Lief dat je het vraagt! Het gaat best heel oké met me. Soms nog wat spanning in mijn onderbuik, maar voel me een stuk beter. Heb positievere gedachten en doe de goede dingen. Werken, sporten, sociale contacten, wandelen: het helpt me allemaal. Soms een offday, dan lig ik te lang in bed, maar goed, niet alles hoeft tegelijk.
Qua dosering zit ik nog steeds op 1 mg lorazepam, met af en toe (lees 1x per 2 weken) een uitschieter naar 2 mg of 3 mg per dag. Vanmiddag de psychiater besproken en de taperingsstrips zijn tegenwoordig echt belachelijk duur. Ik heb dus met haar besloten dat ik toch word omgezet op diazepam. 1 mg lorazepam is 5 mg diazepam en zo kan ik in kleine stapjes afbouwen. Schema is als volgt:
2 weken 5 mg diazepam = 1 mg lora
2 weken 4 mg diazepam = 0.8 mg lora
2 weken 3 mg diazepam = 0.6 mg lora
2 weken 2 mg diazepam = 0.4 mg lora
2 weken 1 mg diazepam = 0.2 mg lora
Daarna niks meer of nog een week 0.5 mg diazepam
ik hoop er dus in een week of 10 van af te zijn! Vind het wel erg spannend, want ben met name psychisch erg afhankelijk en ben bang dat mijn spanning- en angstklachten terugkomen. Met deze (in mijn ogen rustige) afbouw hoop ik dat te voorkomen. We gaan het zien, waarschijnlijk morgen beginnen als het klaar ligt bij de apotheek.
fijne avond!