#1
@Marleen123
Hoe gaat het nu met je?
Hoe gaat het nu met je?
Interessant, houd ons op de hoogte!Ja.. je hebt gelijk. Ik zit er inmiddels al anderhalf jaar aan. Afgelopen maandag besproken dat ik dmv taperingstrips ga afkicken. Schijn je te kunnen verkrijgen bij de Regenboogapotheek. Dan ben ik er hopelijk binnenkort van af.
Moedig voorwaarts! De enige optie is om je spanning te omarmen. Accepteer het ongemak. Ook hier kom je weer door heen. Sowieso een grote pluim voor de manier waarop je aan de weg aan het timmeren bent. De volgende keer wanneer er weer iets vervelends gebeurd, kun je terugblikken op hoe je het nu aanpakt. Je weet dan dat je het kan.Even een update, flinke rot week gehad door privé omstandigheden. Dan voel ik veel spanning en hierdoor helaas aantal keren terug gevallen. Vorige week vrijdag extra lorazepam bijgenomen, evenals afgelopen vrijdag. Zaterdag veel meer diazepam geslikt dan op de planning stond. Op de lorazepam heb ik een paar uur kunnen slapen, maar verder hebben de hogere doseringen totaal niet geholpen. Ik heb de lorazepam vrijdagavond direct weg gegooid, want toch de neiging bij te gaan pakken op het moment dat het wat minder lekker gaat. Diazepam heb ik nog wel in huis, maar aangezien ik nu meermaals de ervaring hebt dat meer nemen me niet beter laat voelen, hoop ik dat ik daar van af kan blijven. Mocht dit niet lukken, dan ga ik uitrekenen hoe veel ik nog nodig heb voor de afbouw en de rest weggooien. Vandaag wel weer ‘normaal’ 1 mg diazepam genomen. Ben enorm gespannen en buikpijn, maar probeer dat er even te laten zijn. Die wisselingen in doseringen en Lora/dia helpen ook niet. Morgen weer werken dus in ieder geval afleiding, en dan gaan we afbouwen naar 0.5 mg diazepam. Tot zover.. wordt vervolgd.
Wat een mooi bericht.Moedig voorwaarts! De enige optie is om je spanning te omarmen. Accepteer het ongemak. Ook hier kom je weer door heen. Sowieso een grote pluim voor de manier waarop je aan de weg aan het timmeren bent. De volgende keer wanneer er weer iets vervelends gebeurd, kun je terugblikken op hoe je het nu aanpakt. Je weet dan dat je het kan.
keep it up![]()
Fijn dat het zo goed gaat Marleen! Mooi vooruitzicht, binnen een week helemaal stoppen!! 💪🏻Vandaag de eerste 0,25 mg diazepam genomen. Nog een dag of 6 en dan stop ik definitief.
Vandaag de psychiater gesproken en die was erg tevreden over het verloop. Ikzelf ook, voel me rustig en sterk.
Nog eventjes doorzetten!
Dank dank!! Tis bijna gek hoe goed en sterk ik me voel, aangezien de psychiater ook aan gaf dat de laatste stapjes naar null best pittig kunnen zijn. Echter heb ik het gevoel dat ik eindelijk de regie weer terug heb over mijn leven en mijn leven niet langer laat beïnvloeden/bepalen door benzo’s, dus ik ben lekker aan ‘t werk, sporten, in en om het huis klungelen. Heel fijn.Fijn dat het zo goed gaat Marleen! Mooi vooruitzicht, binnen een week helemaal stoppen!! 💪🏻
Super fijn hè, dat heb ik precies zo! Weer regie pakken en zelf het stuur in handen hebben! Kick some ass 😄💪🏻Dank dank!! Tis bijna gek hoe goed en sterk ik me voel, aangezien de psychiater ook aan gaf dat de laatste stapjes naar null best pittig kunnen zijn. Echter heb ik het gevoel dat ik eindelijk de regie weer terug heb over mijn leven en mijn leven niet langer laat beïnvloeden/bepalen door benzo’s, dus ik ben lekker aan ‘t werk, sporten, in en om het huis klungelen. Heel fijn.
ik lees soms wat mee in jouw eigen topic, en zie dat jij ook super goed bezig bent. Lekker hoor, houd dat vast!! 💪🏼💪🏼
Toen ik gestopt was met gebruiken, ervaarde ik een enorm groot gevoel van vrijheid.
Er niet meer voor hoeven zorgen dat er drugs in huis moesten liggen en zo.....Dat dwangmatige gevoel.....
Leve de vrijheid!
Topper! Heel veel succes vanaf morgen! En doe die 30 tabletten a.u.b. meteen weg 🙏🏻 dan kan het ook niet misgaan 🫶Vanmorgen het laatste ‘kruimeltje’ (0.25 mg diazepam) tot mij genomen. Vanaf morgen ga ik het zonder doen na bijna 2 jaar benzo gebruik. 💪🏼 De psychiater gaf aan dat ik wellicht nog wel wat last krijg, maar ik heb in mijn ogen behoorlijk rustig afgebouwd dus ik heb er wel vertrouwen in.
Ik kwam per toeval nog een doosje diazepam tegen in mijn la, volgens mij met 30 tabletten. Denk dat ik ze terug breng naar de apotheek.. of weggeef aan vrienden die incidenteel een benzo nemen na drugsgebruik. Ik zie weinig risico om het doosje in huis te houden, maar het heeft ook geen meerwaarde.
Dank! En ja je hebt gelijk, waarschijnlijk toch dat verslaafde brein dat ergens iets achter de hand wil hebben. Ik lever ze morgen in bij de apotheek!Topper! Heel veel succes vanaf morgen! En doe die 30 tabletten a.u.b. meteen weg 🙏🏻 dan kan het ook niet misgaan 🫶
Bedankt voor je reactie Marleen, wil niet belerend overkomen, maar zou het zo jammer voor je vinden als je daar over struikelt!Dank! En ja je hebt gelijk, waarschijnlijk toch dat verslaafde brein dat ergens iets achter de hand wil hebben. Ik lever ze morgen in bij de apotheek!
Nee joh, juist fijn dat je mee denkt! En toen ik het hier opschreef wist ik het stiekem zelf ook al wel, maaar ja.. 🤪Bedankt voor je reactie Marleen, wil niet belerend overkomen, maar zou het zo jammer voor je vinden als je daar over struikelt!
Lief, dankjewel! 💪🏼Super, fijn dat je het ingeleverd hebt! 🫶
Dat zal na twee jaar inderdaad wennen zijn, naarmate de tijd verstrijkt steeds meer een bevrijding! Heel veel sterkte 💪🏻 en als je keer van je af wil kletsen, kan je altijd pm doen!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."