Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam afkicken

Lorazepam afkicken

93 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Marleen123
Hoe gaat het nu met je?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Marleen123 zei:
Ja.. je hebt gelijk. Ik zit er inmiddels al anderhalf jaar aan. Afgelopen maandag besproken dat ik dmv taperingstrips ga afkicken. Schijn je te kunnen verkrijgen bij de Regenboogapotheek. Dan ben ik er hopelijk binnenkort van af.
Klik om te vergroten...
Interessant, houd ons op de hoogte!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marleen123 zei:
Even een update, flinke rot week gehad door privé omstandigheden. Dan voel ik veel spanning en hierdoor helaas aantal keren terug gevallen. Vorige week vrijdag extra lorazepam bijgenomen, evenals afgelopen vrijdag. Zaterdag veel meer diazepam geslikt dan op de planning stond. Op de lorazepam heb ik een paar uur kunnen slapen, maar verder hebben de hogere doseringen totaal niet geholpen. Ik heb de lorazepam vrijdagavond direct weg gegooid, want toch de neiging bij te gaan pakken op het moment dat het wat minder lekker gaat. Diazepam heb ik nog wel in huis, maar aangezien ik nu meermaals de ervaring hebt dat meer nemen me niet beter laat voelen, hoop ik dat ik daar van af kan blijven. Mocht dit niet lukken, dan ga ik uitrekenen hoe veel ik nog nodig heb voor de afbouw en de rest weggooien. Vandaag wel weer ‘normaal’ 1 mg diazepam genomen. Ben enorm gespannen en buikpijn, maar probeer dat er even te laten zijn. Die wisselingen in doseringen en Lora/dia helpen ook niet. Morgen weer werken dus in ieder geval afleiding, en dan gaan we afbouwen naar 0.5 mg diazepam. Tot zover.. wordt vervolgd.
Klik om te vergroten...
Moedig voorwaarts! De enige optie is om je spanning te omarmen. Accepteer het ongemak. Ook hier kom je weer door heen. Sowieso een grote pluim voor de manier waarop je aan de weg aan het timmeren bent. De volgende keer wanneer er weer iets vervelends gebeurd, kun je terugblikken op hoe je het nu aanpakt. Je weet dan dat je het kan.

keep it up :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damius zei:
Moedig voorwaarts! De enige optie is om je spanning te omarmen. Accepteer het ongemak. Ook hier kom je weer door heen. Sowieso een grote pluim voor de manier waarop je aan de weg aan het timmeren bent. De volgende keer wanneer er weer iets vervelends gebeurd, kun je terugblikken op hoe je het nu aanpakt. Je weet dan dat je het kan.

keep it up :)
Klik om te vergroten...
Wat een mooi bericht.

Ik kom net binnenvallen maar goed bezig Marleen!
Rotdagen horen er soms gewoon bij. En met minder benzo´s komen ze idd harder binnen.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag de eerste 0,25 mg diazepam genomen. Nog een dag of 6 en dan stop ik definitief.

Vandaag de psychiater gesproken en die was erg tevreden over het verloop. Ikzelf ook, voel me rustig en sterk. :)

Nog eventjes doorzetten!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je bent zeer goed op weg, houd vol!
Jij komt er wel!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marleen123 zei:
Vandaag de eerste 0,25 mg diazepam genomen. Nog een dag of 6 en dan stop ik definitief.

Vandaag de psychiater gesproken en die was erg tevreden over het verloop. Ikzelf ook, voel me rustig en sterk. :)

Nog eventjes doorzetten!
Klik om te vergroten...
Fijn dat het zo goed gaat Marleen! Mooi vooruitzicht, binnen een week helemaal stoppen!! 💪🏻
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Fijn dat het zo goed gaat Marleen! Mooi vooruitzicht, binnen een week helemaal stoppen!! 💪🏻
Klik om te vergroten...
Dank dank!! Tis bijna gek hoe goed en sterk ik me voel, aangezien de psychiater ook aan gaf dat de laatste stapjes naar null best pittig kunnen zijn. Echter heb ik het gevoel dat ik eindelijk de regie weer terug heb over mijn leven en mijn leven niet langer laat beïnvloeden/bepalen door benzo’s, dus ik ben lekker aan ‘t werk, sporten, in en om het huis klungelen. Heel fijn.

ik lees soms wat mee in jouw eigen topic, en zie dat jij ook super goed bezig bent. Lekker hoor, houd dat vast!! 💪🏼💪🏼
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marleen123 zei:
Dank dank!! Tis bijna gek hoe goed en sterk ik me voel, aangezien de psychiater ook aan gaf dat de laatste stapjes naar null best pittig kunnen zijn. Echter heb ik het gevoel dat ik eindelijk de regie weer terug heb over mijn leven en mijn leven niet langer laat beïnvloeden/bepalen door benzo’s, dus ik ben lekker aan ‘t werk, sporten, in en om het huis klungelen. Heel fijn.

ik lees soms wat mee in jouw eigen topic, en zie dat jij ook super goed bezig bent. Lekker hoor, houd dat vast!! 💪🏼💪🏼
Klik om te vergroten...
Super fijn hè, dat heb ik precies zo! Weer regie pakken en zelf het stuur in handen hebben! Kick some ass 😄💪🏻
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen ik gestopt was met gebruiken, ervaarde ik een enorm groot gevoel van vrijheid.
Er niet meer voor hoeven zorgen dat er drugs in huis moesten liggen en zo.....Dat dwangmatige gevoel.....
Leve de vrijheid!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Toen ik gestopt was met gebruiken, ervaarde ik een enorm groot gevoel van vrijheid.
Er niet meer voor hoeven zorgen dat er drugs in huis moesten liggen en zo.....Dat dwangmatige gevoel.....
Leve de vrijheid!
Klik om te vergroten...

Ja, zo fijn! Ik greep iedere ochtend vroeg half slapend naar mijn nachtkastje op zoek naar lorazepam/diazepam, inderdaad zo dwangmatig. Nu loop ik gewoon naar beneden en pak ik een klein stukje uit de la, dat is al zo veel gezonder.

Vanmorgen dacht ik er even aan om er alvast mee te stoppen, maar ik zing het toch maar even uit tot zondag. Die paar dagen, zo heb ik het immers ook afgesproken met mijn psychiater.

Jij al een poosje clean, knap hoor!!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vanmorgen het laatste ‘kruimeltje’ (0.25 mg diazepam) tot mij genomen. Vanaf morgen ga ik het zonder doen na bijna 2 jaar benzo gebruik. 💪🏼 De psychiater gaf aan dat ik wellicht nog wel wat last krijg, maar ik heb in mijn ogen behoorlijk rustig afgebouwd dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ik kwam per toeval nog een doosje diazepam tegen in mijn la, volgens mij met 30 tabletten. Denk dat ik ze terug breng naar de apotheek.. of weggeef aan vrienden die incidenteel een benzo nemen na drugsgebruik. Ik zie weinig risico om het doosje in huis te houden, maar het heeft ook geen meerwaarde.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marleen123 zei:
Vanmorgen het laatste ‘kruimeltje’ (0.25 mg diazepam) tot mij genomen. Vanaf morgen ga ik het zonder doen na bijna 2 jaar benzo gebruik. 💪🏼 De psychiater gaf aan dat ik wellicht nog wel wat last krijg, maar ik heb in mijn ogen behoorlijk rustig afgebouwd dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ik kwam per toeval nog een doosje diazepam tegen in mijn la, volgens mij met 30 tabletten. Denk dat ik ze terug breng naar de apotheek.. of weggeef aan vrienden die incidenteel een benzo nemen na drugsgebruik. Ik zie weinig risico om het doosje in huis te houden, maar het heeft ook geen meerwaarde.
Klik om te vergroten...
Topper! Heel veel succes vanaf morgen! En doe die 30 tabletten a.u.b. meteen weg 🙏🏻 dan kan het ook niet misgaan 🫶
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Naamvoorhier zei:
Topper! Heel veel succes vanaf morgen! En doe die 30 tabletten a.u.b. meteen weg 🙏🏻 dan kan het ook niet misgaan 🫶
Klik om te vergroten...
Dank! En ja je hebt gelijk, waarschijnlijk toch dat verslaafde brein dat ergens iets achter de hand wil hebben. Ik lever ze morgen in bij de apotheek!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Marleen123 zei:
Dank! En ja je hebt gelijk, waarschijnlijk toch dat verslaafde brein dat ergens iets achter de hand wil hebben. Ik lever ze morgen in bij de apotheek!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie Marleen, wil niet belerend overkomen, maar zou het zo jammer voor je vinden als je daar over struikelt!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Naamvoorhier zei:
Bedankt voor je reactie Marleen, wil niet belerend overkomen, maar zou het zo jammer voor je vinden als je daar over struikelt!
Klik om te vergroten...
Nee joh, juist fijn dat je mee denkt! En toen ik het hier opschreef wist ik het stiekem zelf ook al wel, maaar ja.. 🤪
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterk hoor! Bijna clean! 😍
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo, zojuist de overgebleven 36 tabletten gedeponeerd bij de apotheek en nu geen benzo meer te vinden in mijn huis. Ik zag vanmorgen nog een kruimeltje liggen, terwijl ik het exact had berekend dus ik denk dat ik die van gisteren ben vergeten. Maakt ook niet uit, iig vanaf nu geen benzo’s meer. Voelt wel gek om niks te nemen sochtends na bijna 2 jaar elke dag gebruik, het was zo’n gewoonte. Even schakelen en wennen!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Super, fijn dat je het ingeleverd hebt! 🫶

Dat zal na twee jaar inderdaad wennen zijn, naarmate de tijd verstrijkt steeds meer een bevrijding! Heel veel sterkte 💪🏻 en als je keer van je af wil kletsen, kan je altijd pm doen!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Naamvoorhier zei:
Super, fijn dat je het ingeleverd hebt! 🫶

Dat zal na twee jaar inderdaad wennen zijn, naarmate de tijd verstrijkt steeds meer een bevrijding! Heel veel sterkte 💪🏻 en als je keer van je af wil kletsen, kan je altijd pm doen!
Klik om te vergroten...
Lief, dankjewel! 💪🏼

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."