#1
Mogelijk is mee luisteren, en dat dit kan helpen, het idee erachter?Wacht effe je hoeft je cam en mic beide niet aan te zetten hoe communiceer je dan
Ik zou met geluid en zonder cam nog wel durven denk ik.
Mogelijk is mee luisteren, en dat dit kan helpen, het idee erachter?Wacht effe je hoeft je cam en mic beide niet aan te zetten hoe communiceer je dan
Jaa dat dusMogelijk is mee luisteren, en dat dit kan helpen, het idee erachter?
Ik zou met geluid en zonder cam nog wel durven denk ik.
Sterkte en probeer ze te vergeven! Blijf rustig komende dagen en ga niet zoeken naar excuses om weer terug naar huis te kunnen met gevaar om terug te vallen. Voorlopig moet je maar 1 doel hebben en dat is even clean blijven toch?Ik word buitengewoon vervelend behandeld door meerderen in het team wat in dagbehandeling
Dank je voor de tip. Ik heb mezelf tegen kunnen houden om daar te vertrekken, inderdaad precies om de eerder genoemde reden. Een terugval kan ik er niet bij hebben en daar heb ik alleen mezelf mee.Sterkte en probeer ze te vergeven! Blijf rustig komende dagen en ga niet zoeken naar excuses om weer terug naar huis te kunnen met gevaar om terug te vallen. Voorlopig moet je maar 1 doel hebben en dat is even clean blijven toch?
Wordt je veel geslagen of maken ze grapjes met je, of wat noem je vervelende behandeling? Meestal als meerderen iemand vervelend behandelen, heeft het iets te maken met hoe die persoon zich opstelt in de groep, het "minder" vriendelijke gedrag van de persoon in kwestie of gewoon zijn belevingswereld. Probeer maar eens wat te mediteren misschien?
Geniet van de positieve momenten!
Het klinkt echt alsof ik een beschrijving van mijzelf aan het eind van m’n gebruik las (m.n. in het bericht voor het geciteerde). Op papier zetten is prima. Doe dat vandaag maar en wacht er verder niet langer mee. Je hoeft geen waterdicht pleidooi te houden maar wat voorbeelden helpen wel.Ik denk eigenlijk dat het erop neerkomt, dat de persoon waarvan ik vind dat die mij telkens 'moet hebben', graag zijn machtspositie gebruikt. Heeft zelf uitgesproken niet tegen autoriteit te kunnen en is nu zelf groepsbegeleider. Om het beeld wat vollediger te maken.
Update volgt zodra ik iets met de PvP heb kunnen bespreken. Het is zo'n warboel geworden met wat er gaande is, dat er wat schrijfwerk overheen zal gaan voor ik de PvP kan bellen of mailen.
Dankjewel, en dat is het absoluut. Het maakt het ook niet makkelijker dat bijna elke hulpverlener tot nu toe geen enkel begrip toont..Heel veel suc6 je hebt er lang op gewacht en wat een moeilijke keus als je dieren hebt
Ga op zoek naar een plek waar je op korte termijn terecht kunt. Die zijn er wel.Het is helaas nogal mis gegaan qua communicatie bij mijn behandeling na de detox.
De wacht tijd zou vanaf april zo'n 8 tot 10 weken zijn, Dit werden al 7 maanden.
Er zou in juni of juli ook een andere behandeling binnen de verslavingszorg plaatsvinden. Zij zouden de psychische problemen (voornamelijke oorzaken) ook mee behandelen. Een maand geleden vroeg ik in een kennismakingsgesprek, wanneer die behandelingen zouden starten en in welke volgorde.
De behandelaar wist van niets en zei dat de andere instelling (GGZ) dit moest oppakken.
Ik heb dus tijdens intake(s), het onderzoek naar andere aandoeningen en advies gesprek gewacht op wanneer alles zou starten - blijk ik nooit op een (lange) wachtlijst te zijn geplaatst. En werd mij ook verteld dat de GGZ organisatie het psychische deel moest oppakken, terwijl anders afgesproken (gelukkig was iemand van GGZ daarbij en heeft dit ook bevestigd).
De behandeling voor verslaving is zeer abrupt gestopt, GGZ houdt mij enkel in de gaten en behandelt mij medicamenteus maar zonder psychologische behandeling. En als ik mij niet opnieuw laat opnemen binnen een tijd waarin ik niet weg kan thuis, stopt de hulp.
Die detox een tweede keer doen is al erg genoeg. Ik begrijp er helemaal niets van, dat als deze met één week verschoven wordt, alles van voor af aan begint. Dus de aanmelding met wachtlijsten.
Door die ene week verschil stopt álles en moet ik van voor af aan beginnen (met wachten)....
Ik word niet goed.
Dankjewel, dat ga ik doen. Aan het zoeken en Brijder zit hier niet ver vandaan, wat zij kunnen bieden ga ik onderzoeken. Mogelijk valt daar iets te behalen voor me.Ga op zoek naar een plek waar je op korte termijn terecht kunt. Die zijn er wel.
En in de tussentijd kun je meetings pakken en stappenwerkt gaan doen.
My god wat een wachttijd
Als je verder wil zoeken en hulp wil, vraag maar. Ik help je graag op weg.
Vaak wordt de behandeling voor het psychische deel pas gestart als je minimaal twee maanden clean bent. Tijdens een detox hoef je er eigenlijk niet op te rekenen dat de onderliggende problematiek aangepakt gaat worden. Dat komt later. Dus misschien wil je iets dat niet bestaat/mogelijk is. Voorwaarde voor psychiatrische hulpverlening is bijna altijd clean zijn.De reden daarvoor was dat er enkel en alleen op middelengebruik werd gefocust, maar niets met het psychische deel - wat bij mij zwaarder weegt maar zonder behandeling daarvoor, het gebruik verergert tot ik niet meer geholpen kan worden.
En de psychische hulp lig je zo eruit als je ook maar 1x gebruiktVaak wordt de behandeling voor het psychische deel pas gestart als je minimaal twee maanden clean bent. Tijdens een detox hoef je er eigenlijk niet op te rekenen dat de onderliggende problematiek aangepakt gaat worden. Dat komt later. Dus misschien wil je iets dat niet bestaat/mogelijk is. Voorwaarde voor psychiatrische hulpverlening is bijna altijd clean zijn.
Je kunt de onderliggende problematiek pas duidelijk in kaart brengen en aanpakken als je niet meer in gebruik zit. Zo simpel is het. Anders blijft steeds onduidelijk wat nu komt door de verslaving en wat door iets anders.
Ik volg je.Vaak wordt de behandeling voor het psychische deel pas gestart als je minimaal twee maanden clean bent. Tijdens een detox hoef je er eigenlijk niet op te rekenen dat de onderliggende problematiek aangepakt gaat worden. Dat komt later. Dus misschien wil je iets dat niet bestaat/mogelijk is. Voorwaarde voor psychiatrische hulpverlening is bijna altijd clean zijn.
Je kunt de onderliggende problematiek pas duidelijk in kaart brengen en aanpakken als je niet meer in gebruik zit. Zo simpel is het. Anders blijft steeds onduidelijk wat nu komt door de verslaving en wat door iets anders.
Het is helaas nogal mis gegaan qua communicatie bij mijn behandeling na de detox.
De wacht tijd zou vanaf april zo'n 8 tot 10 weken zijn, Dit werden al 7 maanden.
Er zou in juni of juli ook een andere behandeling binnen de verslavingszorg plaatsvinden. Zij zouden de psychische problemen (voornamelijke oorzaken) ook mee behandelen. Een maand geleden vroeg ik in een kennismakingsgesprek, wanneer die behandelingen zouden starten en in welke volgorde.
De behandelaar wist van niets en zei dat de andere instelling (GGZ) dit moest oppakken.
Ik heb dus tijdens intake(s), het onderzoek naar andere aandoeningen en advies gesprek gewacht op wanneer alles zou starten - blijk ik nooit op een (lange) wachtlijst te zijn geplaatst. En werd mij ook verteld dat de GGZ organisatie het psychische deel moest oppakken, terwijl anders afgesproken (gelukkig was iemand van GGZ daarbij en heeft dit ook bevestigd - dat verslavingszorg hier ook mee aan de slag zou gaan met mij).
De behandeling voor verslaving is zeer abrupt gestopt, GGZ houdt mij enkel in de gaten en behandelt mij medicamenteus maar zonder psychologische behandeling. En als ik mij niet opnieuw laat opnemen binnen een tijd waarin ik niet weg kan thuis, stopt de hulp.
Die detox een tweede keer doen is al erg genoeg. Ik begrijp er helemaal niets van, dat als deze met één week verschoven wordt, alles van voor af aan begint. Dus de aanmelding met wachtlijsten.
Door die ene week verschil stopt álles en moet ik van voor af aan beginnen (met wachten)....
Ik word niet goed.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."