Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan kratom

Verslaafd aan kratom

73 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mudshake zei:
En weer thuis, de derde dag al. Het is fijn om weer bij de kinderen en beestjes te zijn, maar ik ben ook erg onrustig en somber.

Ik ben 's nachts heel rusteloos, rusteloze benen ook, en daarom slaap ik erg slecht. Ik val pas tegen de ochtend in slaap en het is verleidelijk om dan de hele dag te blijven liggen 😔

Vanmorgen lukte het me om me rond 10.00 uur het bed uit te slepen en ben ik gaan mediteren (nou ja, poging), de hond gaan uitlaten en daarna heb ik zelf nog 3 kwartier op een stevig tempo langs de rivier gelopen. Eerlijk is eerlijk: het hielp wel een beetje.

Ik pieker veel. Over alles wat er is gebeurd, over hoe het zover heeft kunnen komen en of ik ooit weer oke zal zijn met mezelf. @De Zandman reageerde hier eerder: 'Straks ben je weer vrij!'. Dat voelt nog ver weg. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar een grens/grenzen overgegaan, en het lukt me niet om terug te keren. Ik voel me niet verbonden met het nu, zit eigenlijk de hele dag in mijn hoofd en nou ja... soms weet ik het gewoon niet meer 💔

Ik mis de mensen van de kliniek, die hadden vaak aan een half woord genoeg. Met een aantal heb ik nog dagelijks contact. Ondanks mijn huidige staat, kijk ik terug op een waardevolle tijd vol mooie mensen en mooie momenten🙏

Op naar de dagbehandeling, die start maandag. Nog vier dagen zien door te komen. Ik hoop dat de therapie etc ook op korte termijn wat verlichting brengt? Heeft iemand daar ervaring mee?

En heeft iemand nog tips tegen dat knagende gevoel in mijn buik/maag? Liefst quick-fix 🤣

En ook: bedankt voor alle fijne reacties die ik op eerdere posts heb gekregen 😍
Klik om te vergroten...
ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat.. ik ben ook kratom afhankelijk en ben er nog niet klaar voor om tr stoppen, voornamelijk praktische redenen (alleen, kids, studie en werk) maar dat zou ook geen excuus mogen zijn.. ik heb je dagboek gelezen met tranen in mn ogen. wat ben jij dapper zeg!!!!
S
SolarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi Mudshake, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben een nieuwe hier en via google/kratomverslaving in jouw topic terechtgekomen. Ik wil ook stoppen met mijn forse gebruik en schrik wel een beetje van jouw ervaring hiermee. Supergoed dat je het bent aangegaan! Ik hoop dat het goed met je gaat en zou het fijn vinden iets van je te horen!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen
Klik om te vergroten...
Hopelijk nu weer ok?
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mudshake zei:
Goedenavond lieve mensen.

Zo'n 1,5 jaar geleden kwam kratom in mijn leven. Op zich een mooi middel, maar ik zat in een nare periode toen en ben erin doorgeslagen. Sinds een jaar neem ik het dagelijks en ook nog eens veel te veel. Toen ik een paar maanden geleden wilde stoppen, bleek dat niet zo makkelijk te zijn. Ik vloog echt tegen de muren op.

Ik heb me vervolgens gemeld bij de huisarts en die heeft een hulptraject voor me in gang gezet. Daar ben ik heel dankbaar voor, maar ik vind het tegelijk doodeng. Over twee weken word ik opgenomen voor een detox van 2 tot 3 weken. Aansluitend volgt een dagbehandeling.

Mijn partner is pislink en weigert elke medewerking hieraan (begrijpelijk hoor, hij heeft me namelijk meermaals gewaarschuwd voor kratom). Maar daardoor zijn die opname en behandeling wel echt een beladen onderwerp hier thuis. Gelukkig krijg ik steun van mijn dochters, met name de oudste (20) gaat er tijdens mijn afwezigheid voor zorgen dat de boel thuis door blijft draaien en dat er goed voor mijn jongste (12) en onze beestjes wordt gezorgd. Ik vind het heel erg dat ik ze dit allemaal aandoe, maar ik probeer het positief te zien: mijn herstel komt hen ook ten goede.

Ik heb op DF al even gezocht op Kratom, maar ben nog niet veel info tegengekomen van andere verslaafden en daar ben ik wel heel erg naar op zoek. Ik lees al langer mee op dit forum, heb ook wel eens iets gepost in mijn RC-periode, en het raakt me altijd als ik lees hoeveel steun er hier aan elkaar wordt gegeven <3.

Ik kan ook wel een beetje steun gebruiken om eerlijk te zijn. Zijn er forummers die hun ervaringen en tips met mij willen delen? Ontzettend bedankt alvast.
Klik om te vergroten...
Nou enige support die ik kan geven is dat de eerste x ben afgekickt door een streptokokken en lag in het ziekenhuis.

Sinds 1 jaar weer verslaafd. Nu geen ziekenhuis dus heb ik taperen geprobeerd. Veel te teveel gedoe dat wegen. Nu de knoop doorgehakt voor een detox. 3 weken is niet zo lang, voor alcohol moest ik 8jaar geleden 3 maanden worden opgenomen.

Dus over paar weken ga ik maar weer. Benzo verslaving afbouwen en dan kratom.

Ik ben wel heel benieuwt of je middelen krijgt die helpen. Ik hoor methadon, suboxone.

Maar mocht je een kliniek hebben waar je ook kan sporten, DOEN. Ook al heb je geen zin. Pas je wel op, dat de problemen van die andere vrouw niet jouw problemen gaan worden?
De Zandman zei:
Het is mooi dat je die vrouw wilt helpen. Maar psychische schade, dat kan je beter aan de leiding overlaten. Ik heb meer dan eens gezien, dat een groepslid de afdelingspsychiater werd, en dat liep niet zo goed af....
Klik om te vergroten...
Pleasen. Ook een verslaving. Het klinkt raar maar als je je beter gaat voelen ben jijzelf nog vol in herstel en de ander op een ander punt. Je zit daar tijdelijk, zelden hou je vrienden over. Dus steek de tijd zoveel mogelijk in je eigen herstel.

Ik zat een keer in detox, was er 1,5 liter ghb over een hek gegooid en de schuldigen. Waar ik graag mee ging praten. Maar alle hulp en tips waren voor niks. Ze werden volgende dag getest. Zo overduidelijk. Daar zat ik dan. Kut voelen door hun.

Ik ga over een tijdje naar alkmaar 3 weken voor die benzos en kratom en word steeds handiger in detoxen. Lessen geleerd. Goeie is ook stoppen met roken en daar zit ik nu op maand 5. Bij de rokers merkte ik dat mensen gekke verheerlijken van foute herinneringen ophalen.

Je gebruikte veel en mijn tips.

1. Hou beetje afstand. Je hoeft geen open boek te zijn.
2. Doe mee aan alle activiteiten van puzzelen tot fitness of hardlopen
3. Kap met roken.
4. Goed eten.
5.veel water en niet teveel koffie.
6. Accepteer dat 3 weken in principe niets is. Ghb verslaafden soms wel 6 maanden
7. Maak een plan voor erna. Wel meetings geen meetings, dagindeling, maak een taaklijkst en vink ze af. Creëert dopamine. Maar pas op voor de valkuil.. beloningssysteem.

Dit word opname nummer zoveel en ik heb zelfs zin. Het is ten eerste sparen voor mij. 3,5maand was ook gelukt.

Hopelijk heb jij of iemand iets aan. Hopelijk ben ik nu slimmer door het maken van fouten.

Ik kan nog uren doorgaan btw. Clean worden ben ik goed in blijven nog niet.
Dus andersom tips, graag!!!
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen
Klik om te vergroten...
Ja kun je wel zeggen. Al is het nicotine het blijft verslaving. Al merk ik wel dat als mijn ouders het door hebben ik direct beken en hulp zoek. Dan ben ik eerlijk. En hoeven zij dat niet te doen.

En aan je naam te zien zijn we op dezelfde manier begonnen.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#7
Solar zei:
Hi Mudshake, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben een nieuwe hier en via google/kratomverslaving in jouw topic terechtgekomen. Ik wil ook stoppen met mijn forse gebruik en schrik wel een beetje van jouw ervaring hiermee. Supergoed dat je het bent aangegaan! Ik hoop dat het goed met je gaat en zou het fijn vinden iets van je te horen!
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met jou?
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#8
De laatste spam over kratom. Ik verwijt niemand dat ik er aan begonnen ben. Maar ik hoorde dat je nu extracten voor vapes hebt wat net liquid oxy is. Ik pleit wel voor meer voorlichting
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeebats zei:
Bij een detox helaas wel ja. Kratom is eventueel ook goed af te bouwen waarbij je de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt:

Maar ik heb met beide geen ervaring, althans met Kratom dan. Denk dat ik persoonlijk voor een detox zou kiezen. De ontwenningsverschijnselen duren volgens mij een week, als je dit in een andere omgeving met medische supervisie kan doen zonder afleiding van werk/familie zal het allemaal relatief wel meevallen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ga ook voor een detox.

Maar wat me zorgen baart is dat die detox eerst één week zou duren, toen hoorde ik later dat ze er twee weken voor uit wilden trekken. En vorige week heb ik te horen gekregen dat ze van drie weken detoxen uitgaan.

Drie! Dat is de langste periode dat deze kliniek detox aanbiedt. Wat betekent dat?

Ik heb geprobeerd rechtstreeks contact met deze kliniek op te nemen (zowel tel. als via de mail), maar dat is nu bijna een week geleden en ze hebben nog niet gereageerd. De instantie die me daarna gaat behandelen besteedt de detox uit, en kunnen me ook niet meer vertellen.

Vandaar dat ik hier mijn heil zoek. Heeft hier iemand ervaring met detox in Laren?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Betere tijden toegewenst @Mrs Poes 🐱
Volgens mij zal het moeilijk in te schatten zijn hoe lang het proces duurt. Ik zag een Amerikaanse doctor die uitleg gaf en het woord Detox niet eens accepteert.
Gezien je benaming ben je misschien kratom gaan gebruiken omdat je al met andere middelen in de problemen zone zat.
Soms wordt men op andere medicijnen gezet en die moet men dan een paar maanden slikken en vervolgens langzaam afbouwen..

Volgens mij ben je nu goed onderweg en ga je de ondersteuning krijgen die je nodig hebt.

Anders zijn Engelse sites en videos interessant als je meer wilt leren gezien de populariteit van Kratom in de VS vooral.

Succes en geen haast hebben, dan komt het goed!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrs Poes 🐱 zei:
Ja, ik ga ook voor een detox.

Maar wat me zorgen baart is dat die detox eerst één week zou duren, toen hoorde ik later dat ze er twee weken voor uit wilden trekken. En vorige week heb ik te horen gekregen dat ze van drie weken detoxen uitgaan.

Drie! Dat is de langste periode dat deze kliniek detox aanbiedt. Wat betekent dat?

Ik heb geprobeerd rechtstreeks contact met deze kliniek op te nemen (zowel tel. als via de mail), maar dat is nu bijna een week geleden en ze hebben nog niet gereageerd. De instantie die me daarna gaat behandelen besteedt de detox uit, en kunnen me ook niet meer vertellen.

Vandaar dat ik hier mijn heil zoek. Heeft hier iemand ervaring met detox in Laren?
Klik om te vergroten...

Eerder verslaafd geweest en het middel kan een rede zijn voor een langere afkick denk ik. Geen zorgen om maken.
Al heb je 10 weken nodig. Als je er maar vanaf komt.

Oja, krijgt je man ook een partner module?
Dat ze uitleggen wat verslaving is etc.
Dat hij jou ook ziet als ZIEK en jij hier niks aan kan doen
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor het delen van je verhaal.
Welke Kraton gebruik je en hoeveel?
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Betere tijden toegewenst @Mrs Poes 🐱
Volgens mij zal het moeilijk in te schatten zijn hoe lang het proces duurt. Ik zag een Amerikaanse doctor die uitleg gaf en het woord Detox niet eens accepteert.
Gezien je benaming ben je misschien kratom gaan gebruiken omdat je al met andere middelen in de problemen zone zat.
Soms wordt men op andere medicijnen gezet en die moet men dan een paar maanden slikken en vervolgens langzaam afbouwen..

Volgens mij ben je nu goed onderweg en ga je de ondersteuning krijgen die je nodig hebt.

Anders zijn Engelse sites en videos interessant als je meer wilt leren gezien de populariteit van Kratom in de VS vooral.

Succes en geen haast hebben, dan komt het goed!
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie, doet me goed.

Ik heb inderdaad problemen gehad met 3mmc, maar tussen die verslaving en het gaan misbruiken van kratom zat een half jaar tot een jaar.

Neemt niet weg dat ik al een paar jaar zelf aan het aanmodderen ben om me wat beter te voelen m.b.v. middelen - terwijl ik natuurlijk de onderliggende problemen had moeten aanpakken. Dat ga ik nu wel doen, en ik ga daar echt 100% voor. Ik wil het leven weer op eigen kracht aankunnen.

Ik ga op de Engelstalige sites rondneuzen, dankjewel 😊
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Eerder verslaafd geweest en het middel kan een rede zijn voor een langere afkick denk ik. Geen zorgen om maken.
Al heb je 10 weken nodig. Als je er maar vanaf komt.

Oja, krijgt je man ook een partner module?
Dat ze uitleggen wat verslaving is etc.
Dat hij jou ook ziet als ZIEK en jij hier niks aan kan doen
Klik om te vergroten...
Mijn partner wil echt aan niets meewerken, ook niet erover praten - zelfs niet voor zichzelf. Ik heb mezelf in de nesten gewerkt, ondanks zijn waarschuwingen en nu zoek ik het dus ook maar uit. Zo ziet hij het en dat snap ik ook wel, maar het is wel heel naar.

Mijn dochter (20) - die ook ons huishouden gaat runnen als ik weg ben - neemt ook de 'partner-module' voor haar rekening, zoals het bijwonen van naasten-meetings en het schrijven van de schadebrief.

Superlief dat ze dit doet, maar verschrikkelijk dat ik haar dit allemaal aan moet doen 🥹 Ook in dat opzicht hoop ik eigenlijk toch wel snel mogelijk weer thuis te zijn.

Bedankt voor je bemoedigende woorden 🥰
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAutist zei:
Bedankt voor het delen van je verhaal.
Welke Kraton gebruik je en hoeveel?
Klik om te vergroten...
Hi, meestal een witte soort, maar soms ook geel, groen of rood. Ik gebruik zo'n 55 gram per dag. Schaam me kapot 😟
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrs Poes 🐱 zei:
Mijn partner wil echt aan niets meewerken, ook niet erover praten - zelfs niet voor zichzelf. Ik heb mezelf in de nesten gewerkt, ondanks zijn waarschuwingen en nu zoek ik het dus ook maar uit. Zo ziet hij het en dat snap ik ook wel, maar het is wel heel naar.
Klik om te vergroten...

Triest en eigenlijk onbegrijpelijk.
Want verslaving is een ziekte. Daar door ben je te ver met de boot van de kant gedreven. Het zou mooi zijn als je man je had gesteund in deze tijd, maar voor al ook hierover wat had geleerd. Maar goed, niet iedereen is hetzelfde.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sorry ik heb het lastig. Laatste dag thuis voor opname vanaf morgen. Hoop dat jij een fijn weekend hebt?
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lief dagboek ❤️

Een kleine week terug opende ik dit topic, vanaf hier nog ruim een week en dan word ik opgenomen.

Het was eind juni toen ik me bij de huisarts melde: ik heb een probleem en ik kan het niet alleen. Sindsdien is het alles zowel razendsnel als tergend langzaam gegaan...

Ik dacht zelf aan een ambulante detox; thuis begeleid afkicken en klaar. Die zeepbel werd door een psycholoog binnen de kortste keren doorgeprikt.

Drie a vier jaar geleden raakte ik zwaar overspannen/burn-out. Een veeleisende baan, thuiswerken door covid, een huishouden dat op mij draaide omdat mijn partner in de knoop zat (figuurlijk door het overlijden van zijn vader, lichamelijk door een hernia), een werkgever die me het tweede spoor opduwde omdat ik na 20 jaar keihard werken over het randje dreigde te kukelen. Dat gaf me juist het laatste zetje.

Ik werd depressief, kreeg last van paniek en angsten, mijn brein maakte overuren en maakte me de verschrikkelijkste dingen wijs. Ik zocht een tijdje mijn toevlucht in verdoving, maar dat maakte de dingen alleen maar erger.

We zijn nu een paar jaar verder, zo slecht als toen voel ik me niet meer. Maar ik realiseer me ook dat ik in mijn herstel te snel ben gegaan en dat ik sommige zaken niet heb geaccepteerd of verwerkt. Ik heb de draad weliswaar weer opgepakt, maar niet (geheel) op eigen kracht. Kratom gaf me zo nu en dan een steuntje in de rug. Maar ik ging meer en meer gebruiken en nu kan ik niet meer zonder.

Maar ik WIL wel zonder. Ik wil niet afhankelijk zijn. Ik wil niet steeds iets nodig hebben om het leven aan te kunnen. En ook wil ik van de lichamelijke klachten af die dagelijks misbruik van kratom met zich meebrengen.

Waar ik doodsbang voor ben is dit: wat als het stoppen met kratom mijn depressie weer aanwakkert? Sta ik straks weer gillend op de vluchtstrook? Loop ik straks weer huilend door de supermarkt? Ben ik straks weer een hoopje ellende. Ik wil dat mijn kinderen niet aandoen.

Nog een week en dan ga ik voor een periode van 5 weken weg bij mijn gezin. De komende week staan in het teken van de 50ste verjaardag van mijn vriend. We zijn al 25 jaar samen en hebben samen twee dochters. Het van A tot Z regelen van dit feest is mijn afscheidscadeau.

Ik heb het hier al eerder geschreven, maar hij kan mijn verslaving en psychische problemen niet handelen. Het vraagt teveel van hem. Hij trekt het niet. Ik ben/was er kapot van. Maar gisteren zei een andere psycholoog dat het zijn goed recht is om te gaan voor zijn eigen geluk. Ze heeft gelijk.

De dag ik voor ik vertrek geef ik hem een brief. Het is tijd om elkaar los te laten. Maar straks kom ik uit de kliniek. Geen idee waar ik heen moet, ik ben echt doodsbang.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laatste dag thuis, laatste dag in gebruik. Ik heb het moeilijk. De tranen zitten hoog, maar ik probeer me groot te houden. Zo maar eens mn sporttas inpakken.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mrs Poes 🐱 zei:
Laatste dag thuis, laatste dag in gebruik. Ik heb het moeilijk. De tranen zitten hoog, maar ik probeer me groot te houden. Zo maar eens mn sporttas inpakken.
Klik om te vergroten...
Je bent straks in goede handen, in een fijne omgeving met de juiste ondersteunende medicatie om af te kunnen kicken 🥰
Goed dat je deze stap hebt gezet 💪🏻
Hou ons up to date over hoe het gaat als je hoofd er naar staat.
Zet hem op!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."