#1
Ik zit in eigenlijk dezelfde situatie als jij. En helaas ook al wel langer. Niet dagelijks gebruik maar toch wel gemiddeld twee keer per maand meerdere dagen. Ik ben een paar weken geleden naar de huisarts gestapt omdat dit gewoon niet gezond is en ik het ook niet zelf onder controle kreeg.
Ik heb het heel lang gebagatelliseerd voor mijzelf omdat het mijn gezin, werk, leven goed ging. Ik merkte de laatste maanden dat ik vermoeid raakte, humeurig en vergeetachtig en bovendien op belangrijke momenten niet de perfecte partner en soms ook niet de perfecte papa was. Ik wist al die keren dat het gebeurde eigenlijk wel dat dit niet goed was. En dat ik per keer meer op het spel zette. Ik moet zeggen dat die angst bij mij wel getriggerd heeft naar de huisarts te stappen en dat voelt goed.
Ik ben er zelf ook actief over gaan nadenken wat voor mij nu de reden is geweest om op deze manier drugs te gebruiken. Want recreatief gebruiken is het vaak al niet meer. Misschien kun je daar zelf ook eens over nadenken?
Besef wat je hebt en laat dat de motivator zijn. Hoop dat het je lukt!🙏
Ik heb het heel lang gebagatelliseerd voor mijzelf omdat het mijn gezin, werk, leven goed ging. Ik merkte de laatste maanden dat ik vermoeid raakte, humeurig en vergeetachtig en bovendien op belangrijke momenten niet de perfecte partner en soms ook niet de perfecte papa was. Ik wist al die keren dat het gebeurde eigenlijk wel dat dit niet goed was. En dat ik per keer meer op het spel zette. Ik moet zeggen dat die angst bij mij wel getriggerd heeft naar de huisarts te stappen en dat voelt goed.
Ik ben er zelf ook actief over gaan nadenken wat voor mij nu de reden is geweest om op deze manier drugs te gebruiken. Want recreatief gebruiken is het vaak al niet meer. Misschien kun je daar zelf ook eens over nadenken?
Besef wat je hebt en laat dat de motivator zijn. Hoop dat het je lukt!🙏