Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine Blaasprobleme.

Ketamine Blaasprobleme.

127 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Indi(ca) zei:
Ja ik snoof inderdaad door. Ik gebruikte ook wel erg veel omdat mijn tolerantie na die jaren echt hoog lag. Vooral toen ik en mijn toenmalige vriend begonnen te dealen en er een grote zak in het nachtkastje lag. Die tijden kon er op een slechte dag 6 gram bij mij doorheen gaan. Toen is ook het punt gekomen dat ik in het ziekenhuis kwam en ze zeiden als ik doorging en ik een katheter moest.

Ik begrijp ook dat mensen niet snappen dat sommige mensen dan door gaan met snuiven. Achteraf als ik terug kijk naar die periode denk ik ook wtf was ik aan het doen en schaam ik me kapot om hoe ik er toen heb bij gelegen en hoe erg ik mijn eige lichaam kapot heb gemaakt. Gelukkig is dat mijn rock bottom geweest en wil ik absoluut niet terug naar die periode en als ik nu terug val dan zou ik nooit meer keta pakken.

Ik heb zelf van mijn 12-16e een heftige relatie gehad met een man van 6 jaar ouder waarin dingen zijn gebeurd die een kind nooit hoort mee te maken. Keta was voor mij dan ook mijn red middel omdat ik op die manier niet op deze wereld was en niet in mijn lichaam was waar ik absoluut niet in wilde zitten omdat ik dan teveel herbelevingen kreeg en 24/7 aan die periode dacht.
Klik om te vergroten...
Vind ik allemaal heel spijtig om te horen, ik wens je dit echt niet toe, bij mij was het vrij kort gebruik eerlijk gezegd, en dan maak ik dit mee.
Ik raak van m'n leven geen drugs meer aan.
Het was zeker en vast een fijne periode, maar het is denk ik tijd geworden voor mij om hier allemaal mee te stoppen, ben er eerlijk gezegd vrij zeker van, nu dat we schade hebben opgelopen, elke drugs die je inslikt/snuift impact zal hebben op al die organen, dus bij deze is zelf naar iets anders grijpen uitgesloten.
Van mijn roken wil ik wel nog af, dat is het laatste waarmee ik nu nog mee moet beginnen.
Nu dat ik al de berichten eens terug lees, wil ik @Spyro Bedanken voor al de moeite die ze al gedaan heeft voor me.
Ik reageerde eerlijk gezegd anders op elk bericht dat ze stuurde & kreeg het besef naarmate van tijd dat ik gewoon continu vergat waar ik eigenlijk over sprak, door al de paniek.
Het is een slecht goedje, die Keta, ben niet meer van plan er ooit nog aan te komen.
Maar nu afwachten hoe het allemaal zal lopen.
@Indi(ca) I.v.m het plassen, ik kan toch wel zeker 3uur ophouden, als ik niet super veel drink, dus daar zit ik denk ik nog wel goed mee, hiermee kan ik leven.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu reeds een uur en half niet meer geplast, voel wel een drang, maar kan dit nog ophouden.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Indi(ca) zei:
Ja ik snoof inderdaad door. Ik gebruikte ook wel erg veel omdat mijn tolerantie na die jaren echt hoog lag. Vooral toen ik en mijn toenmalige vriend begonnen te dealen en er een grote zak in het nachtkastje lag. Die tijden kon er op een slechte dag 6 gram bij mij doorheen gaan. Toen is ook het punt gekomen dat ik in het ziekenhuis kwam en ze zeiden als ik doorging en ik een katheter moest.

Ik begrijp ook dat mensen niet snappen dat sommige mensen dan door gaan met snuiven. Achteraf als ik terug kijk naar die periode denk ik ook wtf was ik aan het doen en schaam ik me kapot om hoe ik er toen heb bij gelegen en hoe erg ik mijn eige lichaam kapot heb gemaakt. Gelukkig is dat mijn rock bottom geweest en wil ik absoluut niet terug naar die periode en als ik nu terug val dan zou ik nooit meer keta pakken.

Ik heb zelf van mijn 12-16e een heftige relatie gehad met een man van 6 jaar ouder waarin dingen zijn gebeurd die een kind nooit hoort mee te maken. Keta was voor mij dan ook mijn red middel omdat ik op die manier niet op deze wereld was en niet in mijn lichaam was waar ik absoluut niet in wilde zitten omdat ik dan teveel herbelevingen kreeg en 24/7 aan die periode dacht.
Klik om te vergroten...
Het verbaast mij wel echt heel hard, dat zoveel vrouwen dit doen, helaas, zijn vrouwen ook vele gevoeliger hiervoor geloof ik.
Ikzelf was ook gestopt met alles, en door m'n vriendin & al m'n vrienden die pas jaren later begonnen herbegonnen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
jereeke zei:
Het verbaast mij wel echt heel hard, dat zoveel vrouwen dit doen, helaas, zijn vrouwen ook vele gevoeliger hiervoor geloof ik.
Ikzelf was ook gestopt met alles, en door m'n vriendin & al m'n vrienden die pas jaren later begonnen herbegonnen
Klik om te vergroten...
Ik was altijd de enige vrouw bij ons in de vriendengroep die er echt een probleem mee had.

Dat hij het trouwens 3 uur zonder te plassen kunt volhouden is al heel wat waard! Bij mij was het echt om de 10 min plassen.


Indi(ca) zei:
Ja ik snoof inderdaad door. Ik gebruikte ook wel erg veel omdat mijn tolerantie na die jaren echt hoog lag. Vooral toen ik en mijn toenmalige vriend begonnen te dealen en er een grote zak in het nachtkastje lag. Die tijden kon er op een slechte dag 6 gram bij mij doorheen gaan. Toen is ook het punt gekomen dat ik in het ziekenhuis kwam en ze zeiden als ik doorging en ik een katheter moest.

Ik begrijp ook dat mensen niet snappen dat sommige mensen dan door gaan met snuiven. Achteraf als ik terug kijk naar die periode denk ik ook wtf was ik aan het doen en schaam ik me kapot om hoe ik er toen heb bij gelegen en hoe erg ik mijn eige lichaam kapot heb gemaakt. Gelukkig is dat mijn rock bottom geweest en wil ik absoluut niet terug naar die periode en als ik nu terug val dan zou ik nooit meer keta pakken.

Ik heb zelf van mijn 12-16e een heftige relatie gehad met een man van 6 jaar ouder waarin dingen zijn gebeurd die een kind nooit hoort mee te maken. Keta was voor mij dan ook mijn red middel omdat ik op die manier niet op deze wereld was en niet in mijn lichaam was waar ik absoluut niet in wilde zitten omdat ik dan teveel herbelevingen kreeg en 24/7 aan die periode dacht.
Klik om te vergroten...
Ik herken me heel erg in je verhaal. Hier hetzelfde, álle Ketamine die ik toen gesnoven heb was gewoon gratis. En dat is ook waar het hele probleem begon voor mij. Altijd een te grote zak ter beschikking hebben. 🥲
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Ik was altijd de enige vrouw bij ons in de vriendengroep die er echt een probleem mee had.

Dat hij het trouwens 3 uur zonder te plassen kunt volhouden is al heel wat waard! Bij mij was het echt om de 10 min plassen.



Ik herken me heel erg in je verhaal. Hier hetzelfde, álle Ketamine die ik toen gesnoven heb was gewoon gratis. En dat is ook waar het hele probleem begon voor mij. Altijd een te grote zak ter beschikking hebben. 🥲
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad. Maakt niet uit hoe kapot ik ook lag te gaan van de pijn het was heel makkelijk om het nachtkastje in te gaan en een lepel te pakken en mijn zakje maar gewoon weer bij te vullen. Ben toen ook alles kwijt geraakt werk, school, familie maar keta voelde op dat moment echt als de liefde van mijn leven (en als ik nuchter was mijn grootste vijand). Ik moest inderdaad ook echt om de tien minuten. Heb uiteindelijk zelfs met een emmer op mijn kamer geslapen omdat ik zovaak moest en vaak vanuit bed de wc niet haalde of veel te vaag was. Helaas dat keta mijn lichaam zo heeft gesloopt dat ik er nu nog de lasten van moet dragen maar ergens is het ook een herinnering aan hoe erg het ook kan zijn als ik wel weer begin. Wie weet herstelt het ooit wel volledig ik blijf het hopen. Ik hoop ook dat nu er wat meer bekend is bij ziekenhuizen etc. er sneller iets aan gedaan kan worden want gun het niemand.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat ik bij deze ook een lid ga blijven van het forum, om mensen hier ook mee te helpen, heb nog geen ervaring zoals spyro hier mee heeft.
Maar het word wel tijd dat mensen ook echt gewaarschuwd worden, of toch de mensen die echt research doen.
Ik heb ook namelijk elke drug opgezocht voor ik deze gebruikte, en heb van alles maar een beetje gebruikt, bij Ketamine vond ik nooit echt iets schadelijk, dat is pas dit jaar of vorig beginnen boven gekomen, maar toen had ik al research gedaan naar alles dat ik interesse had.
En dat was ook de reden dat ketamine mijn laatste drug geweest was, heb gexperimenteerd en gedaan tot ik echt niets meer wou nemen dat lichamelijk schadelijk was, helaas, zat ik er dik naast.
Eerlijk gezegd was de enige na 2 dagen zoeken Spyro waar ik bij uitkwam met mijn problemen.
Zie nu sinds kort wel alarmen van urologen, maar die zijn er ook nog niet super lang.
De moeder van mijn vriendin zij nog 1 dag na mijn pijn dat Ketamine op het nieuws kwam en heel gevaarlijk is, en zij heeft nooit drugs gebruikt & weet daar ook allemaal niets van af dat ik dit doe. Was het maar eerder bovengekomen.
Voor zover ik lees is eigenlijk vooral de schade het plassen het probleem bij de meeste mensen, en herstelt andere schade/pijn wel.
Dus naarmate dat ik wat inlees is het echt de hoeveelheid plas dat je in het oog moet houden bij mensen, dit is dan ook iets waarmee ik zelf aan de slag ga hier, en bij mensen die ketamine gebruiken die ik ken.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
En hoewel ik het SUPER goed vindt dat je hier je verhaal deelt en vragen stelt, wil ik lieve Spyro toch ook even in bescherming nemen. Het heeft weinig zin elke vraag en zorg die in je opkomt met haar te delen. Ik kan je al verzekeren: je bent niet de enige die dat doet, Spyro is geen hulpverlener en heeft haar handen vol aan mensen met blaasproblemen met ketagebruik. Maar: ze heeft ook niet alle antwoorden voor je. Probeer deze vooral aan je artsen te stellen. En vergeet ook niet om steun te zoeken in je omgeving… dit is super belangrijk. Schroom vooral niet om hier wel je progressie en zorgen te delen (echt!), maar let een beetje het beroep dat je doet op onze fijne Spyro.

Zet hem op! Sterkte!
Klik om te vergroten...
Dit vind ik heel lief 💛
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
jereeke zei:
Zie nu sinds kort wel alarmen van urologen, maar die zijn er ook nog niet super lang.
De moeder van mijn vriendin zij nog 1 dag na mijn pijn dat Ketamine op het nieuws kwam en heel gevaarlijk is, en zij heeft nooit drugs gebruikt & weet daar ook allemaal niets van af dat ik dit doe. Was het maar eerder bovengekomen.
Klik om te vergroten...
Urologen slaan alarm: gebruikers ketamine riskeren stoma - https://nos.nl/l/2408428
December 2021

Veel mensen doen niet of nauwelijks research naar wat ze gebruiken, maar ik denk ook dat het makkelijk is om alleen te lezen wat je graag wil zien.

Zoals je ook een webshop even checkt op reviews en niks bijzonders ziet, tot je zelf gedonder hebt en je nog een keer googled: dan gaat de beerput open.

Mensen ervoor waarschuwen en ervan bewust maken dat gebruik van ketamine serieuze risico's met zich meebrengt is natuurlijk altijd goed, maar vaak moeten mensen toch eerst zelf hun hoofd stoten
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Urologen slaan alarm: gebruikers ketamine riskeren stoma - https://nos.nl/l/2408428
December 2021

Veel mensen doen niet of nauwelijks research naar wat ze gebruiken, maar ik denk ook dat het makkelijk is om alleen te lezen wat je graag wil zien.

Zoals je ook een webshop even checkt op reviews en niks bijzonders ziet, tot je zelf gedonder hebt en je nog een keer googled: dan gaat de beerput open.

Mensen ervoor waarschuwen en ervan bewust maken dat gebruik van ketamine serieuze risico's met zich meebrengt is natuurlijk altijd goed, maar vaak moeten mensen toch eerst zelf hun hoofd stoten
Klik om te vergroten...
Ook krijg ik trouwens geen Nederlands materiaal binnen, weet niet waarom.. misschien omdat ik belgisch ben.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Urologen slaan alarm: gebruikers ketamine riskeren stoma - https://nos.nl/l/2408428
December 2021

Veel mensen doen niet of nauwelijks research naar wat ze gebruiken, maar ik denk ook dat het makkelijk is om alleen te lezen wat je graag wil zien.

Zoals je ook een webshop even checkt op reviews en niks bijzonders ziet, tot je zelf gedonder hebt en je nog een keer googled: dan gaat de beerput open.

Mensen ervoor waarschuwen en ervan bewust maken dat gebruik van ketamine serieuze risico's met zich meebrengt is natuurlijk altijd goed, maar vaak moeten mensen toch eerst zelf hun hoofd stoten
Klik om te vergroten...
Dit klopt zeker en vast, sommigen moeten het meemaken om te leren, alhoewel dit allesbehalve mijn intentie was, maar mensen helpen & ze geruststellen doet veel.

helaas was mijn research in Augustus 2020.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Cranberry is sowieso goed voor de gezondheid van je blaas en om ontstekingen nu te voorkomen. Dit helpt niet perse voor het plassen.
Klik om te vergroten...
Geloof ik je wel in, neem deze in sinds de dag dat ik je topics leesde...

Spyro zei:
Ikzelf had na een aantal dagen wel baat bij de pompoenpit capsules. Ik heb toen best veel onderzoek ernaar gedaan. Ik heb dit ook met mijn arts besproken en zij vond het echt top. Ze raden dit in het ziekenhuis waar ik was nu ook de patiënten aan.
Klik om te vergroten...

Net naar de apotheker geweest, en zij beweerden dat de pompoencapsules altijd bleven staan en cranberry regelmatiger werd gekocht, dus bleek niet veel te helpen.
Maar kan toch zowiezo eens proberen!
Kan je mij ook vertellen hoelang je al in herstel was voor je erachter kwam om de pompoencapsulses in te nemen?


Spyro zei:
Ongeveer na +- 2 weken stoppen.

Ik had 24/7 het gevoel alsof ik in mijn broek ging plassen, ook als ik net 1 seconde van de wc was.

Branden, steken, drukkend gevoel op m’n blaas.
Klik om te vergroten...

Dit probleem heb ik nu ook, maar nog niet zo hard dat ik om de 5 minuten moet gaan, dit wisselt heel hard af... gisteren was wat erger als vandaag, nu lijkt het tegenhouden wat beter, maar de drang is er zeker wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er zijn sowieso maar weinig mensen die van de pompoenpit capsules af weten! Het is ook heel populair in bijvoorbeeld Amerika. Daar gebruiken ze het ook heel veel voor een overactieve blaas.

Pompoenpit capsules heeft meerdere voordelen, niet alleen voor je blaas.

Ik heb dit toch al wel vrij snel gevonden hoor, ik weet niet meer precies wanneer maar toen ik zoveel last had ben ik alleen maar 24/7 research gaan doen omdat ik zo wanhopig was. Ik vond het in ieder geval het proberen waard. Op een gegeven moment ben ik ook gestopt met medicatie omdat het toch niet zo goed beviel, en ben toen alleen op natuurlijke dingen verder gegaan.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Ongeveer na +- 2 weken stoppen.

Ik had 24/7 het gevoel alsof ik in mijn broek ging plassen, ook als ik net 1 seconde van de wc was.

Branden, steken, drukkend gevoel op m’n blaas.


Cranberry is sowieso goed voor de gezondheid van je blaas en om ontstekingen nu te voorkomen. Dit helpt niet perse voor het plassen.

Ikzelf had na een aantal dagen wel baat bij de pompoenpit capsules. Ik heb toen best veel onderzoek ernaar gedaan. Ik heb dit ook met mijn arts besproken en zij vond het echt top. Ze raden dit in het ziekenhuis waar ik was nu ook de patiënten aan.

Maar bij de ene werkt het beter dan bij de ander. Ik heb ze echt heel lang geslikt. Nu soms nog steeds als ik een mindere dag heb.
Klik om te vergroten...
Ikzelf slikte ook pompoenpit capsules en merkte echt wel verschil.
Edit:
Ik vond NAC ook heeel erg helpen, voornamelijk tegen de cravings.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Spyro @Ulixes dit geeft me al veel meer hoop.
Plas momenteel toch wel redelijk wat, en krachtig ook!
@Ulixes wanneer begon dit bij jou dan te werken?

@Spyro eerlijk gezegd ben ik heel blij je leren te kennen, je hebt me emotioneel heel veel vooruit geholpen, ook al praat ik soms wat veel, maar het heeft zeker wel wat gedaan met me.

Zit momenteel nog steeds elke dag thuis, heb ook heel veel bang om terug te gaan werken en hierdoor mijn job te gaan verliezen.
Heb ook bang dat met heffen m'n nieren weer een opdonder krijgen, het gaat beter daarmee, echt!, maar ik voel het nog wel lichtjes.

Toen de nieren wat minderden had ik ook wel wat last aan m'n maag, maar dit is zo te zien ook wel al 2 dagen weg verneem ik me net.
Heb het wel nog moeilijk met eten e.d omdat ik vooral de focus leg op drinken.
Had beter mn lichaam moeten verzorgen vroeger, stel je voor.. 24 en zo blijven rondlopen.. zielig is het.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#15
jereeke zei:
eerlijk gezegd ben ik heel blij je leren te kennen, je hebt me emotioneel heel veel vooruit geholpen, ook al praat ik soms wat veel, maar het heeft zeker wel wat gedaan met me.
Klik om te vergroten...

Zo spreekt een man inderdaad niet, maar ik wil het toch uitdrukkelijk zeggen, dat dit mij door heel veel gedachtes heeft geholpen.
Niemand begrijpt wat er met me is, of wat er met me gebeurd.
Famillie staat er radeloos bij, en hebben heel veel bang.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#16
jereeke zei:
@Spyro @Ulixes dit geeft me al veel meer hoop.
Plas momenteel toch wel redelijk wat, en krachtig ook!
@Ulixes wanneer begon dit bij jou dan te werken?

@Spyro eerlijk gezegd ben ik heel blij je leren te kennen, je hebt me emotioneel heel veel vooruit geholpen, ook al praat ik soms wat veel, maar het heeft zeker wel wat gedaan met me.

Zit momenteel nog steeds elke dag thuis, heb ook heel veel bang om terug te gaan werken en hierdoor mijn job te gaan verliezen.
Heb ook bang dat met heffen m'n nieren weer een opdonder krijgen, het gaat beter daarmee, echt!, maar ik voel het nog wel lichtjes.

Toen de nieren wat minderden had ik ook wel wat last aan m'n maag, maar dit is zo te zien ook wel al 2 dagen weg verneem ik me net.
Heb het wel nog moeilijk met eten e.d omdat ik vooral de focus leg op drinken.
Had beter mn lichaam moeten verzorgen vroeger, stel je voor.. 24 en zo blijven rondlopen.. zielig is het.
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet meer precies eigenlijk. Denk echt wel na een geruime tijd pas. Minstens 2 maanden denk ik. Ben zo'n 5 maanden in herstel. Elke keer dat ik het opnieuw gebruikte kreeg ik er weer last van (logisch). Nu 3 maanden clean en merk wel dat mn blaas echt stukken beter is. Nog niet waar het was uiteraard maar echt veel minder aandrang. Maar zo heb ik goede en slechte dagen. Vooral alcohol of veel frisdrank geeft bij mij een flare, dit vermijd ik dan ook.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ulixes zei:
Dat weet ik niet meer precies eigenlijk. Denk echt wel na een geruime tijd pas. Minstens 2 maanden denk ik. Ben zo'n 5 maanden in herstel. Elke keer dat ik het opnieuw gebruikte kreeg ik er weer last van (logisch). Nu 3 maanden clean en merk wel dat mn blaas echt stukken beter is. Nog niet waar het was uiteraard maar echt veel minder aandrang. Maar zo heb ik goede en slechte dagen. Vooral alcohol of veel frisdrank geeft bij mij een flare, dit vermijd ik dan ook.
Klik om te vergroten...

WOW, je gebruikte nog steeds? Jezus!
Dit zou ik echt nooit kunnen, zo sterk ben ik helemaal niet, om deze pijnen te kunnen blijven verdragen, ik luister echt naar m'n lichaam op gebied van Ketamine, niet alleen dat, maar echt met alles wat nu nog slecht is voor mijn lijf.
Helemaal geen drugs meer voor mij.
Heb er zelf geen gedachte meer bij dit te gebruiken.
Als ik eerder had geweten dat dit mogelijk was, had ik er zelf nooit aangekomen!
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#18
jereeke zei:
WOW, je gebruikte nog steeds? Jezus!
Dit zou ik echt nooit kunnen, zo sterk ben ik helemaal niet, om deze pijnen te kunnen blijven verdragen, ik luister echt naar m'n lichaam op gebied van Ketamine, niet alleen dat, maar echt met alles wat nu nog slecht is voor mijn lijf.
Helemaal geen drugs meer voor mij.
Heb er zelf geen gedachte meer bij dit te gebruiken.
Als ik eerder had geweten dat dit mogelijk was, had ik er zelf nooit aangekomen!
Klik om te vergroten...
Moet hierbij wel zeggen dat ik geen dagelijkse gebruiker was. Had er alleen de dag na gebruik last van en daarna niet meer eigenlijk. Nooit last gehad van bloed plassen, k cramps of andere dingen. Als het zo ver gekomen was had ik inderdaad niet meer gebruikt.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ulixes zei:
Moet hierbij wel zeggen dat ik geen dagelijkse gebruiker was. Had er alleen de dag na gebruik last van en daarna niet meer eigenlijk. Nooit last gehad van bloed plassen, k cramps of andere dingen. Als het zo ver gekomen was had ik inderdaad niet meer gebruikt.
Klik om te vergroten...

Oh dan is het goed.
Heb alleen beetje bloed gehad in de urine via een test, maar dit heb ik zelf nooit kunnen zien helaas.

Ik gebruikte ook heel soms, maar laatste 2-3 weken toch wel bijna elke dag.
Bij mij kwamen de klachten opeens
Dus meteen gestopt met alles.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Indi(ca) zei:
Hoe gaat het nu?
Klik om te vergroten...
Momenteel nog steeds beter, denk niet dat het m'n blaas is, maar vooral de zwellingen denk ik.
Voor de rest niet echt last meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."