#1
Vandaag helaas een iets minder goede dag. Twee hele fijne mensen naar huis 😭 en daar twee nieuwe gezichten voor terug. Vast ook weer fijne mensen, maar het is weer even wennen en het heeft toch ook invloed op de groepsdynamiek.
Vandaag de suboxone verder afgebouwd naar 6 mg, maar ik kreeg (te) heftige ontwenning. Ik probeerde het te verbergen maar het was overduidelijk. Het zweet droop van mijn gezicht, mijn handen trilden en het lukte niet om stil te zetten. In overleg met de arts besloten vandaag weliswaar niet op te hogen, maar morgen een extra dagje op 6 mg te blijven om te stabiliseren. En dan woensdag weer verder met afbouwen. Dat betekent een dag/nacht langer in de kliniek blijven en daar baal ik wel van.
Vanavond voor het eerst naar een NA meeting geweest, er zit er hier eentje op het complex, elke maandagavond. Ik vond het heftig, ik moet het even laten bezinken. Maar ik voelde me wel erg welkom. En ik heb mijn eerste sleutelhanger 🎖🙂
Afgelopen weekend veel bezoek gehad, waaronder mijn eerdergenoemde 'pislinke partner'. Die begint wat bij te draaien en begrip en empathie te tonen. Dat is fijn. En het was heerlijk om de kinderen hier te zien. We hebben buiten op de picknickbank gezeten, aan de rand van het bos en in de zon. Dat maakte een verslavingskliniek een veel minder nare plek dan ze vreesden.
Ik ben dankbaar voor deze kans, ik benader alles zo positief mogelijk, ik werk hard en ik heb vertrouwen in een goede afloop. Dat zien ze aan me en dat helpt enorm ❤
Just for today. Morgen een nieuwe dag.
Vandaag de suboxone verder afgebouwd naar 6 mg, maar ik kreeg (te) heftige ontwenning. Ik probeerde het te verbergen maar het was overduidelijk. Het zweet droop van mijn gezicht, mijn handen trilden en het lukte niet om stil te zetten. In overleg met de arts besloten vandaag weliswaar niet op te hogen, maar morgen een extra dagje op 6 mg te blijven om te stabiliseren. En dan woensdag weer verder met afbouwen. Dat betekent een dag/nacht langer in de kliniek blijven en daar baal ik wel van.
Vanavond voor het eerst naar een NA meeting geweest, er zit er hier eentje op het complex, elke maandagavond. Ik vond het heftig, ik moet het even laten bezinken. Maar ik voelde me wel erg welkom. En ik heb mijn eerste sleutelhanger 🎖🙂
Afgelopen weekend veel bezoek gehad, waaronder mijn eerdergenoemde 'pislinke partner'. Die begint wat bij te draaien en begrip en empathie te tonen. Dat is fijn. En het was heerlijk om de kinderen hier te zien. We hebben buiten op de picknickbank gezeten, aan de rand van het bos en in de zon. Dat maakte een verslavingskliniek een veel minder nare plek dan ze vreesden.
Ik ben dankbaar voor deze kans, ik benader alles zo positief mogelijk, ik werk hard en ik heb vertrouwen in een goede afloop. Dat zien ze aan me en dat helpt enorm ❤
Just for today. Morgen een nieuwe dag.