Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan kratom

Verslaafd aan kratom

73 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag helaas een iets minder goede dag. Twee hele fijne mensen naar huis 😭 en daar twee nieuwe gezichten voor terug. Vast ook weer fijne mensen, maar het is weer even wennen en het heeft toch ook invloed op de groepsdynamiek.

Vandaag de suboxone verder afgebouwd naar 6 mg, maar ik kreeg (te) heftige ontwenning. Ik probeerde het te verbergen maar het was overduidelijk. Het zweet droop van mijn gezicht, mijn handen trilden en het lukte niet om stil te zetten. In overleg met de arts besloten vandaag weliswaar niet op te hogen, maar morgen een extra dagje op 6 mg te blijven om te stabiliseren. En dan woensdag weer verder met afbouwen. Dat betekent een dag/nacht langer in de kliniek blijven en daar baal ik wel van.

Vanavond voor het eerst naar een NA meeting geweest, er zit er hier eentje op het complex, elke maandagavond. Ik vond het heftig, ik moet het even laten bezinken. Maar ik voelde me wel erg welkom. En ik heb mijn eerste sleutelhanger 🎖🙂

Afgelopen weekend veel bezoek gehad, waaronder mijn eerdergenoemde 'pislinke partner'. Die begint wat bij te draaien en begrip en empathie te tonen. Dat is fijn. En het was heerlijk om de kinderen hier te zien. We hebben buiten op de picknickbank gezeten, aan de rand van het bos en in de zon. Dat maakte een verslavingskliniek een veel minder nare plek dan ze vreesden.

Ik ben dankbaar voor deze kans, ik benader alles zo positief mogelijk, ik werk hard en ik heb vertrouwen in een goede afloop. Dat zien ze aan me en dat helpt enorm ❤

Just for today. Morgen een nieuwe dag.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mudshake zei:
Vandaag de suboxone verder afgebouwd naar 6 mg, maar ik kreeg (te) heftige ontwenning. Ik probeerde het te verbergen maar het was overduidelijk. Het zweet droop van mijn gezicht, mijn handen trilden en het lukte niet om stil te zetten. In overleg met de arts besloten vandaag weliswaar niet op te hogen, maar morgen een extra dagje op 6 mg te blijven om te stabiliseren. En dan woensdag weer verder met afbouwen. Dat betekent een dag/nacht langer in de kliniek blijven en daar baal ik wel van.
Klik om te vergroten...
Waarom verbergen in plaats van hulp vragen?

Mudshake zei:
Vanavond voor het eerst naar een NA meeting geweest, er zit er hier eentje op het complex, elke maandagavond. Ik vond het heftig, ik moet het even laten bezinken. Maar ik voelde me wel erg welkom. En ik heb mijn eerste sleutelhanger 🎖🙂
Klik om te vergroten...
Welcome to the club :wink:

Mudshake zei:
Afgelopen weekend veel bezoek gehad, waaronder mijn eerdergenoemde 'pislinke partner'. Die begint wat bij te draaien en begrip en empathie te tonen. Dat is fijn. En het was heerlijk om de kinderen hier te zien. We hebben buiten op de picknickbank gezeten, aan de rand van het bos en in de zon. Dat maakte een verslavingskliniek een veel minder nare plek dan ze vreesden.
Klik om te vergroten...
Fijn. Vaak helpt het ook wel als de verslaafde thuis weg is en veilig zit. Dat geeft rust aan de naasten.

Mudshake zei:
Ik ben dankbaar voor deze kans, ik benader alles zo positief mogelijk, ik werk hard en ik heb vertrouwen in een goede afloop. Dat zien ze aan me en dat helpt enorm ❤

Just for today. Morgen een nieuwe dag.
Klik om te vergroten...
Amen!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Waarom verbergen in plaats van hulp vragen?
Klik om te vergroten...
Goede vraag. Omdat ik al aan mijn dochters had doorgegeven dat ik (waarschijnlijk) eerder naar huis kan en ik het rot vind om te zeggen dat het nu toch weer wat langer duurt. Ik realiseer me dat ik de tijd moet nemen, maar het voelt toch alsof ik ze (opnieuw) teleurstel 😔

_shikantaza zei:
Welcome to the club :wink:
Klik om te vergroten...
Ja jij zei al dat het een fijne club is. Was jij er gister ook 👀?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mudshake zei:
Goede vraag. Omdat ik al aan mijn dochters had doorgegeven dat ik (waarschijnlijk) eerder naar huis kan en ik het rot vind om te zeggen dat het nu toch weer wat langer duurt. Ik realiseer me dat ik de tijd moet nemen, maar het voelt toch alsof ik ze (opnieuw) teleurstel 😔
Klik om te vergroten...
Neem de tijd. Herstel laar zich niet haasten. Na half werk is het wachten op een terugval, en dan is de teleurstelling een stuk groter dan wanneer jij een tijdje langer in de kliniek zit om je herstel beter op de rit te krijgen.
Mudshake zei:
Ja jij zei al dat het een fijne club is. Was jij er gister ook 👀?
Klik om te vergroten...
Ik was gister bij NA in het oosten des lands.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inmiddels de tweede dag zonder suboxone. Ik vond zelf dat het verrassend goed ging zonder kratom, maar pas nu ik ook van de vervangende medicatie af ben, voel ik wat er nog 'onder' zat. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen 1,5 week best lekker ging, maar nu pas besef hoe groot de rol is die de suboxone daarin heeft gespeeld. Mijn lijf doet nu zeer, ik ben ontzettend moe, heel emotioneel en regelmatig ook erg verdrietig en ongerust.

Maandagochtend word ik ontslagen na 15 dagen detox. Dan ben ik een week eerder thuis dan gepland en zit er dus ook een gat van een week voor het vervolgtraject begint (dagbehandeling Spoor6). Ik merk dat er vanuit 'thuis' alweer verwachtingen ontstaan, die ik wel begrijp, maar ik sta nog maar aan het begin. Ik heb het middel dat mij hielp de dag aan te kunnen niet meer tot mijn beschikking, maar ik heb nog niet geleerd hoe het zonder moet? Mijn gezin en familie lijken te denken dat de verslaving nu weg is en dat ik bijna weer de oude ben. Dat is deels mijn eigen schuld, het 'mezelf groot houden' draait alweer op volle toeren.

In die zin maak ik me wel zorgen. Niet zo zeer over een terugval, helemaal niet eigenlijk, maar wel over hoe ik mezelf volgende week overeind ga houden en hoe ik er eind volgende week aan toe ben.

Ik zit deze laatste dagen veel alleen op mijn kamer, heb zoveel mensen zien komen en gaan. Zoals ik me nu voel, trek ik het niet meer om naar al die ellende van nieuwkomers te moeten luisteren. Dat klinkt misschien onaardig, en zo voel ik me soms ook, maar op de momenten dat ik wel op de groep moet zijn doe ik zo vriendelijk mogelijk als lukt. Er zijn op dit moment ook nog maar weinig mensen met wie ik een klik voel, maar dat komt dus ook omdat ik nieuwe mensen niet echt meer een kans geef.

Kan goed zijn dat ik een beetje als een zeur overkom, maar dat komt doordat ik me onzeker voel en uit mijn comfortzone ben. Ik ben vooral echt heel dankbaar voor deze kans. Stap 1 is gezet, nu op naar de volgende stap, maar ... het is gewoon wel een pittig proces.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mudshake zei:
Inmiddels de tweede dag zonder suboxone. Ik vond zelf dat het verrassend goed ging zonder kratom, maar pas nu ik ook van de vervangende medicatie af ben, voel ik wat er nog 'onder' zat. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen 1,5 week best lekker ging, maar nu pas besef hoe groot de rol is die de suboxone daarin heeft gespeeld. Mijn lijf doet nu zeer, ik ben ontzettend moe, heel emotioneel en regelmatig ook erg verdrietig en ongerust.

Maandagochtend word ik ontslagen na 15 dagen detox. Dan ben ik een week eerder thuis dan gepland en zit er dus ook een gat van een week voor het vervolgtraject begint (dagbehandeling Spoor6). Ik merk dat er vanuit 'thuis' alweer verwachtingen ontstaan, die ik wel begrijp, maar ik sta nog maar aan het begin. Ik heb het middel dat mij hielp de dag aan te kunnen niet meer tot mijn beschikking, maar ik heb nog niet geleerd hoe het zonder moet? Mijn gezin en familie lijken te denken dat de verslaving nu weg is en dat ik bijna weer de oude ben. Dat is deels mijn eigen schuld, het 'mezelf groot houden' draait alweer op volle toeren.

In die zin maak ik me wel zorgen. Niet zo zeer over een terugval, helemaal niet eigenlijk, maar wel over hoe ik mezelf volgende week overeind ga houden en hoe ik er eind volgende week aan toe ben.

Ik zit deze laatste dagen veel alleen op mijn kamer, heb zoveel mensen zien komen en gaan. Zoals ik me nu voel, trek ik het niet meer om naar al die ellende van nieuwkomers te moeten luisteren. Dat klinkt misschien onaardig, en zo voel ik me soms ook, maar op de momenten dat ik wel op de groep moet zijn doe ik zo vriendelijk mogelijk als lukt. Er zijn op dit moment ook nog maar weinig mensen met wie ik een klik voel, maar dat komt dus ook omdat ik nieuwe mensen niet echt meer een kans geef.

Kan goed zijn dat ik een beetje als een zeur overkom, maar dat komt doordat ik me onzeker voel en uit mijn comfortzone ben. Ik ben vooral echt heel dankbaar voor deze kans. Stap 1 is gezet, nu op naar de volgende stap, maar ... het is gewoon wel een pittig proces.
Klik om te vergroten...
Therapie is wel nodig, maar dat komt ook. Je hebt alleen één week te overbruggen. Je kunt naar meetings gaan. Kijk of je de week in ieder geval goed gedoseerd actief kunt zijn. Verveling is meestal niet zo best in vroeg herstel.

Ik heb 'm eerder vandaag al gepost maar ik wilde jou deze video ook nog even mee geven. Ik denk dat je er wel het e.e.a. van zult herkennen als ik een beetje tussen de regels door lees hoe jij in elkaar steekt.

M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Therapie is wel nodig, maar dat komt ook. Je hebt alleen één week te overbruggen. Je kunt naar meetings gaan. Kijk of je de week in ieder geval goed gedoseerd actief kunt zijn. Verveling is meestal niet zo best in vroeg herstel.

Ik heb 'm eerder vandaag al gepost maar ik wilde jou deze video ook nog even mee geven. Ik denk dat je er wel het e.e.a. van zult herkennen als ik een beetje tussen de regels door lees hoe jij in elkaar steekt.

Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie en tip! Een aantal delen van deze video raakt me behoorlijk 😿, dus ik denk dat je een punt hebt. Wel jammer dat ze niet echt vertelt hoe ze dat dan aanpakt, maar dat zal ook wel niet in een paar zinnen te vatten zijn. Ik ga in die tussenweek nog even wat andere videos van haar bekijken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mudshake zei:
Bedankt voor je reactie en tip! Een aantal delen van deze video raakt me behoorlijk 😿, dus ik denk dat je een punt hebt. Wel jammer dat ze niet echt vertelt hoe ze dat dan aanpakt, maar dat zal ook wel niet in een paar zinnen te vatten zijn. Ik ga in die tussenweek nog even wat andere videos van haar bekijken.
Klik om te vergroten...
Ze heeft het wel over stappenwerk. Dat is sowieso goed om te gaan doen. En mediteren. Dagelijks.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#9
En weer thuis, de derde dag al. Het is fijn om weer bij de kinderen en beestjes te zijn, maar ik ben ook erg onrustig en somber.

Ik ben 's nachts heel rusteloos, rusteloze benen ook, en daarom slaap ik erg slecht. Ik val pas tegen de ochtend in slaap en het is verleidelijk om dan de hele dag te blijven liggen 😔

Vanmorgen lukte het me om me rond 10.00 uur het bed uit te slepen en ben ik gaan mediteren (nou ja, poging), de hond gaan uitlaten en daarna heb ik zelf nog 3 kwartier op een stevig tempo langs de rivier gelopen. Eerlijk is eerlijk: het hielp wel een beetje.

Ik pieker veel. Over alles wat er is gebeurd, over hoe het zover heeft kunnen komen en of ik ooit weer oke zal zijn met mezelf. @De Zandman reageerde hier eerder: 'Straks ben je weer vrij!'. Dat voelt nog ver weg. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar een grens/grenzen overgegaan, en het lukt me niet om terug te keren. Ik voel me niet verbonden met het nu, zit eigenlijk de hele dag in mijn hoofd en nou ja... soms weet ik het gewoon niet meer 💔

Ik mis de mensen van de kliniek, die hadden vaak aan een half woord genoeg. Met een aantal heb ik nog dagelijks contact. Ondanks mijn huidige staat, kijk ik terug op een waardevolle tijd vol mooie mensen en mooie momenten🙏

Op naar de dagbehandeling, die start maandag. Nog vier dagen zien door te komen. Ik hoop dat de therapie etc ook op korte termijn wat verlichting brengt? Heeft iemand daar ervaring mee?

En heeft iemand nog tips tegen dat knagende gevoel in mijn buik/maag? Liefst quick-fix 🤣

En ook: bedankt voor alle fijne reacties die ik op eerdere posts heb gekregen 😍
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe gaat het nu met je @Mudshake ?
Hopelijk kratom vrij en je weg weer gevonden
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#11
De laatste spam over kratom. Ik verwijt niemand dat ik er aan begonnen ben. Maar ik hoorde dat je nu extracten voor vapes hebt wat net liquid oxy is. Ik pleit wel voor meer voorlichting
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien heb je hier wat aan, een hele grote community gewijd aan het stoppen met kratom:
https://www.reddit.com/r/quittingkratom
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeebats zei:
Misschien heb je hier wat aan, een hele grote community gewijd aan het stoppen met kratom:
https://www.reddit.com/r/quittingkratom
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip, ik had zelf vooral op Nederlandse sites gezocht.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrs Poes 🐱 zei:
Bedankt voor de tip, ik had zelf vooral op Nederlandse sites gezocht.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is kratom niet super populair in Nederland. Maar je kunt de afkick verschijnselen denk wel vergelijken met elk ander opiaat/opioïde (kratom is een opioïde).
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeebats zei:
Volgens mij is kratom niet super populair in Nederland. Maar je kunt de afkick verschijnselen denk wel vergelijken met elk ander opiaat/opioïde (kratom is een opioïde).
Klik om te vergroten...
Ik kan mijn borst wel natmaken dus 😞 Nou ja, misschien is dat maar beter, dan val ik hopelijk niet terug
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrs Poes 🐱 zei:
Ik kan mijn borst wel natmaken dus 😞
Klik om te vergroten...
Bij een detox helaas wel ja. Kratom is eventueel ook goed af te bouwen waarbij je de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt:

Maar ik heb met beide geen ervaring, althans met Kratom dan. Denk dat ik persoonlijk voor een detox zou kiezen. De ontwenningsverschijnselen duren volgens mij een week, als je dit in een andere omgeving met medische supervisie kan doen zonder afleiding van werk/familie zal het allemaal relatief wel meevallen.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeebats zei:
Bij een detox helaas wel ja. Kratom is eventueel ook goed af te bouwen waarbij je de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt:

Maar ik heb met beide geen ervaring, althans met Kratom dan. Denk dat ik persoonlijk voor een detox zou kiezen. De ontwenningsverschijnselen duren volgens mij een week, als je dit in een andere omgeving met medische supervisie kan doen zonder afleiding van werk/familie zal het allemaal relatief wel meevallen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ga ook voor een detox.

Maar wat me zorgen baart is dat die detox eerst één week zou duren, toen hoorde ik later dat ze er twee weken voor uit wilden trekken. En vorige week heb ik te horen gekregen dat ze van drie weken detoxen uitgaan.

Drie! Dat is de langste periode dat deze kliniek detox aanbiedt. Wat betekent dat?

Ik heb geprobeerd rechtstreeks contact met deze kliniek op te nemen (zowel tel. als via de mail), maar dat is nu bijna een week geleden en ze hebben nog niet gereageerd. De instantie die me daarna gaat behandelen besteedt de detox uit, en kunnen me ook niet meer vertellen.

Vandaar dat ik hier mijn heil zoek. Heeft hier iemand ervaring met detox in Laren?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Betere tijden toegewenst @Mrs Poes 🐱
Volgens mij zal het moeilijk in te schatten zijn hoe lang het proces duurt. Ik zag een Amerikaanse doctor die uitleg gaf en het woord Detox niet eens accepteert.
Gezien je benaming ben je misschien kratom gaan gebruiken omdat je al met andere middelen in de problemen zone zat.
Soms wordt men op andere medicijnen gezet en die moet men dan een paar maanden slikken en vervolgens langzaam afbouwen..

Volgens mij ben je nu goed onderweg en ga je de ondersteuning krijgen die je nodig hebt.

Anders zijn Engelse sites en videos interessant als je meer wilt leren gezien de populariteit van Kratom in de VS vooral.

Succes en geen haast hebben, dan komt het goed!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrs Poes 🐱 zei:
Ja, ik ga ook voor een detox.

Maar wat me zorgen baart is dat die detox eerst één week zou duren, toen hoorde ik later dat ze er twee weken voor uit wilden trekken. En vorige week heb ik te horen gekregen dat ze van drie weken detoxen uitgaan.

Drie! Dat is de langste periode dat deze kliniek detox aanbiedt. Wat betekent dat?

Ik heb geprobeerd rechtstreeks contact met deze kliniek op te nemen (zowel tel. als via de mail), maar dat is nu bijna een week geleden en ze hebben nog niet gereageerd. De instantie die me daarna gaat behandelen besteedt de detox uit, en kunnen me ook niet meer vertellen.

Vandaar dat ik hier mijn heil zoek. Heeft hier iemand ervaring met detox in Laren?
Klik om te vergroten...

Eerder verslaafd geweest en het middel kan een rede zijn voor een langere afkick denk ik. Geen zorgen om maken.
Al heb je 10 weken nodig. Als je er maar vanaf komt.

Oja, krijgt je man ook een partner module?
Dat ze uitleggen wat verslaving is etc.
Dat hij jou ook ziet als ZIEK en jij hier niks aan kan doen
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor het delen van je verhaal.
Welke Kraton gebruik je en hoeveel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."