn broer, gewoon 's ochtends. Was niet eens lekker (ik houd niet van bier), maar pas achteraf dacht ik: kut, ik zou niet meer drinken! 😅 Ben nog niet zo lang wakker en het eerste wat ik net deed is mijn Quitzilla-app checken. Nee hoor, gewoon nog netjes gestopt. My mind is playing tricks on me. 🙃
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dit heel sterk wanneer ik ben gestopt met roken. Bijna dagelijks vanaf dag 1.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toen ik stopte met zuipen, had ik geregeld van die dromen, waarin ik droomde dat ik in de een of andere gelegenheid toch weer naar de flesh greep.
Levensecht was dat!
Vaak werd ik dan badend in mijn zweet wakker, en het duurde soms wel 10 minuten alvorens ik besefte dat ik helemaal niet gedronken had en dat het maar een droom was....dit dromen hield zeker 2 jaar aan, maar werd geleidelijk aan steeds minder vaak.
Nu ruim 25 jaren later heb ik deze dromen niet meer.
Deze zijn veranderd in nachtmerries uit mijn legioentijd....
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#16
Altijd wanneer ik stop met porno kijken komt het ineens tevoorschijn in mijn dromen. Wanneer ik dan wakker word merk ik gelijk een sterke verleiding om weer terug te vallen in dezelfde patronen. Het beste gevoel is dan als je er niks mee doet en je jezelf gewoon onder controle houd😁.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb afgelopen nacht echt gerookt als een malle in me oude kamer die ik bij me ouders had tot me 15de. ( ik verkaste daarna naar de schuur)
Roken roken roken en toen kwam moeders :fearscream:.. Ma ma maar dit zijn peuken zonder nicotine en toen bleek ik een vape in me handen te hebben wat ik toen helemaal nooit deed. Sterker nog, toen bestond het vapen eigenlijk niet eens.

Blowen en of andere middelen afgelopen weken niet gehad maar roken.... Al zeker 4 a 5 keer sinds me clean tijd 🤪 ( 5 weken wiet en 3 weken benzo)
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb gister middag een dutje gedaan, en had me toch een rare droom ben er zeker van dat dit ook komt door het minderen met blowen. Weet niet of dit topic gerelateerd is maar wil het toch kwijt.
mijn dromen zijn de laatste tijd zeer realistisch en apart er zitten leuke en niet leuke dromen tussen.

Maar over gister dus: ik had gedroomd dat ik bij de McDonald’s op de parkeerplaats, 1 grote 1L Macdonald’s saus had gevonden deze heb ik vervolgens geproeft maar heb de smaak in mijn droom gewoon precies geproeft. Ik heb dit nog nooit zo realistisch meegemaakt maar vond het wel vet!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shinyzappy zei:
Ik heb gister middag een dutje gedaan, en had me toch een rare droom ben er zeker van dat dit ook komt door het minderen met blowen. Weet niet of dit topic gerelateerd is maar wil het toch kwijt.
mijn dromen zijn de laatste tijd zeer realistisch en apart er zitten leuke en niet leuke dromen tussen.

Maar over gister dus: ik had gedroomd dat ik bij de McDonald’s op de parkeerplaats, 1 grote 1L Macdonald’s saus had gevonden deze heb ik vervolgens geproeft maar heb de smaak in mijn droom gewoon precies geproeft. Ik heb dit nog nooit zo realistisch meegemaakt maar vond het wel vet!
Klik om te vergroten...
Over cross addiction gesproken :wink:
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Over cross addiction gesproken :wink:
Klik om te vergroten...
Hahaha ja waarschijnlijk 😅😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."