#1
Het is helaas nogal mis gegaan qua communicatie bij mijn behandeling na de detox.
De wacht tijd zou vanaf april zo'n 8 tot 10 weken zijn, Dit werden al 7 maanden.
Er zou in juni of juli ook een andere behandeling binnen de verslavingszorg plaatsvinden. Zij zouden de psychische problemen (voornamelijke oorzaken) ook mee behandelen. Een maand geleden vroeg ik in een kennismakingsgesprek, wanneer die behandelingen zouden starten en in welke volgorde.
De behandelaar wist van niets en zei dat de andere instelling (GGZ) dit moest oppakken.
Ik heb dus tijdens intake(s), het onderzoek naar andere aandoeningen en advies gesprek gewacht op wanneer alles zou starten - blijk ik nooit op een (lange) wachtlijst te zijn geplaatst. En werd mij ook verteld dat de GGZ organisatie het psychische deel moest oppakken, terwijl anders afgesproken (gelukkig was iemand van GGZ daarbij en heeft dit ook bevestigd).
De behandeling voor verslaving is zeer abrupt gestopt, GGZ houdt mij enkel in de gaten en behandelt mij medicamenteus maar zonder psychologische behandeling. En als ik mij niet opnieuw laat opnemen binnen een tijd waarin ik niet weg kan thuis, stopt de hulp.
Die detox een tweede keer doen is al erg genoeg. Ik begrijp er helemaal niets van, dat als deze met één week verschoven wordt, alles van voor af aan begint. Dus de aanmelding met wachtlijsten.
Door die ene week verschil stopt álles en moet ik van voor af aan beginnen (met wachten)....
Ik word niet goed.
De wacht tijd zou vanaf april zo'n 8 tot 10 weken zijn, Dit werden al 7 maanden.
Er zou in juni of juli ook een andere behandeling binnen de verslavingszorg plaatsvinden. Zij zouden de psychische problemen (voornamelijke oorzaken) ook mee behandelen. Een maand geleden vroeg ik in een kennismakingsgesprek, wanneer die behandelingen zouden starten en in welke volgorde.
De behandelaar wist van niets en zei dat de andere instelling (GGZ) dit moest oppakken.
Ik heb dus tijdens intake(s), het onderzoek naar andere aandoeningen en advies gesprek gewacht op wanneer alles zou starten - blijk ik nooit op een (lange) wachtlijst te zijn geplaatst. En werd mij ook verteld dat de GGZ organisatie het psychische deel moest oppakken, terwijl anders afgesproken (gelukkig was iemand van GGZ daarbij en heeft dit ook bevestigd).
De behandeling voor verslaving is zeer abrupt gestopt, GGZ houdt mij enkel in de gaten en behandelt mij medicamenteus maar zonder psychologische behandeling. En als ik mij niet opnieuw laat opnemen binnen een tijd waarin ik niet weg kan thuis, stopt de hulp.
Die detox een tweede keer doen is al erg genoeg. Ik begrijp er helemaal niets van, dat als deze met één week verschoven wordt, alles van voor af aan begint. Dus de aanmelding met wachtlijsten.
Door die ene week verschil stopt álles en moet ik van voor af aan beginnen (met wachten)....
Ik word niet goed.